Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Други технически въпроси

Смяна на воден радиатор малко инфо.

BatSlav снимка BatSlav 09 януари 2013 - 09:04

Трябва ми съвет за смяна на воден радиатор.Освен нов радиатор дали ще трябва друго да се взима, ще има ли скрити изненади....какво да очаквам.

п.п.Днес по късно трябва да взема новия ,че преди малко всичко се сгъбяса.Всичко ли се разкача по радиатора или има начин за по лесно разглобяване....Ще се прави явно през ноща и навън ,че утре колата трябва да е 100% на линия.Приемам всякакъв вид съдействие и снимков материал!!
Мнението беше редактирано от BatSlav: 09 януари 2013 - 14:25
Отговори

kibo_tom3111 снимка kibo_tom3111 09 януари 2013 - 10:07

Ако гумените съединения са напукани, би следвало и тях да смениш. Скоби евентуално, Като го свалиш ще прецениш какво е необходимо и потребно.
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 09 януари 2013 - 10:17

Да и аз за тях си мислех и не само, а някакви други скоби или държач от долната страна?
Отговори

Zdravkicha снимка Zdravkicha 09 януари 2013 - 10:27

Задължително си направи промивка на охладителната система. Ще се учудиш каква гняс ще излезе.
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 09 януари 2013 - 14:27

Сменял съм ведъж антифриза още при закупуването...няма да остане време за тази интервенция.Какви са тези малките дупчичи под ф34?
Публикувано изображение
Мнението беше редактирано от BatSlav: 09 януари 2013 - 14:49
Отговори

SunMaster снимка SunMaster 09 януари 2013 - 15:23

Датчиците които трябва да пехвърлиш от стария ди радиатор.Единия е за перката за охлаждане а другия не мога да кажа.
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 09 януари 2013 - 15:25

 SunMaster, на 09 януари 2013 - 15:23, каза:

Датчиците които трябва да пехвърлиш от стария ди радиатор.Единия е за перката за охлаждане а другия не мога да кажа.

Има един куп кабелаци те махат ли се или се стоят с перката на радиатора и стойката.
Отговори

Жоро снимка Жоро 09 януари 2013 - 15:45

Слав,
на Астарта е така: първо отвиваш капачката на разширителния съд. Отрязваш една кофти кола 2л горе където почва да се стеснява гърлото. Долната част я слагаш под маркуч Ф34(левия на снимката, на колата са обратно). Махаш скобата която би трябвало да е пружинна и внимателно клатейки махаш маркуча. Ще събереш голяма част от антифриза. След това развиваш и махаш Ф12 и последно развиваш и махаш десния (на колата левия) Ф34. С това си развил и махнал 3те маркуча. Следваща стъпка е да махнеш перката с рамката. Тя се държи на 2 винтчета в горната част. След като ги развиеш махаш буксите на датчиците и я издърпваш нагоре (долу е нахлузена). Махаш буксата на горния датчик, тя се стига лесно. След това развиваш 2те конзоли на радиатора и дърпайки го леко на горе изваждаш първо левия край (този от към 2та маркуча) защото в ляво втория датчик подпира в кондензера. След като го вдигнеш нагоре откачаш и долния датчик. Ако си йога може и от долу да си го откачил...
Местиш датчиците, като не ги оставяш хлабави, но и не ги стягаш мноооого. Връщането е по обратния начин...

P.S.1 Ако имаш въпроси звъни на моя номер с многото 8ци :)
P.S.2 Дано не си взел някой евтин радиатор, че първо ще имаш разлика в дупките на стойката на перката, след това колата ти ще се охлажда по-малко и последно след 1г ще текне отново...
Мнението беше редактирано от Жоро: 10 януари 2013 - 16:03
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 09 януари 2013 - 15:58

 Жоро, на 09 януари 2013 - 15:45, каза:

Слав,
първо отвиваш капачката на разширителния съд. Отрязваш една кофти кола 2л горе където почва да се стеснява гърлото. Долната част я слагаш под маркуч Ф34(левия на снимката, на колата са обратно). Махаш скобата която би трябвало да е пружинна и внимателно клатейки махаш маркуча. Ще събереш голяма част от антифриза. След това развиваш и махаш Ф12 и последно развиваш и махаш десния (на колата левия) Ф34. С това си развил и махнал 3те маркуча. Следваща стъпка е да махнеш перката с рамката. Тя се държи на 2 винтчета в горната част. След като ги развиеш махаш буксите на датчиците и я издърпваш нагоре (долу е нахлузена). Махаш буксата на горния датчик, тя се стига лесно. След това развиваш 2те конзоли на радиатора и дърпайки го леко на горе изваждаш първо левия край (този от към 2та маркуча) защото в ляво втория датчик подпира в кондензера. След като го вдигнеш нагоре откачаш и долния датчик. Ако си йога може и от долу да си го откачил...
Местиш датчиците, като не ги оставяш хлабави, но и не ги стягаш мноооого. Връщането е по обратния начин...

P.S.1 Ако имаш въпроси звъни на моя номер с многото 8ци :)
P.S.2 Дано не си взел някой евтин радиатор, че първо ще имаш разлика в дупките на стойката на перката, след това колата ти ще се охлажда по-малко и последно след 1г ще текне отново...

Жорка мерси за разясненито...още не са ми звъннали да кажат какво става с радиатора...ще звънна ако има трудности по ремонта, радиатора не знам какъв е изобщо мои човек ми го дава дет се вика на ишлеме..цената му е 120 лева, за мен доста по ниска, но няма да е нещо добро и сигурно някой китаец...при всички положения по добре от стар...нещо взе да ме издразва тая кочина и е на косъм да направя една работа...НО.
Отговори

borochvoro снимка borochvoro 10 януари 2013 - 02:05

Няма кво да се плашиш ако радиатора е за твойта кола т.е. пасват му долу стойките, дължината, маркучите и датчиците. Разглабаш и после по обратния ред. Ако мислиш, че няма да запомниш нещо как е закачено на стария-драскаш на едно листче.Температурния датчик на радиатора можеш да го ползваш и като обезвъздушителна пробка хем и да се предпазиш да не го пренатегнеш т.е.първо го стягап не силно -наливаш антифриза-ако тече го дозатягаш до спиране на теча палиш и ако тече пак затягаш до спиране на теча и още съвсем малко. Че гайката предполага доста як ключ и като нищо можеш да съсипеш новия радиатор.Това с промиването -само ако си нов собственик или си сипвал вода или некви запушващи боклуци иначе ако си сменявал антифриза и си е бистър няма смисъл.
Също и да си сигурен, че радиатора си е умрял от старост, а не поради повишено налягане на системата.
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 10 януари 2013 - 14:27

Днес започнах интервенцията и всичко беше добре докато не се оказа, че трябва да се развие и предната броня и след като начупих един брой неща при -10 градуса остава за утре да направя всичко. ...много гаден вятър излезе.
Отговори

Жоро снимка Жоро 10 януари 2013 - 15:06

 BatSlav, на 10 януари 2013 - 14:27, каза:

Днес започнах интервенцията и всичко беше добре докато не се оказа, че трябва да се развие и предната броня и след като начупих един брой неща при -10 градуса остава за утре да направя всичко. ...много гаден вятър излезе.

Да бе да, вярно ли при Вектрата пречи предната броня? Какво има там? Или целия е пъхнат там?
Мнението беше редактирано от Жоро: 10 януари 2013 - 15:07
Отговори

radodar снимка radodar 10 януари 2013 - 15:34

Без сваляне на предна броня ще начупиш още повече неща!

Та сваляш бронята,така стигаш до винтовете които държат водния радиатор и кондезера заедно.Местиш кондензера настрани без да го разкачаш,че ше треа и фреон после,тогава радиатора излиза,след като си откачил маркучите и тампоните отгоре.

Много внимавай с термошалтерите на перките,да не се пренатегнат,че се пука радиатора(много е вероятно да искат донатягане след някой ден).

Шалтерите са ключ 29 става и с 30 ма си е зор.Без такъв или поне вложка 30(дълбока) рискуваш да спукаш новия радиатор.

За тия пари може и да е "нисенс" радиатора,което е добре.Ако имаш проблем с монтажа обади се,нали сме съседи.
Мнението беше редактирано от radodar: 06 май 2017 - 15:09
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 10 януари 2013 - 16:17

Водния излиза заедно с този на климатика няма шанс да излезе без него.Утре щи ходя до Иво по някое време и там по но завет ще видиме какво ще стане...нещо се развива отпред...голям филм.
Отговори

stei снимка stei 10 януари 2013 - 19:25

За Астра Н ако ще ти помогне това, водния излиза без да се разкача климатика. Сменил съм 2 вече като първия го свалиха в СА и разкачиха всичко даже и климатика защото е най лесно. Втория го смених в ДиН овча купел и момчето го извади от доло без да изпуска фреона само разкачи винтовете на радиатора на климатика и водния го изкара от доло но трябва крик. Успех
Отговори

Cecko2.0 снимка Cecko2.0 14 януари 2013 - 02:34

То сигурно си го сменил вече... аз по същия начин го сменях - всичко се сваля отпред, защото има едни болтове които държат 2та радиатора. И имах късмет, че в климатика нямам фреон. На мен ми отне ~8 часа това :)
Отговори

BatSlav снимка BatSlav 14 януари 2013 - 08:58

Отдавна е сменен и за сега всичко е ток и жица.Отне ми около 6 часа но имах и помощ от Кастъм Дизайн Студио "CSD".Не е за всеки и без подходящ инструмент никога!Развива се предната броня и още куп неща букси едни малки болченца м/у климатика и водния радиатор долу вдясно, отпред са 4 болта.Отзад са 4 болта + 2 на ушите...много вратната история но си заслужава...парното и преди беше добре но сега е мор и то само на 1 - ва степен...
Отговори

tarikataaaa снимка tarikataaaa 06 февруари 2013 - 23:05

А как стои въпроса, когато колата е без климатик? Има ли нужда да се сваля бронята?
Вектра Б Х18ХЕ
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg