Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Важни теми

Темпомат - монтаж, проблеми и въпроси

tennessee снимка tennessee 03 октомври 2009 - 22:27

Публикувано изображение

Ето и малко по-подробно описание на целия монтаж

Важни изводи:
1. Темпомата може да се монтира навсякъде - стига жилото да достига до дроселната клапа :)
2. Във Вектра Б темпомата (+ букса) е заврян на най-забутаното възможно място :mhihi:

Та след като скифах че няма да мога да достигна въпросното място където се слага темпомата (лява вътрешна

страна на калника - точно под и между ABS блока и спирачния апарат) - реших да си направя удължителен кабел и

да монтирам някакъв темпомат от омега или вектра независимо от жилото.

Както по-горе в темата - елементите за монтаж на темпомата....
- ръчка за темпомат - трябва да има 4-на букса при ръчката за мигачите
- прекъсвач за съединител - буксата се намира при кабелите отзад на таблото с бушоните
- темпомат уред/моторче - всички от Омега Б, Астра Н, и Вектра Б стават
- жило за темпомата - различава се в зависимот от колата и мотора само по дължина!!! Големината на стъпката е

или еднаква или без значение.
- стойка на темпомата - кфато си направи човек

букси от ляво на дясно - прекъсвач за съединител, ръчка за темпомат, 10 пин за темпомата (по-долу и схема ще

сложа), и капачка за буксата
Публикувано изображение

удължителен кабел - направен от 2 букси за темпомат, една капачка, букса от флопи - краченца и кабели
Публикувано изображение

почти всяка вектра има окабеляването - набавят се от моргата... идеята е с едно закачване да удължа кабела в

колата...
Публикувано изображение

прекъсвач за съединителя - CI (QH)
Публикувано изображение

място за монтиране над съединителя
Публикувано изображение

монтираният датчик... при мен се оказа днеска че педала много малко натиска датчика и при някоя бабуна или

неравност като се разклати колата и темпомата изключва.... проблема го реших като залепих едно парченце

пластмаса на педала и така се натиска по-навътре....
Публикувано изображение

Ето и финалния монтаж на самия темпомат (най-горе снимката - бях го монтирал набързо за тест :)
Самия монтаж става на пластмасите където седи кабинният филтър - просто пробих със бормашинката на оки едни

дупки и завинтих темпомата.... после допълнително го застопорих с една метална планка.... абсолютно нищо

сложно. Ех разбира се трябва да се махнат чистачките за да се махне и пластмасовата кора :) Всичко си пасва

после на обратно даже самия темпомат се достига "сервизно" като се отвори капака над филтъра :beer:
Публикувано изображение

Първо жилото се закача за темпомата.... закачането е банално
Публикувано изображение

След това жилото се отпуска - за целта се щраква таз ръчица и се свива обвивката на жилото
Публикувано изображение
Отговори

tennessee снимка tennessee 03 октомври 2009 - 22:36

След това жилото се промушва през процепа на стойката и се закачва зад жилото на газта
Публикувано изображение

Жилото на темпомата се опъва като ръчицата (виж по-горе) се щраква и обвивката на жилото се разпъва - като се
опъва повече от нужното и дроселната клапа се отваря малко - опънато но в положение на затворена дроселна
клапа!

Ето и схема на темпомата
Публикувано изображение

Диагностика?!
Не знам какво има да се диагностицира или програмира толкоз тоя темпомат при положение че горната картинка е взета от описание как да се монтира на вектра а!
Въпреки това смятам да сложа и малко снимки от това което показва OP-COM за темпомата.
Значи моя темпомат който съм сложил не мога да го диагностицирам - оп-ком се свързва на н-тия път и не може да прочете актуални данни... въпреки това машинката си работи супер :)
Снимките по-долу са от втори темпомат който купих по-погрешка... той се диагностицира без никакви проблеми и "живите" данни се показват актуално... сори че са на немски снимките ама ще го пускам да се продава тука и затова...

без грешки :) - оп-ком няма опция за програмиране на каквото и да било по темпомата
Публикувано изображение

натисната спирачка - втори ред
Публикувано изображение

натиснат съединител - трети ред
Публикувано изображение

Надявам се че описанието е било полезно за някой :beer:
Мнението беше редактирано от tennessee: 03 октомври 2009 - 22:40
Отговори

oci снимка oci 05 октомври 2009 - 21:00

 Auris 1.6 vvt-i, на 02 Oct 2009, 10:11 PM, каза:

А ти какъв по-различен смисъл мислиш, че има? :clapping: Значи, ако дойде изкачване, круиза рязко подава прекалено много газ и те вкарва в зверски преразход - подава много повече гориво, отколкото ако ти с крак натискаш газта. Ако пък идва спускане, круиза пак подава газ, макар и по-малко... Трябва наклонът да е зверски, за да изключи притока на гориво. Иначе на по-малки наклони, круиза си цръцка там, където човек просто би отпуснал газта нацяло. Има и още нещо - не помня каква беше разликата (май 10-ина км/ч), та ако скоростта падне с повече от 10 км/ч от зададената (което би могло да стане на стръмно изкачване), темпоматът изключва и ти пак трябва да "тъпчеш" с крак. А и като цяло идеята на темпомата е да те отменя точно на дълги магистрали, където скоростта е кажи-речи константна, няма завои, спускания или изкачвания, за да не ти отмалява крака (адски гадно е, повярвай - на Тиграта педалът на газта беше много твърд и ходенето до Париж с нея - 2500 км в едната посока, почти изцяло по магистрали, но без круиз, беше ад) :unsure:


Колега не се заяждам, но написано от теб е "суха теория". Или най-малкото не се отнася за опеловия темпомат. Не знам при теб на Тойотата как е, но на мойта Вектра(Б) няма такъв филм както го описваш. Единственото с което съм съгласен е че темпомата е за магистрала(или за безлюден междуградски път) и то стига да няма постоянно разни коли който карат с 100-120 да те засичат. Иначе сега ти давам пример за опелов темпомат. Идва баир=> скороста ЗАПОЧВА да пада. От там темпомата ЗАПОЧВА да подава газ леко полеко - няма такъв филм с прекалено много газ и рязко покачване на разхода! На 99% съм сигурен че с крак няма да уцелиш толкова плавно необходимото количество газ. При леко спускане темпомата подава съвсем леко газ за да поддържа скороста и да речем колата гори 4/100(по бордови). Да обаче по това спускане ако изключиш от скорост скоросто ще започне леко полеко да ти пада и след известен период от време ще ти се наложи да включиш и да ускориш което те вкарва в истинския преразход. Ако надолното е достатъчно за да не ти пада скороста - тогава темпомата подава толкова газ колкото би ти горила колата при изключено от скорост положение(1 и нещо до 2/100). Най-икономичното каране е с постоянната скорост а не със засилване и каране по инерция и после пак засилване и т.н...

Пак ти казвам не знам как е на Тойотата, но на Опел работи перфектно и разхода пада! Гарантирано! Изпробвано!

ПП Копчето, с което сам да си натягаш жилото на газта оставям без коментар :3:
Отговори

zheleznia снимка zheleznia 05 октомври 2009 - 22:30

Така, да си кажа и аз мнението за така желания /или пък нежелан/ темпомат:
1. Може да се ползва навсякъде където трафика ти позволява да поддържаш постоянна скорост от около 50 км/ч и нагоре (съгласно инструкцията може да се ползва над 30 км/ч но не виждам смисъл). Дори и в София на Цариградско при нормален трафик може да се ползва!
2. В по-малките градове и ненаситени с трафик булеварди е идеално средство срещу превишена скорост - включваш го на около 50-55 км/ч и спираш да се притесняваш за полицейски засади и камери /а те са доста вервайте ми!/.
3. Поне при X20XEV мотора /а комбито си е тежичко/ колата си поддържа зададената скорост и при изкачване и при спускане, а когато нанадолнището е по-голямо борда отчита моментен разход 0/100 км/ч. И само да вметна - пълния инжекцион поне при Опел C20NE и X20XEV изключва подаването на гориво към дюзите в момента в който оборотитите от колелата превишат тези получавани от двигатела, т.е. започнат те да го движат образно казано. Затова най-голямата грешка с цел икономии е да изключваш от скорост по нанадолнище/освен ако не гасиш двигатела, но...../. Същото се отнася и когато си с ГИ - поне при Фобос е така, за другите не претендирам информацията ми да е вярна.
4. Поне практиката при мен сочи, че ускорението на автомобила е равномерно и по-бързо ако си изключил темпомата за момент и след това възстановиш запаметената скорост от съответния бутон, отколкото ако ръчно/по точно крачно/ се опитваш да достигнеш зададената на темпомата скорост и след това го активираш отново.
5. И по борд компютър и на практика, на дълъг път разхода на гориво при мен пада.
6. Браво на tennessee за желанието и старанието при монтирането на темпомата и бих препоръчал на всеки който има желание и финанси, а и автомобила му го позволява да си постави тази сгода.
Успех на всички заели се с това начинание!!!
Отговори

Sparx снимка Sparx 08 октомври 2009 - 07:34

Да се изкажа и аз ... като нов собственик на кола с темпомат. За градско е просто невероятен, на пресечки където има ограничение 40 е супер, като пример мога да дам пазара на Иван Вазов в София, където на една права отсечка с хубав асфалт има ограничение 40 и почти винаги има Полиция, цъкам си там темпомата на 40 и спи града. По големите булеварди също върши работа, но когато няма трафик. За магистрала няма смисъл да коментирам ... направо е невероятна екстра, заслужава си човъркането за да си я сложиш. Успех с начинанието.
Отговори

zarake снимка zarake 10 октомври 2009 - 22:13

Здравейте колеги!
Имам Вектра Б 2001г. Z18XE,на която сложих темпомат.Темпомата работи,докато не спра на светофар или кръстовище(когато скоростта стане нула).След повторно ускорение той просто спира да функционира и след диагностика с ОР-СОМ ми дава грешка Р0 704 - Clutch Switch High Circuit High Input.След изтриване на грешката и потегляне,отново имам темпомат до следващото спиране.
Шалтера на съединителя (Clutch Switch)е с две кабелчета,които съм свързал на късо,поради липса на такъв шалтер(временно).Лостчето на темпомата е с четири кабелчета.Знаете ли също как мога да подкарам лампичката на таблото(за темпомата)да светне,т.като я имам като лампа и пътечки в таблото,но в главната букса,в която е включено таблото нямям pin?
ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!ТЕМАТА МОЖЕ ДА СЕ ТРИЕ!!!
Мнението беше редактирано от zarake: 12 октомври 2009 - 13:36
Отговори

Desislav 18Xe снимка Desislav 18Xe 16 октомври 2009 - 12:16

Много добро като идея,но никой не даде информация какво точно трябва и как точно става....И аз мн бих искал да си направя подобно нещо.Силата ми не е електрониката ама за това пък баща ми е сила в тая област.Темата не е мн полезна ми се струва.Малко снимков материал да имаше поне.... \/
Отговори

Марто снимка Марто 16 октомври 2009 - 12:34

 Desislav 18Xe, на 16 Oct 2009, 13:16, каза:

.... \/

При теб също би трябвало да стане лесно , защото не си с жило , а с ел. педал на газта.
Ето иначе линк със описание на процедурата и картинки
Отговори

aleksandar снимка aleksandar 16 октомври 2009 - 13:43

На всяка Зафира ли може да стане това, понеже на моита имам копчета на лостчето с празни бутони, а го нямам като екстра.
Отговори

Raino снимка Raino 24 октомври 2009 - 12:17

С темпомата разхода наистина завишен,но удобството е голямо. Редовно го използвам защото карам много извънградско,а и в града е полезен по големите булеварди. След като я имам тази екстра,вече не бих се разделил с нея.
Отговори

Hegemon снимка Hegemon 24 октомври 2009 - 13:00

Аз съм страшно доволен от моя темпомат и да ви кажа, не виждам разлика повече от 0.3-4л при работа с темпомата. Като излезна на тракия, не го спирам до стара загора :) Не знам за вашите, ама моя си има функция да запамети определена скорост и е адски удобно : ) Според мен темпомата си заслужава! :devil-smiley-019:
Отговори

Icemann снимка Icemann 24 октомври 2009 - 13:14

Цитат

Публично обсъждане на членове от Админ/Мод eкипа, и техните действия, в Теми е Забранено.Такива въпроси се задават само на Л.С. При появата на такива теми, те ще бъдат незабавно Изтривани, а Инициатора им ще получи най-тежкото наказание BAN !
:devil-smiley-019:
Мнението беше редактирано от Auris 1.6 vvt-i: 24 октомври 2009 - 13:19
Причина за редактиране:: Цитат на предходно мнение не е необходим! Мненията и темите във форума са само на български! Публичното обсъждане на членове на админ/мод екипа е забранено!
Отговори

a701 снимка a701 27 октомври 2009 - 21:12

здравеите на всички ! искам и аз да се похваля - имам вектра 2.0 di, 1998г. и след като прочетох тази тема се запалих да си сложа темпомат.живея в Англия и тук лесно човек може да намери всичко което му е необходимо , а пък за ползата от екстрата е излишно да пиша ( поне тук страшно мн ми помага).преди всичко огледах колата си и забелязах че има поставена всичката необходима инсталация и ми е нужно само лостчето . потърсих и го купих от ebay , поставих го и всичко си тръгна все едно винаги си е било така и само да не забравя , че засякох колата извънградско ( минах над 550км и през цялото време карах с темпомата )и ми даде икономия с повече от литър, да не говорим колко по - леко се чуствах след пътуването. Затова мога смело да кажа че наистина има голяма полза от тази екстра и който може нека си я направи!
Отговори

tennessee снимка tennessee 28 октомври 2009 - 12:14

Яко :)
Много се кефя на колите с електронна газ.... само щракваш и най-много да трябва да програмираш нещо. Няма кълцане и режене и поставяне, и псуване :)
Отговори

hudson снимка hudson 03 ноември 2009 - 17:20

Такааа, вече минах този момент с поставянето, кълченето в различни пози от йога и псуването. Резултата е - имам работещ темпомат.
Искам да знам обаче, как най-безболезнено да се направи една дребна доработка. Като се включи темпомата, на таблото да светне лампата му - както е при другите коли.
Отговори

tennessee снимка tennessee 08 ноември 2009 - 18:57

Поздравление за монтажа :) Справил си се значи с жилото на темпомата....
А иначе за лампичката... хмм ами като гледам самия темпомат и това кфи жици влизат в него - той самия само приема и действа по собствено подразбиране и не отговаря пред никой :)
Единственото е една диагноститична връзка която "предава и приема" така да се каже.
Не знам от къде би могло да се вземе сигнал - включен изключен за лампичка.
Има ли въобще такава лампичка на таблото?
Отговори

hudson снимка hudson 08 ноември 2009 - 20:15

Има такава лампичка, да. Поне на фейслифтовото табло със сигурност има.
Проблема при мен беше в стоп машинката, а не в жилото. Тази с 4те пина е с един нормално затворен и един нормално отворен контакт. Оказа се, че при правилно включване, се връзват отворен със затворен контакт. След като завъртях стоп машинаката спрямо буксата на 90° всичко си дойде на място. Явно инсталацията на преди и след фейса има разлика.
Отговори

tennessee снимка tennessee 09 ноември 2009 - 17:15

Да значи наистина има разлики в преди и след фейслифта - 1. преди ейслифт няма лампичка на таблото 2. стоп машинката трябва да се смени при фейслифта - бях чел че при астра Г се сменя, но за вектра не знаех.
Прочетох няколко теми, от немските форуми, по въпроса с лампичката за темпомат на вектра б.... иии голямо чудене пада и там :)
Някои споменават че при тях е сложен темпомата фабрично и таз лампичка пак не работи.....
На самия темпомат наистина няма кабел който да предава някакъв сигнал на обратно.
Изразява се идеята, че на скандинавски и японски?! модели окабеляването е друго и лампата свети :unsure: Един от форумистите пише, че на тяхните служебни астри светела лампичката при ползване на темпомата!
Аз лично смятам, че таз проклета лампичка свети само при коли с електронна газ! Там вече програмирането става в самото ECU на мотора и то вече може да определи кога е "пуснат" темпомата - това би обяснило и появата на лампичката при след-фейслифтовите модели.
Тук трябва някой притежател на опел с електронна газ да се изкаже дали при него свети.
Отговори

hudson снимка hudson 09 ноември 2009 - 17:24

За две фейслифтови вектри с фабрично сложен темпомат, мога да ти потвърдя, че лампичката не свети.
Няма ли някоя верига, която да е с +12V кагато работи темпомата? Щото ако има, с един диод и малко кабел ще я направя да свети :unsure:
Отговори

tennessee снимка tennessee 09 ноември 2009 - 17:53

Хаха, да щеше да е яко ако имаше :unsure:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg