Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

Смяна на двигател с ГНП и ЕКУ

Стаевски снимка Стаевски 29 май 2015 - 20:52

Здравейте,
Предстои ми смяна на двигател Y20DTH с друг такъв.
Интересува ме ако монтирам двигателя с неговата си ГНП и ЕКУ ще има ли проблем с паленето?
Двигателя с помпата и ЕКУ-то си работеха на предишната кола.
По принцип ЕКУ-то какви модули иска да "познае", че да работи колата като цяло:
ABS,еърбеци,транспондер в ключа, четеца при патрона, други какви модули...
Целта ми е да не се рови по никакъв софтуер.
Моля, споделете възможно по-вече!
Отговори

kalin09 снимка kalin09 29 май 2015 - 21:29

...
Мнението беше редактирано от kalin09: 10 август 2022 - 13:48
Отговори

Стаевски снимка Стаевски 03 юни 2015 - 08:17

По принцип компютъра какви модули иска да "познае", че да работи колата като цяло:
ABS,еърбеци,транспондер в ключа, четеца при патрона, други какви модули...

Ако сменя компютъра с друг от същия тип кола всичко ли ще работи?
Отговори

Стаевски снимка Стаевски 15 юли 2015 - 12:13

 kalin09, на 29 май 2015 - 21:29, каза:

Няма никакво "обучение" за да заработи друга помпа на твоето ЕКУ. И повече внимавай за разделите при пускане на теми друг път.

Сложих друг двигател с друга помпа-работи.
Не съм сменял компютъра.
Но никой от форума не каза, че трябва помпите да са с еднакви номера по БОШ!!!
Все пак благодаря за многото отговори. :icon_wink2:
За тези, които се интересуват от обезвъздушаване на помпата...аз направих това:
След сглобяване на всичко, пълня горивния филтър с нафта, затварям го добре. Откачам маркучето към помпата за излишната нафта от тройника. Удължавам го с по-широка прозрачна шлауха. Дърпам с уста през нея и въздуха излиза с нафтата, после оставям да се изтича в посока филтъра - нафтата е вече без въздух. Така няколко пъти, докато не започне да излиза само нафта. Това е за да съм сигурен, че няма въздух в тръбата от филтъра до помпата. Филтъра и да не е пълен не пречи-важното е да запали двигателя, после сам си обезвъздушава системата... Прегъвам шлаухата както е така с малко нафта. Тройника към маркучетата с излишната нафта е отворен. Разхлабвам тръбичките при четирите дюзи. Въртя стартера малко, докато не излезе нафта и от четирите. Затягам тръбичките и паля. Въртя по около 5 секунди. На третия път припали. На 5-6 път запали. От тройника не излизаше нафта. Когато двигателя нормализира работата си, възстанових маркуча за излишната нафта към тройника и така....след 24 часа пробвах пак да запаля-запали.Нямаше засмукване на въздух от никъде.
Всичката тая манипулация я правих сам, без чужда помощ. Както и самата смяна на двигателя :pardon:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg