Темпомат на Вектра Ц отказва
a701 01 ноември 2012 - 23:39
Здравейте колеги. Искам да споделя какво ми се случва с колата и ако може някой да даде поне някакво мнение преди да започна да правя каквото и да е.
От скоро докато си карам колата и се опитвам да включа темпомата или така наречения cruise control на вектра ц 1.9 цдти - 150 и на таблото светва контролната зелена лампа , заработва за секунда и поцле се изключва и лампата и темпомата.Повтарям процедурата 5-6 пъти и чак тогава заработва ( т.е.) задържа оказаната скорост . Така продължава не повече от около 10 мин и пак изключва или докато дам мигач да изпреварвам или докато премина през някоя по голяма неравност ( по магистралата ). Когато свържа обидито ми покавза именно тази грешка , че круйз контрола не работи,изчиствам я и така до следващото пускане , когато пак се появява.Не мога да намеря някаква логика, не мога да преценя какъв е проблема, ако някой се е слбъсквал или може да даде съвет съм готов да го изслушам.
Благодаря предварително.
От скоро докато си карам колата и се опитвам да включа темпомата или така наречения cruise control на вектра ц 1.9 цдти - 150 и на таблото светва контролната зелена лампа , заработва за секунда и поцле се изключва и лампата и темпомата.Повтарям процедурата 5-6 пъти и чак тогава заработва ( т.е.) задържа оказаната скорост . Така продължава не повече от около 10 мин и пак изключва или докато дам мигач да изпреварвам или докато премина през някоя по голяма неравност ( по магистралата ). Когато свържа обидито ми покавза именно тази грешка , че круйз контрола не работи,изчиствам я и така до следващото пускане , когато пак се появява.Не мога да намеря някаква логика, не мога да преценя какъв е проблема, ако някой се е слбъсквал или може да даде съвет съм готов да го изслушам.
Благодаря предварително.
vladkin1980 01 ноември 2012 - 23:52
Да не би да има проблем със стоп машинката или светлините.Всички светлини ли ти работят.Понякога темпомата изплюва ако имаш проблем със светлините.
a701 01 ноември 2012 - 23:54
Добро предположение и много логично , не бях се замислял. Но уви всичко работи и на глед и по борд компютър не отчита неработеща крушка.
shunter 02 ноември 2012 - 08:26
Най вероятно имаш проблем с CIM-модула. При мен също има подобен проблем, но към момента е доста рядко и основно се появява при неравни пътища. Колегата pacho_m е описал в неговата тема как е решил проблема, но това определено не е за всеки. Ето темата за която споменах.
http://www.opelclub....ic=63514&st=520
http://www.opelclub....ic=63514&st=520
Жоро 02 ноември 2012 - 09:11
И аз щях да кажа за Пачо, но виждам че колегата вече е дал инфо. И при мен по някога не тръгва, но за разлика от при колегата a701, при мен въобще не светва лампата. Аз го ремонтирам с рестарт. - т.е. намалявам скоростта, гася и паля пак. До сега винаги е действало. При мен обаче не записва грешки. До сега само 2-3 пъти е изключил след като е тръгнал. Това за около 10 000км. Той и 2-3 пъти не е тръгнал де...
А ето и какво е писал Пачо:
Не е зле Пламенчо :) да направи едно пояснение, какво точно е сменил. От каква кола е ползвал и т.н.т
P.S. от както съм я купил тая кола имам всички по-масови болежки, наработещо копче на климатика, загаснало табло, проблем с темпомата, а колата е само на 4години
Мнението беше редактирано от Жоро: 02 ноември 2012 - 09:21
А ето и какво е писал Пачо:
pacho_m, на 29 април 2012 - 16:00, каза:
...
Ето го и виновника:
Смених контактните площадки на лоста за мигачите и темпомата (огромни благодарности на Петьо (Petio),който ми прати въпросната част абсолютно безплатно,е ОК,де дължа една кОла :))). Отделно окъпах всичките рейки и пинове с контактен спрей.
Та,смея да заключа,че след 30 километра в града,от които 25 минати на автопилот,нито един път не е отказал да се включи и не се е изключил при неравност или дупка!
...
Поздрави!
Ето го и виновника:
Смених контактните площадки на лоста за мигачите и темпомата (огромни благодарности на Петьо (Petio),който ми прати въпросната част абсолютно безплатно,е ОК,де дължа една кОла :))). Отделно окъпах всичките рейки и пинове с контактен спрей.
Та,смея да заключа,че след 30 километра в града,от които 25 минати на автопилот,нито един път не е отказал да се включи и не се е изключил при неравност или дупка!
...
Поздрави!
Не е зле Пламенчо :) да направи едно пояснение, какво точно е сменил. От каква кола е ползвал и т.н.т
P.S. от както съм я купил тая кола имам всички по-масови болежки, наработещо копче на климатика, загаснало табло, проблем с темпомата, а колата е само на 4години
Мнението беше редактирано от Жоро: 02 ноември 2012 - 09:21
a701 02 ноември 2012 - 09:47
Здравейте отново. Предполагам че това което описвате се е случило и при мен . А до колкото виждам на снимката от колегата този модул се намира във кутията зад волана. И сега идва въпроса дали да купя друг втора употреба и да го заменя( става ли от всяка кола ) или да се опитам да освежа стария примерно с контактен спрей ако все пак мога да направя тази процедура .По - късно ще прочета темата на Pacho за да видя за какво точно иде реч.
Много кофти колега , съжалявам да чуя че имаш толкова проблеми с иначе така хубавата ти кола.Пожелавам ти вече всичко да е като по вода .
Много кофти колега , съжалявам да чуя че имаш толкова проблеми с иначе така хубавата ти кола.Пожелавам ти вече всичко да е като по вода .
Жоро 02 ноември 2012 - 10:27
a701, на 02 ноември 2012 - 09:47, каза:
...
Много кофти колега , съжалявам да чуя че имаш толкова проблеми с иначе така хубавата ти кола.Пожелавам ти вече всичко да е като по вода .
Много кофти колега , съжалявам да чуя че имаш толкова проблеми с иначе така хубавата ти кола.Пожелавам ти вече всичко да е като по вода .
Еми поне и трите споменати, като този с климатика се отстранява лесно инфо тук, всъщност подобен имах и с новите бутони на мултиволана, които в началото не сработваха, но след като ги посъветвах с контактния спрей се оправиха. Ето я случката и с таблото ми, описана тук, лошото е че не знам кога пак ще загасне :(
И последно сега чета за тоя темпомат Защо са ги набишкали с толкова скапана електроника :(
a701 04 ноември 2012 - 11:27
От прочетеното ето какво предприех. Вчера вечерта изкарах лостчето на темпомата от гнезгото му , също така изкрах и цялата букса на цим-а и така напръсках и лостчето и буксата с вд40 . Сложих всичко обратно и днес тръгнах по работа .Минах около 200км от който 170 по магистрала и на темпомат.Резултата беше следния : ако преди ремонта за този маршрут темпомата е гаснел 100 пъти , сега загасна 30 пъти.Като цяло положението е доста по - добре , но все още е далеч от нормалното . Мисля си да купя друго лостче от ибей ( втора ръка ) и да махна кутията на цим-а и да напръскам всички букси за да видя дали ще има по - голям ефект или цим-а е заминал .Добра ли е идеята ми ?
pacho_m 04 ноември 2012 - 20:34
Ето и Пачо да пише какви ги е свършил .
При мен проблема с темпомата на тая кола го имаше още от преди зимата. В началото започна да се включва точно както при колегата - от 3-тия 4тия път. После започна и да се изключва,когато му дойде на акъла,и в крайна сметка, не можеше да се включи дори и при 20тото натискане.
Както и да е,зимен сезон,пък и колата татко я кара ,не беше нещо належащо. Докато не ми се наложи да я ползвам за около седмица-две. НЯМАШЕ включване проклетото нещо.
Първо свалих само лостчето,смених го с на един колега,резултат - нулев. После,пръскане с контактен спрей през отвора на лоста,ама къде пръсках,нямах си и представа. Резултат - поне започна да се включва,макар и от N-то на брой натискане и пак започна се изключва чат-пат.
Една сутрин бях в почивка и го захванах. Сваля се еърбега (има две дупки на волана отзад,бърка се с тънка отвертка и се откопчават 2 зъбчета),волана (с Торкс...май Т50),лостчетата за мигачи и чистачки (с кламер) и пластмасите около него. Сваля се самия ЦИМ и се разглобява.Там ще се видят рейките,които контактуват с лостчето. Пръскат се с контактен спрей и поне при мен (т.е. на татко на колата) вече около половин година,темпомата не е отказал веднъж. Пробвал съм я и на дупки,и на "приказната" ни магистрала,и в града - няма проблеми засега.
Този метод помага единствено,ако не е тръгнал да си заминава целия ЦИМ-модул.Който пък иначе е оправен чак при последните Вектри (2008 и 2009г.).
От друга кола става,само че трябва да се програмира отново за колата,на която е сложен в последствие. Но според мен не е много добър вариант,понеже и от друга кола не се знае колко е читав. Нови са вече около 400 лева (преди бяха 1000 и нагоре).
Та,това е което мога да споделя от одисеята с този велик модул, в моя случай,сглобен във Франция.
Поздрави и успехи с ремонта! :))
П.С. При мен записваше грешки,че има проблем с лостчето на темпомата.
Искам само да вметна,че и чистачките правиха мизерии. Губеше им се интервала. Сега и тяхната болка мина.
П.С 2. Не го правете това,ако нямате нерви за фина работа.Понеже се занимавам с електроника и нервите са ми доста дебели,не ми беше проблем,но ако сте по-нервен, най-много да го свалите и да го ударите в близкия бордюр.
П.С 3. Задължително откачете акумулатора при каквато и да е манипулация по този модул,особено,ако се сваля Airbag-a,което пък е неизбежно.
Мнението беше редактирано от pacho_m: 05 ноември 2012 - 11:33
При мен проблема с темпомата на тая кола го имаше още от преди зимата. В началото започна да се включва точно както при колегата - от 3-тия 4тия път. После започна и да се изключва,когато му дойде на акъла,и в крайна сметка, не можеше да се включи дори и при 20тото натискане.
Както и да е,зимен сезон,пък и колата татко я кара ,не беше нещо належащо. Докато не ми се наложи да я ползвам за около седмица-две. НЯМАШЕ включване проклетото нещо.
Първо свалих само лостчето,смених го с на един колега,резултат - нулев. После,пръскане с контактен спрей през отвора на лоста,ама къде пръсках,нямах си и представа. Резултат - поне започна да се включва,макар и от N-то на брой натискане и пак започна се изключва чат-пат.
Една сутрин бях в почивка и го захванах. Сваля се еърбега (има две дупки на волана отзад,бърка се с тънка отвертка и се откопчават 2 зъбчета),волана (с Торкс...май Т50),лостчетата за мигачи и чистачки (с кламер) и пластмасите около него. Сваля се самия ЦИМ и се разглобява.Там ще се видят рейките,които контактуват с лостчето. Пръскат се с контактен спрей и поне при мен (т.е. на татко на колата) вече около половин година,темпомата не е отказал веднъж. Пробвал съм я и на дупки,и на "приказната" ни магистрала,и в града - няма проблеми засега.
Този метод помага единствено,ако не е тръгнал да си заминава целия ЦИМ-модул.Който пък иначе е оправен чак при последните Вектри (2008 и 2009г.).
От друга кола става,само че трябва да се програмира отново за колата,на която е сложен в последствие. Но според мен не е много добър вариант,понеже и от друга кола не се знае колко е читав. Нови са вече около 400 лева (преди бяха 1000 и нагоре).
Та,това е което мога да споделя от одисеята с този велик модул, в моя случай,сглобен във Франция.
Поздрави и успехи с ремонта! :))
П.С. При мен записваше грешки,че има проблем с лостчето на темпомата.
Искам само да вметна,че и чистачките правиха мизерии. Губеше им се интервала. Сега и тяхната болка мина.
П.С 2. Не го правете това,ако нямате нерви за фина работа.Понеже се занимавам с електроника и нервите са ми доста дебели,не ми беше проблем,но ако сте по-нервен, най-много да го свалите и да го ударите в близкия бордюр.
П.С 3. Задължително откачете акумулатора при каквато и да е манипулация по този модул,особено,ако се сваля Airbag-a,което пък е неизбежно.
Мнението беше редактирано от pacho_m: 05 ноември 2012 - 11:33
a701 04 ноември 2012 - 22:08
Благодаря за подробното обяснение по - твоя случай колега.Явно и аз ще мина по твоя път ,но важното е да завърши добре.Искам да те попитам дали на колата на баща ти има сензор за дъжд или с други думи дали е с автоматични чистачки , защото моята е така ама все ми се струва че нещо не работи както трябва на автоматичен режим.Всмисъл че на каквато и позиция да постава копчето което е отгоре на лостчето за чистачките ( то е за интервала през който да работят чистачките ) все едно и също работят. Иначе грешката която ми дава е тази от снимката. Вече почъчах друго лостче пък да видим какво ще стане.
само дето не мога да кача снимката - кажете как става с тези снимки , натискам отгоре бутона , но нищо не реагира
Мнението беше редактирано от a701: 04 ноември 2012 - 22:11
само дето не мога да кача снимката - кажете как става с тези снимки , натискам отгоре бутона , но нищо не реагира
Мнението беше редактирано от a701: 04 ноември 2012 - 22:11
pacho_m 04 ноември 2012 - 23:45
Не,неговата не е със сензор за дъжд.
И не ми се ще да те разочаровам,но смяната на лостчето няма да помогне според мен...
И не ми се ще да те разочаровам,но смяната на лостчето няма да помогне според мен...
a701 05 ноември 2012 - 09:50
Разбирам колега , още като прочетох предишния ти пост ми стана ясно , но вече бях поръчал лостчето , пък и не е голяма загуба , намерих го евтино само за £10. А иначе всичко е в реда на нормалното , все пак няма нищо вечно. , пък и това е проблем за който се знае. Другия уикенд ще се захвана с цима да видим докъде ще го докарам. Доволен съм че има хора като теб и другите от форума благодарение на които нещата се случват по - лесно .Благодаря отново .
Жоро 05 ноември 2012 - 09:53
Пачо, това което разбирам е, че си мазал всичко с контактен спрей, не си сменял нищо?
P.S. Като си написал маха се Airbag-а, да питам не се ли разкача първо акумулатора, че ако почнеш направо с Airbag-а може да си без зъби...
P.S. Като си написал маха се Airbag-а, да питам не се ли разкача първо акумулатора, че ако почнеш направо с Airbag-а може да си без зъби...
pacho_m 05 ноември 2012 - 11:31
Извинявам се за недоразумението! Оливането с контактен спрей е едно на ръка. Смених контактните площадки,които влизат в модула на лостчето за мигачите. По-късно ще кача снимка на сменената част. И все пак мисля,че и без смяната можеше да стане,ама...
И както каза Жоро, задължително се откача минусовата клема на акумулатора,за да няма неприятни изненади.
И както каза Жоро, задължително се откача минусовата клема на акумулатора,за да няма неприятни изненади.
lubaka1 05 ноември 2012 - 11:32
Моят въпрос е малко встрани от темата, но пак е свързан с темпомата на Вектра С. При мен работи без проблеми, но никъде по таблото нямам индикация, че е включен. Видях в книжката, че има символ за темпомат на таблото, ама никога не ми е светкал. Та да попитам при вас свети ли нещо по таблото при включен темпомат?
ПС: Между другото същото е като карам на къси: нямам индикация за включени фарове на къси. За дълги и мъгла имам.
ПС: Между другото същото е като карам на къси: нямам индикация за включени фарове на къси. За дълги и мъгла имам.
Жоро 05 ноември 2012 - 12:05
lubaka1, на 05 ноември 2012 - 11:32, каза:
Моят въпрос е малко встрани от темата, но пак е свързан с темпомата на Вектра С. При мен работи без проблеми, но никъде по таблото нямам индикация, че е включен. Видях в книжката, че има символ за темпомат на таблото, ама никога не ми е светкал. Та да попитам при вас свети ли нещо по таблото при включен темпомат?
ПС: Между другото същото е като карам на къси: нямам индикация за включени фарове на къси. За дълги и мъгла имам.
ПС: Между другото същото е като карам на къси: нямам индикация за включени фарове на къси. За дълги и мъгла имам.
Ето ти по-долу отговора от една друга тема, а за габарити лампа имаш ли? Защото и аз нямам за къси, но имам за габарити...
ivooo, на 11 август 2012 - 16:36, каза:
...
само където не ми свети лампата на таблото и не знам дали трябва да е така, защото изчетох един куп теми в които едни казват на дизел нямало лампа др., че имало и така....
Е ? трябва ли да ми светне лампичката.... аз си мисля, че просто ми липсва крушката на таблото.
само където не ми свети лампата на таблото и не знам дали трябва да е така, защото изчетох един куп теми в които едни казват на дизел нямало лампа др., че имало и така....
Е ? трябва ли да ми светне лампичката.... аз си мисля, че просто ми липсва крушката на таблото.
mileff, на 13 август 2012 - 09:50, каза:
SMD зелен диод + съпротивление 1 kOhm отново SMD на правилните позиции и ще си имаш и лампичка за темпомата
...
Казвам диод не защото съм фанатик на тема диоди, а просто защото в таблата на нашите коли няма крушки с нажежаеми жички а всичко е с диоди :)
...
Казвам диод не защото съм фанатик на тема диоди, а просто защото в таблата на нашите коли няма крушки с нажежаеми жички а всичко е с диоди :)
Но това е свързано с разглобяване на таблото, т.е. махане на стрелките...
lubaka1 05 ноември 2012 - 12:22
a701 11 ноември 2012 - 08:57
Искам да помоля колегата Pacho ако е възможно да обясни по - подробно как се маха аирбега от волана , с какво може да стане това , под ъгъл ли се вкарва , натиска ли се силно , тъй като вчера 1 час се мъчих как ли не и с какво ли не, но безуспешно .
pacho_m 11 ноември 2012 - 15:36
Завърташ волана на 90 градуса. В долния край,който се пада,има една дупчица,някъде на плоската част на гърба на волана,между спиците,която се напипва. В нея бъркаш с една отвертка,натискаш я малко на вътре да освободи зъба и издърпваш самия бег от този край. После въртиш на другия край,отново 90 градуса от изходното положение и повтаряш процедурата. Пада еърбега и буксите му се освобождават чрез малка права отвертка или нещо тънко,като се повдигат нагоре. Като ги видиш,ще разбереш как се махат :).
И задължително да си откачил масата от акумулатора!
Поздрави и пиши развитието! :))
Мнението беше редактирано от pacho_m: 11 ноември 2012 - 15:40
И задължително да си откачил масата от акумулатора!
Поздрави и пиши развитието! :))
Мнението беше редактирано от pacho_m: 11 ноември 2012 - 15:40