Опел Клуб България: Дневни светлини - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 23 Страници +
  • « Първа
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Дневни светлини автоматично включване/изключване и известяване

#201 Потребителят не е активен   баш майстора 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF X16SZ набор 94
  • Град:Монтана City, BG
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 201
  • Регистриран: 09.10.2007

Публикувано: 09 декември 2010 - 12:45

Виж мнениеdam_sh, на 22 Nov 2010, 15:14, каза:

Здравейте колеги,
Имах голям мерак ................................................................................
..........
Доволен съм от резултата, диод + съпротивление 0,50лв., време на монтаж около час с бирата. На пролет само махам бушона и лампата вече не свети. Надявям се да съм ви бил полезен, ако някой желае мога да му кажа номерата на пиновете.

На мен идеята ми хареса - според мен е хитро :newsm05_41: :newsm05_41: и ако намеря време ще се опитам да я реализирам и аз някой ден
Свет шарен, шматки - бол!!!

#202 Потребителят не е активен   mupkoc 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G Caravan X14XE | Corsa B X17D Astra G Z16XE
  • Град:Пловдив/Сливен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 203
  • Регистриран: 01.04.2008

Публикувано: 10 декември 2010 - 19:35

Виж мнениеsiegfrid, на 15 Oct 2008, 21:41, каза:

Малко инфо от колегата Swing, относно възможността за реле при Корса Б Публикувано изображение

Цитат

Corsa B също има опция за дневни светлини, при условие обаче че има букса, каквато се вижда на снимките. Тази букса също се намира зад бушонното табло, също е бяла (може и сива) и в нея влизат следните кабели - червен, жълт, синьо - зелен, сиво - черен, черен и сиво - зелен. Не съм сигурен, че такава букса съществува при всички нива на оборудване на Corsa B. Трябва да се свали бушонното табло и внимателно да се разгледат кабелните снопове. Буксата е привързана за тях, подобно на снимките на колегата. Има ли букса, светлините ще тръгнат.
Колкото до самото реле - то е различно за Corsa B. На външен вид и като принцип на действие е аналогично, но пиновете в буксата, съответно краката на релето са различно разположени. Vectra B/Astra G/Zafira A са с единия тип реле, всички останали модели са с другия тип. Цената на ново оригинално реле от Опел дилър е 105лв.
Аз за себе си се бях запалил по едно време, но понеже постоянно карам на фарове напълно свикнах с включването им :) Дори не знам дали на моята кола имам букса, а в момента от липса на време (а и малко мързел) не ми се занимава да сваля таблото и да разгледам. Но на вас пожелавам успех!

Поздрави! :)


От личен опит твърдя, че оригиналните релета за Astra F, Astra G, Corsa B, Vectra B и Zafira A са едни и същи!
Единствената разлика е че при Astra F и Corsa B се включва и осветлението на регистрационния номер, докато при другите не се включва, но това е заради окабеляването на колите, а не заради релето.

Корсата от профила ми нямаше букса, но си прекарах инсталация (както и на Астрата). Ето и схемата за Corsa B, ако някой има желание да си сложе оригинално реле за дневни светлини, но няма инсталация за него.

Публикувано изображение

  • пин 1 от букса K59 се връзва към пин 8 на букса S2 (буксата към която е включен модула с врътката за фаровете).
  • пин 2 от букса K59 се връзва към пин 7 на букса S2.
  • пин 3 от букса K59 се връзва към пин 4 на букса S22 (буксата към която е вкючен бутона за стопа за мъгла).
  • пин 4 от букса K59 се връзва към пин 6 на букса S2.
  • пин 5 от букса K59 се връзва към маса. Аз използвах масата която е вляво от таблото с бушоните.
  • пин 6 от букса K59 се връзва към единия край на 10А бушон, другия край на бушона се връзва към кабела на бушон F17, който не отива към пин 3 на буксата S2.
  • пин 8 от букса K59 се връзва към пин 23 на букса XINS (буксата към която се включва таблото със скоростомера, оборотомера и т.н.).

Мнението беше редактирано от Meydger: 10 декември 2010 - 19:38


#203 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 16 август 2011 - 20:30

Мисля, че направата на реплика на оригиналното реле не е трудна. Освен това при буксата има доста място така, че може да е и по-голямо. Това значи, че може да се изведе ключ за пускане и спиране, за да не се вади предпазителя. При астра-г, каквато имам в момента за да стигна до предпазителите махам една малка жабка, която ги закрива. Според мен сигнала от датчика за маслото е по-подходящ от сигнала на генератора. Освен това вероятно със закъснение от 10-15 секунди ще е по-добре. Обикновено лампата на маслото изгасва след като мотора е запалил. Хубавото е че на буксата има всички необходими сигнали и не е нужно да се режат жици.
Значи, релето тябва да включва когато лампата за маслото угасне, но да изключва ако се появи сигнал от габаритните светлини, закъснението тябва да се сложи към сигнала за маслото. Светлините работят само когато двигателя работи, е вярно е че не се знае дали зарежда генератора, но пък ако се използва сигнала от генератора и той свърши четките мисля че лампата му няма да светне въобще и всички схеми които ползват този сигнал ще се излъжат че всичко е ок, а то всъщност не е.
Само да добавя, че на този етап несмятам да правя устройства за други автомобили освен за моя си!

Мнението беше редактирано от Arfy: 20 август 2011 - 08:28


#204 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 16 август 2011 - 22:23

Искам да споделя и впечатлението си от идеята да се позват дългите светлини при понижено напрежение, като дневни. Конкретно при астра-г, кадето има отделни фарове за късите и дългите светлини, не ми се струва удачно, защото дългите са отвътре и са по-малки, освен това и по-слабо да светят, пак заслепяват, макар и през деня да не се усеща, всъщност днеска докато си оглеждах фаровете, после извесно време имах дискомфорт като си погледна дисплея с часовника, макар че е осветен.
По отношение намаляване на напрежението, със съпротивления едвали е удачно, защото трябва да са нещо като реотани, тока е над 10 ампера. По електронен път може да стане, но при твърде ниско захранване, което не е невъзможо да се случи, силовите елементи може да прегреят и да изгорят. Дългите взимат захранване през реле 16А единия край на което е свързан към постоянен плюс от акумулатора - червен кабел, до този кабел се стига като се свали таблото на километража, обаче другата клема - бял кабел, отива директно към предпазителите за фаровете и до нея се стига като се разглобява таблото с предпазителите, отзад има капак, обаче сваляето на самото табло е много тругно, аз почти свалих цялото арматурно табло и освен това демонтирах всички релета около предпазителите и един куплунг който също пречеше, и всичко това стана доста трудно с доста напъване!
Освен това, като се понижи напрежението използването на ксенони май че отпада като възможност.

Та покрай всичките ми разсъждения, май че оригиналния замисъл е най-подходящ и изаползването на буксата и релета е най-добре, защото намаляването на напрежението наистина удължава живота на крушките, но който ще се захване да прави такава схема, ще има пари и да си сложи едни ксенони, за да не сменя крушки постоянно. Освен това всичко заводско е направено така че ако нещо стане вероятността от пожар да е минимална, а при всичко пригодено и поправено май тази вероятност е максимална, дали си струва да запалим инсталацията само защото крушките светят на 8 волта и живеят много?!

Конкретно за буксата:
клема 1 се захранва директоно от "+" и осигурява тока за лампите;
клема 4 води директо към предпазителите на лампите за къси светлини, ако я захраним от 1 - късите светлини ще светнат;
клема 2 захранва само лампите за габаритни светлини отпред и отзад, без нищо друго. Осветлението на номера и таблото несветят, модулацията на яркостта на светене на таблото е изключена.
клема 6 взима от прословутия предпазител F32(10А), плюс през контакт, който се използва за захранване на релетата затварящи контакти 4 и 2;
клема 8 взима сигнал от лампата за налягане на маслото;
клема 3 взима сигнал от ключа за светлините и когато там има напрежение релето се деактивира, предоставяйки управлението на лампите на въпросния ключ. Напрежение на клема 3 се появява, когато ръчно от ключа, са включени габарити или фарове - положения 1 и 2, тоест релето действа само при положение 0 на ключа за светлините, тоест когато те са изключени;
клема 5 е маса.

Евентоално закъснение може да се приложи към сигнала от клема 8.
Вероятно най-подходящото място за ключе е също прекъсването на този сигнал за през лятото, когато светлини не са нужни!

Възможно е тока от клема 1 да се примости към общата шина на предпазителите F26(10А) и F8(10А), бял кабел от задната страна на платката с предпазителите, тръгва от релето на дългите светлини и стига до предпазителите, не излиза извън таблото, вместо към 4-то краче на буксата, тогава ще светят дългите светлини вместо късите. Тук могат да се правят схеми за намаляване силата на светене, същите схемни решения могат да се приложат и по веригата между първо и четвърто краче.
Според мен включването в паралел на дългите и късите светлини, като се използва споменатата точка от таблото с предпазителите и краче 4 от буксата, захранени от краче 1 на буксата, може да доведе до претоварване на кабела на краче 1 и до сериозни повреди по инсталацията, защото там мястото е наситено с много силови кабели!!!

Сигнала за налягането на маслото идва от механичен датчик на двигателя, който замасява веригата, плюса идва от лампата, която вероятно е светодиод. Ако веригата се натовари към маса от входа на релето, възможно е лампата да светне или да тлее слабо в зависимост от товара. По-добре е входа на релето да е така направен, че окъсяването му към маса да е активния сигнал, защото в обратния вариант, тока който ще черпи входа на релето, ще минава през лампата и е силно ограничен, може да накара лампата да тлее или направо да свети, и не на последно място, ще се влияе от контакта на таблото с километража и куплунга който го свързва, защото тока идва от лампата! В другия вариант тока се замасява от датчика за налягането на маслото директно към картера на двигателя, а той от своя страна е свързан към минус на акумулатора от един много дебел кабел по който минава минуса за стартера при палене!

Все-пак датчика небива да се натоварва прекалено и да се внимава, при спрян двигател веригата е затворена и подаването на захранване попогрешка към този датчик го изгаря веднага!!! Казвам го защото, клема 4 която ще се захранва е съседна и лесно се бърка мястото!

Мнението беше редактирано от Arfy: 20 август 2011 - 08:12


#205 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 18 август 2011 - 00:35

Днес разрових инсталацията на Астрата-г, за да направя проби за направа на реле за дневни светлини!
Първото, което установих е, че буксата е черна на цвят и наистина се намира в кабелите над таблото с предпазителите. На нея са изведени 7 кабела, точно както съм ги описал в предния си пост. Клеми 1,2 и 4 са с дебели кабели, защото през тях минават силовите вериги, както следва: 1 - постоянен плюс; 2 - захранване на габаритните светлини; 4 - захранване на лампите за къси светлини. Масата 5 е малко по-тънък кабел, защото не се очаква голямо натоварване там. Захранването през контакт от предпазител F32 е още по-слабо и едвали ще издържи продължителен товар близък до стойността на предпазителя F32(10A), Защо казвам това, ами защото понякога се налага допълнително захранване на нещо и ако предпазителя си е при другите просто е по-елегантно, та този F32 взима + през контакт и го подава само и единствено към буксата за дневни светлини, но за съжаление кабела между предпазителя и буксата е твърде тъничък и по моя преценка ползването на предпазител по-голям от 5A е рисковано. Добрата новина е, че въпросния предпазител се захранва от + през контакт с по-дебел кабел, който смятам че ще издържи 10-15A ток, но гарантирано толкова, за колкото е маркирано гнездото на предпазителя, при мен е маркирано червено - 10А. Аз искам да черпя от този предпазител ток от порядъка на 7-8A, за захранване на газовата уредба, затова към изходящата клема на предпазителя запоих още един по-дебел кабел, който да подава захранване към газовата уредба, така няма да товаря кабела който отива към буксата и тока ще се разпредели.

Защо е важно да взема независимо захранване за газта, ами защото при евентоална авария да мога да се прибера на ход - ако бензина откаже, да ми остане газта и обратно. Когато газаджиите взимат захранване от някаде, то е откадето им е най-удобно, без оглед какво претоварват! Виждал съм радио, захранено от плюса на аварийните светлини, защото е най-близкия и 20 см жичка е достатъчна, да ама какво правим ако съоветния предпазител изгори и аварираме нощем на пътя, това въпросния МАЙСТОР, него е вълнувало, ама никак!!!

Да се въна към буксата, другите 2 клеми са с тънки кабели:
8 е свързан към датчика за маслото, който, когато няма налягане е свързан към маса;
3 взима сигнал от управлението на габаритните светлини за да деактивира релето когато ги запалим от ключа, добре е да не се забравя че те са включени също и когато фаровете работят, така че този сигнал деактивира релето когато ръчно пуснем габарити или фарове.

Моята окончателна идея за това устройство се базира на няколко противоречиви мои желания а именно:
първо да е максимално надеждно и да не е капризно;
второ да е удобно за ползване;
трето да не изразходва прекалено ресурсите които ползва;
четвърто да мога да карам по инерция с изгасен двигател.

За да е надеждно в силовата част смятам да ползвам достатъчно мощни релета вместо електронни елементи.
За да е удобно за ползване, смятам на кутийката да сложа ключе, посредством което, есента пускам светлините, а напролет ги изключвам.
За да изпълня четвъртото желание, ще ми трябва сигнал, че колата се движи, има го на първо краче на буксата на радиото и на непомня кое краче на буксата на километража.

Така, значи когато устройството е активно, действието му е следното:
първо за да работи, трябва да сме на контакт, така схемата му получава захранване от буксата - 6-та клема, струва ми се по-удачно да взема захранване от контактния ключ, там има едно напрежение 12V, което изчезва чак когато извадя ключа и при мен управлява радиото, така клема 6 няма да се ползва а F32, ше се освободи изцяло, така схемата ще остава захранена на всички положения на контактния ключ, стига да не го вадим;
второ, ако колата се движи има импулси на допълнителния сигнал и схемата сработва незабавно;
трето добре е да се вземе сигнал от сартера, когато е включен, да се гасят фаровете, макар че с по-голям акумулатор и редукторен стартер, не е толкова необходимо;
ако обаче габарити или фарове са пуснати ръчно, тогава по краче 3 идват 12V и схемата трябва да се деактивира незабавно.
ако устройството е активно и колата спре да се движи, тогава деактивирането трябва да стане след известно време, за да може ако са ни спрели от КАТ, да не спорим излишно с тях "имаше ли Гюро глава или нямаше".
при изваждане на контактния ключ, схемата остава без захранване и фаровете гаснат веднага.

Нощем неможем да караме с тези светлини защото таблото е тъмно и номера не е осветен!
Тъмното табло интуитивно ще ни накара да си пуснем фаровете!

Ако това което мисля да си направя и инсталиам е много сложно и прекарването на допълнителните сигнали е проблем, може да се ползват само сигналите от буксата с малко закъснение относно сигнала на маслото.

Когато схемата се активира, включва едно мощно реле, примерно 30A, което провежда ток от клема 1 към клема 4 и включва късите светлини.
Тока към клема 2 /габаритни светлини/ нормално е неповече от 2A и може да се вземе през един мощен диод от клема 4 или със още едно реле от клема 1, като въпросното реле включва заедно с релето за фаровете - клема 4.

Логично е да се сети човек, че описаното по-горе устройство може да се изпълни само с чип-компютър, което изисква по-големи умения.
Не е нужно да се режат кабелите на буксата, може да се ползват подходящи по размер клеми за кабели, има ги в железариите, които да се пъхнат в клемите на самата букса.

За да се удължи живота на крушките в мощната верига между клеми 1 и 4, последователно на релето, може да се включи електронно устройство, което да накъса тока с някакъв коефициент на запълване до постигане на желаната яркост. Там кадето е буксата под таблото има достатъчно място за всичко което ни хрумне, проблема е че почти цялата инсталация минава от там и ако запалим само един кабел от късо или претоварване, пораженията ще се пренесат и по другите, крайния резултат е непредсказуем, но не е добър!

Мнението беше редактирано от Arfy: 20 август 2011 - 08:52


#206 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 19 август 2011 - 09:34

Продължавам работата над устройството за дневни светлини и стигнах до интересно заключение, че всичко казано в предния ми пост си е така но е доста трудоемко. Взимането на сигнал от кабели които са зхранващи може да бъде опасно при окъсяване на сигналния кабел. Това важи с пълна сила за сигнала от стартера например!

Освен това закарването на множество сигнали до устройството го прави твърде сложно и трудно за евентоален ремонт след време.

Затова се спрях на компромисен вариант, който би-трабвало да е лесен за направа и надежден. Имам в предвид да се ползват само изводите на буксата и всичко да се нагоди към тях. Определено управляващата логика ще си я направя с чипкомютър и няма да има много елементи. Тя ще командва едно мощно реле 30А, което да затваря веригата между краче 1 и краче 4 на буксата. захранването за релето и платката идва от краче 6, масата от краче 5, сигнала за маслото от краче 8 и сигнала от габаритите - краче 3. Смятам да монтирам едно малко ключе ON/OFF, точно зад лостчето за мигачите, там на горния капак има достатъчно място и вътре също. освен това, от там до буксата на усрройството се стига лесно, като се сваля таблото на километража и има много място.

Действието на схемата е следното:
При подаване на контакт, застава в начално състояние, при което фаровете несветят;
Когато лампата за маслото изгасне, фаровете светват след няколко секунди закъснение, примерно от 5 до 15. Ако изгася двигателя лампата ще светне отново, защото няма да го изгася от контактния ключ, а от управлението на газта, което прекъсва подаването на гориво, така контактния ключ ще си остане на контакт, но фаровете няма да изгаснат веднага а след 15-20 минути закъснение, защото се предполага, че в този момент карам по инерция. Всяко изгасване на лампата рестартира интервала. Ако върна контактния ключ фаровете изгасват и всичко почва отначало!
Ако дойде сигнал габарити от краче 3, фаровете изгасват незабавно, независимо от другите условия, ако този сигнал отпадне работа на фаровете се въстановява съгласно другите условия.
Разреждането на акумулатора няма да е много голямо защото дългото светене е само когато колата е на контакт а това основно е когато карам по инерция, защото когато изгасиш колата по нормалния начин, контакта е изключен и фаровете изгасени.
Паленето със пуснати фарове няма да е проблем, защото това ще става само когато колата се движи по инерция, което ще рече, че вече колата е палила поне венъж и акумулатора е по-силен и по-топъл през зимата, освен това нищо не ми пречи да върна ключа с една степен назад за да изгася фаровете. Когато карам по инерция имам навика да паля на скорост, казвали са ми МАЙСТОРИ, че можело да прескочи ангренажния ремък и послеее... Питам аз, каде зацепва стартера и кого върти, нещо различно ли става когато паля на скорост?! За 8 години и над 200 000 км на кадета ми не се е случвало нищо такова, като се има в предвид и факта че го паркирам на едно нанадолнище и като тръгвам пак си паля на скорост. Според мен проблема с прескачането на ангренажа не е в паленето а в ТЕХНИЧЕСКАТА ИЗПРАВНОСТ!

Този вариант ми изглежда най-разумен защото буксата е добре описана във документацията и несе налага пускане на допълнителни кабели, освен това устройството може да се монтира без припояване а само с клеми, ако няма ключе монтажа става посредством 6 мъжки клеми от железарията, набити в гнездата на буксата, малко изолирбанд и това е. Не е нужно нищо да се разглабя.

По отношение на габаритните светлини, клема 2 от буксата, след направената проверка се оказа, че фарове се пускат задължително с габаритни светлини, иначе глоба! Затова клема 2 трябва също да се захрани отнякаде. Консумацията там е около 2А и може да се вземе през диод от клема 4 или с дошълнително реле. Може да се ползва мощно реле с 2 чифта контакти но намирането му е по-трудно.

Мнението беше редактирано от Arfy: 20 август 2011 - 09:03


#207 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 19 август 2011 - 10:06

Понеже това което искам да направя за себеси е твърде сложно, за всички които неса толкова на ти с електрониката и нямат много време смятам че може сами да си сглобят нещо простичко, което след няколко месеца ще им спести доста пари и разправии с полицаите.

Какво имам в предвид - най простия вариант за управление на светлините е с 2 релета за 12V. Първото е мощно 30A и има НОРМАЛНО ОТВОРЕН КОНТАКТ, чиито клеми се свързват на крачета 1 и 4 от буксата за дневни светлини. Единия извод на бобината на релето се свързва към клема 6 на буксата за дневни светлини, а другия край на бобината преминава през НОРМАЛНО ЗАТВОРЕН КОНТАКТ на второто /помощно/ реле и отива към маса - краче 5 на буксата за дневни светлини.
Второто реле е маломощно и служи да управлява първото, което управлява фаровете. Единия край на бобинката на второто реле също се свързва към клема 6 на буксата за дневни светлини откадето взима + през контакт, предпазителя F32 трябва да е нонтиран и изправен, стойността му може да е по-малка съобразно консумацията от него. Ако всичко е наред, когато сме на контакт, на клема 6 от буксата за дневни светлини се появява напрежение +12V. Другия край на бобинката на второто реле се свърза към извод 8 на буксата за дневни светлини и това е всичко!

По отнощение на габаритните светлини клема 2, може да се захрани през мощен диод (6-10)А от клема 4, като анода е към клема 4 а катода към клема 2, там тока е неповече от 2А.

Действието на схемата е следното:
Когато подадем контакт и двете релета получават захранване от клема 6 на буксата. Второто реле е свързано напрактика паралелно на лампата за маслото, така когато тя свети и то е включено, когато е включено НОРМАЛНО ЗАТВОРЕНИЯ МУ КОНТАКТ Е ОТВОРЕН, той прекъсва управляващата верига на мощното реле и фаровете несветят. Когато лампата за маслото угасне, мощното реле се включва и фаровете светят.

При изгасен двигател обаче фаровете несветят.
Няма никакви времезакъснения, но ще работи дори и когато таблото на километража е демонтирано и веригата на лампата за налягане на маслото в таблото не подава ток по кабела!
Сигнала за включени габарити не се използва, което значи, че при включване на габаритите релето за фаровете не се изключва, което е без значение защото алтернатора работи. При включване на светлините, релето е паралелно на ключа за късите светлини. При дълги, лампите им светят успоредно с тези на късите.

За да работи както в оригиналното реле, което се деактивира при включване на габаритните светлини, трябва да се сложи още едно помощно реле, чийто нормално затворен контакт да е последователно свързан във веригата на мощното реле, а бобинката му да се управлява от сигнала за габарините светлини така, че когато на клемата /астра-г клема 3/ се появят 12V релето да включи и да прекъсне управляващата верига на мощното реле, като по този начин деактивира устройството. За да стане това другия край на бобинката на релето трябва да е на маса /астра-г клема 5/.

На моята кола мотора винаги пали веднага и лампата за маслото изгасва след като мотора е запалил, също така и сигнала от алтернатора идва след като мотора е запалили, 1-2 секунди след лампата за маслото, кето обезсмисля необходимостта от времезакъснения!


Ненарисувах нито една схема, но колегите по-горе са нарисували и може да се комбинира.

Все-пак всички проби съм ги правил на астра-г и може да има разлика с другите модели!

Мнението беше редактирано от Arfy: 20 август 2011 - 09:13


#208 Потребителят не е активен   hudson 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y22DTR, Astra F TC4EE1, Combo C Z16YNG
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2335
  • Регистриран: 10.06.2007

Публикувано: 19 август 2011 - 16:38

Колега, не знам защо си тръгнал да откриваш топлата вода отново...
Има си оригинално реле, което е лесно за имитация, ако ти се вижда скъпо да си го купиш, има и готови платки за DRL които се продават в нета.
На предишната кола бях с оригинално реле, а на сегашната съм електронна схема за DRL и съм много по-доволен от нея, защото:
1. пали фаровете 5 секунди след като алтернатора започне да зарежда.
2. пали ги плавно, което чуствително удължава живота на крушката.
3. гаси ги плавно след 10-15 секунди (имаш време да си заключиш гаража или да стигнеш до входа на къщата)
4. при проблеми със зареждането (падане на напрежението под определен праг) гаси фаровете и издава звуков сигнал.
5. има програмируеми функции - времето след което да се палят и гасят светлините се променя според желанието ти.
6. избираш кои светлини да пали - къси или дълги.
7. избираш силата на светене - може да се регулира от 30% до 100%
8. цялото устройство доста е компактно - с прибризителни размери: дъжина 8см, ширина 3см и височина 2см.
Имах тази Vectra B X20XEV Caravan Еdition 100
Както и тази Zafira A Y20DTH

#209 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 20 август 2011 - 09:49

За кой ли път се убеждавам че няма смисъл да се пише по форумите! Ей сега ще дойде зимата и като се почнат едни глоби...
Освен това всеки може да свърже 3-4 релета, стига да знае как, мисля че затова са форумите.

А по отношение на гаража си имам лампа с фотоклетка и немие нужно да си го осветявам с колата.
За плавното палене и гасене - да удължава живота на лампите, но ключа за светлините не ги пали плавно. Освен това при късо по кабела на някоя крушка кой ще изгори първи: предпазителя или мощния електронен ключ които пуска тока. Каква ми е ползата, че ще писка като ми падне напрежението, аз си имам волтметър вързан за ТИД-а...

Освен това обикновено когато мощен електронен елемент изгори то той окъсява веригата и лампите ще светят докато има ток, а релето много рядко заварява контактите, обикновено ако се повреди нещо и невключва, така фаровете остават изключени...

#210 Потребителят не е активен   hudson 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y22DTR, Astra F TC4EE1, Combo C Z16YNG
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2335
  • Регистриран: 10.06.2007

Публикувано: 20 август 2011 - 16:00

Проблеми с глобите нямам - от 5 години колите ми са оборудвани с автоматични дневни светлини.
Не си мисли че електронната схема е сглобена в час по трудово - има си собствен предпазител + термична защита.
И защо гледаш от твоята гледна точка? Ти си имаш фотоклетка в гаража и волтметър на ТИДа, а за другите потребители дали е така? Какво според теб е по лесно за тях - да четат фермана който си написал, после да ходяд да купуват компонентите и накрая след упражнение с поялника да си разглобяват таблото или да си поръчат готовия продукт, да свържат 4 кабела и да имат екстрите които изброих по-горе?

Не ме разбирай погрешно - далеч съм от мисълта за заяждане, но хората които се оправят със жиците макар и на елементарно ниво са малко. А тези които са наясно с токовете вече са си измислили някаква подобна схема.
Иначе адмирации за труда - всичко си описал подробно, като обясняваш и кое защо го правиш. :thu:
Имах тази Vectra B X20XEV Caravan Еdition 100
Както и тази Zafira A Y20DTH

#211 ГостArfy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 20 август 2011 - 18:21

Ако неможеш да намериш отговор на въпросите които задаваш, просто прочети най-първия пост от темата, а той перефразирано звучи така "можели някой да ми каже КАК", а в момента аз знам това "как".

Хората ровят по форумите когато искат нещо да майсторят и са горди със себеси когато нещо постигнат сами.
Ако исках да съм просто един безмозъчен консуматор отдавна да съм заминал да живея а в някое развито демократично общество, но аз си стоя тука и обяснявам на хората кое как може да се направи.

Какво лошо виждаш в това един средно подготвен човек да си намери буксата сам, като се завре с главата към педалите светне с едно фенерче и разрови кабелите с ръка. Лесно ще установи, че трябва да свали малката жабка която скрива предпазителите, да отключи таблото с предпазителите, за да може да рови кабелите!

Като намери буксата ще намери и F32 и като го монтира ще има 12V през контакт на черния кабел, а на червения има винаги 12V, кафевия е маса. Какво лошо има в това още предварително да знае, че в тази букса точно влизат мъжките кабелни обувки или клеми от железарията до вас!

Има ли лошо да знае кои лампи светват когато подава захранване на жълтия и сивия кабел.
Не е ли добре да знае че до жълтия кабел е сигнала от датчика за налягането на маслото и ако сбърка клемата и му подаде захранване, директно е в сервиза за смяна на датчик!

Лошо ли е да знае също че на клемата за налягането на маслото няма да му се появят 12V ако е демонтирал таблото.

И в края на краищата какво лошо има в това всеки който иска нещо да си майстори по светлините, да знае че на тази букса има точно това което му трябва, защото ОПЕЛ са помислили за това доста отдавна!!!


И когато човека знае още преди да е почнал, ще си прецени дали му се занимава или да си поръча нещо готово.

Освен това, когато знае, че това което иска може да се направи без да се разбандажират снопове кабели, без да се разглабя нищо по колата, без да се режат кабели, което е много важно за някои хора, тогава като отиде при някой специалист и той му заобяснява...

С две думи информацията е сила когато я имаш, а когато я нямаш си слаб и безпомощен!!!

Не ме разбирайте погрешно, нямам нищо против готовите неща, публикувал съм тази информация за хората които искат да майсторят, онези които неискат едвали ще четат това което съм написал.

Най-евтиния вариант се състои от 3 релета едно мощно, 2 маломощни, един мощен диод и 7 мъжки клеми за кабели, всичко това свързано едно с друго без платка и увито добре с изолирдбанд, после клемите се нареждат в буксата, влизат точно и "пашкула" се закрепва с изолирбанд или кабелни връзки някаде около буксата, пада се над педала на съединителя! Там минава жилото за отваряне на предния капак!

Обикновено това се прави след като са ви глобили, вечер и в тъмното, като си светиш с GSM-а, но остава завинаги, като всеки ден си повтаряш "утре ще го оправя" докато забравиш за него!!!

Струва по-малко от 10 лева и става веднага!!!
В магазина до нас:
голямото реле 3.20
малките релета 2х1.50 = 3.0
диода 0.40
7 клеми по 0.11 = 0.77

ВСИЧКО: 7.37 лева

Направата и монтажа са за 1-2 часа максимум!

Дали си струва да търсиш каквото и да било, да го чакаш по куриер или да караш колата някаде при някой си...

Аз мисля така и така го правя, незадължавам никой да е като мен!

#212 Потребителят не е активен   McCoy 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB X20DTL
  • Град:Бургас/Средец
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 91
  • Регистриран: 12.04.2010

Публикувано: 29 септември 2011 - 00:02

Искам да попитам някой не продава ли такова реле, защото от GM ми искаха 100 лева

#213 Потребителят не е активен   FRYER 

  • Addicted
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B Z18XE
  • Град:Севлиево
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 783
  • Регистриран: 19.03.2006

Публикувано: 06 октомври 2011 - 22:18

Резултата след проверката при мен е,че намирам кабелите(зелен с черен цвят и 3 на брой)оградени в червено зад таблото с бушоните:

Публикувано изображение

Дали в възможно,те да са свързани по някакъв начин с букса номер 32,при положение че там нямам оставени клеми?

Публикувано изображение

Мнението беше редактирано от FRYER: 06 октомври 2011 - 22:19


#214 Потребителят не е активен   MrIce 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF X17DT
  • Град:Хасково
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1
  • Регистриран: 17.07.2010

Публикувано: 09 октомври 2011 - 11:07

Колеги, искам само да попитам откъде мога да взема 12v, само при запален двигател? Подгрряването на задния прозорец си работи и на контакт, а другите възможности които видях са: обортомер и наще за изгасяне на лампата за маслото. Някакви други идеи ? Колата е Астра Ф '96 1.7tds.

Мнението беше редактирано от MrIce: 09 октомври 2011 - 11:08


#215 Потребителят не е активен   roro2 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B X18XE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1
  • Регистриран: 17.02.2010

Публикувано: 18 октомври 2011 - 18:30

НЯКОИ АКО ИМА ЗА ПРОДАВАНЕ ОРГИНАЛХО РЕЛЕ ДА ПИШЕ НА ЛИЧНИ

#216 Потребителят не е активен   Sonyc Temple 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Zafira A 2.2DTI Y22DTR 2005г
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 25
  • Регистриран: 08.06.2011

Публикувано: 19 октомври 2011 - 18:10

Виж мнениеMrIce, на 09 октомври 2011 - 11:07, каза:

Колеги, искам само да попитам откъде мога да взема 12v, само при запален двигател? Подгрряването на задния прозорец си работи и на контакт, а другите възможности които видях са: обортомер и наще за изгасяне на лампата за маслото. Някакви други идеи ? Колата е Астра Ф '96 1.7tds.


От запалката или най-добре от аварийните ;)

#217 Потребителят не е активен   Gena_bs 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra F Caravan X16SZR
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 599
  • Регистриран: 29.04.2007

Публикувано: 19 октомври 2011 - 20:57

Виж мнениеroro2, на 18 октомври 2011 - 18:30, каза:

НЯКОИ АКО ИМА ЗА ПРОДАВАНЕ ОРГИНАЛХО РЕЛЕ ДА ПИШЕ НА ЛИЧНИ

Миналата година имаше един колега, който продаваще чисто нови оригинални. Ама не мога да му намеря темата нещо...
Още ме е яд, че не си купих!

#218 Потребителят не е активен   pu6olin 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, Y20DTH
  • Град:Добрич
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 128
  • Регистриран: 05.04.2008

Публикувано: 23 октомври 2011 - 15:58

Виж мнениеMrIce, на 09 октомври 2011 - 11:07, каза:

Колеги, искам само да попитам откъде мога да взема 12v, само при запален двигател? Подгрряването на задния прозорец си работи и на контакт, а другите възможности които видях са: обортомер и наще за изгасяне на лампата за маслото. Някакви други идеи ? Колата е Астра Ф '96 1.7tds.


Най добрия вариант е от кабела за възбудителната намотка на алтернатора.Другите варианти ги забравяш.А най добре е с оригинално реле.Аз имам 1 излишно.Ако някой е заинтерисуван нека пишена лични.
Позадрави!

#219 Потребителят не е активен   virtualnia2 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:ZAFIRA A Y20DTH
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 136
  • Регистриран: 29.12.2011

Публикувано: 06 юни 2012 - 21:34

ако някои е връзвал smartdrl6 на зафира А - нека да даде указания кой кабел на устройството къде е най - добре да се свърже на колата - место/клема/цвят кабел, и къде да е устройството - за да е най - лесно и качествено за монтаж ?

#220 Потребителят не е активен   hudson 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y22DTR, Astra F TC4EE1, Combo C Z16YNG
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2335
  • Регистриран: 10.06.2007

Публикувано: 06 юни 2012 - 21:40

Най-лесното и удобно място е зад бушоните, като изведеш предпазителя на DRL отпред при самите бушони, така че да можеш да го вадиш.
За цветове на кабели не мога да се сетя сега, но то няма и нужда - гледаш по номера на предпазителя коя верига пази и си хващаш кабелите отзад.
Ако не си на ти с електротехниката по добре иди при професионалист - не би трябвало да ти вземе повече от 10 лв.
Имах тази Vectra B X20XEV Caravan Еdition 100
Както и тази Zafira A Y20DTH

Споделете тази тема чрез:


  • 23 Страници +
  • « Първа
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители