Опел Клуб България: Смяна гумички на клапани - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Смяна гумички на клапани лек ремонт на ДВГ

#1 Потребителят не е активен   ZENON 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra B 1.6i 16v (X16XEL)
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 188
  • Регистриран: 22.04.2007

Публикувано: 06 март 2008 - 19:05

Колеги, необходимо ли е да се сваля главата, ако се сменят само гумичките на клапаните?
Освен това необходимо ли е да са нови болтовете за капака на клапаните, както е за главата примерно?

#2 Потребителят не е активен   vektra1 

  • Сменя гумите през месец...
  • Група: Потребители

  • Автомобил: VECTRA A C18NZ ,VECTRA B X20XEV
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 405
  • Регистриран: 21.11.2007

Публикувано: 06 март 2008 - 19:38

:newsm05_41: Ами възможно е да бъдат сменени и без да се свала главата,но до колкото знам на 16v не може на място и главата доло.А също така когато я свалиш ще разбереш дали само с гумички ще минеш ,колко масло ти харчи за сега? Верно по скъпо е да се сваля главата ама и без това малко хора се навиват да си чупат ръцете на място да ги сменят.Има и друга категориа маистари които питат ама искаш ли да се шлаифа главата слет като я свалим или така да я качваме <_< :kuku: .А за болтовете не мисля че ти трябват нови освен ако не се престарае със стягането :love_opel:

#3 Потребителят не е активен   gsimania 

  • Свети Петър
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Audi A3 / Chrysler Voyager
  • Град:Радомир/Перник
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 418
  • Регистриран: 17.11.2006

Публикувано: 06 март 2008 - 20:40

Пиши на л.с.и ще ти дам телефона на много кадърен майстор за глави.Проверен 100% :newsm05_41:

#4 Потребителят не е активен   ZENON 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra B 1.6i 16v (X16XEL)
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 188
  • Регистриран: 22.04.2007

Публикувано: 06 март 2008 - 22:34

Виж мнениеvektra1, на Mar 6 2008, 06:38 PM, каза:

<_< Ами възможно е да бъдат сменени и без да се свала главата,но до колкото знам на 16v не може на място и главата доло.А също така когато я свалиш ще разбереш дали само с гумички ще минеш ,колко масло ти харчи за сега? Верно по скъпо е да се сваля главата ама и без това малко хора се навиват да си чупат ръцете на място да ги сменят.Има и друга категориа маистари които питат ама искаш ли да се шлаифа главата слет като я свалим или така да я качваме :newsm05_41: :love_opel: .А за болтовете не мисля че ти трябват нови освен ако не се престарае със стягането :kuku:


Колега, имам масло по свещите /по резбата/ и за това мисля да правя тази операция. Сам ще се захвана под ръководството на един приятел, който с това се занимава. Искам да знам дали да купувам гарнитура за главата барабар с болтове или е възможно да не се задълбавам толкова. За това е въпроса...

#5 Потребителят не е активен   KINGPIN 

  • нЕнормален
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F, Hatchback, X16XEL
  • Град:Габрово
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 129
  • Регистриран: 03.08.2007

Публикувано: 07 март 2008 - 10:25

Виж мнениеZENON, на Mar 6 2008, 09:34 PM, каза:

Виж мнениеvektra1, на Mar 6 2008, 06:38 PM, каза:

<_< Ами възможно е да бъдат сменени и без да се свала главата,но до колкото знам на 16v не може на място и главата доло.А също така когато я свалиш ще разбереш дали само с гумички ще минеш ,колко масло ти харчи за сега? Верно по скъпо е да се сваля главата ама и без това малко хора се навиват да си чупат ръцете на място да ги сменят.Има и друга категориа маистари които питат ама искаш ли да се шлаифа главата слет като я свалим или така да я качваме :newsm05_41: :love_opel: .А за болтовете не мисля че ти трябват нови освен ако не се престарае със стягането :kuku:


Колега, имам масло по свещите /по резбата/ и за това мисля да правя тази операция. Сам ще се захвана под ръководството на един приятел, който с това се занимава. Искам да знам дали да купувам гарнитура за главата барабар с болтове или е възможно да не се задълбавам толкова. За това е въпроса...

Щом отвориш главата, ще трябва нова гарнитура. А болтовете защо да сменяш ?

#6 Потребителят не е активен   ZENON 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra B 1.6i 16v (X16XEL)
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 188
  • Регистриран: 22.04.2007

Публикувано: 07 март 2008 - 13:25

[/quote]
Щом отвориш главата, ще трябва нова гарнитура. А болтовете защо да сменяш ?
[/quote]

В Аутодата пише, че са нужни нови болтове... аз обаче искам да съм на ясно, дали трябва да свалям и главата зарад тия гумички. Това е въпроса...

#7 Потребителят не е активен   rudoni 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C18NZ
  • Град:Крумовград
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 52
  • Регистриран: 03.07.2007

Публикувано: 07 март 2008 - 19:38

снощи зотворих като твоя двигател!задължително смяна болтове и гарнитура! аз смених и другите 2 гарнитури ! много внимавайте при развиването на болтовете! аз скъсах на един звездата и брах ядове!
С нами Бог!

#8 Потребителят не е активен   koceto81 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:frontera A x20se,vektraA c20xe
  • Град:jambol,burgas
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 56
  • Регистриран: 10.10.2007

Публикувано: 21 март 2008 - 14:16

Вчера си смених гумичките без да свалям главата.Малко е трудно но с желание всичко става.А и ремонта ми излезе 16лв.купих само гумички.Сега само остава да видя резултата но не пуши вече както преди.Двигателя е x16xel.
Публикувано изображение

#9 Потребителят не е активен   djface 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Зафира А, Z18XE
  • Град:Добрич-Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 141
  • Регистриран: 09.11.2009

Публикувано: 08 декември 2009 - 13:10

Виж мнениеkoceto81, на 21 Mar 2008, 14:16, каза:

Вчера си смених гумичките без да свалям главата.Малко е трудно но с желание всичко става.А и ремонта ми излезе 16лв.купих само гумички.Сега само остава да видя резултата но не пуши вече както преди.Двигателя е x16xel.

Колега можеш ли да обясниш по точно как става смяната на гумичките без сваляне на главата?
Благодаря много!!!И има ли резултат?
OPEL. Wir leben autos

#10 Потребителят не е активен   Росен Желев 

  • Росен Лудия
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Калибра C20NE
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 921
  • Регистриран: 19.03.2008

Публикувано: 08 декември 2009 - 17:55

Виж мнениеdjface, на 08 Dec 2009, 13:10, каза:

Колега можеш ли да обясниш по точно как става смяната на гумичките без сваляне на главата?
Благодаря много!!!И има ли резултат?

Ами не е трудно сваляш разпределителните валове и въртиш коляновия вал на ръка.Аз сменях моите скоро.

#11 Потребителят не е активен   ivanov_km 

  • Пали асфалта...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra C,Z22SE - sedan
  • Град:Гр. Лом
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 833
  • Регистриран: 22.11.2006

Публикувано: 08 декември 2009 - 19:05

Колега не се сваля главата за да смениш гумичките на клапаните. Вземи си оригинална гарнитура за капака на клапаните и да не забравиш на 10-те болта има едни опръстени който задължително и те се сменяват. Болтовете не е задължително да се сменяват с нови те се натягат с момент 8 Nm. няма да се предадат :) . Аз сложих гумена гарнитура за 25 лв. и протече за 4000 км. След което ми писна и си взех от София Ауто оригинална за 52 лв. + опръстенчетата на болтовете по 0,50 лв. бройката и нямам ядове сега. Успех !!!
Никой не е по велик от живота !

#12 Потребителят не е активен   goro21 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F, X16SZ
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 133
  • Регистриран: 31.01.2009

Публикувано: 09 декември 2009 - 01:03

А аз да питам за x16sz или c16nz , 1.6моно 8 клапана. Мога ли да сменя гумичките на клапаните без да свалям главата?

#13 Потребителят не е активен   imitev 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X16SZR Caravan&Skoda Octavia III
  • Град:Русе
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 517
  • Регистриран: 04.01.2005

Публикувано: 09 декември 2009 - 01:57

Може, но трябва да извадиш кобилиците без да махаш вала и да разкопчееш клапаните - трудна и гадна задача. За да не пада клапанът надолу - използвай въженце натикано в цилиндъра да го подпира.

Обаче процедурата ще стане поне 2 пъти по-бързо ако свалиш главата. Хем ще припаснеш клапаните и ще ги огледаш - може да има поизгорял -> после пак ще ти заминат маслообирачите. За около 4-5 часа си готов заедно с почистването и пасването.

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители