Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Темпомат - монтаж, проблеми и въпроси

wehrmacht снимка wehrmacht 21 август 2009 - 11:27

колега дай малко нагледни примери , кое къде връзваш, снимки !!! тоя блок за темпомата като го няма от де може да се намери колко струва, къде се закача и т н ...
така е тъпо
АЗ СИ СЛОЖИХ И Е МНОГО ЯКО

дай малко инфо и снимки
иначе си е чиста проба фукня само :fire:
Мнението беше редактирано от wehrmacht: 21 август 2009 - 11:28
Отговори

hudson снимка hudson 21 август 2009 - 12:39

 wehrmacht, на 21 Aug 2009, 12:27 PM, каза:

тоя блок за темпомата като го няма от де може да се намери колко струва


За ориентировка само - кит за слагане на темпомат на вектра Б, в eBay върви около 100-110 евро в немския и пак толкова, но в паунди в английския. Доставката е отделно, като вариант за България почти няма.

Ето това ви е нужно за да имате темпомат на колата:

Прикачено изображение

Уточнение: става въпрос за бензинови модели с ръчни скорости.
При автоматичните, отпада прекъсвача, който се слага на съединителя (бялата джаджа на снимката)
Отговори

Duke_BG снимка Duke_BG 23 август 2009 - 21:44

Прикачено изображение

трябват ти три бутончета : две с нормално отворен контакт и едно с нормално затворен
връзваш ги на буксата и пробваш ако тръгне си търсиш лостче с бутони
при мен се получи - използвах една стара мишка за комп на която изкормих всички елементи и вързах кабелите по схемата . Вероятността при теб да тръгне е голяма защото не си с жило на газтта
Отговори

hudson снимка hudson 23 август 2009 - 22:43

Ето това ви е нужно за да имате темпомат на колата:
Публикувано изображение

Уточнение: става въпрос за бензинови модели с жило на газта и с ръчни скорости.
При автоматичните, отпада прекъсвача, който се слага на съединителя (бялата джаджа на снимката)

За ориентировка само - кит за слагане на темпомат на вектра Б, в eBay върви около 100-110 евро в немския и пак толкова, но в паунди в английския. Доставката е отделно, като вариант за България почти няма.
Отговори

wehrmacht снимка wehrmacht 26 август 2009 - 12:13

нещо по моргите някоя смазана от нея да се вземе това всичкото
Мнението беше редактирано от wehrmacht: 26 август 2009 - 12:14
Отговори

dionisi снимка dionisi 26 август 2009 - 23:53

Всичко е до късмет, попринцип май няма много такива с темпомат. Иначе бях намерил един пълен комплект май беше само без ключето за съединител за $50на в ebay без доставка, ама доде се натутах да питам продавача ще ли го прати до БГ и те взеха че го купиха :icon_wink2:
Отговори

Гостivozet_* 14 септември 2009 - 19:03

Темпоматът беше дотук. Сега забелязах, че не може да включва, сигурно бутончето е заминало. Хубавото е, че си е в гаранция и утре да видя какви ще ги творят у Опел :newsm05_41:

Изкара 2 - 3 месеца
Мнението беше редактирано от ivozet: 14 септември 2009 - 19:03
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 23 септември 2009 - 19:59

 sani, на 25 Jan 2008, 07:53 PM, каза:

От две седмици съм горд собственик на ....... темпомат в любимата Н-ка!
Направих едно магистрално извънградско пътуване и при равни други условия преди (без темпомата) за същата дестинация и опити да се поддържа скорост около 130 км/ч - разликата в средния разход по БК е:
преди (без темпомат) - 7.2 л/100
сега (с темпомат) - 6.4 л/100

Мотора е 1.6 бензин! Скоростната кутия - Easytronic!
Така, че - като цяло - доволен съм!

Благодаря на всички отговорили на темата!
Може да й се сложи катинарче!


Хмм не знам как си провел измерването и дали средната скорост при двете мерения е била еднаква, но според мен написаното не е съвсем вярно!
Доста често пътъвам по магистрала и си правех доста опити това лято да поддържам с и без темпомат 130 км/ч и резултата е следния:

без темпомат 7.1/100
с темпомат 7,8/100

Това е проверено многократно и при други скорости! При по-висока скорост дори разлиакта с темпомат става доста голяма, доакто при 80-90км/ч почти няма такава. При ръчно(крачно) подаване на газ мога да закова разход около средния 6,8-6,9-7,2 докато на темпомат винаги се мени - а именно 8,5-7,2-4,7-3,8-8,6-7,1. т.е хистерезиса му е малък - на други коли с темпомат не е така - вижда се стрелката как пада под задената скорост и чак тогава се подава газ.... докато на астрата не мърда стрелката което е глупаво - за 2-3 км/ч не си заслужава 0,7/100.

На мен лично тази ектра ми е супер удобна но релаизацията в астра-та е меко казано глупава... Въртят ми се идеи да си изкарам дублиращ потенциометър на този на педала на газта и да застопорявам някакво положение на педала на газта то и без това извънградско на магистрала не се променя много много (като изключа първите 50 км от София...) но нямам време и нерви да се занимавам
Отговори

Пресиян Василев снимка Пресиян Василев 26 септември 2009 - 21:43

Някои и на мен малко да помогне,Моята е Омега Б 2,5 тд.при поставянето на лоста за мигачите видях че в моята букса има само две кабелчета вкарани по диагонал,защо е така кьде да вьржа липсващите? сигурен сьм че круиз контрола го има,защото имам диагностична апаратура и успявам да влезна в него но ми изважда грешка( круиз-контрол сигнал лоу) в Аутодата няма схемата на самия темпомат,а с тази която е постната по горе няма да се справя.
Отговори

stefan_suny снимка stefan_suny 27 септември 2009 - 22:51

Здравейте колеги. Току що реших следващия сериозен проект по колата ми да бъде темпоматче :love_opel:
Ползата от това устройство вече е установена няма да коментирам. Въпроса е в това че идеята ми е да го правя "home-made". Прецених че да намеря пълен комплект по моргите ще е почти фантастично, а и предполагам цената ще е на ниво и направих проста сметка че да си програмирам един контролер и някой друг външен елемент е около 10лв примерно. Остава въпроса с изпълнителния елемент - това със жилото което се закача и опъва стандартното жило на газта.

Затова искам да попитам някой знае ли какво точно предтвалява то - стъпков мотор ли е или електромагнит или каквото е там?

Предполагам инженерите от ОПЕЛ са избрали оптималния вариант и ще е добре да се използа същия принцип на действие. С останалото мисля че ще се справя без проблеми. Всякакво съдействие ще е добре дошло а и ще се постарая после всичко да бъде достъпно и в полза на всички :biggrin:


И все пак да уточня - става въпрос за поставяне на темпомат на автомобил(няма значение точно кой модел) с ръчни скорости и с механично управление на дросела с жило.
Отговори

froluti снимка froluti 28 септември 2009 - 10:29

 wehrmacht, на 26 Aug 2009, 01:13 PM, каза:

нещо по моргите някоя смазана от нея да се вземе това всичкото


Прекалено много желаещи има да се сдобият с темпомат, прекалено малко произведени автомобили с тази екстра, много трубно ако е от морга да се попадне на такава размазана! В Булвария цената за лостчето за управление е 160лв., а прекусвача на съединителя 60лв - за коли с управление на дроселовата клапа (от компютъра) без жило. Аз си поръчах ново от чужбина през един приятел и цената доколкото разбрах е около 50 ЕUR и до седмица го чакам да ми го донесе та ще пусна тема какво и как... :love_opel:
Отговори

Рошко снимка Рошко 28 септември 2009 - 10:42

 stefan_suny, на 27 Sep 2009, 11:51 PM, каза:

Остава въпроса с изпълнителния елемент - това със жилото което се закача и опъва стандартното жило на газта.

 froluti, на 28 Sep 2009, 11:29 AM, каза:

Прекалено много желаещи има да се сдобият с темпомат, прекалено малко произведени автомобили с тази екстра,

Ами да ви дам една идея тогава за много простичък темпомат, който честно казано би бил много по-икономичен от оригиналния. Навремето баща ми караше един бус Тойота Хайейс 2.2Д, който беше произведен ранните години на 90-те и имаше елементарен, но хитър своего рода круиз контрол. Та този бус имаше ръчна газ - една врътка, която се навиваше по посока на часовниковата стрелка и съответно се отпускаше обратно, като по този начин обтягаше жилото на газта и го отпускаше и нямаше нужда да се натиска педала на газта. Та това е най-лесният и елементарен круиз контрол, а и ви гарантирам, че ще гори по-малко с него, отколкото с оригиналния (монтирах си оригинален на Тойотата и знам какво става), тъй като КК константно подава повече газ или отпуска повече от необходимото за да балансира около зададената скорост. По този начин се получава ефект като от газ-спирачка. Ако круиза беше като ръчната газ на Хайейса, то тогава човек щеше да си навие винтчето колкото иска да върви колата и разходът щеше да е постоянен.
Отговори

dionisi снимка dionisi 01 октомври 2009 - 08:57

@Auris 1.6 vvt-i
Да но в такъв случай като подаваш константа газ от винтчето, според мен няма да е много практично, тъй като ако дойде спускане и газта е постоянна, то колата ще започне да се ускорява - следователно трябва от винтчето да отпуснеш газта. Ако дойде баир то колата ще започне да губи скорост, т.е. ще трябва да навиеш винтчето за да може отново да поддържа скоростта.
Според мен това е практично ако караш почти само по сравнително равни/с еднакъв наклон/ пътища иначе малко му се губи смисъла. А именно на магистралата го натиснеш на 150-160 и само въртиш геврека :beer:

Поздрави.
Мнението беше редактирано от dionisi: 01 октомври 2009 - 08:58
Отговори

bat_jorko снимка bat_jorko 01 октомври 2009 - 15:47

Купих лоста за мигачи вариант 4 букси и изключвател н асъединителя и ги монтирах. Следват проблемите:

- не намерих кабела за изключвателя ня съединителя, т.е. изключвателя не е свързан. Къде да му търся кабела, ако въобще има такъв положен заводски?
- темпомата не тръгна по подразбиране ...
- опита ми да влезна в темпомата с ОпелСкенер беше неуспешен, като резулатта беше след натискане на бутона START мигане на жълтата и червената лампички и последващ timeout

Всякакви идеи и практически съвети какво мога още да направя са повече от добре дошли! Астра Г X18XE1 1999г.
Отговори

Maiky снимка Maiky 01 октомври 2009 - 22:17

 bat_jorko, на 01 Oct 2009, 04:47 PM, каза:



Най-добре да отидеш при Помагащия, той е човека за нестандартни промени по колите..................
Отговори

tennessee снимка tennessee 02 октомври 2009 - 20:48

Ех и моя ред да дойде най-накрая да драсна в таз тема :) Като за начало мога да кажа че тоз темпомат ми беше на сърце от бая време просто не се навивах да се кихна за него.... пък и монтажа (самото място при вектра Б) ме дразнеше.....
Все пак се сдобих с въпросната джаджа от омега Б - при нея жилото е по-късо.... ама аз бях се навил че няма да давам повече пари - т.е. да копувам ново жило и ще направя малко нестандартен монтаж ето какво се получи от монтажа..... темпомата бачка супер, колата си круууузва с постоянна скорос - яко....

Смятам да направя цяла тема в "направи си сам" все пак да обобщя целия монтаж и за какво трябва да се внимава.... ако не ме домързи де

Их аман това променяне на мнението само се прецаква....... описанието ще е в края на темата....
Мнението беше редактирано от tennessee: 03 октомври 2009 - 22:03
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 02 октомври 2009 - 20:56

Браво.. доста приятна и полезна екстричка си е...
Само бих те помолил да направиш обясненията тук - няма смисъл от дублиране на теми, а и по този начин Тази тема ще бъде допълнена перфектно :beer:
Отговори

Рошко снимка Рошко 02 октомври 2009 - 21:11

 dionisi, на 01 Oct 2009, 09:57 AM, каза:

... ако дойде спускане и газта е постоянна, то колата ще започне да се ускорява - следователно трябва от винтчето да отпуснеш газта. Ако дойде баир то колата ще започне да губи скорост, т.е. ще трябва да навиеш винтчето за да може отново да поддържа скоростта.
Според мен това е практично ако караш почти само по сравнително равни/с еднакъв наклон/ пътища иначе малко му се губи смисъла. А именно на магистралата го натиснеш на 150-160 и само въртиш геврека


А ти какъв по-различен смисъл мислиш, че има? :mhihi: Значи, ако дойде изкачване, круиза рязко подава прекалено много газ и те вкарва в зверски преразход - подава много повече гориво, отколкото ако ти с крак натискаш газта. Ако пък идва спускане, круиза пак подава газ, макар и по-малко... Трябва наклонът да е зверски, за да изключи притока на гориво. Иначе на по-малки наклони, круиза си цръцка там, където човек просто би отпуснал газта нацяло. Има и още нещо - не помня каква беше разликата (май 10-ина км/ч), та ако скоростта падне с повече от 10 км/ч от зададената (което би могло да стане на стръмно изкачване), темпоматът изключва и ти пак трябва да "тъпчеш" с крак. А и като цяло идеята на темпомата е да те отменя точно на дълги магистрали, където скоростта е кажи-речи константна, няма завои, спускания или изкачвания, за да не ти отмалява крака (адски гадно е, повярвай - на Тиграта педалът на газта беше много твърд и ходенето до Париж с нея - 2500 км в едната посока, почти изцяло по магистрали, но без круиз, беше ад) :beer:
Отговори

bobyberk снимка bobyberk 02 октомври 2009 - 21:55

Аз лично 2 пъти съм ходил до Атина и тогава оцених каква екстра е. Без значение дали се изкачваш или спускаш, скоростта си е постоянна. Това е смисъла на темпомата все пак. И по нашите пътища има смисъл от него. Много е полезен. Вектрата ми е с ръчни скорости
Отговори

Гостivozet_* 03 октомври 2009 - 08:50

Що бре подържа си скоростта, няма ядове по баирите. Дори примерно си караш с 100км.ч по магистралата при изпреварване натискаш педала на газта и се ускоряваш примерно до 120км.ч после само пускаш педал и сама си отива пак на 100км.ч, явно помни
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg