Опел Клуб България: Дизел - добавки, подобрители и т.н. - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 12 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Дизел - добавки, подобрители и т.н. как да подобрим нафтата за колите си

#1 Потребителят не е активен   Stoil 

  • селянинът с колелото
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F, C16NZ
  • Град:с. Сливек
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2025
  • Регистриран: 13.07.2005

Публикувано: 17 септември 2006 - 02:01

Колеги,
мисля че е нужно да има такава тема, в която всеки имащ доказано правилна информация и наблюдения да сподели.
С какво да подобрим дизеловото гориво?
С какво да повишим цетановото число?
Как да се предпазим от замръзване на нафтата?
Как да разберем кое гориво е качествено и кое не?

Както може би някои вече знаят аз отскоро притежавам и дизелов автомобил. Затова тази тема ми е доста интересна.

Лично аз ползвам към момента добавка за дизелово гориво на Хелиос, но възнамерявам от време на време да слагам и легендарната Кастрол ДТ, както и шотовете на Редекс. Много добре се отразява особено на по - старите двигатели ако на 3-4 резервоара се слага по 1 литър минерално масло към нафтата.

За повишаване на цетановото число съм открил едни американски добавки, скоро и те ще влезнат в играта. Да му мислят бензиновите бегачи!!!

За замръзването знам, че най - желязната добавка е на Редекс в по - големите шотове. Освен това може на един пълен резероар да се сложи смес от високооктанов бензин и спирт за лампи.

Замисли съм си схема за собствен анализ на горивото. Ще приложа на по - късен етап и снимков материал от експериментите ми в тази област.
... so LET me be free
...НЕМА ТАКЪВ ФИЛМ - РЕЖЕМ БЕЗ УПОЙКА...
Z Tuning Team
BNS Tuning Centre

#2 Потребителят не е активен   Stoil 

  • селянинът с колелото
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F, C16NZ
  • Град:с. Сливек
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2025
  • Регистриран: 13.07.2005

Публикувано: 17 септември 2006 - 13:19

и аз имах в предвид газ за осветление / синя на цвят /.
бензина се слага по 500 мл. на цял резервоар...
имам човек в Мобил, така че масло има на богато
... so LET me be free
...НЕМА ТАКЪВ ФИЛМ - РЕЖЕМ БЕЗ УПОЙКА...
Z Tuning Team
BNS Tuning Centre

#3 Потребителят не е активен   Karaibrahim 

  • space cowboy
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fabia vRS
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 612
  • Регистриран: 27.11.2004

Публикувано: 18 септември 2006 - 19:49

Аз сипвам на печката Редекс за дизели. Така профилактично. Засега не се оплаква, ама не съм и усетил нищо кой знае какво. Да се чистят дюзите там. Надали ще им е по-лошо. :)

#4 Потребителят не е активен   бат'Марто 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:DISKO 300 TDI
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 121
  • Регистриран: 17.11.2005

Публикувано: 27 септември 2006 - 10:19

GSI-DOHC, на Sep 17 2006, 02:01 AM, каза:

Колеги,
мисля че е нужно да има такава тема, в която всеки имащ доказано правилна информация и наблюдения да сподели.
С какво да подобрим дизеловото гориво?
С какво да повишим цетановото число?
Как да се предпазим от замръзване на нафтата?
Как да разберем кое гориво е качествено и кое не?

Както може би някои вече знаят аз отскоро притежавам и дизелов автомобил. Затова тази тема ми е доста интересна.

Лично аз ползвам към момента добавка за дизелово гориво на Хелиос, но възнамерявам от време на време да слагам и легендарната Кастрол ДТ, както и шотовете на Редекс. Много добре се отразява особено на по - старите двигатели ако на 3-4 резервоара се слага по 1 литър минерално масло към нафтата.

За повишаване на цетановото число съм открил едни американски добавки, скоро и те ще влезнат в играта. Да му мислят бензиновите бегачи!!!

За замръзването знам, че най - желязната добавка е на Редекс в по - големите шотове. Освен това може на един пълен резероар да се сложи смес от високооктанов бензин и спирт за лампи.

Замисли съм си схема за собствен анализ на горивото. Ще приложа на по - късен етап и снимков материал от експериментите ми в тази област.
Виж мнение

Само малко уточнение:слага се нискооктанов бензин...Иначе за другото съм съгласен :mhihi:
Няма значение колко коня има под капака,важното е какво магаре седи зад волана!!!
Във всеки от нас дреме по един гений...И с всеки ден-все по-дълбоко...

#5 Потребителят не е активен   Jony 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F TC4EE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 280
  • Регистриран: 20.07.2005

Публикувано: 04 октомври 2006 - 15:57

На старите дизели на Мерцедес 123 - 240Д, препоръчват до 20% керосин (т.е. газ за осветление) през зимата.

За лятото ползвам биодизел, който е с по-високо цетаново число и доста по-добро смазване за помпата, като разтваря утайки и т.н. от системата. Трябва да се внимава с гумените оплътнения на по-старите модели. И добавките не са съвсем безобидни, зная за случай на протичане на резервоар след ползването на много агресивна добавка за прочистване, Hi POWER и т.н.

Всеки сам решава какво да сипва в резервоара ... ;)

#6 Потребителят не е активен   fanatic 

  • responsible for...
  • Група: Администратори

  • Автомобил:Opel Rekord Е2
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4486
  • Регистриран: 13.01.2005

Публикувано: 04 октомври 2006 - 16:08

Не съм чувал от мерцедес БМВ или някоя фирма от тия да препоръчват добавки. Истината е в хубавата нафта, всичко друго е компромис. То и за бензина важи. :devil-smiley-019:

#7 Потребителят не е активен   Jony 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F TC4EE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 280
  • Регистриран: 20.07.2005

  Публикувано: 04 октомври 2006 - 20:22

fanatic, на Oct 4 2006, 04:08 PM, каза:

Не съм чувал от мерцедес БМВ или някоя фирма от тия да препоръчват добавки. Истината е в хубавата нафта, всичко друго е компромис. То и за бензина важи. :devil-smiley-019:
Виж мнение


Аз лично съм чел, че дори и Опел имат подобни съвети!

#8 Потребителят не е активен   Ulghart 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Астра A20NFT
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 36
  • Регистриран: 21.04.2006

Публикувано: 04 октомври 2006 - 21:17

Jony, на Oct 4 2006, 08:22 PM, каза:

fanatic, на Oct 4 2006, 04:08 PM, каза:

Не съм чувал от мерцедес БМВ или някоя фирма от тия да препоръчват добавки. Истината е в хубавата нафта, всичко друго е компромис. То и за бензина важи. :devil-smiley-019:
Виж мнение


Аз лично съм чел, че дори и Опел имат подобни съвети!
Виж мнение


Много добър раздел. Много хубаво че го има.

В книжките на новите опели наистина пише че не се препоръчват никакви добавки, само хубава нафта. Има си и списък с държави, където нафтата е лоша и трябва да се внимава. За мое учудване България не фигурираше в него.
Може би само ми се струва, но според мен досега в БГ много рядко съм попадал на хубава нафта. Може и да се лъжа разбира се, защото служебното Пежо не прави никаква разлика откаде сипвам и си върви вече 70 к км без проблем

#9 Гостrumbata84_*

  • Група: Guests

Публикувано: 04 октомври 2006 - 21:31

Внимавайте само с този био дизел.4ух 4е бил голям боклук.Имал високо садържание на парафини. :devil-smiley-019:

#10 Потребителят не е активен   Karaibrahim 

  • space cowboy
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fabia vRS
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 612
  • Регистриран: 27.11.2004

Публикувано: 04 октомври 2006 - 21:49

rumbata84, на Oct 4 2006, 10:31 PM, каза:

Внимавайте само с този био дизел.4ух 4е бил голям боклук.Имал високо садържание на парафини. :devil-smiley-019:
Виж мнение


Тва е лазер за зимата, че парафина се втвърдява от студа.

#11 Потребителят не е активен   svoboden 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел - Астра - 1,6 i Avtomat
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 05.10.2006

Публикувано: 05 октомври 2006 - 18:43

:excl: Здравейте Фенове,
:devil-smiley-019: Имам Опел Астра 1,7 дизел немски мотор "93г., купена лично от Белгия през 2002г. на 216 х.км, сега колата е на 320 х.км. На връщане от морето си правихме ластиг (без опасности, нямаше никой на новата отсечка там след Чирпан) с една Опел Астра 1,7 ТД, истина тази кола вдигна 170 км/ч, леко пренапомпани гуми, има свидетели. Настъпих я, защото съм сипал гадна нафта която ми е запушила дюзите, хем от маркова бензиностанция до (пред завод "Електрон.ка". По принцип само от тази фирма сипвам нафта, но промених станциятя и проблем сега. Сутрин паля много трудно. Мам.. им да е.. . :excl:
Изроди развалиха ми количката, на тях десеторно да им се върне.

#12 Потребителят не е активен   svoboden 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел - Астра - 1,6 i Avtomat
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 05.10.2006

Публикувано: 05 октомври 2006 - 18:47

:devil-smiley-019: :excl:
А до бензина в нафтата в моята оригинална книжка на Опел пише:
- "до 30% безоловен бензин в нафтата за зимата може"
:excl:

#13 Потребителят не е активен   svoboden 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел - Астра - 1,6 i Avtomat
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 05.10.2006

Публикувано: 05 октомври 2006 - 18:49

Здравейте Фенове,
Моля кажете някой със стенд да ми провери помпата и дюзите на дизелката ми.

#14 Потребителят не е активен   Jony 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F TC4EE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 280
  • Регистриран: 20.07.2005

Публикувано: 06 октомври 2006 - 13:13

Сипи преди това 1л газ за осветление на 10л. нафта, за прочистване и ако имаш някакви оплаквания след това търси майстори.

;)

Какъв конкретно е проблема?

#15 Гостbusat_*

  • Група: Guests

Публикувано: 08 октомври 2006 - 08:51

При мен е пък много странно. Сложа ли някаква присадка (било то Хелиос или на Castrol) или газ, много трудно пали. Не знам защо е така ??

#16 Потребителят не е активен   stefak 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra 1.7DTL 50kW
  • Град:Видин
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 12
  • Регистриран: 07.02.2006

Публикувано: 19 октомври 2006 - 08:38

Скоро най-сетне ми се удаде случай да заредя Опела с Биодизел.Колата се държа перфектно.Ако мога занапред отнова ще зареждам от това гориво.

#17 Потребителят не е активен   batececo 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Renault Scenic 1,6e / ex. Opel Ascona 1,6D
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 490
  • Регистриран: 05.09.2006

Публикувано: 06 ноември 2006 - 14:49

Да попитам и аз в моя случай добавките дали ще помогнат:
Значи кочинката плаче за основен ремонт (няма компресия) за това като застудее (-5 и надолу) не може да пали с акумулатор (оня ден 15 минути с току що зареден акум. яко въртене и не става), отлагам ремонта за 1-2-3-...-X месеца, поради финансови съображения. От Царица Йоана до Сливница по Панчо Владигеров нанадолнището не можах да запаля с пускане на съединителя и накрая един москвич ме закачи и 100-200 метра теглене на 3-та с пуснат съединител едвам запали с тонове бял дим... Иначе до около 0 градуса и малко под нулата пали от 1/4 оборот.
Въпроса ми е към всички колеги с повече опит със стари дизели:Ако сложа малко добавки или бензин+двутактово масло или светилна газ, няма ли да пали по-лесно?

#18 Потребителят не е активен   fanatic 

  • responsible for...
  • Група: Администратори

  • Автомобил:Opel Rekord Е2
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4486
  • Регистриран: 13.01.2005

Публикувано: 06 ноември 2006 - 15:24

Това да не са прасета да им забърквате такива работи айе моля ви се. Четвъртък имах удоволствието да изкарам от салона чисто ново служебно Ауди А3 спортсбек. 2.0TDI 140 коня, чудо направо. Ами там нещо не казаха да слагам боклуци в нафтата. Просто трябва качествено гориво, другото води до поражения по мотора, било то малки или дори по големи.

П.С. Абе ебати дизела хем вече четвърта или пета кола се пада дизел ама това на нищо не прилича.

#19 Потребителят не е активен   batececo 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Renault Scenic 1,6e / ex. Opel Ascona 1,6D
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 490
  • Регистриран: 05.09.2006

Публикувано: 06 ноември 2006 - 15:56

fanatic, на Nov 6 2006, 03:24 PM, каза:

...Просто трябва качествено гориво, другото води до поражения по мотора, било то малки или дори по големи.

П.С. Абе ебати дизела хем вече четвърта или пета кола се пада дизел ама това на нищо не прилича.
Виж мнение


Ами от мазето на комшията не се знае доколко качественое горивото (отделен е въпроса, че ако бях по-добре във финансово отношение нямаше да карам дизел)...

Та значи, помагат ли добавките да пали по лесно при лоша компресия или не?

#20 Потребителят не е активен   Karaibrahim 

  • space cowboy
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fabia vRS
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 612
  • Регистриран: 27.11.2004

Публикувано: 06 ноември 2006 - 18:45

fanatic, на Nov 6 2006, 04:24 PM, каза:

Ауди А3 спортсбек. 2.0TDI 140 коня, чудо направо.
Виж мнение


Миналия weekend карах едно тооочно такова из Русе и обратния път и направо кърти... Никоя бензинова кола под 200 коня няма подобно доускорение и въртящ момент, да не говорим, че никоя бензинова кола няма да харчи 7,5/100 като не падаш под 160 икъде. :kinggrin:

batececo, на Nov 6 2006, 04:56 PM, каза:

Ами от мазето на комшията не се знае доколко качественое горивото (отделен е въпроса, че ако бях по-добре във финансово отношение нямаше да карам дизел)...
Виж мнение


Хехе... :) Да караш дизел вече няма нищо общо с джоба, приятелю. Новите дизели са цифра по-скъпи от бензинките и не са кошници както преди 10 години, направени само за бавно каране и икономия на гориво, напротив - вървят повече, подръжката им си е по-скъпа и настъпват здраво.

Незнам за вас, но аз ако имах по-големи възможности щях да карам дизел, а не обратното... :love_opel:

Споделете тази тема чрез:


  • 12 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

3 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 3 гости и 0 анонимни потребители