Опел Клуб България: Кога се сменят мембрани на Изпарител? - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Кога се сменят мембрани на Изпарител?

#1 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 16 април 2008 - 21:10

Здравейте на всички,
искам да попитам има ли някакъв критерий за смяна на мембраните на изпарителите?
Моят изпарител е Ловато,колата я купих от един познат при мене е от 5 години до сега съм и навъртял 80000 км а изпарителя е каран 2 години преди аз да я купя но незнам колко километра.Досега никога нищо не е правено на газовата уредба.Разхода както писах в една друга тема в София е около 13 стига до 15 литра според трафика.
Извън София на дълъг път между 8 и 10 литра в зависимост от пътя и дестинацията.
Та питам може ли причината за разхода да е в мембраните като се има в предвид че тази зима особенно колата я палих 80% на газ а не на бензин както си му е редът.
Понеже ми казаха че ако сменя изпарителя нещата ще се подобрат значително от към разход и ми предложиха Старгаз изпарител но си мисля дали да не сменя мембраните?
Вие какво мислите по въпроса?

#2 Потребителят не е активен   jemmar 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:кадет
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 12
  • Регистриран: 03.08.2006

Публикувано: 17 април 2008 - 08:42

Ами, направи една профилактика на изпарителя провери за течове и разхода би трябвало да падне. Но не очаквай чудеса. Ето ти две схеми ако решиш сам да си сменяш мембраните.
Публикувано изображение



Публикувано изображение

#3 Потребителят не е активен   ivan_pop 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B X18XE1
  • Град:Плевен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 735
  • Регистриран: 23.03.2007

Публикувано: 17 април 2008 - 19:32

Ловато е по-добър изпарител от "Стар Газ".По- добре е да направиш профилактика на "Ловато"-то при маистор.

Успех
"Неведоми са пътищата на Тока,както и пътищата Божии."(Конфуций)

#4 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 17 април 2008 - 19:43

Супер...МНОГО Ви благодаря за отговорите и за помоща..особенно за схемите...просто нямам думи ... :thu: :beer: :thu: Ще се пробвам сам да оправя нещата с помоща на схемите в темата.Аз съм на принципа че когато искаш нещо да стане наистина добре трябва сам да си го направиш....естествено стига да ти е във възможностите.А изпарителя не ми се вижда сложен на чертежа...и по-сложни неща съм отварял..скоростна кутия например...ееее друг е въпроса че тя и преди и след отварянето не работеше... :thu:
Другата седмица ще мина през дианабад до колкото знам там в магазина се продават най-истинските части за изпарители и ще си купя.
Ако някой знае на друго място къде мога да намеря качествени мембрани нека сподели.
Благодаря за вниманието

#5 Потребителят не е активен   doolettle 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Senator, C30SE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1399
  • Регистриран: 30.01.2007

Публикувано: 17 април 2008 - 21:58

Ловато е елементарен за ремонт а и в комплекта гарнитури има всички неметални части от изпарителя (без щуцера който се свръзва с маркуча към тройника). Ако по металните части или по-точко по движещите се такива няма голямо износване..... изпаритела става като нов :beer:

#6 Потребителят не е активен   wrecked_pld 

  • вече сам си сменя въздушния филтър
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел Астра C16SE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 197
  • Регистриран: 28.01.2008

Публикувано: 18 април 2008 - 21:24

Виж мнениеdoolettle, на Apr 17 2008, 10:58 PM, каза:

Ловато е елементарен за ремонт а и в комплекта гарнитури има всички неметални части от изпарителя (без щуцера който се свръзва с маркуча към тройника). Ако по металните части или по-точко по движещите се такива няма голямо износване..... изпаритела става като нов :thu:


Колега на изпарителите им дават пробег 100 000 километра,както казваш ти карал си е 5 години и си навъртял 80 000,а отделно човека преди теб колко е карал е достатъчно да си направиш прост извод,че може да си позволиш инвенстицията да си купиш нов като един комплект мембрани са 30 лв и отделно ако не си го ремонтираш сам ще ти излезе 50 лв.Затова си помисли добре,защото един нов изпарител върви 120-130 лв (БРЦ и ЛОВАТО) да няма повече проблеми и да ти е мирна главата.Успех :beer:

#7 Потребителят не е активен   Winner25 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VW Passat B4 1.8 ABS
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 166
  • Регистриран: 05.04.2005

Публикувано: 28 юни 2009 - 22:02

Имам нужда от помощ :)
Тази мембрана за смяна ли е?
Публикувано изображение

И как да махна по-малката
Публикувано изображение
Изпарителя е старгаз, електрически.

#8 Потребителят не е активен   perko 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra 1,8 C18NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 20
  • Регистриран: 09.03.2007

Публикувано: 28 юни 2009 - 22:26

Мембрани се сменят освен на пробег - и на възраст, и използвана газ, които резултират в твърдяване на гумата и тя престава да е мембрана, а просто една плоскост.Това на свой ред увеличава обема преминаваща газ през изпарителя -> висок разход на градско заради недозатваряне. Аз поне това знам от опит :)

#9 Потребителят не е активен   Winner25 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VW Passat B4 1.8 ABS
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 166
  • Регистриран: 05.04.2005

Публикувано: 28 юни 2009 - 22:37

Виж мнениеperko, на 28 Jun 2009, 11:26 PM, каза:

Мембрани се сменят освен на пробег - и на възраст, и използвана газ, които резултират в твърдяване на гумата и тя престава да е мембрана, а просто една плоскост.Това на свой ред увеличава обема преминаваща газ през изпарителя -> висок разход на градско заради недозатваряне. Аз поне това знам от опит :)

При мен точно такъв е проблема - висок разход градско. Иначе на дълго си гори нормално.
Мембраните не са нито твърди нито меки, но не знам как трябва да са за да преценя дали са за смяна. Така или иначе съм решил да ги сменя. Изпарителя е на около 36 000км, но зимата не чакам да загрее което също подпонага втвърдяването на гумата :)

Успях да махна другата мембрана - завърта се леко и излиза :doh:

#10 Потребителят не е активен   borro 

  • Бачка на 100 места...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:first edition vectra C20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1186
  • Регистриран: 19.02.2006

Публикувано: 28 юни 2009 - 22:48

Вече карам девета година (над 100К км) един и същ изпарител. За промяна на разхода и дума не става.
Единствено смених пластмасовите щуцери с метални, поради факта, че първите изгоряха с времето.
Явно имам късмет с газовото... BRC ATE90E на C20NE.
Публикувано изображение

#11 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 29 юни 2009 - 08:03

Здравейте колеги,

първо искам да се извиня на колегата, че ще ползвам неговата тема, но мисля, че не е нужно да отварям нова, пак за изпарител ще е въпроса, а той е:
Коалта Астра '93, 1.8 моно двигател, газовата е на Ланди Ренцо. До сега съм изминал без никакви смени по газовата около 40 50 К. Необходима ли е смяна на мембрани, почистване на филтрите по газовата, други интервенции. На настройка не съм ходил от около 10 000 километра (след последната смяна на въздушния). Ако някой колега има и схема на такъв изпарител ще съм благодарен, а и колеги каращи с такова АГУ. Изпарителя мисля, че е CE 70 мисля.

Благодаря предварително
Поздрави
Евала на бачо Adam Opel

#12 Потребителят не е активен   Winner25 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VW Passat B4 1.8 ABS
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 166
  • Регистриран: 05.04.2005

Публикувано: 29 юни 2009 - 08:51

Ако колата върви добре и си доволен от разхода не сменяй нищо :doh:
Може само да почистиш филтъра на клапана за газта или направо да го смениш.

#13 Потребителят не е активен   resistor 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C16NZ
  • Град:Сф/Плд
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 28
  • Регистриран: 17.07.2006

Публикувано: 15 февруари 2010 - 17:08

Колеги малко да отупаме прахта от темата. Карам Astra F c16nz - изпарител Ланди Рензо. Според моите диагностични умения съм за мембрани (пробег малко над 100К без да е пипано нищо по изпарителя и уредбата). Принципно колата я бях зарязал няколко месеца и не я карах щото имам друга но тия дни я възвърнах към живота. Първо ми гореше 14-15 градско и то в Пловдив през почивните дни когато не е натоварено. Помня че като сложиха газовото рядко качваше до 11 градско. Видях че температурата ми не се качва и след смяна на термостат и датчик се пооправиха нещата - разхода падна но пак не до очакваните 10-11/100. Смених и свещите. В момента разхода варира 12-13/100. Извънградското също е сравнително по-високо от преди. Беше 8-9/100 сега е с литър отгоре. Също така и пали по трудно от преди. Преди палеше от раз на газ а сега като тръгна да паля в началото почти запалва но не успява и върти няколко секунди като лека полека запалва. Като е топла по малко върти но пак не е нормално. Ще и сменям мембрани та въпроса ми е какви да сложа защото ми предлагат 2 варианта - български за 40лв и италиански за 75лв. Колата вече няма да се кара много - да минава по 1000-1500км на месец най-много и то предимно градско. На доизживяване е дет се вика :) Та това ме интересува какво ви е мнението за БГ ремонтен комплект мембрани - дали са боклук или ще свършат работа за поне 60-70К.

Поздрави!

#14 Потребителят не е активен   IvanGrigorov 

  • Автомонтьорче философ!!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB X20DTH, A6 2.0 16v quattro
  • Град:до Своге
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 810
  • Регистриран: 30.03.2009

Публикувано: 15 февруари 2010 - 21:06

Нов изпарител Ловато и си ти(120лв) :devil-smiley-019: . Това е моето мнение.
Защо няма Опел с Quattro?

#15 Потребителят не е активен   resistor 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C16NZ
  • Град:Сф/Плд
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 28
  • Регистриран: 17.07.2006

Публикувано: 19 февруари 2010 - 09:58

Виж мнениеIvanGrigorov, на 15 Feb 2010, 21:06, каза:

Нов изпарител Ловато и си ти(120лв) :unsure: . Това е моето мнение.

Да по-принцип това е най-доброто решение но не си заслужава инвестицията за кола на доизживяване дето не струва и 800лв :) Някой не е ли слагал БГ мембрани да сподели мнение?

#16 Потребителят не е активен   AlexMav 

  • Масло под ноктите не вреди на никого...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Tigra X16XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2101
  • Регистриран: 31.07.2008

Публикувано: 19 февруари 2010 - 10:29

При българските е на късмет - може да уцелиш и точно изработени, а може и да не се поддава изпарителя на регулиране изобщо.

П.П. Вземи един Волтран за 80 лв - турско копие на Ловато е.

Мнението беше редактирано от AlexMav: 19 февруари 2010 - 10:30

За съжаление в живота няма бутон "Undo"...

#17 Потребителят не е активен   opel4o 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra, C20NE, автоматик
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 165
  • Регистриран: 01.04.2008

Публикувано: 19 февруари 2010 - 21:05

Колега, къде е този филтър, че нещо не го виждам на схемите?

Виж мнениеWinner25, на 29 Jun 2009, 8:51, каза:

Ако колата върви добре и си доволен от разхода не сменяй нищо :icon_wink2:
Може само да почистиш филтъра на клапана за газта или направо да го смениш.

Колега, къде е този филтър, че нещо не го виждам на схемите?
Публикувано изображение
LPG Публикувано изображение

#18 Потребителят не е активен   Winner25 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VW Passat B4 1.8 ABS
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 166
  • Регистриран: 05.04.2005

Публикувано: 21 февруари 2010 - 22:20

Виж мнениеopel4o, на 19 Feb 2010, 21:05, каза:

Колега, къде е този филтър, че нещо не го виждам на схемите?

Колега, къде е този филтър, че нещо не го виждам на схемите?

Трябва да е някъде на газовия клапан. Няма го на схемите на изпарителя.

Към колегата resistor
Аз си смених мембраните с български но струваха около 20лв. Имаше ефект и определено си струва инвестицията :)

Турските копия на ловато се намират и по 50лв, но според мен е по добре да си ревизираш твоя.

#19 Потребителят не е активен   resistor 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C16NZ
  • Град:Сф/Плд
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 28
  • Регистриран: 17.07.2006

Публикувано: 22 февруари 2010 - 16:47

В крайна сметка проблемите ми се оказаха 2. Освен вдървилите се мембрани имах и сцепен газов клапан та се наложи и него да сменя. Всичко ми излезе 80лв (БГ мембрани). Засега съм доволен разхода падна около 10.5 градско :) А и определено пали по-добре и работи много по равномерно на газ колата от преди :)

#20 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 09 март 2010 - 14:33

Здравейте,

Цитат

Колега, къде е този филтър, че нещо не го виждам на схемите?


филтърчето се намира вътре, в самия газов клапан. Про мен клапана се отваряше от долу чрез махане на една шибана зегерка. отваря се капачето, вади се магнита и филтъра, изтръскваш целия графитен прах (при мен имаше доста), слагаш новото филтърче, магнита и затваряш. Слагаш си отново тръбичките по местата и си готов. Процедурата си струва, защото се изкарва тая мизерия от клапана.

ето и снимка на самия клапан
Публикувано изображение

Мембрани аз не съм сменял още, макар, че е крайно време. Като ги сменям ще направя снимки.

Поздрави
Евала на бачо Adam Opel

Споделете тази тема чрез:


  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители