Опел Клуб България: Пробка за източване на антифриз - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Пробка за източване на антифриз

#1 Потребителят не е активен   stefanpeikov 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B C12NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 06.12.2007

Публикувано: 16 май 2008 - 11:59

Колата ми е Opel Corsa B C12NZ и искам да попитам има ли някъде пробка или как да източа антифриза за да го сменя. Мислех да махна някой маркуч ама те всичките са високо и антифриза в двигатела няма да изтече. Дайте наккакъв съвет от къде да го източа и да си промия системата

Мнението беше редактирано от Auris 1.6 vvt-i: 20 март 2011 - 12:54
Причина за редактиране: Подфорум "Направи си сам" е за теми, обясняващи как да се направи нещо, а не за въпроси "Как да го направя". Темите в този раздел са със статут на уроци!

Човекът трябва да е наистина глупак ако не разбира, че рушейки земята, руши своя единствен дом. Що за дребна мижитурка е човекът?

#2 Потребителят не е активен   Piron45 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел Корса 1,4/16V, Х14ХЕ
  • Град:Самоков
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 344
  • Регистриран: 01.12.2006

Публикувано: 16 май 2008 - 18:14

колега извади долния голям маркуч от радиатора, и си направи промивката щом искаш.
Публикувано изображение

#3 Потребителят не е активен   stefanpeikov 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B C12NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 06.12.2007

Публикувано: 19 май 2008 - 09:14

Ама то маркучите ми са само от горе, а и ако извадя маркуча как ще се източи течноста от блока??
Човекът трябва да е наистина глупак ако не разбира, че рушейки земята, руши своя единствен дом. Що за дребна мижитурка е човекът?

#4 Потребителят не е активен   Auris 1.6 vvt-i 

  • Ninja
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Auris 1.6 vvt-i, 1ZR-FE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2195
  • Регистриран: 27.10.2007

Публикувано: 19 май 2008 - 09:20

Виж мнениеstefanpeikov, на May 19 2008, 10:14 AM, каза:

Ама то маркучите ми са само от горе, а и ако извадя маркуча как ще се източи течноста от блока??


А датчикът за перката, който е на радиатора не е ли достатъчно ниско?
There is no replacement for displacement, unless you can rev up to 8000 rpm!

#5 Потребителят не е активен   Mechkata 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa 1.2
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 5
  • Регистриран: 07.04.2008

Публикувано: 19 май 2008 - 21:22

Човек на радиатора долу в дясно(спрямо таблото на колата) се намира датчика за температурата на колата.Махаш него и всичко излиза слагаш го пак и сипваш нов антифриз :whistle:

#6 Потребителят не е активен   chefito 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB X18XE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 54
  • Регистриран: 21.04.2005

Публикувано: 20 май 2008 - 17:20

Бучкаш маркуч с по високо напрежение на водата в примерно горния маркуч на парното и всичко ще изтече през долния на радиатора...

#7 Потребителят не е активен   stefanpeikov 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B C12NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 06.12.2007

Публикувано: 21 май 2008 - 06:38

А катое студен мотора и терностата не е отворил вътрешния кръг как ще изтече водата от него??? Аз за това питам за пробка дали има??? Незнаете ли дали има? Иначе за датчика на радиатора е ясно, но според мен решава работата на половина
Човекът трябва да е наистина глупак ако не разбира, че рушейки земята, руши своя единствен дом. Що за дребна мижитурка е човекът?

#8 Потребителят не е активен   chriss 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Corsa B 4EC1
  • Град:Русе
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 97
  • Регистриран: 16.05.2006

Публикувано: 21 май 2008 - 07:38

С датчика на радиатора рискувате да развалите резбата на радиатора, щото е точно тая част е пластмасова и всяко махане и слагане на датчика дето е метален влошава състоянието на резбата, пък и гарнитурката му е много финна после може да прокапва оттам. По добре извади маркуча дето излиза от блока.

#9 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 06 ноември 2008 - 11:55

И аз търсих пробка, но не намерих. В крайна сметка извадих всички маркучи от рауатора, извадих го, излях всичко до капка, напълних с нов антифриз и готово. След първото палене и като загрее малко колата нивот спада - отваря се и големия кръг. Доливате

Поздрави
Евала на бачо Adam Opel

#10 Потребителят не е активен   Ничката 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C14NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3
  • Регистриран: 18.10.2008

Публикувано: 11 март 2009 - 18:26

изваждаш тънкия маркуч дето се намира между радиатора и разширителя след тожа (без да отваряш капачката на разширителя) надуваш и надуваш и така всичко изтича през пишката на радиатора ( личен опит) пъхаш пак маркучлето и наливаш в разширителя после палиш, малко да загрее дарпа цялата течност доливаш докато е нужно и си ти... :icon_wink2:

#11 Потребителят не е активен   nsko 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF, 17D
  • Град:Димитровград
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 17
  • Регистриран: 18.01.2010

Публикувано: 15 септември 2010 - 18:21

Момчета, и аз днес се опитвах да намеря пробка на моя дизел ама нещо не можах. За това реших да да развия термостата на перката на радиатора, но не се оказва достатъчно ниско а и това което си е в блока си остава там. За това направо от разширителния съд пуснах течаща вода с помоща на градински маркуч и оставих термостата незавит, но въпреки цялата процедура останах с чувството, че мия само радиатора, понеже след като събрах нещата на ново, отидох до село и се върнах и повторих процедурата, резултата беше отново същите буци ръжда, не знам как да си почистя системата само с едно разкачане на нещата. Ако някой е запознат да напише. Благодаря ви!

#12 Потребителят не е активен   Shmortz 

  • OPEL Forever !
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A - E16NZ, Astra F - C16NZ, Vectra C - Y22DTR
  • Град:Кърджали
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3078
  • Регистриран: 14.02.2006

Публикувано: 16 септември 2010 - 20:32

ако искате да си почистите качествено системата ползвайте добавка на някоя водеща фирма, аз лично препоръчвам на вюрт, разтваря всичко, само иска после хубаво миене на цялата система
...луд умора няма...

Публикувано изображение

#13 Потребителят не е активен   Lord Extra 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Corsa B C12NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 248
  • Регистриран: 16.04.2008

Публикувано: 17 септември 2010 - 14:08

Взведите стояночный тормоз и подоприте колеса противооткатными башмаками. В случае необходимости снимите защиту картера. К непосредственному выполнению процедур обслуживания следует приступать лишь после полного остывания двигателя, т.е. спустя не менее нескольких часов после завершения поездки.
Дождавшись окончательного остывания двигателя, снимите крышку с горловины расширительного бачка.

Если двигатель еще не полностью остыл, оберните крышку ветошью с целью устранения риска ошпаривания.

Для выпуска охлаждающей жидкости из радиатора отсоедините от радиатора нижний шланг и слейте жидкость через него, после чего подсоедините шланг к радиатору и затяните хомут шланга.

Охлаждающую жидкость следует спускать в сливную емкость соответствующего объема, которую необходимо приготовить заранее. Постарайтесь не допустить попадания антифриза в глаза и на открытые участки кожи.

Если в блоке цилиндров не предусмотрено сливных пробок, полное удаление жидкости из системы не представляется возможным и данный факт должен быть принят во внимание при компоновке свежей смеси.
Пока жидкость сливается из блока, отсоедините шланг от расширительного бачка и снимите последний. Промойте бачок чистой водой (в случае необходимости - с мылом). Очистите уровневые метки на стенках бачка.
Проверьте состояние радиаторных шлангов и шлангов системы отопления, а также хомутов их крепления на штуцерах и патрубках (см. Главу Настройки и текущее обслуживание автомобиля).
Замените поврежденные компоненты (в случае необходимости см. Главу Системы охлаждения двигателя, отопления салона и кондиционирования воздуха).

#14 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 17 септември 2010 - 15:30

Виж мнениеLord Extra, на 17 Sep 2010, 15:08, каза:

.....


Да де, ама като махнеш долния маркуч изтича само част от стария антифриз, но не и целия.
Евала на бачо Adam Opel

#15 Потребителят не е активен   baymilen 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Corsa комби , X14XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 26
  • Регистриран: 06.10.2007

Публикувано: 19 октомври 2010 - 02:02

Пробка няма и не е необходима. Производителя е предвидил изливане на една част и доливане. Говорим за ДЕСТИЛИРАНА ВОДА и качествен антифриз. До този гениален извод стигнах след миналогодишния ремонт на охл. система. Не карайте с ЧЕШМЯНА ВОДА!
След една година каране с промита идеално с-ма , напълнена с дестилирана и антифриз , няма никаква мътилка. Течноста е бистра сякаш вчера е налята.
Иначе промиване и източване направих като откачих, (корса Б X14XE) броня, ляв фар, долен маркуч от радиатор, горен на радиатора-от термостата, термостат , маркучи парно. Двигател и радиатори се промиват отделно. После надувах да изкарам колкото се може повече от водата.Сглобих и напълних.

#16 Потребителят не е активен   ViKaTa 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C16NZ
  • Град:Pernik
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 18
  • Регистриран: 07.10.2010

Публикувано: 01 ноември 2010 - 17:14

Здравейте аз имам Опел Астра Ф 93 година искам да попитам някой има ли си на идея от къде да си сменя антифриза че аз търсих маркуч от долу но не намерих има само от горе но ако източа водата от там няма да изтече цялата.

Абе процедурата е елементарна дърпаш най-долния маркуч който ви хареса и през казанчето надуваш с уста и всичко е ток .Ако има нужда от промивка на село от градинския маркуч връзваш към системата (аз я връзвам кам радиаторчето за отопление)оставяш 5-10 минути да повърви да искара мръсотията издухваш пак остатъка от водата наливаш си новия антифриз и се возиш аз всяка година си я правя профилактиката и системата ми е чиста.

това направих което ми каза и стана перфектно :)

#17 Потребителят не е активен   VIPER-a 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Calibra 2000 C20NE
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 17
  • Регистриран: 27.06.2007

Публикувано: 06 март 2011 - 05:12

Ей няма са научите да ги правите нещата както трябва... се по българската да е! Колегата по-нагоре ви каза: Добавка за прочистване. От по 5-6лв има добавки дето вършат чудесна работа. Само с течаща вода нищо не ства, отмивате дребните частици ръжда дето само оцветяват водата и до там, едрите боклуци дето реално затормозяват охлаждането си остават. Аз преди имах проблем с едно ТИКО, горкото толкова беше зле че на празен ход на място с включена перка прегряваше. Взех една такава добавка, налях я да поработи с нея 10-тина минути и източих. Не беше скъпа добавката 5-6лв някъде беше но не си и предствях че работи толкова добре. Наложи ми се на промия системата после с около 100-тина литра чиста вода докато спре да тече вода с цвета на добавката и като затворих и напълних системата и колата дигна температура и си направи налягането се оказа че радиатора ми бил спукан - тая добавка толкова добре си е свършила работата че разтворила достатъчно твърд и стар котлен камък дето е запушвал дупките.
Мисълта ми е че хората не са ги направили тия добавки шото са имали свободно време през уикенда ами да вършат работа, а вии ся ша ми откривате топлата вода тука.

А относно пробката...най-добрия вариан е тоя датчик на перката и кто се отвори и капачката на разширитекното казанче си изтича почти цялата охладителна течност, може би остава около 1/2 до 1 л на дъното на радиатора, но вместо единия литър готов антифриз наливаш 1 литър концентрат и си решаваш проблема.

#18 Потребителят не е активен   ramby 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaB X15DT
  • Град:Плевен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 15
  • Регистриран: 08.06.2010

Публикувано: 23 октомври 2011 - 17:29

Я кажете на коя фирма е тая добавка и как се казва ако може.
е*и му майката..

#19 Потребителят не е активен   Николай Коев 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ауди А4 1.8 Турбо 4х4
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 651
  • Регистриран: 06.09.2007

Публикувано: 23 октомври 2011 - 18:08

Аз пък всяка година си правя промивка с вода от побити камъни дето я дават за почистване на бъбреците! Слагам карам 3 дена и така 2 пъти и после наливам антифриза! Елате и вижте кво парно имам и как е бистър антифриза! :drinks:

#20 Потребителят не е активен   nsko 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF, 17D
  • Град:Димитровград
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 17
  • Регистриран: 18.01.2010

Публикувано: 01 декември 2011 - 21:48

Миналата година лятото прочетох тая тема, защото се интересувах как да си прочистя охл. система. Оказа се, че с едно разкачане на маркуч или датчик няма да стане. Поразпитах тук там и ми препоръчаха тракийската вода (вода от извор в село Тракия Старазагорска, водата леко жълтее и има специфична миризма която изветрява). Както и да е заредих се с 20 л. от тази вода. След което разкачих единия маркуч за студената (този който е по-ниско), за да излея всичката охл. течност. Установих, че така няма да стане и развих датчика на радиатора, тогава от разширителното казанче започнах да наливам с маркуч чешмяна вода, оставих да тече, падаха буци с ръжда от отвора за датчика, след като се поизчисти свалих термостата и сглобих системата без него, и стартирах двигателя, от прозрачна водата стана отново ръждива, оставих така за около 5 мин. докато се поизбистри. Сглобих системата наново и налях от тракийската вода. Карах известно време около 3-4 дена така, докато не свалих датчика отново и излях водата и повторих схемата с наливане на вода директно в разширителното казанче, без да свалям термостата и да паля двигареля. Водата отново беше ръждива, монтирах датчика на мястото си и отново нялях тракийската вода. Така карах 3-4 дена. Отново следваше източване на системата, но този път водата не беше толкова зле. Взех добавка за измиване на охл. система на лики моли и следвах инструкциите, мисля, че беше нещо от рода на 10 мин.работа на двигателя след наливане. Налях чешмяна вода, стартирах двигателя и изчаках да се включи перката на радиатора, загасих двигателя и налях добавката. Отново стартирах двигателя и изчаках 10 мин. след което загасих и изчаках колата да поизстине. Следваше пълно разкачане на системата маркучи с термостати и термодатчици отново промивка по първоначалния ред с работа на двигателя. Закачих си всички части и си налях готов антифриз наливно на приста и в момента антифриза е син на цвят, е, вече е леко мътен, но следа от ръжда толкова брутално няма.

Споделете тази тема чрез:


  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители