Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Дизелови двигатели

Астра Н-1.9цдти 120кс. или 1.9цдти150к.с.до 2007г.

d101 снимка d101 15 ноември 2013 - 09:03

Колеги има много изписано,но повечето информация е стара и можеби вече не съвсем актуална.Последно кажете и обобщете кой двигател е по-малко проблемният,по-надеждният и има ли разлика в потдръжката им?Има изписано че някои дефекти у някои модификации са отстранени,кои са те и кои трябва да са желаните модификации,от коя год. и как да ги търсим?
Отговори

Жоро снимка Жоро 15 ноември 2013 - 09:15

Здравей колега,
защо щом има толкова много теми не писа в някоя от тях. Или не ги прочете по-внимателно. Защото трябва да има 10000 и една теми за тези два двигател.

По-надеждния е по-слабия!!! т.е. Z19DT. С чип става почти а и може и повече от по-мощния Z19DTH!
Но пък по-мощния разбира се е по-мощен :) и с чип може да стигне 180-210 та и повече...
Но пък има проблем с прословутите вихрови клапи...

НО КАКТО САМ КАЗА, ИМА ДОСТА ИЗПИСАНО ЗА ТЕЗИ КОЛИ...
Отговори

d101 снимка d101 15 ноември 2013 - 16:10

Хм,по-слабият мотор няма вихрови клапи или няма такъв проблем?А вярно ли е че този проблем с вихровите клапи от един моемнт нататък бил решен?Ако е така кои са тези модификации?
Мнението беше редактирано от Жоро: 15 ноември 2013 - 16:16
Причина за редактиране:: Цитат на предходното мнение не е нужен!!!
Отговори

Vladko снимка Vladko 15 ноември 2013 - 16:12

 d101, на 15 ноември 2013 - 16:10, каза:

Хм,по-слабият мотор няма вихрови клапи или няма такъв проблем?А вярно ли е че този проблем с вихровите клапи от един моемнт нататък бил решен?Ако е така кои са тези модификации?

В тази година в която ти мислиш не е решен. Аз ти препоръчвам 120 Z19DT. Имал съм такава кола, можеш да я видиш в темите ми и наистина е по-удачния избор.
Отговори

Жоро снимка Жоро 15 ноември 2013 - 16:31

Z19DTL - 1.9 - 8V - 101hp
Z19DT - 1.9 - 8V - 120hp
Z19DTJ - 1.9 - 16V - 120hp
Z19DTH - 1.9 - 16V - 150hp

Да, DT е 8 клапанов, и няма вихрови клапи. При 16клапановите, вихровите клапи управляват потока въздух в преходните режими, т.е. едва ли не карат колата в моменти да работи все едно е 8 клапанова...

 Vladko, на 15 ноември 2013 - 16:12, каза:

В тази година в която ти мислиш не е решен. Аз ти препоръчвам 120 Z19DT. Имал съм такава кола, можеш да я видиш в темите ми и наистина е по-удачния избор.


Няма такова нещо като оправени вихрови клапи!!! Ето темата за тях: ЦЪК

Ето едно инфо, което си бях пратил на пощата когато избирах моята кола. Слагам целият цитат:

Цитат

Моторите 1.9 CDTI са Z19DTL (100hp), Z19DT (120hp), Z19DTJ (120hp), Z19DTH (150hp). DTL и DTJ наистина са софтуерно спънати версии съответно на DT и DTH. А между DT и DTH същестуват някои механични разлики - брой на клапани/валове, всмукателен колектор, EGR, турбо и др.
Също така, интересен е факта, че Z19DTL се среща при Zafira B и Vectra C, а Z19DTJ е само при Astra H. Като цяло Z19DTL и Z19DTJ са сравнително рядко срещани.
Да оставим настрана разхода, защото той е един и същ при всички двигатели и да вземем динамиката. Да, Z19DTH е най-забавния за каране... и толкова :) Няма други предимства. Всичко останало е в полза на Z19DT, който за момента е най-добрия и надежден от всички. Когато говорим за Zafira, предполагам че ще я използваш основно за семейна кола и искаш кола, която е надеждна. Динамиката й е напълно достатъчна, за да пътуваш спокойно с цялото семейство и да не се притесняваш при изпреварванията. Интересен е факта, че Z19DT има по-малка турбодупка от Z19DTH, което го прави по-приятен при нормално каране. Едва ли искаш всеки път при 1800 - 1900 оборота някой да ти бие шута отзад, макар и да е забавно в началото... :)
Не знам дали питаш за нова кола или втора употреба... По принцип новата кола идва с 2 години гаранция, а и в последните версии на Z19DTH са изчистили основния му недостатък, така че можеш да си позволиш да вземеш и него. Разликата в цената между DT и DTH обаче е около 2000лв и трябва да се замислиш дали да ги дадеш за по-голям мотор или някоя друга полезна екстра, примерно адаптивен ксенон :)
При колите втора употреба, проблемите които можеш да срещнеш с DTH са:
- всмукателен колектор с вихрови клапи - разваля се много често. Или се износва лостчето за управление на клапите или пък дефектира ел. моторчето им за управление. При който и да е от двата проблема, винаги се сменят всмукателен колектор и моторче в комплект.
- EGR клапан - проблема се проявява и при DT мотора, но тъй като DTH е с по-голям въртящ момент, при него се появява по-често. Причината е, че по-големия мотор предразполага към по-леко каране и при нормален стил на шофиране не изисква настъпване, за да се ускорява добре. Съответно, карането на ниски обороти води до ускорено задръстване на EGR клапана, за което донякъде вина имат и нашите горива, но не това е решаващото.
- демпферен маховик - при тези двигатели, демпфера на съединителя не е на феродовия диск, а е "вграден" в самия маховик. И тъй като DTH има не малък въртящ момент, живота на този демпфер силно се скъсява, ако колата се шофира предимно спортно.
Цената за отстраняване на тези проблеми, ако се проявят, е горе долу колкото на запазена Astra F, така че гледай внимателно :)
Такситата в Германия, които си гледал са Z19DT точно поради тези две причини, които споменах - по-ниската първоначална цена и по-високата надеждност при експлоатация. А и със 120 коня колата си върви съвсем прилично. Особено пък за такси... :)
По отношение на консумативите няма някакви сериозни разлики в цените, така че това не е сериозен фактор при избора.
Надявам се да не ме нападнат доволните собственици на DTH мотора, за който май не казах нищо хубаво. Аз самия карам DTH мотор, но избора му беше повече емоционален отколкото практичен
Отговори

Георги Йотов снимка Георги Йотов 16 ноември 2013 - 13:22

Здравейте! Извинявам се за офтопика предварително.
От информацията на @Жоро, да разбирам ли, че на мойта вектра маховика е обикновен и не е консуматив?
Отговори

sathv снимка sathv 16 ноември 2013 - 15:55

Не е обикновен. Двумасов е. То на вектра Ц май всичките са двумасови.
Отговори

d101 снимка d101 19 ноември 2013 - 16:54

Благодаря на всички и най-вече на Жоро за изчерпателните отговори.

Тази Астричка с двигател Z19DT ли е или с Z19DTJ?

http://nfs.mobile.bg...ls&slink=4txt4w
Отговори

Марто снимка Марто 19 ноември 2013 - 18:17

Това е 16V мотор със софтуер за 120кс :) Вианги можеш да го направиш ~200 с ремап и да плащаш данък за 120.
Отговори

Жоро снимка Жоро 20 ноември 2013 - 09:58

Както ти е казал Марто, това е Z19DTJ, познава се по по-големия капак върху клапаните а и капачката за маслото му е в дясно.

Двигателят Z19DT, понеже е 8клапанов е с по-малък капак и капачката за маслото му е в ляво...

Публикувано изображение
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg