Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Темпомат - монтаж, проблеми и въпроси

ivan-ivanov снимка ivan-ivanov 10 април 2013 - 22:11

 asaf, на 10 април 2013 - 22:08, каза:

Здравейте, колеги. И аз реших да се обзаведа с темпомат. Прочетох цялата тема. И още няколко подобни. Навсякъде колегите с автомобил като моя обясняват, че просто слагаш новото лостче и... готово. Днес реших да проверя дали си имам всичко необходимо. Стоп машинката на съединителя я открих. Стоп машинката на спирачката - също. Вече зарадван отворих волана и там изненада - букса няма! Доста рових из снопа с кабели. Проследих го поне метър надолу по дължината му, но... букса няма. Точно преди да затворя всичко, обаче, забелязах че всички кабели са заети и няма свободни, но за сметка на това има 5 кабела, които се разклоняват и стават от един два:

- кафяв кабел
- бял кабел, който е малко по-дебел от останалите кабели
- черно-лилав кабел
- син кабел, който се разклонява в 1 син кабел и 1 зелен кабел
- черен кабел, който е по-дебел и от белия

Нащраках си и снимки да покажа, но нещо не ми работи тази възможност при писането на мнение.

Въпросът ми е има ли вероятност четири от тези 5 кабела да са предвидени за монтаж на буксата, която ми липсва или предположението ми е напълно погрешно?

Благодаря предварително на всеки, който се отзове.

или имаш букса,или пускаш инсталация.поздрави
Отговори

jordanjti снимка jordanjti 11 април 2013 - 22:37

 asaf, на 10 април 2013 - 22:08, каза:

Здравейте, колеги.

Първо да кажа огромно благодаря на тези, които споделят опит, знание и помощ във форума. Безценно е!

И аз реших да се обзаведа с темпомат. Прочетох цялата тема. И още няколко подобни. Навсякъде колегите с автомобил като моя обясняват, че просто слагаш новото лостче и... готово. Днес реших да проверя дали си имам всичко необходимо. Стоп машинката на съединителя я открих. Стоп машинката на спирачката - също. Вече зарадван отворих волана и там изненада - букса няма! Доста рових из снопа с кабели. Проследих го поне метър надолу по дължината му, но... букса няма. Точно преди да затворя всичко, обаче, забелязах че всички кабели са заети и няма свободни, но за сметка на това има 5 кабела, които се разклоняват и стават от един два:

- кафяв кабел
- бял кабел, който е малко по-дебел от останалите кабели
- черно-лилав кабел
- син кабел, който се разклонява в 1 син кабел и 1 зелен кабел
- черен кабел, който е по-дебел и от белия

Нащраках си и снимки да покажа, но нещо не ми работи тази възможност при писането на мнение.

Въпросът ми е има ли вероятност четири от тези 5 кабела да са предвидени за монтаж на буксата, която ми липсва или предположението ми е напълно погрешно?

Благодаря предварително на всеки, който се отзове.



Пускането на инсталацията не е толкова трудно.
Но се убеди първо, че софтуерно екстрата е разрешена, щото аз там бера големи ядове.
Сега имам ръчка, пусната инсталация и ...... до там.
Иска ми пасс-кода за да в режим програмиране.
А го нямам. Ще го намеря. Кой знае какво още друго ще излезе.
Отговори

ivan76 снимка ivan76 16 април 2013 - 22:04

 jordanjti, на 11 април 2013 - 22:37, каза:

Пускането на инсталацията не е толкова трудно.
Но се убеди първо, че софтуерно екстрата е разрешена, щото аз там бера големи ядове.
Сега имам ръчка, пусната инсталация и ...... до там.
Иска ми пасс-кода за да в режим програмиране.
А го нямам. Ще го намеря. Кой знае какво още друго ще излезе.


Кода аз си го взех от дженерас ауто срещу 40 лева.Смених си лостчето с такова с бутони,после влизаш с опком -разрешаваш и готово.При мен стана от раз.Успех!
Отговори

asaf снимка asaf 16 април 2013 - 22:35

Такааа... Вече съм с темпомат и е голям кеф. Отдавна ползвам екстричката на служебната кола и беше едно от малкото неща, които ми липсваха и на личната. Просто отидох в ОПЕЛ Стефанов и ме окабелиха + ново неоригинално лостче. На следващия ден, естествено, разглобих да видя как точно са го направили, понеже възнамерявам да си сменя лостчето с оригинално. Силно се надявах да са поставили женска 4 пинова букса, така че като си взема оригиналното лостче просто да ги разменя със сегашното. Да, ама не! Оказа се, че ел. техника е карал по линията на най-малкото съпротивление и директно е вързал кабелите.

Та въпросът ми е има ли някой представа на Астра Г какво представлява (евентуално име или Part Number) въпросната 4 пинова женска букса, в която се включва мъжката 4 пинова букса от лостчето?
И освен от автоморга откъде другаде може да се намери най-лесно?
Отговори

maxsim снимка maxsim 18 април 2013 - 23:17

Здравейте. Нов съм. Имам вектрата от 2 дни. Казаха ми че колата можела и да поддържа темпомата, само трябвало да сменя лостчето с подходящото за около 35 лева. Ако може да ми помогнете с това дали моята кола го поддържа. Кажете ми какво трябва само да ви кажа за колата и ако е така както са ми казали от къде мога да си го купя. Opel Vectra 1999 година, 2000 кубика, 101 коня, дизел. На големия талон пише X20DTH
Отговори

FirestorM снимка FirestorM 19 април 2013 - 00:22

Нужно ти е лостче за мигачи с копчета за темпомат, от което излиза букса с 4 кабела.
Отговори

maxsim снимка maxsim 20 април 2013 - 22:43

 FirestorM, на 19 април 2013 - 00:22, каза:

Нужно ти е лостче за мигачи с копчета за темпомат, от което излиза букса с 4 кабела.

Да и аз до този отговор стигнах. Видях че имам буксата, само трябва лоста да си намеря. Някой да продава случайно.
Отговори

Kardinal снимка Kardinal 23 април 2013 - 23:19

Здравейте,колеги.
Пиша ви с молба за мнение за моят проблем с темпомата.Попитах и 2,3-а колеги от форума за тяхното мнение по въпроса.Историята е следната:
С 4-пинова букса на волана съм и съм сложил лостче за темпомат.Имам 4-пинова букса и на стоп машинката на спирачката,която също имам.
Намерих и скритата по кабелите 4-пинова букса за ключа на съединителя и после и него монтирах.Сложих и бушон на таблото.
Свързах се с един човек и за
програмирането на двигателя(или компютъра,незнам кое е правилно да се каже)и той го програмира,обаче темпомата не тръгна.
Имам няколко съмнения защо така се е получило:
1.причината да е ключа на съединителя.Имам съмнения в него,защото по време на програмирането той бе постоянно активен(въпреки натискането и пускането на съединителя(никаква реакция не показваше на лаптопа,докато ключа на спирачката си показваше кога е натиснат и пуснат педала.)
В такова положение ли трябва да стои този ключ(постоянно активен)?
Свалих го и го измерих с уред.При натискане ми дава късо и при отпускане не дава късо.
измерих го и поради друга причина-в самият ключ имаше една малка зелена част,заострена от 2-та края.Поради една глупава причина,тя не е вече в ключа и се чудя дали тя не е причината този ключ по време на програмирането да стои постоянно активен.
2.причината да е във версията на ОП-КОМ-а.Преди да започне да програмира момчето ме попита за секюрити кода на колата,че можело да потрябва,но програмата не изисква този код.Докато при друг колега му е изисквало такъв код и при него работите са се получили.Свързах се с него и при първа възможност ще пробваме дали ще стане.Може ли това също да е причина?
3.може би и самото лостче на волана,но в него се съмнявам най малко.Тези дни ще го измеря и него.


Извинявам се за романа,който написах но се надявам с мненията си да ми помогнете да подкарам този темпомат.
Благодаря предварително за вашите отговори.

Поздрави
Мнението беше редактирано от Kardinal: 23 април 2013 - 23:30
Отговори

asensio снимка asensio 24 април 2013 - 02:07

На един познат със зафира, имаше буксата, имаше и машинките, но липсваха част от кабелите. Мисля някъде около вратата беше. Може би и при теб е същия проблем. Ако разбира се си сигурен че всичко останало е ОК.
Отговори

toni1976 снимка toni1976 24 април 2013 - 06:45

 Kardinal, на 23 април 2013 - 23:19, каза:

Здравейте,колеги.
Пиша ви с молба за мнение за моят проблем с темпомата.Попитах и 2,3-а колеги от форума за тяхното мнение по въпроса.Историята е следната:
С 4-пинова букса на волана съм и съм сложил лостче за темпомат.Имам 4-пинова букса и на стоп машинката на спирачката,която също имам.
Намерих и скритата по кабелите 4-пинова букса за ключа на съединителя и после и него монтирах.Сложих и бушон на таблото.
Свързах се с един човек и за
програмирането на двигателя(или компютъра,незнам кое е правилно да се каже)и той го програмира,обаче темпомата не тръгна.
Имам няколко съмнения защо така се е получило:
1.причината да е ключа на съединителя.Имам съмнения в него,защото по време на програмирането той бе постоянно активен(въпреки натискането и пускането на съединителя(никаква реакция не показваше на лаптопа,докато ключа на спирачката си показваше кога е натиснат и пуснат педала.)
В такова положение ли трябва да стои този ключ(постоянно активен)?
Свалих го и го измерих с уред.При натискане ми дава късо и при отпускане не дава късо.
измерих го и поради друга причина-в самият ключ имаше една малка зелена част,заострена от 2-та края.Поради една глупава причина,тя не е вече в ключа и се чудя дали тя не е причината този ключ по време на програмирането да стои постоянно активен.
2.причината да е във версията на ОП-КОМ-а.Преди да започне да програмира момчето ме попита за секюрити кода на колата,че можело да потрябва,но програмата не изисква този код.Докато при друг колега му е изисквало такъв код и при него работите са се получили.Свързах се с него и при първа възможност ще пробваме дали ще стане.Може ли това също да е причина?
3.може би и самото лостче на волана,но в него се съмнявам най малко.Тези дни ще го измеря и него.


Извинявам се за романа,който написах но се надявам с мненията си да ми помогнете да подкарам този темпомат.
Благодаря предварително за вашите отговори.

Поздрави


Здравей колега, миналата година и аз си добавих тази екстра към колата и ще ти споделя моя опит. При мен нямаше прекарана инсталация вътре в купето и затова се наложи да си я прекарвам сам, докато около двигатела си имаше всичко налично. По спомен машинката на съединителя е с нормално затворен контакт (мисля че трябва да е с два пина) т.е. когато съединителя е пуснат трябва да дава "на късо" както ти казваш, при натискане на педала на съединителя прекъсва веригата и темпомата се изключва. На спирачката ключа е двоен с един нормално отворен контакт за стоп-светлините и един нормално затворен контакт за темпомата при натискане на педала изключва темпомата. С ОП-КОМ няма шанс да активираш темпомат на ЗафираА (поне при мен не стана, а и според много колеги от форума няма шанс), трябва ти TECH2 (оторизиран сервиз). С ОП-КОМ можеш да провериш всички бутони дали работят правилно. Трябва да намерите в менютата показанията на съответните бутони (трите на ключа за мигачите, съединителя и спирачката), при натискане на бутон трябва да се променя от inactive на active за да си сигурен в инсталацията, и самото активиране да стане от първия път. Активирането аз го направих в Стефанов-Пловдив, за активиране на темпомат и програмиране на МИД дисплей ми взеха 50лв. Пожелавам ти успех.
Мнението беше редактирано от toni1976: 24 април 2013 - 07:44
Отговори

Siskoбг снимка Siskoбг 24 април 2013 - 13:37

Щом пише, че е активен, го отчита като натиснат и затова не се включва темпомата...
Отговори

Kardinal снимка Kardinal 24 април 2013 - 21:33

Благодаря на колегите за отговорите.Решил съм да добавя тази екстра на колата и се надявам това да стане скоро:)

 toni1976, на 24 април 2013 - 06:45, каза:

Здравей колега, миналата година и аз си добавих тази екстра към колата и ще ти споделя моя опит. При мен нямаше прекарана инсталация вътре в купето и затова се наложи да си я прекарвам сам, докато около двигатела си имаше всичко налично. По спомен машинката на съединителя е с нормално затворен контакт (мисля че трябва да е с два пина) т.е. когато съединителя е пуснат трябва да дава "на късо" както ти казваш, при натискане на педала на съединителя прекъсва веригата и темпомата се изключва. На спирачката ключа е двоен с един нормално отворен контакт за стоп-светлините и един нормално затворен контакт за темпомата при натискане на педала изключва темпомата. С ОП-КОМ няма шанс да активираш темпомат на ЗафираА (поне при мен не стана, а и според много колеги от форума няма шанс), трябва ти TECH2 (оторизиран сервиз). С ОП-КОМ можеш да провериш всички бутони дали работят правилно. Трябва да намерите в менютата показанията на съответните бутони (трите на ключа за мигачите, съединителя и спирачката), при натискане на бутон трябва да се променя от inactive на active за да си сигурен в инсталацията, и самото активиране да стане от първия път. Активирането аз го направих в Стефанов-Пловдив, за активиране на темпомат и програмиране на МИД дисплей ми взеха 50лв. Пожелавам ти успех.


Колега би ли ми казал какво ниво на оборудвне имаш на колицата?
При мен е "Elegance" мисълта ми е че и при мен може да се налага окабеляване.
Другият ми въпрос е от къде до къде прекарва кабели?

Поздрави
Отговори

toni1976 снимка toni1976 25 април 2013 - 06:38

 Kardinal, на 24 април 2013 - 21:33, каза:

Колега би ли ми казал какво ниво на оборудвне имаш на колицата?
При мен е "Elegance" мисълта ми е че и при мен може да се налага окабеляване.
Другият ми въпрос е от къде до къде прекарва кабели?


Нивото на оборудване е "Elegance", но това няма голямо значение, имам чувството че немците са слагали каквото имат налично в момента, при един колега с 2.0DTH имаше инсталацията в купето но нямаше при двигателя. Аз прекарвах окабеляването в купето, понеже нямах кабели за стоп-машинката на съединителя и 4-пиновата букса до волана. Кабелите които прекавах са от заветните букси до конектор Х2, който е заврян на ........ Не работа за всеки да пипа там. Аз мисля, че щом имаш 4-пиновата букса до волана значи имаш окабеляване, но ме притеснява 4-пиновата букса до съединителя, според ТИС2000 там буксата е с 2 пина черен- +12В идва от предпазител 38 и сив - отива към ЕКУ-то, стоп-машинката е два пина с нормално затворен контакт. Първо огледай положението около съединителя мисля, че там ти е проблема (щом дава постоянно active, за ЕКУ-то това означава, че съединителя е натиснат и не пуска темпомата), после с ОП-КОМ провери всички бутони дали действат (inactive - active), ако действат едва тогава търсиш човек с Tech2 за активация. Успех.
Отговори

Kardinal снимка Kardinal 25 април 2013 - 16:29

 toni1976, на 25 април 2013 - 06:38, каза:

Нивото на оборудване е "Elegance", но това няма голямо значение, имам чувството че немците са слагали каквото имат налично в момента, при един колега с 2.0DTH имаше инсталацията в купето но нямаше при двигателя. Аз прекарвах окабеляването в купето, понеже нямах кабели за стоп-машинката на съединителя и 4-пиновата букса до волана. Кабелите които прекавах са от заветните букси до конектор Х2, който е заврян на ........ Не работа за всеки да пипа там. Аз мисля, че щом имаш 4-пиновата букса до волана значи имаш окабеляване, но ме притеснява 4-пиновата букса до съединителя, според ТИС2000 там буксата е с 2 пина черен- +12В идва от предпазител 38 и сив - отива към ЕКУ-то, стоп-машинката е два пина с нормално затворен контакт. Първо огледай положението около съединителя мисля, че там ти е проблема (щом дава постоянно active, за ЕКУ-то това означава, че съединителя е натиснат и не пуска темпомата), после с ОП-КОМ провери всички бутони дали действат (inactive - active), ако действат едва тогава търсиш човек с Tech2 за активация. Успех.


Здравей,колега
Днес я проверих отново тази букса и се оказа прав.Тя е плоска и е 4-пинова,но се използват само 2 пина черен- +12В идва от предпазител 38 и сив - отива към ЕКУ-то.
Ще потърся по моргите още малко стоп машинка за съединителя и ако не намеря ще купувам нова от дилъра на опел.
Да ти кажа честно мом4ето което я програмираше не можа да намери такава опция на ОП-КОМ-а,с която да провери копчетата на волана дали работят,но сега ще обърна внимание
на стоп машинката на съединителя.
Благодяра ти за помоща и съвета и дано да се получат работите.

Поздрави и весели празници на всички колеги.
Отговори

Kardinal снимка Kardinal 07 май 2013 - 21:38

Здравейте,колеги.
Да пиша и в тази тема,защото след като ходих до оторизиран сервиз за проблем с паленето
реших и да питам какъв ми е проблемът с темпомата.
Оказа се,че въпреки налично окабеляване в купето(2 стоп машинки-на съединителя и спирачката и букса на волана за лостче),
липсва такова до самият двигател.Реших хората да го направят,поне те знаят със сигурност как да стане,а не аз да се чудя и да се мая как да го направя.И крайния резултат е че и аз съм с тази екстра-темпомат.

Благодаря на всички колеги за мненията и съветите в тази полезна тема

Поздрви на всички.
Отговори

piron pironkov снимка piron pironkov 01 юни 2013 - 07:22

Здравейте колеги, и аз да се похваля.
На моята Зафира имах окъбеляване, даже имала темпомат но е махнат (лосчето ми беше ново и по буксите си личеше, че са слагани. Та след много четене,ново лостче и превключвател на съединителя, моторче с жило от съфрумник - оборудването е на лице. И - нищо нетръгва. Тръгвам по майстори, мнения много резултат няма, ходих и в срвиз на Опел за активация но и те немогат. След разглеждане на схемите и проследяване на връзките установих,че връзката м/у А на ключ и А на моторчето минава през ЕКУ и той я прикъсва. Поставих директно кабелче (перемичка :) ) и всичко теъгна. Приготвил съм и снимка на схемата за нагледност но незкак да как да я къча. Дано да съм помогнал на някого.
Поздрави
Отговори

dancho_nakov снимка dancho_nakov 04 юли 2013 - 22:32

Колеги, потърсих из темата, но не можах да намеря това, което ми трябва.
Имам Вектра б 2001 края, мотора е z18xe, със заводски темпомат, и понеже свалях таблото за да му сменям отсетлението открих, че имам гнездо за лампа за индикация за включен темпомат, но нямаше крушка. Сложих да пробвам да видя дали ще работи, но никакви признаци за живот.. Някой вече минал през този проблем, може ли да ми помогне или да ми даде линк от темата където пише подробно какво да направя?
Че много ме чопка и ми се иска да го направя да свети и да го направя докато съм свалил таблото..
Отговори

CH_M снимка CH_M 04 юли 2013 - 23:06

 dancho_nakov, на 04 юли 2013 - 22:32, каза:


Свържи се с колегата, той прави наскоро тази екстричка да и проработи и индикацията на таблото...
Това е темата за колата му:
http://www.opelclub....0
Виж мнението му от 15.06.13 г.
Отговори

dancho_nakov снимка dancho_nakov 04 юли 2013 - 23:10

Писах му на колегата, но не ми е върнал.. сега ще видя какво ще правя..
Отговори

kaldi снимка kaldi 11 юли 2013 - 07:36

Колеги здравейте и от мен, става въпрос за темпомат за опел Зафира X18XE1 (ако някой има поставен на такъв мотор да каже). Имам допълнителната букса за темпомата, пробвах с ново лостче, но не тръгва - явно освен машинки за съединителя и спирачките трябва и модул за управление на темпомата (поне това прочетох в тази тема). Въпросът ми е някой от вас може ли да ми помогне с такъв модул или поне да знае откъде мога да се сдобия с подобен. Предварително благодаря на отзовалите се!
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg