Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Дизелови двигатели

Y17DT издава странен шум първите 3- 4 мин

georgi4at снимка georgi4at 21 декември 2013 - 09:16

Да попитам и аз ако някой знае причината за този шум?
След нормално запалване на студен двигател, чакане около 1 мин на място и потегляне се чува един звук , който определям като "кррр" при вдигане на оборотите. Имам чувство, че се появява когато се включва турбото(не съм сигурен). Когато отнема газта или превключа на по висока предавка изчезва до следващото вдигане на оборотите.
Всичко това продължава първите 3-4 мин. и след това всичко "заспива". Звука е много гаден и стряскащ и се проявяваше и когато не беше още чак толкова студено. След първото сутрешно палене няма проблем през целият ден. Маслото(10в40,мотул 6100) и филтрите са сменени скоро, но правеше така и преди това(така я купих).
Двигателя работи нормално когато е загрял, шума се проявява само при първото сутрешно палене и изчезва след първите няколко минути.
Отговори

dimitarmark снимка dimitarmark 21 декември 2013 - 09:18

При мен изчезна след като ползвах добавка за почистване на дюзи. Според мен припикава някоя дюза докато е студена. Поздрави.
Отговори

georgi4at снимка georgi4at 21 декември 2013 - 09:22

Благодаря за бързият отговор :)
Би ли споделил каква добавка си купил(има много, но щом си проверил конкретната..), ще я сложа още днес и ще пиша резултат.
Поздрави.
Отговори

gramis снимка gramis 21 декември 2013 - 10:57

 georgi4at, на 21 декември 2013 - 09:16, каза:

Да попитам и аз ако някой знае причината за този шум?
След нормално запалване на студен двигател, чакане около 1 мин на място и потегляне се чува един звук , който определям като "кррр" при вдигане на оборотите. Имам чувство, че се появява когато се включва турбото(не съм сигурен). Когато отнема газта или превключа на по висока предавка изчезва до следващото вдигане на оборотите.
Всичко това продължава първите 3-4 мин. и след това всичко "заспива". Звука е много гаден и стряскащ и се проявяваше и когато не беше още чак толкова студено. След първото сутрешно палене няма проблем през целият ден. Маслото(10в40,мотул 6100) и филтрите са сменени скоро, но правеше така и преди това(така я купих).
Двигателя работи нормално когато е загрял, шума се проявява само при първото сутрешно палене и изчезва след първите няколко минути.


това е нормален шум ,такае защото работи с повече предварение на студено за да може да крепи обороти като загрее малко всичко се оправя това не е проблем . не е до масло нито дюзи,аз имам същата и тя е така :)
Отговори

boyko1975 снимка boyko1975 21 декември 2013 - 11:12

 gramis, на 21 декември 2013 - 10:57, каза:

това е нормален шум ,такае защото работи с повече предварение на студено за да може да крепи обороти като загрее малко всичко се оправя това не е проблем . не е до масло нито дюзи,аз имам същата и тя е така :)




И при мен е така
Отговори

dimitarmark снимка dimitarmark 21 декември 2013 - 12:17

Откакто слагам на Кастрол добавката го нямам този шум, а тази сутрин си беше доста студено ;)
Отговори

georgi4at снимка georgi4at 21 декември 2013 - 19:09

...запихме днеска.
Ама този шум е едно силничко "крр" дет си е доста стряскащо в първият момент..сигурни ли сме , че това е в границите на нормалното?
Наздраве.

П.с Утре шибвам добавка(въпреки , че не съм фен) по препоръката на dimitarmark и после ще споделя разликата :)
Мнението беше редактирано от georgi4at: 21 декември 2013 - 19:17
Отговори

nurim снимка nurim 22 декември 2013 - 00:23

 georgi4at, на 21 декември 2013 - 19:09, каза:

...запихме днеска.
Ама този шум е едно силничко "крр" дет си е доста стряскащо в първият момент..сигурни ли сме , че това е в границите на нормалното?
Наздраве.

П.с Утре шибвам добавка(въпреки , че не съм фен) по препоръката на dimitarmark и после ще споделя разликата :)

колега няма да ти казвам как се чува в гараж това ,и при мен се чува това студена(по силно изразено при отрицателни тем на околната среда) след 2000 об след няколко км всичко е ок ето го и документирано http://www.youtube.c...e&v=VFtj7Otfnwc
аз си мисля че това се дължи на това и според един румъски форум http://prikachi.com/...jpg&sendlinks=1
областа около тази мрежа се зацапва и започват проблемите и дори злите езици твърдяха че и теча на този прословут клапан се дължи на това .
Но колега пролета ще се опитам да го подменя и ще видим за резултата ,иначе съм пробвал с добавки три вида от 07 2012 година(от както имам колата ) хелиос ,кастрол тда и последно с редекс мисля че беше решение на проблема нямаше но дано ти да имаш късмет.
Отговори

georgi4at снимка georgi4at 22 декември 2013 - 11:45

Май е подобен шума.
Авансовият клапан , който си дал на снимката при мен е сменен с чисто нов, оригинален(струва към 300 лв.) преди 2-3 месеца- така че за сега изключвам това като причина.
Мнението беше редактирано от georgi4at: 22 декември 2013 - 11:51
Отговори

vdwind снимка vdwind 22 декември 2013 - 14:12

Моя авансов клапан също е сменен с нов и оригинален и шума го има на студен двигател, същия както в клипа при колегата по-горе, но се появява към 1800 оборота. Не ме е стряскало понеже доколкото зная дизелите не бива да се форсират на студен двигател, а като намалее предварението (позагрее двигателя) шумът изчезва, което показва че е свързано с режима на горивната помпа. Според мен просто двигателят така е проектиран и това не бива да се смята за проблем. Виж теча от клапана може да се смята определено за проблем :) Аз на студен двигател не вдигам повече от 1600 оборота, включвам на по-висока предавка и така не стигам до въпросната област. След 3-4 км вече всичко е наред. С Кастрол вероятно двигателя ще работи по-добре все пак нали затова е добавка, но едва ли съвсем ще изчезне шума, в интерес на истината обаче не съм пробвал никакви добавки.
Отговори

reload снимка reload 22 декември 2013 - 15:00

 georgi4at, на 22 декември 2013 - 11:45, каза:

Май е подобен шума.
Авансовият клапан , който си дал на снимката при мен е сменен с чисто нов, оригинален(струва към 300 лв.) преди 2-3 месеца- така че за сега изключвам това като причина.

Ако върнеш старият клапан няма да чука така. Предполагам, че преди смяната не си имал този проблем или се бъркам?
Отговори

georgi4at снимка georgi4at 22 декември 2013 - 16:53

Имаше го май малко изразен, тогава беше лято все пак. Смених клапана заради теча на нафта и не съм обърнал внимание.
А какво е твоето предположение във връзка със връщане на старият клапан?
Отговори

reload снимка reload 22 декември 2013 - 17:49

Нямам идея! Този клапан съм го отварял и вътре освен двата о-ринга които пропускат, няма нищо друго което може да се развали. Между другото точно така чука при откачена букса към датчика, но после не се оправя ... Явно в първите минути не отиват импулси или не са достатъчно силни за този датчик.
Отговори

nurim снимка nurim 22 декември 2013 - 23:55

колеги явно аз с подмяната на този клапан няма да постигна желаната цел освен спирането на теча съдейки как стоят неща при другите колеги , само иска да попитам ако някой знае аванса на този мотор колко трябва да е при мен е Actual Injection Start,19.0 °CA при студен и топъл мотор ако някой е гледал на живи дани да каже или знае как стоят нещата да казва ,само да кажа че съм гледъл на x20dtl бе Actual Injection Start,4.0 °CA
,иначе теча е през буксата и най вероятно с подмяната на гумичките нищо няма да се постигне http://www.clubopel....opic.php?t=7305 на румъски но има какво да се види
Мнението беше редактирано от nurim: 23 декември 2013 - 00:03
Отговори

reload снимка reload 23 декември 2013 - 18:52

 nurim, на 22 декември 2013 - 23:55, каза:

ако някой знае аванса на този мотор колко трябва да е при мен е Actual Injection Start,19.0 °CA при студен и топъл мотор ако някой е гледал на живи дани да каже или знае как стоят нещата да казва ,само да кажа че съм гледъл на x20dtl бе Actual Injection Start,4.0 °CA

Нямам проблем с паленето и чукане при студен старт. Ето данни от тази сутрин при нула градуса - начало и след 5-6 мин.
Публикувано изображение
начало 10:18
Публикувано изображение
след 7 мин 10:25 и изминати два километра
Отговори

danymish снимка danymish 23 декември 2013 - 19:09

Здравейте, тъй като и при мен има теч от този клапан но той е само навън и капе на кората под двигателя може ли само със смяната на О-пръстените му да се предотврати теча.Буксата към компа горе е суха и няма нафта в нея.Това прокапване го има само когато времето е студено,лятото го няма.Благодаря.
Отговори

reload снимка reload 23 декември 2013 - 19:31

Не, няма да има никакъв ефект! Нафтата минава покрай двата оплътнителни о-ринга, които се намират в двата края на бубината , вътре в тялото на клапана. Ремонт с пълнене на лепила в буксата, както се въртят снимки в нета, също няма ефект или е съвсем минимален. Скоро ще пусна тема със снимки на разглобен клапан и как може да се възстанови. Весели празници!
Отговори

nurim снимка nurim 23 декември 2013 - 21:51

отново интересна тема се заформи , да на истина теча зимата е доста по осезаем ,аз имах едно клапанче което един колега ми подари тук от форума и го залепих по румъския форум май избързах ще чакам с интерес и нетърпение тема ти колега reload . Така май описания проблем от колегата georgi4at (то и аз бях пуснал тема) ще трябва да приемем като нормално ,само да да не забравя да кажа че от добавките и прсадките в нафтата най добре се държеше аванса с дву тактово масло на щил (червено) поне по мои наблюдения
Отговори

georgi4at снимка georgi4at 17 януари 2014 - 16:37

Брех, вчера и днес при загрял двигател ми светна чека( грешка р0216 Injection Start Control Circuit Voltage Low) и започна да трака. Когато изгася и запаля се оправя и след време пак се повтаря.
Авансовият клапан ми е сменен с чисто нов оригинален преди 4-5 мес.(още ме боли сърцето от цената :), датчика на коляновият вал е сменен с втора употреба преди 6м.(той ме съмнява, но не записва пряка грешка за него). Закачих на опкома и привидно всичко изглежда на ред, данните ми съвпадат горе долу с на колегата по горе. Единствено не знам дали трябва да се мени напрежението към дебитомера- "играе" м/у 1,7 в- 2,15в .
Два- три дни преди да се появи проблема от време на време забелязвах, че играят оборотите на празен ход(загрял двигател). Днес не са играли(опкома показва колебание м/у 840- 850об на място), но пак ми светна 2- 3 пъти чека и затрака. Сега сложих добавка на "Радекс", ако има някакви боклуци евентуално. Зареждам на "Еко" и "Ромпетрол" само.
Отворен съм за идеи и съвети :)
Мнението беше редактирано от georgi4at: 17 януари 2014 - 16:40
Отговори

asensio снимка asensio 17 януари 2014 - 19:52

Огледай буксата на клапана и кабелите. Грешаката е електрическа а не в компонент. Такова и е описанието.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg