Проблем - мигач във фар Вектра Ц с ксенон
ГостKR86_* 12 май 2016 - 15:33
Здравейте колеги,
Имам проблем с мигача, който е във фара на Вектра Ц 2008 с ксенон. Не прави контакт както трябва, тъй като някаква пластинка е нагоряла. Проблемът е, че няма как да се достигне този мигач без да се отвори фара и ми препоръчаха да търся цял фар на старо, това обаче също не е лесна задача, има доста но не и такива с ксенон.
Имате ли някакви идеи, дали може да се ремонтира или от къде да намеря такъв фар на приемлива цена (че оригиналните нови са много скъпи)?
Поздрави,
Константин
Имам проблем с мигача, който е във фара на Вектра Ц 2008 с ксенон. Не прави контакт както трябва, тъй като някаква пластинка е нагоряла. Проблемът е, че няма как да се достигне този мигач без да се отвори фара и ми препоръчаха да търся цял фар на старо, това обаче също не е лесна задача, има доста но не и такива с ксенон.
Имате ли някакви идеи, дали може да се ремонтира или от къде да намеря такъв фар на приемлива цена (че оригиналните нови са много скъпи)?
Поздрави,
Константин
Petar_kazakov 18 май 2016 - 09:22
Здравей колега,
простият отговор на въпросът ти е в Опел, по моргите и в Интернет.
Но понеже идеята на форума е не да си кажем как да напишем в google "фар vectra c", а как сам да си го направиш и споделяне на грешки които други са допуснали ... ще ти кажа.
Отвярянето на фара не е голяма философия, един сешоар (желателно е да е по-мощен ~1500-2000W), нож остричък, няколко прави отверки, много търпение, малко силикон за залепяне на фара.
А и да, пластинката която искаш да подмениш.
Не знам кой е гледал фара, но ако е само нагоряло ... може да се позачисти леко да се махне нагара ... но ако е заминала самата пластинка ... трябва да я смениш.
Втори вариант ще може би доста по-лесен за теб, ще ти трябва бормашина с малко средло, 2 жички, малко изолирбанд и сръчност с поялника
Хващаш цокълът в който стои мигача, пробиваш от зад 2 дупки колкото да мине жичка и връзваш външно мигача.
Намираш коя е жицата за +, кафевите са маса ... воала, имаш работещ мигач за по-малко от 5лв и избубени час-два (все пак ще трябва да свалиш бронята )
Макар че е доста ясно какво трябва да стане ... довечера може да постна 1-2 снимки на решението което ти предлагам.
ПП: ако решиш да отваряш фара и да сменяш пластинката ... обади се остана ми една излишна ;-)
Мнението беше редактирано от Petar_kazakov: 18 май 2016 - 09:55
простият отговор на въпросът ти е в Опел, по моргите и в Интернет.
Но понеже идеята на форума е не да си кажем как да напишем в google "фар vectra c", а как сам да си го направиш и споделяне на грешки които други са допуснали ... ще ти кажа.
Отвярянето на фара не е голяма философия, един сешоар (желателно е да е по-мощен ~1500-2000W), нож остричък, няколко прави отверки, много търпение, малко силикон за залепяне на фара.
А и да, пластинката която искаш да подмениш.
Не знам кой е гледал фара, но ако е само нагоряло ... може да се позачисти леко да се махне нагара ... но ако е заминала самата пластинка ... трябва да я смениш.
Втори вариант ще може би доста по-лесен за теб, ще ти трябва бормашина с малко средло, 2 жички, малко изолирбанд и сръчност с поялника
Хващаш цокълът в който стои мигача, пробиваш от зад 2 дупки колкото да мине жичка и връзваш външно мигача.
Намираш коя е жицата за +, кафевите са маса ... воала, имаш работещ мигач за по-малко от 5лв и избубени час-два (все пак ще трябва да свалиш бронята )
Макар че е доста ясно какво трябва да стане ... довечера може да постна 1-2 снимки на решението което ти предлагам.
ПП: ако решиш да отваряш фара и да сменяш пластинката ... обади се остана ми една излишна ;-)
Мнението беше редактирано от Petar_kazakov: 18 май 2016 - 09:55
survivor 18 май 2016 - 10:12
Не знам точно как минават кабелите във фара на Вектрата, но вторият вариант, предложен от колегата, успешно го реализирахме на Мерцедес Е класа, без да пробиваме дупки - махнахме пластинките на самия фар и допълнителните кабели от цокъла на мигача минаха през отворите на пластинките - просто използвахме малко по-дълги кабели, за да може да се сменя спокойно крушката. Даже направихме процедурата и за другия фар, за да не се налага повторно сваляне на бронята след време.
Petar_kazakov 19 май 2016 - 16:02
Не знам как е на мерцедеса, ама поне на фара на Фейслифта има гумено уплътнение на цокъла на мигача, най вероятно да не се пълни с вода :-)
и не знам как ще минат 2 жици през него.
Довечера ще снимам как е направено, оказа се че, кабелът съм го прибрал в мазата ...
и не знам как ще минат 2 жици през него.
Довечера ще снимам как е направено, оказа се че, кабелът съм го прибрал в мазата ...
Petar_kazakov 19 май 2016 - 22:41
И за да не бъдем голословни :-) малко снимков материал
01.jpg (114,25K)
Брой изтегляния: 36
02.jpg (68,64K)
Брой изтегляния: 37
Продължавам да мисля че единственият вариант е така с две дупки през цокъла на мигача, и малко силиконче да не влиза вода ...
ето и малко на пръстена на който се намират контактните пластини
03.jpg (119,75K)
Брой изтегляния: 33
04.jpg (93,56K)
Брой изтегляния: 31
На втората снимка се вижда разстоянието между този пръстен и "отражателят".
има някаква теоретична възможност да се отщипе от трите щипки на които се държи и да се подмени развалената пластинка.
Нооо определено ще трябва да го прави ентусиаст хирург :-)
01.jpg (114,25K)
Брой изтегляния: 36
02.jpg (68,64K)
Брой изтегляния: 37
Продължавам да мисля че единственият вариант е така с две дупки през цокъла на мигача, и малко силиконче да не влиза вода ...
ето и малко на пръстена на който се намират контактните пластини
03.jpg (119,75K)
Брой изтегляния: 33
04.jpg (93,56K)
Брой изтегляния: 31
На втората снимка се вижда разстоянието между този пръстен и "отражателят".
има някаква теоретична възможност да се отщипе от трите щипки на които се държи и да се подмени развалената пластинка.
Нооо определено ще трябва да го прави ентусиаст хирург :-)
survivor 20 май 2016 - 13:49
Много добре се е получило, колега. Аз за съжаление нямам снимки от интервенцията - там цокълът на мигача изглеждаше по същия начин, но явно гривната на фара е малко по-различна и имаше къде през нея да минат жиците навътре (реално премахнахме пластинките от пръстена и на тяхно място запоихме допълнителните кабели). При нашата реализация смяната на крушка ще бъде с една идея по сложна, защото при завиването на фасунгата, трябва да се издърпат леко жиците откъм фасунгата на късите, но пък си спестихме дупченето. Фаровете са различни и затова и реализацията, но идеята е една и съща и спестява сумата на фара.
P.S. Сега като разгледах снимки на фейслифтовия фар на Вектрата, наистина само за вариант с дупчене се сещам и аз. При Мерцедеса имаше голяма капачка на късите, която осигуряваше по-хубав достъп до пръстена на мигача
05.jpg (61,91K)
Брой изтегляния: 10
P.S. Сега като разгледах снимки на фейслифтовия фар на Вектрата, наистина само за вариант с дупчене се сещам и аз. При Мерцедеса имаше голяма капачка на късите, която осигуряваше по-хубав достъп до пръстена на мигача
05.jpg (61,91K)
Брой изтегляния: 10
SongBird 19 август 2016 - 12:07
Спря ми десния мигач. Мислех, че крушка имам за смяна, но в сервиза ми казаха, че нещо фасунгата не е наред. Предложиха да сменят целия фар или да измайсторят нещо. Е, поработи така известно време и спря. Отидох до друг сервиз (на Дженеръс ауто) и там още като чуха казаха "ами да, то това им е слабо място на тези коли". И при тях предложението беше да сменят фара или да майсторят нещо... Та, реших, че ако така ще майсторим и ще спира да работи поне да видя как стоят нещата, ако трябва аз да си го оправя.
Та, по този повод да попитам, някъде има ли я описана процедурата по разглобяването на десен фар на Вектра C 2008г?
Мерси!
Та, по този повод да попитам, някъде има ли я описана процедурата по разглобяването на десен фар на Вектра C 2008г?
Мерси!
Petar_kazakov 22 август 2016 - 23:22
Ако имаше процедура ... в Опел щяха да я направят а не да ти предлагат да ти сменят фара ;-)
Има писано по въпроса с мигача.
Дал съм предложение за "workaround" ;-)
А относно "процедурата" в обявите има някоя друга където почистват/полират/регенерират фарове, та те могат да ти отворят фара, да си оправиш проблема и пак да го затвориш ... ако сам не се наемаш да го направиш.
Тези дето ми полираха фаровете, казаха че отварянето било 30лв ...
Успех
Има писано по въпроса с мигача.
Дал съм предложение за "workaround" ;-)
А относно "процедурата" в обявите има някоя друга където почистват/полират/регенерират фарове, та те могат да ти отворят фара, да си оправиш проблема и пак да го затвориш ... ако сам не се наемаш да го направиш.
Тези дето ми полираха фаровете, казаха че отварянето било 30лв ...
Успех
k opel e 23 август 2016 - 06:10
Свържи се с колегата geraka. Има тема в продава, платени обяви и може да му го пратиш в София да го ремонтира.
Жоро 23 август 2016 - 08:06
Сливам темата на колегата SongBird с вече съществуващата... Мисля, че колегата Петър Казаков е обяснил всичко повече от добре. Отделно слагам темата в списъка с важни :)