Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

Решено-трудно пали и ми трябват малко напътствия и схеми

Делчо снимка Делчо 29 август 2013 - 12:25

Здравейте,

Имаме следният проблем колата пали трудно, без значение топла студена.
В първият момент в който завъртя ключа припалва, и в последствие гасне. Успявам да я запаля след 4-5 опита при които трябва да натисна до някъде педала на газта.
След като запали оборотите са и ниски около 500-600об, и ако не и помогна с педала се опитва да гасне. Ако пък и помогна с педала за около 10-15сек след това си вдига обороти около 1200/ако е студена/, и от там нататък е ОК. Имаше записани две грешки първата P0130, а на втората не и помня кода но описанието и бе: липсва сигнал от ВСС датчика. След изтриването им не са се появявали отново!
Това обаче според мен е следствието. А проблемът е че на ПХ кисл. датчик държи волтаж от порядъка на около 98-120мВ при загряла кола. В много редки случай има проблясъци да качи до към 4000-4200мВ. Съответно О2 интегратора забива на 255стъпки, а адаптацията на ПХ и е 144 стъпки. Данните за температурите на охл. течност и въздуха изглеждат достоверни. МАФ е от порядъка на около 7,2кг/час-мисля че волтажа му бе 1,3В. ТПС е на 0,51В. Това са данни от ОП кома на ПХ при загрял двигател. При обороти над 1800-2000 кисл. датчик започва да клати напрежението.
Така че моля някой да подскаже къде са кабелите на кисл. датчик в коша на двигателя. Самият датчик го виждам и началото на кабелът му обаче нямам достъп до канал, а така също и харда на компа сдаде багажа та ни ТИС ни Ауто дата за жокери мога да ползвам. Проверката на кис. датчик ще ми е само началото но от някъде трябва да тръгна. След това ще видя какво ще правя: тестове дали краде възух на ПХ или пък просто вече не и се работи на ламбда сондата, и като я напека в обороти се разработва. Другата вероятна причина е прословутият им изпускателен колектор. Дали не е цъфнал още и от там да влиза възудх???
Та в общи линии си мисля, че заради кисл. датчик/или краденето на въздух на ПХ/, като паля колата може би компа налива горивото с тубите и май се дави. Колата има ГИ, който не работи/поради изгорели стабилизатори на напрежения за датчиците му ама това е друга тема/, и не мога да му ползвам МАП сензора да видя дали на ПХ краде въздух.
Така че благодаря предварително на всеки, който спомене къде да открия кабелите на кисл. датчик!
Мнението беше редактирано от Делчо: 25 септември 2013 - 11:02
Отговори

JorkataG снимка JorkataG 29 август 2013 - 13:17

тия обороти не са ли малко ниски що не вдигнеш оборотите първо и да видиш кво ще се получи пък тогава търси кабелите на датчика
Мнението беше редактирано от JorkataG: 29 август 2013 - 13:18
Отговори

Hristo Mutafov снимка Hristo Mutafov 29 август 2013 - 13:34

За ламбда сензора трябва да показва 0,6-4,9 волта грешка 130 казва,че имаш проблем или в този датчик или в ЕКУ-то(компа) при тпс-то трябва на затворен дросел да показва приблизително 980 ома,за въздуха виж в youtube има видео как се тества engine vacuum leak напиши това и гледай
Отговори

kalin09 снимка kalin09 29 август 2013 - 13:45

Дебиломера на Z18XE показва нормално 12 кг на час. Твоя маи се е бъгнал?
Отговори

Делчо снимка Делчо 29 август 2013 - 15:36

Благодаря за отговорите на всички!!!
Сега карам по ред:
Жорката Г,
Да ниски са ама докато захапе. Няма как да ги вдигам! За тази цел си има IAC клапан управляван от екуто. При зададени обороти на ПХ-880, на загрял двигател ги държи в границите от 864об. до 896об. Иначе IAC Integrator (Idle Air Control) е в порядъкът на 131-135. Тези данни мисля изключват клапана като заподозрян.
Христо Мутафов,
Да стойностите трябва да са такива, каквито си ги написал ама не са!Точно за това ми трябва жокер за да проверя веригата на кисл. датчик. Нали кодът на грешката е за нисък сигнал от него, което може и да е следствие на друг проблем. Иначе дори и без помоща на МАП-а на газовият инжекцион си мисля, че ако дърпаше въддух от някъде то IAC Integrator (Idle Air Control) трябваше да ми е по ниско от 131-135, колкото е в моментал Например нещо от рода на под 130. При условие, че неутралната/заводската/ стойност е 128. Но благодаря за насоката към youtube.
Калин09,
Ами първо и аз за там се хванах. Ама се сетих да си погледна един файл с живи данни от Февруари тази година. Там стойностите са идентични 7,09кг/час и IAC Integrator (Idle Air Control)беше 124-130. Това са и разликите от преди и сега при живите данни.

Така, че продължавам да чакам напътствия къде да открия кабеляците на кисл. сензор. Така или иначе съм длъжен да го проверя, а пък след това ще тръгна по пътечката по пътечката и се надявам да стигна до мечката ;-))
Отговори

Делчо снимка Делчо 29 август 2013 - 18:27

Малък напредък!?!?!?
Реших малко да обогатя сместта ръчно. Със спринцовка успях да дръпна около0,5млт. от пробката на рейката.
След това този бензин го добавих на две части чрез вакуум мъркуча за регулатора на горивото.
Воала кисл. датчик веднага го хвана и "хвръкна" на около 4500мВ.
Така, че за момента го оставям да си почива! Утре ще сменя горив.филтър. Така и така не е пипан от много години.
След това ще го мисля!
Лека вечер!!!
Отговори

Делчо снимка Делчо 02 септември 2013 - 08:09

Последен ъпдейт на темата!
Филтърът е сменен вече дори е сменен и въздушният!
Проблемът според мен е или в помпата/на около 3-5 годишна възраст е но не е оригиналната/или в инжекторите/замърсени/.
Как стигнах до тук:
Успях да подкарам компа на ГИто от так видя, че МАП на ПХ е около 0,28-0,3Бара, което според мен е ОК. Тук вече се отказах да търся
дали няма утечка на вакуум някъде! Реших да мина на газ, и намерих ключа от палатката/тя се оказа с цип/.
Та на газ веднага взе да клати сигналът от кисл. датчик. Съответно кратковременната и корекция от 255стъпки падна на около 150- 160 стъпки/не я изчаках много и може би щеше още да падне/. При работата на газ бензиновите и времена паднаха на около 2,6- 2,8мили сек., докато на бензин забиваше на 3,7мили сек.
Тъй като на газ има много по спокоен ход от колкото при работа на бензин, и поради фактите:
1. Както писах в първото си мнение, при обороти над 1800-2000об на бензин започва да клати сместта.
2. Колата е с ГИ от м.Май 2005 до сега.
Та мисля първо да сваля инжекторите!
Някой ще подскаже ли от къде да намеря уплътнения за инжекторите? Питах в Опел Стефанов и Дженеръс ауто но нямат, и са на цена от около 8,5лв за брой.
Но доколкото разбрах са О пръстени с еднакви размери/отгоре и отдолу на инжектора/.
Скоро може и да не пиша защото колата не е постоянно при мен, и по нея имам възможност да си губя времето рядко ;-)).
Така, че като разреша напълно проблемът ще пиша пак!
Отговори

Делчо снимка Делчо 24 септември 2013 - 09:57

Проблемът е банален, и вече решен!
Оказа се спукан мъркуч, този който е между бензиновата помпа и фланеъцт на резервоара. На там ме насочи фактът, че след смяна на иглата на клапана- на инж. рейка, и проверка на вакуум регулатора. Налягането след гасенене на двигателя продължаваше да пада изключително бързо за няма и минута. Един малко глупав въпрос: как мога да редактирам заглавието на темата/просто искам да добавя, че проблемът е решен/?
Отговори

JorkataG снимка JorkataG 24 септември 2013 - 12:15

От поста ти е ясно просто пиши на някой мод да я заключи и си готов.
Отговори

CH_M снимка CH_M 24 септември 2013 - 13:31

 Делчо, на 24 септември 2013 - 09:57, каза:

как мога да редактирам заглавието на темата/просто искам да добавя, че проблемът е решен/?

Връщаш се на първото си мнение и с бутона "редактирай" , ще си добавиш в заглавието на темата "Решено" или както ти си прецениш.
Отговори

zandor снимка zandor 24 септември 2013 - 22:19

 Делчо, на 24 септември 2013 - 09:57, каза:

Проблемът е банален, и вече решен!
Оказа се спукан мъркуч, този който е между бензиновата помпа и фланеъцт на резервоара. На там ме насочи фактът, че след смяна на иглата на клапана- на инж. рейка, и проверка на вакуум регулатора. Налягането след гасенене на двигателя продължаваше да пада изключително бързо за няма и минута. Един малко глупав въпрос: как мога да редактирам заглавието на темата/просто искам да добавя, че проблемът е решен/?

Писал съм по този въпрос няколко пъти и аз минах през същотото докато не установя че проблема е в този маркуч!!!
беше спукан без да си личи
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg