Задна кора за Астра Ф от Зафира
rusin atanasov 21 ноември 2013 - 12:47
В един слънчево-студен ден разхождайки се из битака намерих много изгодно задна кора за Опел, ама такава навиваща се. Моята, която правих преди, в сравнение с тази би изглеждала грозна и я взех без да се замислям. Премерих на място и пасна точно на старите релси в местата където се закопчава старата оригинална кора. Преди да почна с творчеството разрових нета и установих че тази кора я има при Зафира май 2007г и идеята ми беше да видя захващането. От пред към седалките и от зад към петата врата си има фабрични пласмаси, който няма как да си взема от морга или да изработя. Ето лепенката на кората:
Реших от пред да закрепя кората към купето с планки. От двата си края кората има едно изададено зъбче, като едното от тях е подвижно и се скъсява с дърпане на един лост на самата кора. Тези зъбчета ще влизат в планките и ще даржат кората здраво. Планките изработвам от Г-образен винкел 60х60х6мм и шина 60х6мм. На пръв поглед 6мм дебелина изглежда много, но като видях старите релси как са се огънали заедно с болтчетата, прецених че едно презапасяване няма да е излишно. Това е отвора за зъбчетата, материала е дебел и пробивам отвори и после с пила оформям:
Готовите детайли пробвам на място преди да ги грундирам и боядисам:
Монтажа е с болтчета М8 и самозаконтрящи гайки, така ми беше лесно иначе със заваряване трябваше да ходя на село за електрожен. Към купето съм поставил гумени шайби в сглобките.
От товарният отсек махнах всички пласмаси горна и долна и харесах масто пред автоматите за задните колани, налагах и релсите на старата кора и мястото ми се стори подходящо. Пробих ламарината и лесно монтирах лявата стойка защото мога да бръкна от към мястото за аптечката без проблем. При слагането на корите изрязвам малко от тях за да не опират в планките. Горната част/черната/ режа от мястото, където почва отвора за колана до края на отвора за релсата на 2см на вътре в пластмасата. При развиването на болтчетата на тази част има едно скрито, то е под колана, като се издърпа леко и се вижда. А долната част/сивата/ отрязвам по продължението на старият срез за колана до началото на отвора за релсата:
Следва продължение.........
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 21 ноември 2013 - 14:06
Реших от пред да закрепя кората към купето с планки. От двата си края кората има едно изададено зъбче, като едното от тях е подвижно и се скъсява с дърпане на един лост на самата кора. Тези зъбчета ще влизат в планките и ще даржат кората здраво. Планките изработвам от Г-образен винкел 60х60х6мм и шина 60х6мм. На пръв поглед 6мм дебелина изглежда много, но като видях старите релси как са се огънали заедно с болтчетата, прецених че едно презапасяване няма да е излишно. Това е отвора за зъбчетата, материала е дебел и пробивам отвори и после с пила оформям:
Готовите детайли пробвам на място преди да ги грундирам и боядисам:
Монтажа е с болтчета М8 и самозаконтрящи гайки, така ми беше лесно иначе със заваряване трябваше да ходя на село за електрожен. Към купето съм поставил гумени шайби в сглобките.
От товарният отсек махнах всички пласмаси горна и долна и харесах масто пред автоматите за задните колани, налагах и релсите на старата кора и мястото ми се стори подходящо. Пробих ламарината и лесно монтирах лявата стойка защото мога да бръкна от към мястото за аптечката без проблем. При слагането на корите изрязвам малко от тях за да не опират в планките. Горната част/черната/ режа от мястото, където почва отвора за колана до края на отвора за релсата на 2см на вътре в пластмасата. При развиването на болтчетата на тази част има едно скрито, то е под колана, като се издърпа леко и се вижда. А долната част/сивата/ отрязвам по продължението на старият срез за колана до началото на отвора за релсата:
Следва продължение.........
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 21 ноември 2013 - 14:06
rusin atanasov 21 ноември 2013 - 14:10
Ето как изглежда :
На горната снимка съм скосил част от ръба на планката, защото там опира релсата. По същият начин е на дясната планка.
Изразвам и оригиналните релси за да влезнат в тях новите планки. Изглед от долу:
Ето и финален изглед на дясната част:
Лявата планка е по - трудна защото няма от къде да се прекара ключ за завиването на гайките. за целата махам автомата за колана и монтирам долната част на планката. Единият ръб в долната част на планката е скосен за да може, когато е закрепена да се разива болта за автомата на коланите. Сответно и на дясната планака е по същият начин. След това отмятам в страни планката и провирам един от пръстите си с намотан на него изолирбанд с лепкавата част на горе за да държи закрепващатат гайка:
След това с ключа дозавивам:
Ето изглед от вън през стъклото, вижда се зъбчето влезнало в планката:
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 21 ноември 2013 - 14:12
На горната снимка съм скосил част от ръба на планката, защото там опира релсата. По същият начин е на дясната планка.
Изразвам и оригиналните релси за да влезнат в тях новите планки. Изглед от долу:
Ето и финален изглед на дясната част:
Лявата планка е по - трудна защото няма от къде да се прекара ключ за завиването на гайките. за целата махам автомата за колана и монтирам долната част на планката. Единият ръб в долната част на планката е скосен за да може, когато е закрепена да се разива болта за автомата на коланите. Сответно и на дясната планака е по същият начин. След това отмятам в страни планката и провирам един от пръстите си с намотан на него изолирбанд с лепкавата част на горе за да държи закрепващатат гайка:
След това с ключа дозавивам:
Ето изглед от вън през стъклото, вижда се зъбчето влезнало в планката:
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 21 ноември 2013 - 14:12
rusin atanasov 21 ноември 2013 - 14:21
И финален изглед на лявата част:
При монтирането на долната част на пластмасовите кори в товарният отсек има щипки, който трябва да щракнат:
С това закрепването на кората към купето е решено на половина, остана само от към петата врата. Това става много лесно, фабричните "дръжки" просто им сменям местата и ги завъртам и после изрязвам с макетно ножче за да паснат на извиките на колонката. Имам още за изрязване, но и така си държат здраво.
Оригиналната кора се издърпва на зад и се пуска, а моята се пуска малко на долу и си влиза в новите места. Вместо старите "втулки" сложих прът полиамид облечен в термосвиваемо фолио:
Ето малко снимки на завършената кора, която не пасва идеално на места, но е в пъти по добре от старата:
Искренно се надявам да не ви отгечавам с толкова много снимки!
С уважение,
Русин Атанасов
При монтирането на долната част на пластмасовите кори в товарният отсек има щипки, който трябва да щракнат:
С това закрепването на кората към купето е решено на половина, остана само от към петата врата. Това става много лесно, фабричните "дръжки" просто им сменям местата и ги завъртам и после изрязвам с макетно ножче за да паснат на извиките на колонката. Имам още за изрязване, но и така си държат здраво.
Оригиналната кора се издърпва на зад и се пуска, а моята се пуска малко на долу и си влиза в новите места. Вместо старите "втулки" сложих прът полиамид облечен в термосвиваемо фолио:
Ето малко снимки на завършената кора, която не пасва идеално на места, но е в пъти по добре от старата:
Искренно се надявам да не ви отгечавам с толкова много снимки!
С уважение,
Русин Атанасов
Liubeznia 21 ноември 2013 - 14:52
Отново поздравления колега за полезната тема! Много добро обяснение и снимки.
Правя я важна и отива в списъка с важни теми.
Правя я важна и отива в списъка с важни теми.