Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Vectra B - От TID към MID

hudson снимка hudson 07 септември 2010 - 09:37

Няма защо да си играеш да разглобяваш таблата на и на двете коли - като извадиш буксата от ТИДа, ще видиш дали е с пълно окабеляване. А най-лесно е да свалиш пластмасите на кормилната колонка и да провериш за наличието на свободна 3 или 4 пинова букса. Ако е отляво, значи имаш окабеляване за темпомат, ако е отдясно, поне ще си сигурен че имаш окабеляване за лостчето с бутоните.
Сега по ред на въпросите ти:
- ако имаш окабеляване, МИДа ще си работи, но няма да показва реални стойности.
- написал си X12XEL - не знам да има вектра с такъв мотор :n055: , предполагам че става дума за X16XEL. Наистина нямам спомен дали го имаше този двигател в таблицата с кодовете за МИДа.
- програмирането може да се направи във всеки сервиз на опел, който разполага с ТЕСН2 или колега от форума който има Auto scanner Opel.
Мнението беше редактирано от hudson: 07 септември 2010 - 09:38
Отговори

GTS снимка GTS 07 септември 2010 - 13:20

 hudson, на 07 Sep 2010, 10:37, каза:

......- написал си X12XEL - не знам да има вектра с такъв мотор :mhihi: , предполагам че става дума за X16XEL. .....


Определено няма такъв двигател във Вектра :p (техническа грешка :drinkin2: ).
Hudson, благодаря за бързите отговори :newsm05_41: ! Мисля, че спестихме едно разглобяване на таблото на другата Вектра. Аз моето табло вече 2 пъти го разглобявах, но питай ме сега дали имаше свободни 3-4 пинови букси... :doh: Ако няма, дали това е сигурен знак, че и окабеляването на жълтата букса за TID-а няма да е достатъчно или е възможно по нея да си има всичко, а само кабелите за лостчетата да ги няма? Май по-добре да си отворя пак всичко и да гледам наред, за да не оставям нещата на предположения.

Още веднъж, мерси!
Мнението беше редактирано от GTS: 07 септември 2010 - 13:21
Отговори

CUPONa снимка CUPONa 11 септември 2010 - 21:31

Здравейте!
Имам Вектра DTI 2.0 1998 с TID. Сега сложих MID. И двата са с жълта букса. Разбрах, че трябва някои пинове от буксата да ги свържа към маса, за да не ми отчита грешка самия дисплей - понеже не смятам да си слагам датчици.
Въпросът ми е следния: Понеже нямам намерение да си сменям лостчето на чистачките с друго (имащо управляващите бутони на MID-а), се интересувам може ли дисплея да ми показва освен дата, час и външна температура, нещо друго? До тук в темата разбрах, че без датчици, но с ново лостче може да показва освен тези неща и хронометър, текущ и среден разход на гориво и оставаши километри с наличното гориво. Може ли нещо от тези да ми показва без лостчето - т.е. само с двата бутона горе на самия дисплей, които са?

Ето примерна снимка за да поясня за кои бутони става въпрос:

Публикувано изображение

Благодаря!
Отговори

Ecotec_user снимка Ecotec_user 12 септември 2010 - 20:45

Тези бутони които си означил само сменят показанията на часовника,за да превключваш от моментен разход на хронометър например ти трябва лостчето.
Отговори

CUPONa снимка CUPONa 12 септември 2010 - 21:10

OK, Благодаря за бързия отговор.
Значи няма смисъл да вадя кабели от празните пинове за към буксата зад километража. Само ще замася пиновете за датчиците. Пък ако някой ден ми попадне такова лостче, ще му мисля тогава (ако ми се занимава де). :mhihi:
:mhihi:
Отговори

hudson снимка hudson 12 септември 2010 - 21:26

Тези бутони не сменят показанията на МИДа!!!
Както и при ТИД, служат единствено за сверяване на датата и часовника.
Отговори

asensio снимка asensio 13 септември 2010 - 21:47

Здравейте,

Проблема ми е следния. Сложил съм МИД-а, програмиран е от колегата Помагащ (Много готин и точен човек), всичко си е както трябва да е, но нещо има което ми бяга... Отчита ми среден разход 7,5 а на колонка като зареждам се колебае средния разход от 5,8 до 6,2. В общи линии грешката се колебае около 25%. Скоростта и изминатото разтояние ги отчита вярно. Не отчита правилно количеството гориво което е изгорила колата. Дисплея последния път показа 58 литра, а аз заредих 51 до гърлото.

Моля за някой съвет, че се хвърлих в музиката :newsm05_41: :offtopic: ... проверил съм всички връзки по схемите във форума, и всичко е така както са го направили и колегите, но не става и не става и си отчита че гори повече от колкото събира резервоара. То знам че е комп и няма как да е без грешка, ама 25% са много.

Благодаря предварително
Отговори

malk снимка malk 13 септември 2010 - 23:33

Здравейте рових са из нет-а и попаднах на този клип http://www.youtube.c...h?v=ECAj525pjyU и там гледам чи тва дисплейче има някви допълнителни показания като обороти, зареждане на акомулатора, вътрешна температура и такива глупости дето моито не ги показва.А как мога да го накарам и моито да показва такива работи?
Отговори

CUPONa снимка CUPONa 19 септември 2010 - 12:38

Здравейте, отново!

Значи монтирах си MID-a. Свързах към маса пинове: 13 (Oil Level); 15 (Brake Lamp Switch); 17 (Head/Tail fail); 19 (Brake Lining Low); 20(Coolant Low) и 26 (Washer Fluid Low). Пин 18 (Brake Lamp Fuse) го свързах към +12V. Спазих всичко до тук, както е написано в предишните коментари по темата, така че да не ми дава грешка, понеже не съм сложил датчици, нито лостче. Но въпреки това ми изписва CHECK в долния десен ъгъл, а на горните два реда пише: Inst. Cons. 0,0 L / 100km. Това разбирам, че е моментен разход на горивото (може и да греша). Но защо ми го показва, след като не съм свързвал нищо към таблото? Моля, кажете направо кой пин да свържа към таблото (и там къде), че поне да показва нещо (да не си седи само на 0).
А защо неми показва външната температура?
И защо ми изписва дразнещото "checк"? Нали всичко съм дал на маса?
Мнението беше редактирано от CUPONa: 20 септември 2010 - 00:11
Отговори

amutafov снимка amutafov 19 септември 2010 - 13:22

 CUPONa, на 19 Sep 2010, 13:38, каза:

Здравейте, отново!

Значи монтирах си MID-a. Свързах към маса пинове: 13 (Oil Level); 15 (Brake Lamp Switch); 17 (Head/Tail fail); 19 (Brake Lining Low); 20(Coolant Low) и 26 (Washer Fluid Low). Пин 18 (Brake Lamp Fuse) го свързах към +12V. Спазих всичко до тук, както е написано в предишните коментари по темата, така че да не ми дава грешка, понеже не съм сложил датчици, нито лостче. Но въпреки това ми изписва CHECK в долния десен ъгъл, а на горните два реда пише: Inst. Cons. 0,0 L/h. Това разбирам, че е моментен разход на горивото (може и да греша). Но защо ми го показва, след като не съм свързвал нищо към таблото? Моля, кажете направо кой пин да свържа към таблото (и там къде), че поне да показва нещо (да не си седи само на 0).
А защо неми показва външната температура?
И защо ми изписва дразнещото "checк"? Нали всичко съм дал на маса?

ми то като гледам ти почти всичко си окъсил. за какво изобщо си го взел тоз MID
Отговори

hudson снимка hudson 19 септември 2010 - 18:23

 CUPONa, на 19 Sep 2010, 13:38, каза:


Ще ти изписва "checк" докато не си сложиш кутийката която проверява дали нямаш изгоряла крушка. Моментния разход ти е 0, защото нямаш сигнал от двигателя и ти го показва защото това е първата функция на МИДа. Температурата ще я видиш, когато си сложиш лостче и превключиш на тази функция, а тя е последна :icon_razz2:
Отговори

damqn9770 снимка damqn9770 19 септември 2010 - 19:51

 malk, на 14 Sep 2010, 0:33, каза:

Здравейте рових са из нет-а и попаднах на този клип http://www.youtube.c...h?v=ECAj525pjyU и там гледам чи тва дисплейче има някви допълнителни показания като обороти, зареждане на акомулатора, вътрешна температура и такива глупости дето моито не ги показва.А как мога да го накарам и моито да показва такива работи?


Ами еи тук пише не е мн лесно :icon_razz2: http://www.eelkevisser.nl/tacho.htm
Отговори

CUPONa снимка CUPONa 20 септември 2010 - 00:17

 hudson, на 19 Sep 2010, 19:23, каза:

Ще ти изписва "checк" докато не си сложиш кутийката която проверява дали нямаш изгоряла крушка. Моментния разход ти е 0, защото нямаш сигнал от двигателя и ти го показва защото това е първата функция на МИДа. Температурата ще я видиш, когато си сложиш лостче и превключиш на тази функция, а тя е последна :icon_razz2:


Каква е тази кутийка, която проверява крушките? На 25-и пин трябва да свържа сигнала от двигателя, нали? За моя двигател ( 2.0 DTI) има ли нещо специфично и от къде трябва да дойде кабелчето, че да го свържа към 25-ия пин? :)
Благодаря!
Отговори

hudson снимка hudson 20 септември 2010 - 09:20

Това трябва да отговаря на въпроса ти. Не ме питай къде се намират, защото не знам.

 Silver, на 27 Sep 2005, 2:08, каза:

Извод 25 на MID отива в някакъв междинен куплунг Х7 на краче 12.
От там със същия цвят проводник(чер/каф)отива в Дизел Контрол Юнит на извод 20.

А кутийката за крушките е bulb tester, който се намира някаде над жабката. Ако намериш свободна 16 ил 18 пинова букса там, си късметлия. Ако не си, по добре не се занимавай с него, защото дори и да си купиш кутийката трябва да ровиш по инсталацията и да намериш около 20 кабела, които да режеш и запояваш.
Отговори

asensio снимка asensio 20 септември 2010 - 19:32

Относно конектор Х7, това е буксата която е голямата вертикална точно на края на кабелния сноп, който минава през цялата дължина на купето и свършва малко преди казанчето за антифриза. Вадиш куплунга и от там си връзваш кабелче и го вкарваш до вътре и си го връзваш на МИД-а и си готов. Моя го прекарах през жилото за капака. И до колкото си спомням като гледаш буксата, въпросния кабел е най-горе в дясно

А нещо за моя проблем :icon_razz2: :biggrin: :rofl:
Мнението беше редактирано от asensio: 20 септември 2010 - 19:34
Отговори

hudson снимка hudson 20 септември 2010 - 19:45

По твоя проблем - и аз имах такъв проблем, само че при мен отклонението беше 10-15%. Но при засичане на километража на таблото и на МИДа, се оказа че този на МИДа отчита по-малко. Грешката беше 5% на 100 км или 5 км. Може би от там се натрупваше грешката на цял резервоар. Програмираха ми го в Стефанов, гледах кодовете - точни са за моя мотор и за гумите с които карах.
Отговори

asensio снимка asensio 20 септември 2010 - 20:20

Благодаря за отзивчивостта. Но при мен проблема идва че отчита че повече нафта е минала през помпата и дюзите, и от там се получава цялата разлика. Километри точно толкова колко и на километража. обаче пълня до горе, остават ми около 10 литра в резервоара, като и той лъже с 5 литра показва по малко от реалната стойност, и се оказва че съм изгорял 60 литра. В момента ми дава че съм изгорял 36 литра, на стрелка ми показва че имам 30. И все си мисля че си мисли че има още някой консуматор включен, като непример климатроник, а аз нямам такъв. Има един пин, номер 31 който го дават директно от ЕКУ-то, а в руската тема е даден да отиде на земя. И не знам за какво е...

Благодаря пак за разбирането
Отговори

CUPONa снимка CUPONa 22 септември 2010 - 13:55

Здравейте, колеги!
Свързах всички необходими кабели - тези, които по-горе съм написал съм замасил:

 CUPONa, на 19 Sep 2010, 13:38, каза:

Значи монтирах си MID-a. Свързах към маса пинове: 13 (Oil Level); 15 (Brake Lamp Switch); 17 (Head/Tail fail); 19 (Brake Lining Low); 20(Coolant Low) и 26 (Washer Fluid Low). Пин 18 (Brake Lamp Fuse) го свързах към +12V.
, а сега свързах и още няколко: пин 6 (Engine RPM) за пин 3 от буксата зад километража (зелен кабел); пин 24 (FUel Level) за пин1 от буксата зад километража (син кабел с черна ивица) и пин 25 (Fuel Signal) за пин 12 на буксата Х7 (която се намирa, където съм посочил на снимката. Пинът беше празен. Наистина се намира в горния десен ъгъл на буксата. Прекарах кабел по пътя на жилото за предния капак, както спомена по-горе asensio.

Публикувано изображение

Освен това изведох от жълтата букса (зад MID-a) още два кабела, които са за управляващите бутони: пин 21 (Reset) и пин 22 (Function). Нямам необходимото лостче, но с краищата мога да превключвам функциите (като всеки един го дам на маса, за да затвори верига). Така превключих на външна температура. Функцията се запази, когато изключих от контакт и включих отново - т.е. всеки път сега ми показва външна температура. Е, с тенденции съм да си купя лостчето, но до тогава - така ще е.

Може ли някой да ми каже това "Engine RPM" за какво е? За коя от фунциите, които се показват на дисплея спомага то? А "Fuel Level" в какъв вид би трябвало да ми изпише наличното гориво? В смисъл като оставащи километри по текуща наличност (и някакъв среден разход) или като ниво в резервоара в литри? (Питам, защото стрелката на таблото, не ми отчита нивото на горивото :( )

MID-а обаче ми показва моментен разход от порядъка на 22-38 л/100 км; среден разход 13,5л/100км (при изминати 35 км извънградско)! хахаха - абсолютна каша! Даже изминатите километри не ми ги показва правилоно! Някакви идеи!?!?!

А кутийката (за проверката на крушките) още не съм я намерил, но ако я намеря, кой пин от нея за кой пин на жълтата букса трябва да свържа, че да изчезне "check"-a?

Извинявам се, че така подробно питам, но все пак едно подробно обяснение би довело до обогатяване на темата със знания и опит, както и до намаляване на еднотипните повторни въпроси във форума относно тези неща.
Благодаря!
Мнението беше редактирано от CUPONa: 27 септември 2010 - 14:23
Отговори

CUPONa снимка CUPONa 06 октомври 2010 - 15:55

Колеги, сега остана само да си препрограмирам дисплея. Рових се из форума и попаднах на този коментар, където има препратка към сайт с таблици за кодовете на дисплеите. Двигателят ми е Х20DTH, а гумите са ми 195/65 R15. Вектрата ми е 1998 година. В таблицата, която е качена в сайта, няма за моя двигател и моя размер на гумите общ код. Какво трябва да се направи, за да изчислява правилно MID-a. В момента е настроен за DTL-двигателя (така предполагам, защото човека, който ми продаде диплея, ми каза, че е от дизелов автомобил, но ми изчислява грешно, така че си мисля, че е за 1,7 двигателя, а не за 2.0, какъвто е моя) и разхода, който ми показва е над 2 пъти по-висок от реалния. Проверих какво пише на моя дисплей (като натиснах и двете копчета едновременно): в горния ляв ъгъл изписва 013; в средата 14972; а в горния десен ъгъл - 4.
Кое число за какво отговаря...?
Ето снимка от таблицата:
Публикувано изображение

И какво значение има Wegimpulse/km на коя стойност ще е? От какво зависи и за какво служи?

Някой може ли да помогне? Писах на Помагащ, но все още нямам отговор. Ако някой друг знае, моля за помощ.
Благодаря!
Отговори

asensio снимка asensio 07 октомври 2010 - 13:46

Здравей,

Според таблицата си за код 017. Там ти се засичат размера на твойте гуми, както и ръчна кутия (освен ако не си автомат). Импулсите мисля се отнасят за импулсите от датчиците на АБС-а с които системата мери скоростта на автомобила. А по кода който си написал че ти е в момента, би трябвало да ти се рзминава пробега който ти се отчита по МИД и по табло.

Поздрави

ПП.

Нещо не се връзва според мен, на 013 код отговаря 15434, а ти казваш че на дисплея изписва 14972... ако е 14972 трябва да ти мери правилно километрите
Мнението беше редактирано от asensio: 07 октомври 2010 - 13:50
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg