Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Astra G X16XEL - Няма мощност докато е студена

Rosen Popov снимка Rosen Popov 26 април 2013 - 13:52

От месец насам и аз имах чувството, че двигателят не е много отзивчив-не ускоряваше добре в ниските обороти. Първо го отдадох на средното гърне и катализатора, но вчера ги смених и разликата беше минимална във вървежа, не в звука :) Та сетих се за тази тема и реших и аз да "профилактирам" ЕГР-а с твоят метод и днес се очаровах от ефекта. На мен грешка също не ми е светвала за ЕГР-а, а и той си работеше нормално, та има логика в различната му пропускливост.

пп1. Не знам имат ли разлика ЕГР-те ни, но аз натисках буталцето с тънка отвертка за да влезе течност и при него.
пп2. За трудното палене да споделя аз как си реших проблема без да очаквам (очакванията ми бяха свързани с запекли инжектори от работата на газ): Имах проблем с клемореда–изчезваше ми + през контакт на радиото и прекъсваше когато колата е в движение, ако то е в режим Auto on, та това доста си ме дразнеше и бях решил да го сменям, стартера си въртеше безпроблемно, но явно и другаде се е губел + през контакт, след смяната му и двата проблема се решиха :biggrin:

Евала, че споделяш премеждията си и решенията им! Сигурен съм, че ще са полезни не само на мен :thu:
Поздрави!
Мнението беше редактирано от Rosen Popov: 26 април 2013 - 13:53
Отговори

RealDeLuxe снимка RealDeLuxe 03 юли 2013 - 09:23

Колеги, да чукам на дърво, но проблемът с грешката в EGR, гасненето при инерция и непостоянните обороти при мен изчезна! Причината беше в неправилно работеща ЛАМБДА СОНДА. Смених я и проблемите изчезнаха. От тогава не ми е светвала и лампата за EGR!!! Важно е, обаче сондата да е оригиналния модел, а не универсална! Поне при мен това доведе до оправяне на нещата. Успех!
Отговори

aggressiven снимка aggressiven 05 юли 2013 - 13:11

Проблема при мен се оправи моментално след почистването на EGR клапана с обезмаслител..
След като монтирах почистения ЕГР колата сутрин ми правеше кеф да я паля студена и да потеглям.. Никакво замисляне.
И след 20-30 дни кеф проблема започна да се проявява пак и след още една седмица се беше върнал в пълната си сила.. Та проблема при мен определено беше в тоя клапан.. имаше страшно много сажди при чистенето..
Когато го свалих пак да видя какво е станало след само един месец, просто имаше лек филм сажди..

Колата ми е Газ / Бензин. Винаги пали на Бензин докато вдигне малко градусите и прехвърля на Газ след това..
При мене симптомите се проявяват по-силно лятото когато е топло..
При студен двигател сутрин паля и оборотите се вдигагат до 1200-1400 и седят така 1-2 мин след което падат до 900 и малко по късно си падат на 750.. което май е нормално..незнам това някакъв смукач ли е какво е..
Та докато още не е прехвърлила колата на газ, като натисна педала и забива муцуната за 1-2 секунди и след това се изстрелва.. С всяка изминала минута със вдигането на градусите на двигателя проблема на бензин затихва и при 80градуса почти не се усеща забиването на муцуната, но продължава да няма нужната пъргавина на бензин....
След като премине на газ няма и следа от проблема..
Затапих ЕГР-а последно но явно не съм го направил като хората защото не усетих никакъв ефект от това..
Отговори

Astra G  1.6 16xel снимка Astra G 1.6 16xel 09 август 2013 - 00:02

Здравейте,и моя двигател сутрин припукваше и работише с нестабилни обороти.Само докато е на авт.смукач.Тогава компа работи по някаква карта,която се адаптира от от сместа с която работи колата,когато работи ланда сондата.След изклюяване на смукача,двигатела работише супер.След една седмица в сервиза на ОПЕЛ СТЕФАНОВ ми казаха че мотора ми е за основен ремонт..Това го пиша,зада знаете за сервиза колко струват.За капак на другия ден при подържане на 2000/3000 оборота колата се лашкаше зраво.Проблема се оказа комуникация с ЕГР смених го с втора опотреба.По основния проблем Намалиха ми количеството подавана гас със 30 процента и на сутринта не можах да си позная колата.
Отговори

npace снимка npace 09 август 2013 - 09:10

 Astra G 1.6 16xel, на 09 август 2013 - 00:02, каза:

Здравейте,и моя двигател сутрин припукваше и работише с нестабилни обороти.Само докато е на авт.смукач.Тогава компа работи по някаква карта,която се адаптира от от сместа с която работи колата,когато работи ланда сондата.След изклюяване на смукача,двигатела работише супер.След една седмица в сервиза на ОПЕЛ СТЕФАНОВ ми казаха че мотора ми е за основен ремонт..Това го пиша,зада знаете за сервиза колко струват.За капак на другия ден при подържане на 2000/3000 оборота колата се лашкаше зраво.Проблема се оказа комуникация с ЕГР смених го с втора опотреба.По основния проблем Намалиха ми количеството подавана гас със 30 процента и на сутринта не можах да си позная колата.


1.Нямаш авт.смукач.
2.ЛамБда сонда.
Отговори

me4000 снимка me4000 11 август 2013 - 19:02

Здравейте колеги,

Да се включа отново - при мен проблемът не е решен и карам така и се ядосвам. Ето какво съм направил:
- нова бобина, свещи, чистене на дюзи на ултразвук, темп. датчик
- проверка на налягането на горивото - ок 3 бара
- хиляди диагностики- без грешки.

Колата е ужас сутрин на студено, тресе, при подаване на газ гасне, никаква мощност, оборотите играят. Оправя се като превключи на газ и това.
Карана е къде ли не и всички вдигат рамене :(
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 11 август 2013 - 23:06

 me4000, на 11 август 2013 - 19:02, каза:

ок 3 бара


При мене при изваждане на вакуума на горивния регулатор трябва да е 3 бара, а иначе при нормална работа на мотора трябва да е 2.5 бара. Също двигател 1.6 и също 101 к.с. само че 8 клапана. Просто споделям.
Отговори

me4000 снимка me4000 12 август 2013 - 21:37

Благодаря за информацията, колега.
Забравих да спомена, че се чува някакво свистене при подаване на газ, а от ауспуха мирише на бензин.
Може би горивото е в повече ?
Отговори

me4000 снимка me4000 20 август 2013 - 09:00

https://www.youtube....be_gdata_player

Ето как работи студен двигателя
Отговори

Astra G  1.6 16xel снимка Astra G 1.6 16xel 30 август 2013 - 23:12

 me4000, на 20 август 2013 - 09:00, каза:

https://www.youtube....be_gdata_player

Ето как работи студен двигателя

Запали колата сутрин принудително на гас,това щете насочи къде да търсиш проблема
Отговори

belov_88 снимка belov_88 31 август 2013 - 10:18

 me4000, на 12 август 2013 - 21:37, каза:

Благодаря за информацията, колега.
Забравих да спомена, че се чува някакво свистене при подаване на газ, а от ауспуха мирише на бензин.
Може би горивото е в повече ?

Здравей Колега!!!Тук не бях ,чел за проблема ти само на лични където ми писа,това с свистенето си провери свещити,дали не са хлабави ,защото на мен по същия начин ми свистеще нещо и в един момент се от двигателя почна да стърже на желязо.Отивам при едни майсторчета,викат най-вероятно клапани ала бала,тръгват да свалят блок бобината за да махат свещите за да мерят компресията и кво да видим,едната лула на бобината спукана,свеща счупена и изкъртена с резбата направо и други две свещи разхлабени!!! Абе филми отвсякъде,сложих ме нови резби,нови свещи и колата си работи,как е станало никой неможе да ми обясни тия свещи не съм ги пипал от година и нещо,виж провери и това !!Иначе мойта корса по същия начин като твойта колица ,покарай я на бензин малко и би трябвало да се оправи прекъсването ,поне при мен е така обаче след два три дена пак се почва старата песен!!!
Отговори

me4000 снимка me4000 31 август 2013 - 19:32

Принудителното палене на газ не работи-газаджийте явно са си оставили ръцете.
Сутрин сместа е много богата. Съмненията са за проблем с ГИ.
Свещите са стегнати.
Благосаря на колегите за съветите.

Ще посетя газаджийте да намалят подаването на газ.
Отговори

Astra G  1.6 16xel снимка Astra G 1.6 16xel 31 август 2013 - 23:23

Пиши ако има решение,защото това често срещан проблем.Смойта видях голям зор докато разбера какво става.
Отговори

me4000 снимка me4000 22 септември 2013 - 12:12

Ето развитието по проблема:
- астрата я закарах на газаджийте по съвет за намаляване на подаването на гориво (газ);
Те са почистили стъпковото моторче, сменени са филтрите на газова ( време им беше) и е рестартирана някаква бензинова карта.
В резултат сега колата пали много по- добре сутрин и го няма тресенето, но проблемът не е решен напълно и понякога при подаване на газ пак забива муцуна :(

Ще сипя все пак добавка за чистене на дюзите (въпреки, че са чистени на ултразвук) - това е пак по съвет на газаджийте и ще споделя каква е промяната.
Отговори

grishu снимка grishu 13 май 2014 - 21:51

 doko, на 17 октомври 2012 - 22:59, каза:

Така колега. Тъй като пак се заформи дискусия ще се повторя и ще опиша детайлно моя проблем защото искам да отдиференцирам проблемите. Колата е с газов инжекцион кйто работи поне засега перфектно (вече 12000 км).
Та.... Качвам се сутрин в колата паля като фитил от воле (извинявам се малко за жаргона, но в 23:15 на 1 бира така ми идва хахаха). Оборотите са около 1200-1400. Колата пали на бензин както знаете. При това положение пипна ли педала на газта оборотите реагират на секундата, без да се замислят и за миг. Изчаквам я малко. След около 2 мин оборотите рязко спадат до около 750-800 и така остават. Колата продължава да е на бензин. Натискам педала на газта и започва едно давене-оборотите падат до 300-400 аха да изгасне и след това леко със замисляне се вдигат, без обаче да може да се изфорсира като хората. Пускам педал на газта-оборотите се нормализират на 750-800. Натискам пак педала на газта и картинката пак се проявява. Това е типична картина за кола която се кара основно на газ и са запушени инжекторите-100%. Дотук ОК. Ако натисна няколко пъти рязко и здраво педала на газта (не го правя на студена кола-само по изключение) картинката малко се подобрява. Както и да е. Картината продължава да бъде като за запушени инжектори. След няколко минути колата загрява и минава на бензин и о чудо... все едно ти се отпушва носа след няколко дена тежък синозит. Колата започва да работи по съвсем различен начин-значително по-добре да не кажа почти перфектно...почти. Дотук картината продължава да е като за запушени инжектори. Казах "ПОЧТИ". След като мине колата на газ при натискане на педала на газта в първия миг вместо оборотите от 750 да се изтрелят мигновенно нагоре падат до около 450-500 и след това тръгват нагоре. От примерно 5 последователни натискания на педала на място в 2-3 случая го прави (не е 5 от 5). При това положение натискам копчето и минавам на бензин. Натискам педала на газта и положението е същото. Първо падат и след това тръгват нагоре оборотите. Допълвам че на бензин колата е малко замислена (картината на запушените инжектори). АКо началните обороти на колата са малко по-високи примерно не 750 а 900 това замисляне го няма. Т.е нещо пречи на процеса на изфорсиране в неговото начало. След това тази пречка я няма.
Така. Нека да обобщим. Смятам че са ми запушени (в някаква степен) инжекторите, което е нормално при каране на газ и с тези боклуци които сипваме по бензиностанциите. Въпроса е какво е това глъхнене при подаване на газ. Прави го и на газ и на бензин. При бензина е по ясно изразен.
Какво съм правил досега:
-2 компютърни диагностики при приятели-никакви грешки.
-1 седмица в сервиз на БОШ в Обеля: компютърна диагностика, замерване на датчици, проверка на ангренажен ремък и колянов вал, сваляне на катализатора-НИЩО
-чистене на дросела и стъпковия мотор в Дженеръс ауто (Дружба)-НИЩО по основния проблем (колата иначе заппочна да върви малко по-добре)
-смяна на свещите пак в Дженеръс ауто (Дружба)-НИЩО по основния проблем (колата започна да върви още по-добре)
-смяна на средно и задно гърне по изпускателната система (бяха изгнили) пак НИЩО
-смяна на стъпковия мотор. Купих DVO Made in Mexico, същия който свалих от колата. Оборотите на празен ход значително се стабилизираха. По основния проблем-НИЩО.
-1 седмица в сервиз на Булвария (до летището). Тестване с друг датчик на коляновия вал-НИЩО. За да не признаят че не могат да решат проблема/ а може и наистина това да е проблема казаха че същността на нещата е компютъра (ЕКО-то).
Писна ми да стоя без кола и реших временно да се откажа. Свикнах на колата. Натискам педала на газта и отпускам съединителя една идея по късно и така. Малко е кофти когато тръгваш от място по нанагорнище или искаш да се изнесеш бързо от кръстовището при правене на ляв завой но съм свикнал. Да си призная на този етап съм решил повече да не се занимавам поне докато не намеря читав майстор който да вземе присърце проблема и да го реши.
Нещата които ми се въртят в главата са следните:
-гарнитура на смукателния колектор-при WV имат подобен проблем (и в техните форуми съм чел за подобни проблеми)
-датчик на дроселовата клапа (TPS)- в сервиза на БОШ би трябвало да са го проверили. В Булвария казаха че се хващал на 100% на компютърната диагностика.
-вакуумни маркучета-при мен са проверени но ми се струва че лено може да се изпусне някоя цепнатина.

Е това е. Нека колегите да сравняват и да споделят. Смятам че с общи усилия можем да решим проблема и да си спестим доста пари.



Здравейте колеги, и а съм в отбора. Симптомите са 99,99% същите. X16ХЕЛ с ГИ фобос.
1 Нова бобина и свещи
2 почистване дросел и ЕГР
3 закачане на диагностика многократно - без грешки
4 проверка ангренаж и др ( датчици ...)
Взе да ми писва. Работата отива на развод ( тотално несходство в характера)
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 13 май 2014 - 23:10

http://www.opelclub-...pic=16153&st=20

Това в горната тема е единия възможен проблем от настройката на газовия инжекцион.

На моята кола имах абсолютно същите симптоми. Оказаха се О-пръстените на смукателните колектори. Бяха се "одървили" и и напукали и оттам смучеше въздух. Като е топла колата гумата се разширява е уплътнява по-добре. Смених ги и се оправи.
Отговори

emokz снимка emokz 15 май 2014 - 22:45

И при мен сходни симптоми.Когато е студен мотора в началото оборотите са по-високи от нормалните (около 1200-1300-1400 об./мин.). Ако в този момент пипна педала на газта, докато колата работи на място, оборотомерът реагира веднага. Щом оборотите паднат под 1000 об./мин. и натисна педала на газта, оборотите за секунда падат и след това се увеличават тоест ако съм в движение забива муцуна и веднага след това се изстрелва и ускорява. Това се случва и на първа, втора, трета предавка ...
Колата е с газов инжекцион. Щом прехвърли на пропан-бутан по температура замислянето (забиването на муцуна) изчезва. При топъл мотор на бензин няма проблем тоест реагира веднага при подаване на газ. Ефектът е осезаем през зимния период и не се отчита грешка на таблото. Лятото при студен мотор не съм забелязал да забива муцуна. Не съм слагал добавка в бензина, не са сменяни датчици, не са чистени бензинови дюзи. Като купих колата не забелязах тоест нямаше такъв ефект, ама беше месец май и 1000 км навъртях на бензин после ми монтираха газовия инжекцион.Не помня дали на следващата зима се появи този проблем или на по-късен етап. Всъщност при студен мотор работещ на бензин натискам леко педала на газта, отпускам и после натискам отново по-силно като реагира веднага оборотомера и отпускам съединителя, за да потегля на първа предавка. Като съм в движение примерно на втора предавка ускорявам, превключвам на трета, натискам педала на газта, усеща се замисляне, забавяне на реакцията, странно ръмжене и следва рязко изстрелване и добро ускорение. Така вече няколко години си карам.

Наскоро сипах бензин 100 октанов и карах няколко дни последователни само на бензин в градски условия. Още на втория ден усетих ефект в работата на двигателя докато е студен. "Забиването на муцуна" изчезна, моторът работи добре преди да достигне нормална работна температура. Установих по-лесно палене на двигателя /винаги пали на бензин после по температура прехвърля на пропан-бутан/. Лятото бях сипал добавка в бензина, ама нямаше ефект относно работата на студения двигател. Един автосервизен техник преди време ме посъветва да минавам някакви километри на бензин, тоест не е достатъчно времето от момента на палене до момента, в който прехвърля на пропан-бутан.
Мнението беше редактирано от emokz: 08 октомври 2014 - 18:40
Отговори

stefan_suny снимка stefan_suny 21 май 2014 - 22:26

Темата е стара, но все пак да попитам:
На всички колеги дето го имате този проблем със забиването веднага след палене, двигателите ви колко масло горят?
Отговори

npace снимка npace 21 май 2014 - 23:14

До 10 литра на 10000 км. няма дерт с горенето на масло и забиването на студен мотор.

Идва ми на акъла да се проверят 3 датчика:

IAT - понеже няма дебитомер все пак по някакъв начин се определя сместа от температурата на въздуха който постъпва в мотора и този датчик играе важна роля.Намира се на гофрираната тръба от фитъра към дросела.Стойности 20 градуса - 3600 ома, 40 градуса - 1500 ома, 80 градуса - 300 ома.

MAP - рядко се прецаква но има едно маркучле което излиза от него и влиза точно след дросела (над него ако говорим за стария XEL при новия е под дросела като и в двата вариант е след него).Този маркуч на много опели е пред разпад на 10-тата година.Кофти остава черно по ръцете като го пипнеш и в повечето случаи се разпада.Има вероятност да е от него.Стойности: на контакт 5V, 0.2 bar - 3,7V, 0.4 bar - 2,7V, 0.6 bar - 1.6V, 0.8 bar - 0,5V като измерването се прави между пин 1 и 3 (А и С)

ECT - датчика за температура който е на самия термостат.Този датчик не е за показанията на таблото а за данни към ЕКУ-то.Често прави мизерии като симптомите са доста.Завишен разход на гориво.Късно спиране на "прахосмукачката" или въобще не тръгва.Стойности за IAT: 20 градуса - 2950 ома, 40 градуса 1450 ома, 70 градуса 500 ома, 90 градуса 300 ома.

Не забравяйте че това че имате датчици не значи че работят коректно.IAT и ECT с лоши стойности не водят до светване на MIL (чек лампа)!
Отговори

emokz снимка emokz 13 декември 2015 - 13:18

Проблемът със забиването на муцуната /замислянето/ при студен мотор на бензин изчезна. Това стана след смяната на компютъра на газовия инжекцион. Смяната му бе наложителна поради друг проблем.
Юни месец 2015 се наложи да се свалят бензновите дюзи и да се проверяват на стенд в автосервиз заради друг появил се проблем. Но след това отново забелязах, че има замисляне и забиване на муцуната при натискане на педала на газта при студен мотор работещ на бензин.
В края на месец септември бе сменен компютъра на газовата уредба и досега студеният мотор работи добре на бензин от момента на запалването му до момента на прехвърляне на пропан-бутан.
Остава да видим дали като навъртя още километри ще с епояви отново този ефект.
Беше станало доста тегаво да се кара тази кола със студен мотор на бензин.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg