Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Информация за конкретен модел Опел

Избор на кола, трябва да купя още някой Опел :)

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 01 март 2016 - 23:49

Все полезни съвети, НО

Не съм съгласен с това с даването на ток. Давам ток само с изгасена кола. Ако трябва, ще изчакам да вдигне малко акумулатора на другата кола и пак ще я изгася. Иначе може да последват проблеми. Ако беше зареден акумулатора щях да я запаля от воле, но явно от около месец не зарежда и вече е бил на предела си.

Ролки иремъци съм сменил, както и акумулатора е нов и хубав.

Сменихар регулатор и диодната плочка. В момента зарежда, но пак не съм съвсем доволен. С всичко пуснато сваля на 13.6. Отдавам това на незаредения все още акумулатор. Ще го сложа на бошовото зарядно утре вечер (3А) да видя дали ще светне зеленото оче. За сега индикацията още ми дава чардж. Иначе пали от четвърт вече. Притеснява ме нещо да не е причинило тея проблеми. Едиснтвеното дето се сещам е хлабавата клема на +.
Отговори

DanZKi снимка DanZKi 02 март 2016 - 00:13

При загрял мотор и при мен пада на 13.x. Явно е нормално,защото това го наблюдавам на няколко подобни коли.Интересното е ,че изляза ли от града , след няколко километра явно температурата в коша пада и пак се вдига до 14.2.
Отговори

tisho.74 снимка tisho.74 02 март 2016 - 08:57

 Ne6to Smisleno, на 01 март 2016 - 23:49, каза:

Смениха регулатор и диодната плочка. В момента зарежда, но пак не съм съвсем доволен. С всичко пуснато сваля на 13.6. Отдавам това на незаредения все още акумулатор. Ще го сложа на бошовото зарядно утре вечер (3А) да видя дали ще светне зеленото оче. За сега индикацията още ми дава чардж. Иначе пали от четвърт вече. Притеснява ме нещо да не е причинило тея проблеми. Едиснтвеното дето се сещам е хлабавата клема на +.

Така и очаквах. На студено, почти веднага след сутрешния старт трябва да имаш поне 14.2 върху акумулатора. Това е абсолютния минимум, а при теб след ревизията това не трябва да е проблем. След като загрее обаче пада. Ама то дотогава и акумулатора е позареден. Пада идва от липсата на температурна компенсация при тези коли. ГМ имат и такова нещо, ама при други скъпи возила, дори и стари, на по 20 години модели. Та това е нормално, а в същото време дори и при 13.6 алтернатора си храни системите и акумулатора не страда. НО под 13.6 не трябва да пада. И не разчитай особено на индикацията на акумулатора. Това е вграден ареометър и вътре има топче, което изплува и потъва в зависимост от плътността на електролита. Мнооооого често топчето запъва някъде и е до там.
След зареждането на зарядното покарай два дни и направи тая процедура и ще си каже. И другото, което вече е доста характерно и за тези астри заради годините е влошаването на контакта между проводниците и кабелните обувки в мястото на фабричното кримпване. Там също спокойно се губи дори над 0.5 волта под товар и нищо не го компенсира. Доста акумулатори са хвърлени и затова и не само при астрите. Всички страдат от тази болка. Затова на вектрата ги запоих. По тая тема вече мога да помагам доста;-) А за стягането и почистването на самите връзки не мисля да пиша, сигурен съм че си по наясно и от мен.

П.С. С какво мериш всъщност? Покрай мойте проблеми от абсолютно същото естество установих, че показанията на китайчето силно се влияят от състоянието на 9 волтовата батерия вътре и грешката стигаше до 4 десети. И почнах да меря със служебното Флуке.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 02 март 2016 - 10:34

Доста ме успокоихте. Сутринта я палих и наистина зареждаше 14,1/14.2 по показане на борда, който както каза мърда малко от реалните стойности, но с малко (0,1 при мен). Иначе всичко както го описа е 1:1, което доста ме успокои. При абсолютно пълна възможна консумация пада зареждането и трябва да държа 1100 оборота за да достигне 13,6. Вчера на загряла кола падаше до 13.6 при същата консумация. На празен ход не компенсира, но това беше при студен старт и го отдавам на това, а и акумулатора е незареден все още. След дълго тормозене е каран 30 мин с правилен заряд само. Иначе колата така и не се наложи да и се дава ток.

Връзките са почистени, а обувките презапоени. Това беше първото нещо дето направих на колата. Пада в момента м/у алтернатора и клемите е минимален.

Меря с не много скъп мултисет, но сме заедно от години и се познаваме. Сравнявал съм му показанията с такъв на Флуке и не ми се е случвало да намирам разлика. Все пак съм мерил само 12 и 220 в де. На времето се занимавах с изграждане на силови инсталации и там се убедих, че флукето не е за тях защото при една грешка даваш 500 лв :( Уреда дето ползвам е взет от конрад преди много години и беше 20/30 лв.
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 02 март 2016 - 10:35
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 04 март 2016 - 10:40

Колеги, за момента всичко е наред. Заредих акумулатора и даже почна да мъждука зелено. Вчера пътувах и държи перфектен заряд по пътя - 14.1/14.2. Предполагам като се охлажда в движение няма ядове.

Тук ще вмъкна един линк с един ремонт по колата, който го има в друга тема във форума, но не съм го отразил тук, а пък е интересна част от историята и:

https://www.opelclub...5

Хронологично се пада след въпросния проблем, за това го поставям така.
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 02 март 2018 - 10:43
Отговори

tisho.74 снимка tisho.74 05 март 2016 - 14:25

Всичко е точно;-)
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 06 юни 2017 - 11:35

От доста време не съм писал тук, но това за щастие е за добро. Имаше доста каране и наливане на гориво просто. Скоро смених масло и филрър. ГМ 5/30

Миналата година смених задните накладки - сложих АТЕ. Малко са скъпички спирачките на тая кола, но какво да се прави.

Сега на дневен ред са предните и съм взел накладки преди доста време (АТЕ), но прецених, че и дисковете ще се сменят, а те са минимум 200 лв не бързам със смяната. Има още поне 10к живот в сегашния комплект а и сега си спира перфектно. Само малко прискърцват от време на време, което според мен е от дисковете.

Наскоро тъста ми кара колата за няколко седмици, че неговата се боядисваше и реши да ми подари маншон за скоростите, че моя беше леко нацепен. Мен лично не ме дразнеше, но той е перфекционист. Проблема е, че сега трябва да го сложа :D Махнах стария като откачих скобата дето го държи и го цепнах да излезе.

Така изглеждаше след като го изкормих. Повечето щети са от борбата. Преди това изглеждаше доста по-добре:
Публикувано изображение

После се оказа, че оригиналния машншон има едни ластици, дето го държат в не лайновидна форма, а китаеца ги няма. Може да се види на снимката датата на изработката на стария :) 14.09.2006

Публикувано изображение

След това последва серия на храбрия шивач и няколко часа шиене и преправяне и умуване, как това е по-изгодно от просто да закарам колата на тапицер да ми направи ново :moderator:
В крайна сметка това е резултата:
Публикувано изображение

Вместо да защипвам кожата с такер както беше оригинално го захванах с конец през старите дупки. По-неинвазивно ми се струва. Ако се окаже проблем ще го оправя после. Това поне ще е лесно.

Сега трябва да го сложа на лоста. Проблема е, че не мога да измъкна топката, за да го монтирам без да го разшивам. Откачам лостчето за задната и всички, но топката не излиза както е показано на клипчето с дърпане нагоре. Според мен нещо пропускам. Стрва ми се още нещо държи топката, а здравата я напъвах. Страх ме е да не счупя нещо и ако не открия как се сваля, ще цепна маншона и ще го шия на място довечера. За сега е това. Някой ако има идея как се откача тая топка да казва :surrender:
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 06 юни 2017 - 11:39
Отговори

CuMo снимка CuMo 06 юни 2017 - 12:30

Какво значи "малко са й скъпи спирачките на тая кола", колко ти струваха задните накладки Ате?
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 06 юни 2017 - 12:50

 CuMo, на 06 юни 2017 - 12:30, каза:

Какво значи "малко са й скъпи спирачките на тая кола", колко ти струваха задните накладки Ате?


Задните около 60/65 лв с отстъпка която ползвам. Иначе доста. (към 80 де. Не ползвам голяма отсъпка точно от това място)

Предните ще те излъжа, но май бяха 75.

Дискове приличен китаец отпред почват от 75. Брембо/АТЕ са около 90/100 с отстъпка хубавите. Тея дето искам да сложа ще са над 100 с отстъпка. Същите на вектрата брембо ми бяха 45 примерно (4 болтова е преди фейса). Аз най-вероятно ще сложе ненарязан бош на астрата, ако реша да го карам икономично, иначе рязано брембо или АТЕ.

Ето това нещо комплект с накладките за вектрата ми беше под 150 лв, макар че тогава пича ми направи огромна отстъпка точно:
Публикувано изображение

Задните без да са рязани с нормалната отстъпка дето ползвам ми излезнаха почти толкова следавщия път като ги купувах (с накладките), но това брембо е уникално. Мога да го препортъчам горещо.
Мнението беше редактирано от Ne6to Smisleno: 06 юни 2017 - 12:58
Отговори

stei снимка stei 06 юни 2017 - 13:39

Сега трябва да го сложа на лоста. Проблема е, че не мога да измъкна топката, за да го монтирам без да го разшивам. Откачам лостчето за задната и всички, но топката не излиза както е показано на клипчето с дърпане нагоре. Според мен нещо пропускам. Стрва ми се още нещо държи топката, а здравата я напъвах. Страх ме е да не счупя нещо и ако не открия как се сваля, ще цепна маншона и ще го шия на място довечера. За сега е това. Някой ако има идея как се откача тая топка да казва :surrender:

Ако питането ти е за Астра Х.
Хвани с две ръце топката на лоста за скорости и завърти наляво и надясно силно като издърпваш нагоре. Така излиза със сигурност а как си махнал лоста за задна скорост незнам при условие че трябва да извадиш първо топката.
Мнението беше редактирано от stei: 06 юни 2017 - 13:40
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 06 юни 2017 - 13:45

 stei, на 06 юни 2017 - 13:39, каза:


Хвани с две ръце топката на лоста за скорости и завърти наляво и надясно силно като издърпваш нагоре. Така излиза със сигурност а как си махнал лоста за задна скорост незнам при условие че трябва да извадиш първо топката.


Това за 6-скоростна ли става дума? Гледах го в нета, че така го правят и доста силно го пробвах. В една от темите колега е писал, че няма как да стане и при мен изглежда е същото.

Откачих го от долната пластмаса при пружината дето го връща, не от топката. Гледам и от там някъде трябва да може да се откачи на горе, но не мога да разера как. Аз мисля да използвам един жокер сега, но да видим дали ще стане и ще пиша :)
Отговори

stei снимка stei 06 юни 2017 - 15:03

за 5 скорости става въпрос, не мися че има разлика и за 6 скорости. Лоста в горната си част завършва с едни набраздявания и ако не е свалян досега те държът топката толко стегната. Просто напъни здраво наляво и надясно самата топка да тръгне да се завърта по малко в двете посоки и след това със завъртане я изтегли нагоре.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 06 юни 2017 - 15:44

 stei, на 06 юни 2017 - 15:03, каза:

за 5 скорости става въпрос, не мися че има разлика и за 6 скорости. Лоста в горната си част завършва с едни набраздявания и ако не е свалян досега те държът топката толко стегната. Просто напъни здраво наляво и надясно самата топка да тръгне да се завърта по малко в двете посоки и след това със завъртане я изтегли нагоре.


Благодря колега. Лоста определено не желае да излезе. Сега пак пробвах до предел до който вече е много много рисково да почне да хвърчи пластмаса. Срязах маншона и ще го зашия довечера просто. Връщане на зад няма :) Имах намерение да ида до един пич дето шиеше такива работи тук до офиса и щеше да стане много лесно, но за жалост се е преместил, а и в момента е в Гърция на почивка, та довечера ще правя епизод две на храбрия шивач и приключвам драмата. В крайна сметка са 10-тина шева, все ще ги направя :)
Отговори

CuMo снимка CuMo 06 юни 2017 - 17:33

 Ne6to Smisleno, на 06 юни 2017 - 12:50, каза:

Задните около 60/65 лв с отстъпка която ползвам. Иначе доста. (към 80 де. Не ползвам голяма отсъпка точно от това място)

Предните ще те излъжа, но май бяха 75.

Дискове приличен китаец отпред почват от 75. Брембо/АТЕ са около 90/100 с отстъпка хубавите. Тея дето искам да сложа ще са над 100 с отстъпка. Същите на вектрата брембо ми бяха 45 примерно (4 болтова е преди фейса). Аз най-вероятно ще сложе ненарязан бош на астрата, ако реша да го карам икономично, иначе рязано брембо или АТЕ.

Ето това нещо комплект с накладките за вектрата ми беше под 150 лв, макар че тогава пича ми направи огромна отстъпка точно:
Публикувано изображение

Задните без да са рязани с нормалната отстъпка дето ползвам ми излезнаха почти толкова следавщия път като ги купувах (с накладките), но това брембо е уникално. Мога да го препортъчам горещо.


Няма да спамя повече, но честно казано H-то от G-то явно не се различават много. Когато преди две години сменях задните апарати и трябваше да си взема накладки, ми трябваха такива, които са в комплект със стоманените ламаринки, които ги фиксират в апарата, а такива се оказаха само Аtе, тогава за комплекта с отстъпката дадох около 70 лв. Отпред накладки взех Delphi, които с отстъпката ми легнаха малко повече от 50 лв., дискове нормални - 256 мм. вентилирани средната цена е около 50-60-70 лв./бр., докато ако искам нарязани, например Ate Power Disc - тогава вече отивам на 125 лв./бройката, Brembo също помня, че не бяха под 100 лв. за брой, а тук все пак говорим за четири болта на главина...
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 06 юни 2017 - 19:18

Тази информация не я намирам изобщо за спам, а дори за полезна. Темата от доста време е за конкретна кола, въпреки че почна за избор и не мисля че коментарите ще пречат на някой. Иначе да цените са такива, но за вектрата намирам доста по-изгодно всичко, а и на астрата дисковете са на 304 (или 314), ако не се лъжа, което доста вдига цената ;( Наясно съм, че ако не ми харесва мога да си карам клиото и да се надбягвам с бабите :sup: По-скоро имах предвид, че няколко хиляди преди да ми се наложи смяната разглеждам какво ми предлага пазара, за да направя най-изгодния и качествен избор. Пък то времето ще покаже.

Иначе ето какво направих със скоростния лост :bbq:

Публикувано изображение

Най-накрая проключи сагата. В крайна сметка цепнах единя шев и вкарах маншона през лоста. Заших го, като направих шева през подгъва, както беше направен оригиналния. Накрая стана доста прилично според мен. Благодаря за съветите за топката, но за жалост моята явно е твърде здраво захваната. Като цяло съм здрав, но беше рисково повече да напъвам. Шиенето отне 10 мин и свърши същата работа. Мисля утре да сложа малко грес на ябълката, нищо че си има от оригиналната още. Според мен няма да е излишно.
Отговори

Gena_bs снимка Gena_bs 07 юни 2017 - 19:41

Не слагай каква да е грес!
Това се отнася за всички части, за които е предназначена твърда смазка.
Може да стане по-зле, ако не се използва правилната такава.
Отговори

Ne6to Smisleno снимка Ne6to Smisleno 07 юни 2017 - 20:11

 Gena_bs, на 07 юни 2017 - 19:41, каза:

Не слагай каква да е грес!
Това се отнася за всички части, за които е предназначена твърда смазка.
Може да стане по-зле, ако не се използва правилната такава.


Колега, а коя е подходяща и по какво да я позная? За сега няма да слагам и без твова си има достатъчно най-вероятно.
Отговори

НямаНикой снимка НямаНикой 25 юли 2017 - 01:26

Привет! Да ме извини колегата, че няма да пиша по темата, но е засегнат проблем който го има и при мен. В момента с моя майстор сме на позициите - има и няма. Ще се опитам да бъда максимално кратък или - винаги при покупка първо проверявам алтернатор - акумулатор. Този път не го направих...При първото ми измерване - 13,6. Не ми хареса показанието, казах си ще се прави. Сваляне на алтернатора, даване в сервиз който се занимава само и единствено с това, последва товар и т.н. Извод - проблем няма. За подсигуряване сменяме диодна плочка. Всичко останало е ок. Точно след това имах по-дълго пътуване към 900км. Прибирам се към 6 вечерта. Вдигам капака - страшна жега, слагам да меря 13,15. Викам си това не е сериозно. Карам я в сервиза, гледаме, умуваме, оставих я за през нощта. Отивам на другия ден, единия кабел толкова нагрят, че при пипане отлепя кожа :icon_razz2: Казах си - решено. Забравям за проблема около месец. В няколко последователни дни меря аку-то преди да запаля, точно 12,3. Не е перфектно, но бива. Паля колата, пускам абсолютно всичко - парно, подгрев, ксенон на дълги и т.н., показание - 13.9, 13.95. Вече съм ухилен, че проблем няма. Забравям да я измеря веднага след като я изкарам от гаража. Минавам 35-40 км., сещам се, слизам и меря - 13,3. Единственото, което остана е да сваля аку-то и да го заредя. Не съм го направил още, защото е чисто нов (купен е 10.2016). Човека от когото купих колата каза, че зимата не е карана, а аз забравих да го питам дали е припалвана, защото си имаше доста студени дни. И като знам, че все още много хора си купуват акумулатор и без да го заредят го слагат на колата, това ми е едиственото обяснение. Засега. Колата е тази от подписа 2009г. Студена и загрята пали на момента. Не се е случвало да се замисли и все пак това зареждане за мен не е нормално. Според моя майстор е. Вече съм я мерил поне 5 пъти загрята. Стойностите са в границите - 13,3-13,45. Повече не вдига и това е. Наистина ли е нормално това? Този момент в колата ми е доста важен, защото се предвижда вкарването на сериозни консуматори в бъдеще. А тогава при слабости алтернатор-акумулатор омазвацията е почти сигурна, както за самата техника, така и за алтернатора. И така - нормално ли е това напрежение при загрят автомобил? Надявам се на включвания, колеги :icon_razz2:
Отговори

DanZKi снимка DanZKi 25 юли 2017 - 11:57

След смяна на реле и четки в жегата с клима и къси светлини при мен държи 14.1-14.2. Под 13.6 не е добре.
Отговори

НямаНикой снимка НямаНикой 25 юли 2017 - 17:58

Трябваше да бъда кратък, а пак съм се олял :icon_redface: Колега, всичко, което съм се сетил е направено. Алтернатора е ревизиран изцяло...имам им доверие на хората в тоя сервиз. Клеми са почистени и т.н. и т.н. Най-много ме озадачава факта, че цяла нощ работи аларма. При откл. се отварят 4-те врати. При палене веднага се пуска CD-то, включвам моментлно климатроника, фарове и прочие, при което напрежението е 14 => алтернатора е ок. Когато съм в движение и се присетя спирам, меря и хоп - 13,3-4. Освен както писах в предния пост акумулатора да е сдал багажа зимата, въпреки че е бил нов, но с неправилна експлоатация. От друга страна обаче си пали като пушка, а в тия жеги климатроника е 20-21 градуса на 5-та степен, сд-то и то не се спира...иначе казано би трябвало да покаже някаква слабост. А той си пали без проблем. Както е тръгнало ще приема, че е нормално това напрежение и толкова.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg