Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Свързване на диодни дневните светлини или DRL (Daytime Running Lights).

ШУМЕН снимка ШУМЕН 15 септември 2013 - 15:40

рисунка-схема Моята връзка
правила за разположение Моята връзка

На рисунката-схема която съм направил е показано свързването на диодни дневните светлини или DRL.
Използването на диодни дневните светлини е много добър вариант, защото консумацията на ток е малка и се запазва акумолатора, запазват се и крушките на фаровете.

Предполагам има колеги които не се занимават много с електриките в автомобилите и за тях ще напиша по подробно, за да могат сами да си свържат светлините.
Ще се постарая така да обясня, че да е валидно за всички модели, и няма да влизам в конкретика за един модел.

1.За да се спазят правилата за разположението, е необходимо да се монтират светлините както е показано на схемата за монтаж върху автомобила.

2.За монтаж на частите, аз използвах кутията в която е релето за помпата/розово на цвят/, намира се близо до спирачната помпа, но може да се монтира и на друго място. В тази кутия поставих релето,предпазителя и един прекъсвач.
Диодните светлини са общо 10 вата и няма голямо натоватване на частите които се използват.
Предпазителя е 5 А, прекъсвача е едно малко ключе, като на плафон, задължително е релето да има постояно затворени контакти, струва 3 лв. Всички свързвания са с кабелни обувки изолирани с термошлауфки, кабела е многожилен 0,25 или 0,5 квадрата. Добре е да се постави в шлауфка.
Свързването към кабелите на инсталацията направих, без да прекъсвам проводника, като със запалката оголих около 3 см., прегънах и вкарах в единично лустер клеми, и от другата страна кабелчето за свързване.
Тока го вземам от кабела на които има ток, след като извадя предпазителя.
За откриване на предпазителите с ток, използвах една крушка 12в. с кабелчета.

3.На рисунката-схема съм отбелязал:
-1 се свързва към предпазител на таблото, на които се появява ток , когато се даде на контакт, и при запалване има ток. С този ток ще светят DRL.
-2 се свързва към масата, или минуса на акумулатора.
-3 КС /къси светлини/ се свързва към предпазителя на късите светлини, или към предпазител на които има ток когато се включат фаровете.
Важно е да има ток само когато са включени габарити, къси и дълги.
При включване на фаровете, се подава ток на бубинката на релето, постояно включените контакти се отварят и се изклюват DRL.
Защото DRL не трябва да заедно включени с къси и дълги,
и с габарити , ако не са монтирани на разтояния за работа с габарити.
По добре без габарити, защото се запазват крушките.

-4 и 5 са диодни DRL, трябва да се спази плюс и минус при свързването. Ако се разменят, не светят.

-6 е прекъсвач, който може да не се слага, но при ремонт или тестване на двигателя на пример, ще може да се изключват DRL.

-7 е предпазител 5 А, свързан с кабелни обувки.

Ако всичко е свързано правилно, трябва да работи по следния начин:
При подаване на контакт и при запален двигателя, трябва да светват сами диодните дневните светлини, и при включване на къси и дълги, трябва да не светят диодните дневните светлини.
:2bg:
Мнението беше редактирано от ШУМЕН: 16 септември 2013 - 09:05
Отговори

pu6olin снимка pu6olin 15 септември 2013 - 17:03

Браво колега,постарал си се да опишеш всичко подробно,че и схеми си нарисувал.
До колкото знам обаче поставянето на тези допълнителни светлинки не се нрави много на стария и закостенял правилник,в който поставянето на допълнителни светлини е забранено ако не са "озаконени"-демек трябва да минеш техно тест.Това си е пълна простотия,но дава право на всеки по-запечен катаджия да ти друсне акт.
Именно поради тези причини аз направих друго.Имам си реле което автоматично ми светва късите и габаритите след запалване.Извадих кабелчето което пуска габаритите,промених схемата на свързване на късите от успоредно на последователно използвайки реле с два контакта.Сега когато запаля колата сами се включват късите,обаче светят доста по-слабо-общата им консумация е около 30W а не 110W както е нормално.Когато включа на габарити релето сработва и връща схемата на свързване към нормалното състояние и късите си светят нормално.
Така хем агнето цяло хем вълка сит,т.е.крушките не горят и черпят по-малко ток,а и ченгизите няма за какво да се заядът.
Ако някой се интересува мога на начертая схемата-много е проста.

Колега извинявай,че толкова писах в твоята тема-просто исках да споделя опит.А твоята схема си е супер-който ще слага такива светлини-това е начинът.

Поздрави на всички!
Отговори

ШУМЕН снимка ШУМЕН 15 септември 2013 - 18:23

до pu6olin
Аз не отричам другите варианти, но наистина много ми пада акумулатора, и на всички познати също,
и по 2 крушки на година,
и затова реших да използвам най икономичният вариант, с най малка консумация на ток.

А относно катаджиите, проверил съм във всички институции, няма никакъв проблем ако са спазени правилата които съм описал, не се изисква никакъв техно тест и др.
Само ще допълня, че диодните светлини трябва да имат маркировка в кръгче Е и някакво число.
Това е.

/ако някой не е съгласен с въпроса за катаджиите, технотерст и всякакви теории за промяна на конструкцията да направи проверка в институциите и тогава да пише тук, защото повечето информация в нета е грешна/

Мнението беше редактирано от ШУМЕН: 15 септември 2013 - 18:27
Отговори

лъки снимка лъки 15 септември 2013 - 19:15

Колега,ехтра е темата,аз ги имам вече сложени и свързани ,но имам един въпрос:
Мойте са с по-три кабела,син(+),кафяв(-) и жълт ,та проблема е този жълтия , незнам къде да го свържа?
Мнението беше редактирано от лъки: 15 септември 2013 - 19:34
Отговори

svetoslav1 снимка svetoslav1 15 септември 2013 - 19:23

Браво колега,благодаря за подробното описание,смятам и аз да се възползвам от идеята ти,че иде зима и акумулатора става по чувствителен,пък с ченгетата ще спорим или ще се пазарим,както дойде!!!!
Отговори

pu6olin снимка pu6olin 15 септември 2013 - 19:35

Много се радвам ,че не не съм прав за катаджиите.Тези лампи не само,че икономисват консумативи,а стоят добре на повечето автомобили.Ще се опитам да изтрия предния си коментар да не ти омазвам темичката.

Поздрави!
Отговори

ШУМЕН снимка ШУМЕН 15 септември 2013 - 20:45

 pu6olin, на 15 септември 2013 - 19:35, каза:

Много се радвам ,че не не съм прав за катаджиите.Тези лампи не само,че икономисват консумативи,а стоят добре на повечето автомобили.Ще се опитам да изтрия предния си коментар да не ти омазвам темичката.

Поздрави!

Остави коментара, така ще стане ясно, че няма проблеми с катажиите.
Относно третия кабел на колегата, не знам, но ако светят без него, значи е за някакво специално друго свързване.
Отговори

pu6olin снимка pu6olin 15 септември 2013 - 21:12

Много е вероятно третия кабел да се свързва към мигачите и да мига в жълто заедно с мигача.Има доста такива светлини.
Мнението беше редактирано от pu6olin: 15 септември 2013 - 21:13
Отговори

BapBapuH снимка BapBapuH 10 октомври 2013 - 20:36

 лъки, на 15 септември 2013 - 19:15, каза:

Колега,ехтра е темата,аз ги имам вече сложени и свързани ,но имам един въпрос:
Мойте са с по-три кабела,син(+),кафяв(-) и жълт ,та проблема е този жълтия , незнам къде да го свържа?


Колега, на някои модели DRL третия кабел е всъщност +12 V, който се свързва с (от) плюса на късите светлини. Идеята е когато включиш късите, DRL да загаснат. Провери и този вариант. Поздрави.
Отговори

лъки снимка лъки 10 октомври 2013 - 23:04

 BapBapuH, на 10 октомври 2013 - 20:36, каза:

Колега, на някои модели DRL третия кабел е всъщност +12 V, който се свързва с (от) плюса на късите светлини. Идеята е когато включиш късите, DRL да загаснат. Провери и този вариант. Поздрави.

Благодаря колега,да така излезна накрая,разкрих го с много проби и е така в деиствителност,но забравих да ви сподела.Всичко е ток.

Поздрави
Отговори

Hevy снимка Hevy 27 март 2018 - 20:22

Интересно ще бъде да допълним темата с опит по използването на китайските боклуци като заместител на скъпите Филипс.
Всякакви има вече, гумирани могат да се кривят по извивката на бронята, някои даже са херметични :hahaha: . И светят ярко като истински. Проблема е че на Алито отзивите са само като ги пробват в къщи, и тук там по някое мнение - купувам нови, старите изтраяха 5 месеца и почнаха да мигат. Естествено можеш да си купиш за 50лв два комплекта, и да сменяш, но най накрая ще излезе че е по добре да дадеш направо 200лв за Филипс.
Затова пионерския ми дух ме подтикна да поръчам ето тези за 70лв, но са нови и няма отзиви. Иначе уж сериозно са направени - с алуминиев корпус са.

https://ru.aliexpres...2311.0.0.OsCBOb
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg