Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Електрическа инсталация и електроника

EPS ел. рейка

v_so снимка v_so 25 август 2007 - 20:44

Та тази корсичка има следният проблем : При въртене на волана на ляво воланът е лек за управление , но при звъртане на дясно воланът става твърд и се върти трудно. След тест с компютър ми казаха ,че има проблем ел. в управлението на посоките на моторчето. Някой занимавал ли се е с такова и въобще на какъв принцип е? Дали е с реле или със силови контакти. Давайте отговори ,че сега съм свободен и ще си поиграя да го разгледам.
Отговори

Swing снимка Swing 25 август 2007 - 21:44

Тази дивотия работи по следния начин - има torque sensor (потенциометър), с който електронния блок на EPS разбира дали въртиш волана и накъде го въртиш. Същия блок получава информация и за скоростта на автомобила, като по този начин определя доколко да ти помага при въртенето на волана. При неподвижен или бавно движещ се автомобил усилва повече, за да е лесно маневрирането, а при по-висока скорост усилва по-малко, за да усещаш по-добре какво се случва между колелата и пътя. Блока на EPS управлява електромотор, който е зацепен с червяк към кормилния вал. По този начин мотора ти съдейства и заедно въртите волана по-леко :icon_biggrin: Има и едно съединителче, което има предпазна функция - изключва се, ако усети твърде голямо натоварване (например колелото опре в бордюр), за да не изгори ел. мотора. Кормилната рейка не е електрическа, а е изцяло механична. Това е цялата система в общи линии.
Като ходи на диагностика с TECH2 ли ти тестваха системата? Виждам, че си ентусиазиран да се справиш сам, така че ти качих една ел. схема на EPS ( link ) и засега само с това мога да ти бъда полезен.
Успех! :mhihi:
Отговори

v_so снимка v_so 27 август 2007 - 16:56

 Swing, на Aug 25 2007, 10:44 PM, каза:

Тази дивотия работи по следния начин - има torque sensor (потенциометър), с който електронния блок на EPS разбира дали въртиш волана и накъде го въртиш. Същия блок получава информация и за скоростта на автомобила, като по този начин определя доколко да ти помага при въртенето на волана. При неподвижен или бавно движещ се автомобил усилва повече, за да е лесно маневрирането, а при по-висока скорост усилва по-малко, за да усещаш по-добре какво се случва между колелата и пътя. Блока на EPS управлява електромотор, който е зацепен с червяк към кормилния вал. По този начин мотора ти съдейства и заедно въртите волана по-леко :icon_biggrin: Има и едно съединителче, което има предпазна функция - изключва се, ако усети твърде голямо натоварване (например колелото опре в бордюр), за да не изгори ел. мотора. Кормилната рейка не е електрическа, а е изцяло механична. Това е цялата система в общи линии.
Като ходи на диагностика с TECH2 ли ти тестваха системата? Виждам, че си ентусиазиран да се справиш сам, така че ти качих една ел. схема на EPS ( link ) и засега само с това мога да ти бъда полезен.
Успех! :mhihi:


Ами благодаря ти за схемата, но като намерих ел.блок с релетата малко се стреснах ,то много инт. схема,много много нещо набутано.Мисля ,че проблема ще е в потенциометъра ,но сега търся преди да разглобявам информация за разглобяването. Ето намерих мотора : http://www.bba-reman.com/content.aspx?cont...teering_failure
Отговори

Swing снимка Swing 27 август 2007 - 18:51

Обикновено проблема е в потенциометъра. Заради това те питах дали си ходил на диагностика с TECH2, защото той веднага ще ти даде информация какво се получава от този датчик. Само така в реално време може да видиш дали правилно се отчита ъгъла на завъртане на волана. А щом си решил да разглобяваш, ето ти две схемички по въпроса:

1. Кормилната колона.

Публикувано изображение

2. Мотора и кормилния вал - с 6 е означен въпросния потенциометър (torque sensor).

Публикувано изображение
Отговори

tazmanieco снимка tazmanieco 19 септември 2007 - 13:25

Колеги,тука стигна ли се до решение на този проблем,че и аз съм го закъсал и не знам от каде да започна,а проблема е сериозен така да я карам защото просто не става :(.А ако го разглобя ще гледам като теле в зелезница и може повече от това кола да не стане 8)
Отговори

radkisha снимка radkisha 28 септември 2007 - 23:29

Колеги за съжаление и аз имам същия проблем сменях накрайници правих реглажи и какво ли не но все си остава. На различни места ми казват различно нещо. Ако някой е стигнал до отговора от какво точно се получава нека да сподели защото гледам че сме доста хора с този проблем :(
Отговори

PURKO1 снимка PURKO1 16 февруари 2010 - 20:44

Колеги и аз имам същия проблем волана се върти по леко на ляво и колата дърпа на ляво. Дайте ми съвет от каде да започна да ходя ли на диагностика първо има ли смисъл или направо да си търся тази кутийка втора употреба. Някой знаели колко струва това нещо горе долу. На мен ми споменаха за едни цени дето хич не ми харесаха.
Отговори

PURKO1 снимка PURKO1 01 март 2010 - 16:35

Колеги днеска оправих моята корсичка струваше ми 40лв. Става бързо и лесно стига да намериш подходящия майстор. В друг сервиз ми поискаха 250лв ужас представяте ли си ако знаете колко глупости ми наговориха там че диагностики че стендове и тем подобни. Това стана в сервиза на СТАФО въпреки че нищо не свърши ми взе 30лв. били ми направили диагностика така и неможа да ми обясни какво са остановили с диагностиката но както и да е ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ. Та да се върна на въпроса този който ми го оправи ми каза още по телефона че ще ми струва 40лв и окуло час работа след като отидах при него след 30 минути резултата беше на лице настрои някъкв датчик ръчно без никаква апаратура. И така колата ми вече не дърпа на ляво надявам се да съм бил полезен на някой майстора се намира в бургас ако някой иска тел да ми пише лично съобщение.
Отговори

malkiq_miti снимка malkiq_miti 18 декември 2010 - 23:23

Хайде кажете къде в Пловдив да си оправя проблема с това дърпане на ляво. Проблема ми най вероятно е същия като на колегата PURKO1. На стенд бях в стефанов - всичко по ходовата част е ОК. Отговора е - че било нормално за корсите. Хайде кажете къде да отида в Пловдив да дам 40 лв както колегата PURKO1 и волана да не се самонавива на ляво.
Отговори

chefito снимка chefito 17 ноември 2011 - 10:23

Колеги, при мен също възникна проблем. При въртене на дясно се чува неприятен шум, като от счушен лагер. Шумът е някъде под волана, точно там, където е мотора, който помага да се върти волана. Нямам пробелми с управлението, но този шум не ми се струва, че ще доведе до нещо добро...сходимостта и предницата са наред...колата е corsa D 2008 на 45к км.
Отговори

vankata_nedel4ev снимка vankata_nedel4ev 19 ноември 2011 - 18:34

 PURKO1, на 01 март 2010 - 16:35, каза:

Колеги днеска оправих моята корсичка струваше ми 40лв. Става бързо и лесно стига да намериш подходящия майстор. В друг сервиз ми поискаха 250лв ужас представяте ли си ако знаете колко глупости ми наговориха там че диагностики че стендове и тем подобни. Това стана в сервиза на СТАФО въпреки че нищо не свърши ми взе 30лв. били ми направили диагностика така и неможа да ми обясни какво са остановили с диагностиката но както и да е ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ. Та да се върна на въпроса този който ми го оправи ми каза още по телефона че ще ми струва 40лв и окуло час работа след като отидах при него след 30 минути резултата беше на лице настрои някъкв датчик ръчно без никаква апаратура. И така колата ми вече не дърпа на ляво надявам се да съм бил полезен на някой майстора се намира в бургас ако някой иска тел да ми пише лично съобщение.


Последно при Стафо и при някой друг ли си ходил или само при Стафо. Защото на Стафо сервизя е във Варна
Отговори

bojo06 снимка bojo06 27 август 2012 - 13:53

Някой все пак знае ли къде може да се направи тази настройка на потенциометъра?
Мнението беше редактирано от bojo06: 27 август 2012 - 15:26
Отговори

пешо-жоро снимка пешо-жоро 27 август 2012 - 16:59

 bojo06, на 27 август 2012 - 13:53, каза:

Някой все пак знае ли къде може да се направи тази настройка на потенциометъра?

Сина ми има същият проблем и се беше свързал с един много разбиращ и грамотен колега от форума - "ПОМАГАЩ". Та той му беше казал, че може да го оправи и е тук , в София и цената е около 140 лв.Това беше преди около 15-20 дни.Потърси профила и тлф на помагащия и се договори с него.
Отговори

damgabs снимка damgabs 11 януари 2013 - 15:10

 PURKO1, на 01 март 2010 - 16:35, каза:

Колеги днеска оправих моята корсичка струваше ми 40лв. Става бързо и лесно стига да намериш подходящия майстор. В друг сервиз ми поискаха 250лв ужас представяте ли си ако знаете колко глупости ми наговориха там че диагностики че стендове и тем подобни. Това стана в сервиза на СТАФО въпреки че нищо не свърши ми взе 30лв. били ми направили диагностика така и неможа да ми обясни какво са остановили с диагностиката но както и да е ДА Е ЖИВ И ЗДРАВ. Та да се върна на въпроса този който ми го оправи ми каза още по телефона че ще ми струва 40лв и окуло час работа след като отидах при него след 30 минути резултата беше на лице настрои някъкв датчик ръчно без никаква апаратура. И така колата ми вече не дърпа на ляво надявам се да съм бил полезен на някой майстора се намира в бургас ако някой иска тел да ми пише лично съобщение.

Колега здравей, аз съм от Бургас би ли ми казал къде се намира майстора и тел. че и аз имам подобен проблем.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg