Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Вектра Б гасне при движение

nedelcho снимка nedelcho 20 август 2013 - 11:56

Здравейте,
Доста рових из форума за гасвещи Вектри,но тъй като не си открих проблема реших да пусна нова тема.

Вектра Б, двигател Z18XE 125 к.с.
По време на движение (три пъти ми се случва до сега, винаги по надолнище при малка скорост)колата губи мощност(скорост) и като натисна съединителя да мина на по-ниска предавка светват лампите на таблото и гасне. Отбивам, опитвам се да запаля и ядец! Светва engine check-a това което виждам е едно продължително светване и после пет бързи мигания (толкова бързи, че не съм напълно сигурен че са пет). Стартера върти, но не пали. След като отворя капака се чува силно цъккане от нещо закрепено за въздушния филтър (по-къно майсторът ми каза че е нещо еко..).
Разкачих акумулатора и след това колата пали и си върви както обикновенно. На диагносиката покъсно не показа абсолютно нищо?!

Някой с подобен проблем?
Отговори

Cecko2.0 снимка Cecko2.0 21 август 2013 - 03:13

Щом откачаш акумулатора, вероятно изчистваш и грешката, за това не излиза на диагностиката. За колко време го откачаш аку-то? Би трябвало поне за 10-20мин, за да се изчисти грешката.
Отговори

nedelcho снимка nedelcho 21 август 2013 - 12:58

 Joey, на 21 август 2013 - 03:13, каза:

Щом откачаш акумулатора, вероятно изчистваш и грешката, за това не излиза на диагностиката. За колко време го откачаш аку-то? Би трябвало поне за 10-20мин, за да се изчисти грешката.


Първия път за около минута. Последния за около 5 секунди. А ми казаха, че грешките се помнили така че ми е много странно.
Не знам дали за момент някой датчик не дава някаква висока температура и да сработва някаква защита на двигателя. Мисля срещнах нещо подобно из форума.
Отговори

RumeK снимка RumeK 24 март 2014 - 09:53

Здравейте колеги!

Точно същия проблем имам и аз, затова търся из форума помощ...
Орела гасне когато си иска, просто ей-така... Понякога гасне по време на движение - просто двигателя
започва да работи неравномерно, светва Чек енджин и другите лампи и гасне... След което просто си
върти и не ще да запали.
Отначало същото правех и аз като колегата - просто откачвах акумулатора за 5 минути и всичко си беше
наред след това. А после почнах просто да изчаквам - чакам около 5 минути, след което паля без никакъв
проблем и си карам... И така до следващия път, който никой не знае кога ще е... Само се надявам да не е
на някое кръстовище в града по време на ляв завой... :)

Карам на газ, с ГИ съм - по-принцип колата като гасне е все на газ, но като се има предвид, че през
повечето време вече е загряла и е прехвърлила, си е нормално. Само една сутрин, докато се опитвах да
запаля на бензин, пак стана така - само светят лампите и върти, но не пали. Изчаках 5 минути и после
пали от четвърт...
Ходих при газаджията, понеже най-често се случва на газ - той гледа грешките на компютъра и каза, че е
ЕГР клапана (и аз видях грешката) - това бил някакъв клапан за екологията, от който зависело смесването
на газовете. Каза, че бил чисто механичен и често, като се замърси, пружината не сработва както трябва,
и оттам се бърка и компютъра. Препоръча изчистване на този клапан или направо игнориране чрез запечатване...

Това и направих - моя майстор първо го отвори, каза, че бил наред. Изчисти го, но после все пак го
елиминира, за всеки случай... И чаках да видя дали това ще оправи проблема...
Само че не го оправи, тази сутрин пак изгасна докато чаках на светофара - бях на газ и колата работеше на
място. Опитах се да тръгна, започна да прекъсва, лампите светнаха и край - няма палене.
Пак изчаках около 5 минути и запалих без никакви проблеми.

Та така - и аз имам същия проблем като колегата. Ще се радвам, ако някой може да помогне с идеи!
Очевидно е нещо механично, щом след кратко време се самовъзстановява и няма проблеми след това...
Отговори

^_fenixa_^ снимка ^_fenixa_^ 24 март 2014 - 19:10

Има ли значение какво е времето, дали си минавал през локви и т.н.?! По-принцип щом не иска да запали, а върти е датчика на коляновия вал. Но щом сработва и работи по-принцип може да е някой кабел от инсталацията към него, както и някой от кабелите на самият датчик. Напиши симтек 56.1 или 56.5 си! Датчиците колянов вал на симтек 56.1(х20хев и х18хе/л) са еднакви, наред с тези от ц18хе/л. Ако си със симтек 56.5(пак х20хев и х18хе/л, но по-новите) ти трябва датчик от такава, може и от х20хер да стане, но не мога да гарантирам! Огледай за разрушена изолация или напукани кабели.
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 24 март 2014 - 20:39

Лоша връзка може да бъде единия вариант, а друг вариант може да е и проблем със самото ЕКУ. Може да се огледа за корозирали писти или спойки. Има и такива случай , но трябва да се види платката на ЕКУ-то под микроскоп.
Мнението беше редактирано от javor_bg: 24 март 2014 - 20:51
Отговори

RumeK снимка RumeK 25 март 2014 - 09:36

Няма значвнив какво е времето - този номер може да го направи и в сухо, може и в мокро време. Всъщност досега не не помня да ми се е случвало, докато вали дъжд.
Не знам какво е симтек, затова не мога и да кажа кой точно симтек съм. А напукани кабели досега не съм видял, оглеждал съм по други причини... Имам само счупени от старост гофрета, но кабелите под тях не изглеждат повредени. Пак ще огледам, за всеки случай!

"Лоша връзка може да бъде единия вариант" - лоша връзка къде, колега? Към датчика на коляновия вал
(както казва горния колега) или имаш предвид към ЕКУ?
А ако е проблем със самото ЕКУ какво може да се направи? Четох, че им се презареждал софтуер, но кое показва
дали има нужда от това? А какъв майстор всъщност може да направи диагностика и евентуално ремонт - майстор
автоелектричар или електронен специалист? Не ги разбирам тези неща, а и не се занимавам с ремонти - обикновено
оставям колата на майстора и само си я взимам после... :о)

Някой има ли идея за читав майстор в Пловдив, към който мога да се обърна за помощ?

Благодаря предварително!
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 25 март 2014 - 13:55

Според мене човек, който разбира от електроника може да го направи. Трябва да се свали ЕКУ-то и да се види с лупа или микроскоп за лоши спойки или лоши писти. За лошите връзки е добре навсякъде да се гледа. Датчика на коляновия вал се чудя как точно може да се "хване" като се получи магарията. Все пак можеш докато работи колата да поразклатиш някой и друг куплунг и да видиш дали ще изгасне колата или ще промени обороти.
Мнението беше редактирано от javor_bg: 25 март 2014 - 14:00
Отговори

^_fenixa_^ снимка ^_fenixa_^ 25 март 2014 - 19:30

За Пловдив аз при проблеми с електрониката(инсталация по-скоро) я карам в автокомплекс Формула на бул. Южен
Отговори

RumeK снимка RumeK 26 март 2014 - 10:17

Понеже колата ми загасва две сутрини подред, вчера се обадих на майстора ми, за да се уговорим кога да мина да погледне датчиците към
разпределителния и коляновия вал и връзките към тях. И тази сутрин отидох... За мой късмет колата загасна точно в сервиза му, пред канала.. :о)
Както работеше на свободна просто загасна - накарах го да опита й той да я запали... Нищо, разбира се!
Докато се опитваше да запали гледаше лампите и се оказа, че при въртене след 2-3 секунди лампата "чек енджин" гасне, което според майстора ми
показва, че няма грешка в компютъра... И че диагностика няма да покаже нищо за този случай.
После тества бобината, докато аз въртях - оказа се, че просто няма искра. Т.е. има ток до нея, всичко изглежда нормално, но самата бобина
не подава искра, за да се запали горивото (провери и дали помпата качва гориво както трябва).
Та според него 99% е бобината, т.е. комутатора вътре.
Понеже била скъпа, за да се купи само за пробата, препоръча да взема от някой приятел (ако случайно имам познат с подобна кола)неговата бобина
и да пробвам 1-2 дена.

И сега се чудя откъде да намеря такава временна... И той ме насочи към сервиз Формула, понеже там често се занимават с електроремонти и най-вероятно
имат някоя работеща бобина, поне за пробата... Да не говорим, че ми е на 5 минути от блока.. :о)

Та така, ще ида да питам там, пък да видим.
А ако случайно някой от Пловдив има такава излишна бобина, за проба или за продаване на добра цена, може да пише тук...

Все още съм отворен за коментари или евентуални идеи за проблема, ако някой има и друга идея!
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 26 март 2014 - 12:00

На мене по-скоро ми се струва, че има нещо, което не подава сигнал към бобината (комутатор например) или някой друг датчик.
Отговори

^_fenixa_^ снимка ^_fenixa_^ 26 март 2014 - 20:15

Такаааа... Колега и при мен беше подобно положението. Бубина за теб става от ц18хе, ц18хел, х18хе, х20хев. Има ги доста ефтини последно време, но! Бобината не работи на захранване, а на импулс подаден от ецу'то, но този импулс отива в ецу'то от датчика на коляновия вал. Няма какво повече да се коментира, но според мен щом го прави когато си иска НЕ Е бобина! Тя или работи, или не. Може да не работи равномерно или да не работи от буксата или прекъснат кабел към нея, но самата бобина няма средно положение! Закарай я във Формулата да я прочетат, ецу'то трие грешката '25 times start the ignition'-25 безпроблемни запалвания. Ако я е записало ще е там. Чека светва, когато се подаде контакт, чете всички датчици и гасне(докато въртиш). Доста хора могат да потвърдят, че тези датчици не 'свършват' от веднъж, а първо те измъчват. Според мен е датчик колянов вал или инсталацията от датчика към ецу'то, в краен случай от ецу'то към бобината. Успех! Аз купих бобина, държах я 1 година и я продадох преди 2 месеца. Имам въпрос - когато не иска да пали. Докъто я мъчиш като въртиш до откат припуква ли да запали или не?! Че твоят проблем по-скоро е между ецу и бобина...
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 26 март 2014 - 22:41

Колега, браво и аз си мисля, че по-скоро към датчик на колянов вал отива работата отколкото към бобина. Наистина бобината не би трябвало просто ей така да се скапва без влага например.
Отговори

RumeK снимка RumeK 27 март 2014 - 10:02

Тази сутрин ходих до Формула-та да питам. Момчето каза, че без диагностика няма да стане - трябвало
да се видят грешките и тогава да се знае какво е... Кофти обаче е, че след като ми е правила този проблем,
съм ходил на диагностика и грешки нямаше... А като няма грешка, няма решение!
Разбира се сега вече може и да има натрупани грешки, още не съм правил нова диагностика.
Младежа искаше да му оставя колата да работи при тях, докато загасне - ами случвало ми се е да не
гасне по 2-3 седмици! И какво, да работи там докато свърши газта ли?! Не знам кога ще загасне пак,
а ако не е закачена на компютър, докато се случва това, не можело да ми кажат нищо!
Малко интересно се получава... :о)

Не разбирам от този тип бобини - самия комутатор вътре в нея ли е? Ако електрониката е вградена в
самата бобина това може да означава проблем вътре, т.е. смяна на бобината така или иначе. И ако наистина
има електроника вътре всички знаем какви мизерии се получават понякога - някой елемент спира да
работи когато си иска, а след определено време се самовъзстановява и така до следващия път...
Така че не знам дали "или работи или не" - ако е само бобина съм съгласен, но ако има и електроника
вътре...

Цитирам: "Ако я е записало ще е там. Чека светва, когато се подаде контакт, чете всички датчици и гасне(докато въртиш)"
Както казах, чек-а гасне, докато въртим - това не показва ли, че еку-то е прочело всички датчици и всичко е наред?
Затова и чек-а гасне, а не остава светещ? Т.е. това не трябва ли да показва, че точно в този
момент (в който върти, но не пали) датчиците за коляновия вал работят коректно?

По принцип когато се мъча да я запаля не я въртя до откат - пробвам 3-4 пъти и ако не стане просто
изчаквам. Но вчера сутринта я повъртяхме, включително и до откат - 2 пъти се случи почти да запали,
след което гасне. Това какво показва?

И още един въпрос - колко струва такава бобина - нова и втора употреба? Че майстора ми казва някакви
цени над 200 лева, което е малко плашещо за опити. :о) Ако е 50 лв направо ще купя да я сменя, но
ако наистина е толкова скъпа...
Мнението беше редактирано от RumeK: 27 март 2014 - 10:25
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 27 март 2014 - 10:36

Колега, според мене не бързай да сменяш бобина още.

Такава ли ти е бобината ?

Публикувано изображение



Или е такава:
Публикувано изображение

Да кажат другите колеги дали комутатора е вътре или не. По принцип на повечето от грешките им е необходимо или време или определен брой паления за да се запишат. Освен това ако няма грешка държа много да подчертая, че не означава, че всичко е наред и че ламбда сондата не е ленива или датчика на коляновия вал е изправен - това само за пример.
Отговори

RumeK снимка RumeK 27 март 2014 - 17:06

Като тази горе е. В смисъл не съм сигурен за марката, но формата е същата.
Не бързам още да сменям бобината, сигурно ще е наистина доста скъпа и не искам да експериментирам с нова...
Може би все пак ще се наложи да мина през диагностика, за да видим дали все пак няма някоя грешка.
Очевидно няма как да стане да се направи диагностиката, когато колата загасне - не знам кога ще е това,
нито пък някой с лаптоп ще успее да дойде толкова бързо, за да види в момента.. :о)
Мнението беше редактирано от RumeK: 27 март 2014 - 17:06
Отговори

kalin09 снимка kalin09 27 март 2014 - 18:35

...
Мнението беше редактирано от kalin09: 22 август 2017 - 21:17
Отговори

RumeK снимка RumeK 16 юни 2014 - 10:29

Здравейте пак!

След последното писане тук доста време нямах проблеми с гасненето... Преди около месец само загасна веднъж и това беше, след това имам над 3000 км и не се случи нито веднъж. А този уикенд се случи два пъти - и двата пъти докато бях на място и колата работеше на празен ход. Пак същото нещо - колата все едно започва да прекъсва, светва чек-а и гасне. След което няма палене. Въртя до откат, запалва някак си, но като пусна ключа веднага пак прекъсва и гасне. После чакам 4-5 минути, паля от раз и тръгвам :о)
Доколкото видях при продължително въртене лампата за чек-а гасне след няколко секунди.

Заради тези два пъти гаснене тази сутрин ходих на диагностика (сервиз Формула, бул. Южен в Пловдив), докато не съм палил повече от 25 пъти след последния случай - няма грешка. Има само една за ламбда сондата, но карам предимно на газ, така че май е "нормално" да се появи тази грешка.
Никакви други грешки, никъде. Момчето каза "Може да е какво ли не, без грешка няма как да разберем". Знам, че е така, ама как тогава изобщо да разбера какво е за правене?! Не мога да я оставя там да работи неопределено време, не върши работа и някой да ме дръпне до сервиза - все пак за около 5 минути всичко се оправя от само себе си...

Ако от последният ми пост и последните идеи, които колегите дадоха, на някой му е хрумнала някоя нова идея, ще съм много благодарен!
Знам, че "може да е датчик на вал, може да е бобина, може да е ЕКУ, може да е ...", но като няма грешка какво още мога да опитам? То ако тръгна да сменям всичките тези неща май ще е по-добре направо да сменя орела... :о) А си го харесвам, много добра машина е!

Благодаря още веднъж!
Отговори

javor_bg снимка javor_bg 14 юли 2014 - 19:27

Според мене за всеки случай си проверете и релетата при бушониерата. Имах сходен проблем сега се сещам. На загрял мотор гася и после въртя и няма палене. Две релета бяха много горещи като ги пипах. Свалих ги , презапоих ги и проблема изчезна.
Отговори

nedelcho снимка nedelcho 07 октомври 2014 - 18:06

Здравейте отново. От около 9 хил. км не бях имал този проблем и преди два дена ми се случи отново и то два пъти. Отново на дълъг път на 5-та предавка на ниска скорост. Както карах зад един камион стрелката на оборотите отива на нула и колата няма мощност. Докато инстиктивно минавам на по-ниска предавка светват лампите на таблото.
Отварям капака и се чува цъкане от това на снимката (намира се между въздушния филтър и двигателя):

http://media.snimka....4159412.jpg?r=0

Разкачам/закачам акумулатора и всичко е наред. След 20-тина километра карам отново с 70 км/ч на 5-та и гасне. Повтарям процедурата.
Реших че има нещо когато карам на ниски оборотим, а тя си върви проклетията и на 1500 оборота нормално.

От тогава гледам да не падам под 2000 оборота.
Други идеи от какво може да е? И какво е това на снимката и за какво служи?
Мнението беше редактирано от nedelcho: 07 октомври 2014 - 18:07
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg