Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Силов Тунинг

Тема за спортни въздушни филтри

don_ray снимка don_ray 08 ноември 2008 - 20:17

Според мен не си струва.
На кадетора бях махнал онази клапа за студено/топло - винаги да смуче студено - не мисля, че имаше ефект :)

А колкото до филтъра, мисля, че просто ако увеличиш диаметъра на въздухопровода ще има повече ефект. Дори имаше тук една книжка в една темичка, как се махат разни неща от кутията, за да се увеличи този диаметър.
Като цяло мога да ти кажа, че за да разбереш дали има разлика трябва да замериш конските сили сега и после :)
Отговори

Shades снимка Shades 09 ноември 2008 - 11:56

В този вариант с вента отдолу (а всъщност където и да е) няма да има ефект. Реално за дебита на въздуха имаме 2 рестрикции - тръбата, по която стига до филтърната кутия и вече самата плътност на филтриращият елемент. Тук има 2 решения, които съществуват отдавна - 1. смяна на филтриращият елемент (класика в жанра - слагаме K&N, JR, Green или нещо от сорта); 2. разпробиване на самата филтърна кутия (в един сайт четох, че ефектът само от разпробиване, без смяна на филтриращ елемент, е по-добър от само смяна на филтъра). И всичко това само когато става дума за панелни филтри. За конусния рестрикциите падат и остава само да се изолира от топлината на мотора.
Отговори

S7aB1LaR снимка S7aB1LaR 09 ноември 2008 - 13:20

Колеги поствал съм този линк и преди, но явно повечето не са чели темата!
Ето тест на филтри с нормална и модната кутия тест
Вижте целия сайт на момчето и погледнете как си е направил кутията за въздоха!
Мнението беше редактирано от S7aB1LaR: 09 ноември 2008 - 13:22
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 09 ноември 2008 - 16:44

Колега мерси за линка, аз не съм го чел, което си е грешка от моя страна. Много е полезен. До колкото преведох от долу на кутията на филтър се правят 10-15 дупки с 30мм диаметър равномерно разпределени. Това означава ли че стандартният отвор от решетката не предлага необходимият дебит на двг при натоварване? Ако да, то и вент да сложа пак няма да му стигне въздуха. Значи в кутията трябвя дя постъпва повече въздух, аз мислех че притока поне до нея е достатъчно. Значи трабвя да се мисли в тази посока. Отворите от долу не са най добро решение защото са вътре в двигателният отсек а там след повечко каране особенно лятото е доста топло.
С уважение,
Русин Атанасов
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 09 ноември 2008 - 16:45
Отговори

S7aB1LaR снимка S7aB1LaR 10 ноември 2008 - 11:15

Колега погледни тук как е преправена кутията цък
Ако не ти се реже може да премахнеш резонаторната кутия.
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 10 ноември 2008 - 14:25

Мерси, колега
човека много е рязал иначе така въздух ще има доста повече. Аз не желая да режа чак толкова за това друго ще мисля.
С уважение,
Русин Атанасов
Отговори

tokoxxl снимка tokoxxl 10 ноември 2008 - 14:58

Колега Русин Атанасов тази твоя идея я бях срещал в някакъв руски сайт.Там беше описано като хитрина как да повишим мощността на автомобила с 10 % и как да намалим разхода на гориво,чрез използването на PC вентилатор.Пишеше че се поставя PC вентилатор в кутията на въздушния филтър.Обаче не беше описано къде се поставя.Видях в форума, че има много мнения против твоята идея.Така, че моят съвет е да се пробва и тогава ще стане ясно.Иначе според мен мисля, че ще има ефект.
Отговори

AlexMav снимка AlexMav 10 ноември 2008 - 17:51

Преди доста време, като ме беше хванал мерака да направя Жигулата на баща ми в перфектна форма, попаднах на нещо подобно, пак руска идея. Ставаше дума за плочка с две перчици лагеруващи на втулчица, монтираше се на карбуратора над дроселите, но не се задвижваха от моторче, а с ...изгорели газове. Пробиваш дупка в изпускателния колектор, нарязваш резба, с медна тръбичка отвеждаш газове към плочката. Даваш газ, завърта се първата турбинка, продължаваш да даваш газ, увеличава се налягането, завърта се и втората. Тогава говорих с няколко приятели, учили в техникуми и МЕИ и те ми викаха, бе това е простотия. Аз обаче пробвах, не беше скъпо. Ефект, изненадващо имаше-не стана бегачка, но с лекота катереше баир, на който преди това се тормозеше. Като се замисля, това е била Жигула-Екотек :unsure: . За жалост не изкара дълго, поради липса на качествено смазване втулките заминаха за 2-3 месеца.

Така, че Русине, можеш спокойно да пробваш. Не е кой знае каква инвестиция, никой от нас няма да го направи, но на мен ще ми е интересен резултата. :knee:


Поздрави!
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 10 ноември 2008 - 18:01

Добър вечер!
Ехееее, супер, Благодаря за идеята :unsure: . Сега остава да отрия и руският сайт. Когато писах това видях и поста на колегата AlexMav. беше ми достатъчно за да тръгна да творя. Това с тръбичките изисква време за да се направи и повече ресурси, а аз нямам и от двете. За това мисля да опитам първоначално да събера два големи РС вента 120мм.
Благодаря ви за идейте!
С уважение,
Русин Атаонасов
Отговори

doolettle снимка doolettle 10 ноември 2008 - 19:20

Колега, ентусиазмът е хубаво нещо но сега ще ти задам една задачка: Колко литра въздух минават през един атмосферен двигател да речем при 4500 об/мин и с обем примерно 1.6л за една минута?

Отг.
4500 разделено на 2 защото мотора е 4тактов, умножено по 1,6литра заради кубатурата и умножено по 0.85 (при двувалките цилиндрите се пълнят приблизително до 90% а при един всмукателен клапан на цилиндър цифрата е около 80%).
Така получаваш литра в минута и сам можеш да си отговориш на въпроса дали твоите вентилатори имат такъв или поне близък дебит. Ако не ти се смята вържи ги двата да духат в една тъба с диаметър колкото ауспуха ти, нагласи с една тел дросела така, че да държи 4500об, иди отзад и сравнявай как дука едното и другото. Като за капак ще ти кажа че в движение дросела е отворен повече или докрай за да се поддържат 4500об и съответно дебита е още по-голям.
Моето мнение е че една ФУНИЯ на предната решетка с тръба в по-голям дебит до филтъра ще има десетократно по-добро въздействие в/у пълненето отколкото вентилаторите които само ще въртят въздуха в кутията.
поне знам че си сръчен и ще го направиш както тряа :unsure:
Отговори

simbon4o снимка simbon4o 11 ноември 2008 - 09:21

такаа, имайки много опит в охлаждането на компютри с цел повдигането на честоти. Ще кажа:
вентилатор от РС с диаметър 120мм в общия случай има дебит около 80-90CFM(кубика в минута) обаче, като го сложиш близо до дъното на кутията той ще духа на 10% от това щото няма да има от къде да засмуче въздух и само ще завихря на място. Дупките отдолу не са добра идея защото пак от опит ако искаш да минава въздух от някъде трябва да затапиш всичко и да оставиш вход и да му дадеш посока, колкото по-права е посоката толкова по-бързо и лесно минава въздуха. Тези дупки отдолу ще нарушат посоката(като влиза от всякъде въздух ще загубиш скороста му) и като цяло входа отпред където е и студения въздух ще увяхне. По-идейно е да направиш както беше направил бай ни митю, мисля че той си беше нарязал кутията така че отдолу да влиза тръба с диаметъра на тази където е дебитомера и другия и край беше отпред на маската. Това би имало ефект имайки предвид колко малък и крив е пътя на въздуха към кутията от маската. Махането на пластмасовата решетка след кутията към дебитомера както е опасно така е и много полезно действие защото макар и рехава тя прави съпротивление на потока от въздух. Перка както го мислиш, мисля че ще има ефект(не и ако е близо до стената на кутията като на рисунката) при ниските обороти когато двг-то не дърпа силно, но нагоре би го спънала понеже ще стане препятствие. Ще има ефект от онези вече трудно намиращи се перки на 60-80мм с голями лагери и даващи над 100СFM за сметка на велик шум като на малка прахосмукачка. Обаче трябва да няма дупки в кутията и да сложиш перката на входа на кутията и да взема въздух отвън студен. когато перката е колкото е диаметъра на тръбата насилствено ще вкара въздух и да ще увеличи миналия през филтра въздух, но не съм убеден че при надъхан мотор ще е достатъчна. Двеперки не духат повече от една е другото което бих ти казал. Слагал съм две една върху друга и духат точно колкото една, ако едната е преди филтъра а другата след ще има малко по-голям ефект обаче. Ако сложиш перка в отделна тръба слята с основната пак няма да има ефект защото вкараното от перката ще излиза половината от входа без перка(това ако разгледаме случай в който искаме да имаме перка за ниските и втора тръба/вход за високи обороти където да си смуче мотора колкото иска).И така, перките не са това което би ти свършило работа според мен, но по друг начин реализирано би било по-добре вкарването на въздух...

Идеята с отработените газове е интересна, въпроса е до колко ще работи при по-съвременен мотор с по-оптимизирани пътища(предполага се).

doolettle също ти даде идея как да сметнеш или пробваш колко духане трябва.

И аз много се кефя на ентусиазма ти и как си оползотворяваш свободното време. Успех в начинанието!
Мнението беше редактирано от simbon4o: 11 ноември 2008 - 09:24
Отговори

beos снимка beos 11 ноември 2008 - 13:54

Аз го имам това "чудо" на руската мисъл .. това с двете перки - ползващо силата на изгорелите газове да върти перките .. дори и щуцерите и тръбичка ако не се лъжа помня къде са из гаража на баща ми .. Ефекта беше доста звуков и задушлив .. в смисъл че изгорелите газове вкарваха повече CO2 от колкото увеличаване дебита на чистият въздух и колата бръмчеше като турбо :unsure: а ефекта от по голяма мощ е психологически .. сложих го и го карах точно 3 дни .. и го махнах .. и така събира прах ...

Според мен най-добрият тунинг е качествен НОВ филтър .. преди седмица смених моя с някакъв БОШ - НОВ .. е не можах да си позная колата .. явно с течение на времето като се замърси .. полека лека свиквам и не мога да хвана разликата когато се замърси филтъра ..

Имаше преди време някакъв френски сайт с едни ламаринки подгънати в дросела наподобяващи перка с цел турболенция в дросела и се твърдеше че имал страхотен ефект за икономичност и мощ .. но съм изключително скептичен към такива странни модове, които ако имаха ефект отдавна производителите да са го метнали на техните мотори ..
Отговори

AlexMav снимка AlexMav 11 ноември 2008 - 15:00

 beos, на Nov 11 2008, 01:54 PM, каза:

Аз го имам това "чудо" на руската мисъл .. това с двете перки - ползващо силата на изгорелите газове да върти перките .. дори и щуцерите и тръбичка ако не се лъжа помня къде са из гаража на баща ми .. Ефекта беше доста звуков и задушлив .. в смисъл че изгорелите газове вкарваха повече CO2 от колкото увеличаване дебита на чистият въздух и колата бръмчеше като турбо :unsure: а ефекта от по голяма мощ е психологически .. сложих го и го карах точно 3 дни .. и го махнах .. и така събира прах ...


Имаше преди време някакъв френски сайт с едни ламаринки подгънати в дросела наподобяващи перка с цел турболенция в дросела и се твърдеше че имал страхотен ефект за икономичност и мощ .. но съм изключително скептичен към такива странни модове, които ако имаха ефект отдавна производителите да са го метнали на техните мотори ..


По първата част- странно, при мен нямаше промяна в звука, не беше като турбо. Изглежда не са ги произвеждали с еднакви характеристики- каквото уцелиш, такъв ти е късмета.

За ламаринките- като си размишлявах за увеличаване на скоростта на пълнене се сетих на едно БМВ с карбуратор, за една джаджа, монтирана в колектора която завихряше в кръг сместа (на принципа на изливане на вода от бутилка- като я развъртиш се източва по-бързо и равномерно). Не съм убеден, че върши работа, но очевидно и с ламаринките са целяли същото.
Отговори

fire1 снимка fire1 11 ноември 2008 - 15:16

аз това съм го правил.... :unsure:
стигнах до извода че вентилатора (от сешоар )трябва да се задейства на 3 000 оборота на гас и 2 500 на бензин. Обаче времето за което то ще извършва КПД е едва 300 оборота на дв. има голяма опасност при по високи обороти дв да засмуче перката
един вид напълно безсмислено!!!
трябва турбината която завихря въздуха да има дебита на двигателя а такава ел турбинка имат отрицателен ефект понеже имат голяма консумация и разстройват искренето на свещите
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 11 ноември 2008 - 15:39

Привет,
днес си поиграх малко с въздуховода до филтъра. Зад предната решетка си има нещо като правоъгълна фуния взимаща въздух от малки отвори:

Публикувано изображение

тях разпробих с 6мм свредло, уж за по голям дебит. Няма опасност пласмасовите стружки да попаднат във въздухозаборника защото м/у него и решетката има малко разтояние. Ето какво се получи пробивано на ръка:

Публикувано изображение

Вероятно с тези отвори с повишеното количество въздух ще влизат и по-едри боклуци :unsure:
Разглобих кутията на филтъра и махнах вакум-механиката за топло и студено. Тя се крепи на четири зъбчета, който натиснах повечко с отверка и така този детайл излезе. Макар че счупих две от тях от престараване.

от долу

Публикувано изображение

от вътре под филтъра

Публикувано изображение


Купих алуминиева тръба за аспирация, имаше най-малък диаметър 50мм. В едната страна внимателно притиснах за да не е гофрирана и да стане леко в формата на елипса. Така вкарвам тръбата в кутията на филтъра и внимавам да остане място за да може да се взима въздух и от долу.

Публикувано изображение

В часта за входният въздух стегнах с метална скоба:

Публикувано изображение

Това дето направих не е кой знае какво, но на теория би трябвало да има ефект. Погледнах извадената механика за топло и студено и ми направи впечатление че заради нея се създава пречка за постъпващия въздух макар и малка. Главното и предназначение е да снабдява мотора с топъл въздух при стартиране в студено време - така ли е или има и друга функция?

Преди беше така

Публикувано изображение
Публикувано изображение

а сега е права тръба. Може би съм допуснал грешка че разтегнах парчето тръба защото се получиха по-големи гофри от колкото в неразтегнато състояние и може да не са много приятни за преминаващият въздух . Онзи светлосин шлаух от инжектора премахнах и на неговото място навих едно 6мм болтче /снимката е от GSM-а ми за това е с лошо качество/

Публикувано изображение

Въодушевен от станалото се качих и покарах из града около 20мин. и така на първо каране някакъв супер осезаем ефект няма. Обаче на изкачване с по-висока скорост се чуства че мотора не губи чак толкова бързо мащност дори на висока предавка. При набиране от място уж като че ли има маааааалко повече тяга, все си мисля че като я покарам натована по познат маршрут ще имам по-достоверни впечатления. За едни 4,63лв, който ми струваха тръбата и скобата, няколко часа работа и леко окървавен палец от рязането на алуминиевата тръба, това което се получи мисля че си струва начинанието.
С уважение,
Русин Атанасов
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 11 ноември 2008 - 16:10
Отговори

doolettle снимка doolettle 11 ноември 2008 - 17:59

 simbon4o, на Nov 11 2008, 09:21 AM, каза:

такаа, имайки много опит в охлаждането на компютри с цел повдигането на честоти. Ще кажа:
вентилатор от РС с диаметър 120мм в общия случай има дебит около 80-90CFM(кубика в минута)

уууууууууууууууууххххуууууууууууууууууу :flag:
Баси лудия вентилатор колега :unsure: Сподед думите ти тоя вентилатор за една минута ще вкара обем колкото една стая с размери: 5метра широчина на 7м дължина на 2.5м височина. Не че е невъзможно но скороста на въздуха през вентилатора трябва да е няква съизмерима със звуковата :knee: Уважавам опита ти и неискам да те засегна но мисля, че си объркал мерните еденици!! Данеби да е литра в минута?!! :flag:
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 11 ноември 2008 - 19:49

Бях излезнал около 18,00ч и от предишният ми пост в 15,39ч сигурно доста е изтинала, на вън дисплея ми отчита +15градуса . Преди, когато е студена завъртам ключа и след около 3сек. мотора запалва и от нулево положение стрелката на оборотомера се вдига до 1500-1600об/м и бавно спада до 1000-1100об/м и след още мъничко до 900-950об/м и си стой така, което си е нормално. При загрял автомобил това всичкото е в пъти по-кратко и стрелката си кове 900-950об/м. Обаче сега завъртам ключа и колата пали на момента, аз естественно стоя вътре като "теле в железница" и стрелката на оборотомера все едно някой я е хванал с ръка и от 0 я е заковал на 900-950об/м. Двигателя си работи нормално нищо обезпокоително не свети по таблото, покарах без проблем. Утре рано сутринта дано е студено ще видя пак. На мен страшно много ми харесва щом пали така бързо и оборотите са толкова спокойни :flag: :unsure: :flag: :knee:

Това нормално ли е?

С уважение,
Русин Атанасов
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 11 ноември 2008 - 19:50
Отговори

simbon4o снимка simbon4o 11 ноември 2008 - 20:08

 doolettle, на Nov 11 2008, 05:59 PM, каза:

уууууууууууууууууххххуууууууууууууууууу :flag:
Баси лудия вентилатор колега :unsure: Сподед думите ти тоя вентилатор за една минута ще вкара обем колкото една стая с размери: 5метра широчина на 7м дължина на 2.5м височина. Не че е невъзможно но скороста на въздуха през вентилатора трябва да е няква съизмерима със звуковата :knee: Уважавам опита ти и неискам да те засегна но мисля, че си объркал мерните еденици!! Данеби да е литра в минута?!! :flag:

може да бъркам в превода, но това са каталожни данни. На живо перката се чува яко, 80мм-та е дебела около 50-60мм и като я пуснеш на маса започва да кръжи, това много духа човек. Дори и човек с моя тренинг не и изтрая повече от 3 дена да ми е на процесора и я разкарах и направих други шашми с едни фунии и 120мм на 3000 оборота ;).

БТВ г-н Атанасов, имам едно панелно К&Н-че за теб. Може да пробваш как е.
Мнението беше редактирано от simbon4o: 11 ноември 2008 - 20:21
Отговори

Grand Sport Injection 16V снимка Grand Sport Injection 16V 11 ноември 2008 - 23:53

Здравейте колеги. Искам да попитам от къде мога да си намеря най евтино конусен филтър K&N за астра гси 16 в
Отговори

rusin atanasov снимка rusin atanasov 12 ноември 2008 - 07:13

Добро утро!

Рано запалих мотора и пак си стартира за около 2-3 сек обаче оборотите си бяха все тъй заковани ама за 1100 об/м и си стояха там без да има предишното вдигате до 1500-1600об/м


 simbon4o, на Nov 11 2008, 08:08 PM, каза:

..............
БТВ г-н Атанасов, имам едно панелно К&Н-че за теб. Може да пробваш как е.


Мерси, за предложението, но за сега ще се въздържа.
С уважение,
Русин Атанасов
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg