Опел Клуб България: Проблем с Газова уредба Ловато - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Проблем с Газова уредба Ловато Изпарителя замръзва!

#1 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 18 юни 2008 - 02:58

Здравейте колеги,от известно време ме мъчи проблем с Газовата Уредба.
Ще се опитам максимално подробно да разкажа за проблема за да можете да изкажете мнения.
Още от зимата имах проблем когато попадна в софийските задръствания,след известен престой на едно място и бавно придвижване на автомобила парното започваше да духа студено.В началото помислих,че се е запушило радиаторчето на парното и някак си преживях студените моменти.Сега когато е топло времето промих цялата система и основно радиаторчето отделно от охладителната система и реших проблема за приключен.Понеже сравнително рядко се забивам в самият център в пиковите часове не усетих веднага наличието на същия проблем а инали не се ползва парното сега.Обаче...миналата седмица след около един час придвижване между Гара Подуене и Сточна гара колата започна да гасне при ниските обороти.Започна да мирише на газ и отбих в страни и преминах на бензин.Отваряйки предния капак ми направи впечатление,че Изпарителя е като изпотен и когато го пипнах се оказа че е студен.След като се добрах довкъщи реших да прегледам основно системата за охлаждане на двигателя и затоплянето на изпарителя.При мен загряването на изпарителя е вързано в в кръга на парното успоредно на радиаторчето.Реших за по-сигурно да сменя маркучите и тройниците в този кръг и напазарувах набързо.Слад като смених всичко барабар със скобите за маркучите започнах обезвъздушаване на системата.Обаче изпарителя пак беше студен...Отвих скобата на изходящия от изпарителя маркуч и за мое учудване не потече нищо...въпреки,че двигателя работеше...отворих капачката на разширителното казанче нивото беше даже над маркировката за Максимално :dance:
Подадох повече газ от лостчето на карбуратора и чак около 3000 оборота започна да излиза антифриз от изпарителя.Което означава много слаба циркулация предположих че е от въздух в системата.
След около 20 мин.откачане и закачане на маркучи спряха да се появяват малки мехурчета в казанчето и изпарителя беше с температурата на двигателя.Парното духаше много топло дори на максимална скорост.
Реших отново,че проблема е решен но уви днес пак се появи проблема след поредното задръстване.Дори след като излязох на Ботвградско и се опитах да вкарам двигателя в обороти пак прекъсваше и накрая угасна... :mhihi: Естествено изпарителя беше пак студен.Понеже се бях ядосал се застоях малко (около една цигара време) и пак опитах да запаля.Запалих и след малко изпарителя стана топъл.Добрах се до работата и сега вече нямам идея от къде е проблема.Явно е,че се образува въздушна тапа в системата но защо?В следствие на какво Парното духа студено при положение,че радиаторчето и изпарителя са вързани успоредно а не последователно?
Раших да проверя със запалка над казанчето за охладителната течност за евентуално наличие на газ в охладителната течност но нищо...нямаше плам.
Незнам вече какво да мисля като причина,по принцип газовата инсталация не е монтирана перфектно(изпарителя се явява малко по-високо от разширителното казанче)но аз така я купих преди 6 години и до сега не съм имал проблеми с газта.
Опитах се подробно да обясня за проблема и надявам се съм бил достатъчно ясен.Ако нещо съм пропуснал ще допълня но в момента не се сещам.
Надявам се на помощ от тези,които са имали подобен проблем или са по-наясно от мене с газовите инсталации.
Пропуснах да спомена,че изпарителя е Ловато и до сега не са му сменяни мембрани.
Замислям се днес като послпя след нощната смяна дали да не купя комплект мембрани за изпарителя така и така не съм ги сменял досега и мисля,че им е време.Дали да не опитам да свържа изпарителя и радиаторчето на парното последователно?И най вече ми се върти идеята да преместя изпарителя на по-ниско ниво от казанчето на охладителната система
Благодаря за вниманието и търпението за четеното на темата :kuku:

#2 Потребителят не е активен   doolettle 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Senator, C30SE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1402
  • Регистриран: 30.01.2007

Публикувано: 18 юни 2008 - 14:00

Виж мнениеsashonikolov, на Jun 18 2008, 03:58 AM, каза:

Замислям се днес като послпя след нощната смяна дали да не купя комплект мембрани за изпарителя така и така не съм ги сменял досега и мисля,че им е време.Дали да не опитам да свържа изпарителя и радиаторчето на парното последователно?И най вече ми се върти идеята да преместя изпарителя на по-ниско ниво от казанчето на охладителната система
Благодаря за вниманието и търпението за четеното на темата :mhihi:

Точно това трябва да направиш. Първо ги свържи последователно после мисли за мембрани. При успоредно свързване един 15мм маркуч тряа да храни два такива и понякога се получават аномалии. Задължително да е последователно и тогава със сигурност квото стигне до парното ще е минало през изпаритела. Не ми се вярва да е от мембрани щото си е бая нещо да се запуши изп. Другия вариант е нещо помпата да е пред пенсия но пак тряа да се върже последователно. Връзват ги успоредно щото е по-лесно но виждаш кво става. А ако помпата е добра мисля, че няма да се налага да го сваляш по-ниско!

#3 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 18 юни 2008 - 14:19

Благодаря за съвета колега,ще опитам първо с последователно свързване на системата.За водната помпа немога да кажа дали работи оптимално,сменявах я през 2004 година до тук е на около 70000 км но двигателя не вдига висока температура освен в задръстванията.Ако не се лъжа помпата която сложих беше италиянска но не съм сигурен преди доста време беше.

#4 Потребителят не е активен   p.p.i 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G z16xe /2001g
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 322
  • Регистриран: 02.10.2005

Публикувано: 19 юни 2008 - 16:52

Точно това трябва да направиш. Първо ги свържи последователно после мисли за мембрани

Гениално е да ги свърже последователно . Има една малка подробност че цяло лято не трябва да спира парното. Все пак това е плюс , няма да му е студено дори при +30градуса.

Моя съвет е че трябва изпарителя да е по ниско от разшерителното казанче . Въздушната възглавница се получава в най високата точка. При теб това е изпарителя. Не трябва да имаш нищо по високо от казанчето.

#5 Потребителят не е активен   opel vectra x18xe 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra B X18XE
  • Град:Русе
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 133
  • Регистриран: 15.06.2007

Публикувано: 19 юни 2008 - 18:20

Виж мнениеp.p.i, на Jun 19 2008, 05:52 PM, каза:

Точно това трябва да направиш. Първо ги свържи последователно после мисли за мембрани

Гениално е да ги свърже последователно . Има една малка подробност че цяло лято не трябва да спира парното. Все пак това е плюс , няма да му е студено дори при +30градуса.

Моя съвет е че трябва изпарителя да е по ниско от разшерителното казанче . Въздушната възглавница се получава в най високата точка. При теб това е изпарителя. Не трябва да имаш нищо по високо от казанчето.


Аз съм на същото мнение.
В изпарителя остава въздух и за това замръзва!
Публикувано изображение

#6 Потребителят не е активен   doolettle 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Senator, C30SE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1402
  • Регистриран: 30.01.2007

Публикувано: 19 юни 2008 - 19:35

Виж мнениеp.p.i, на Jun 19 2008, 05:52 PM, каза:

Точно това трябва да направиш. Първо ги свържи последователно после мисли за мембрани

Гениално е да ги свърже последователно . Има една малка подробност че цяло лято не трябва да спира парното. Все пак това е плюс , няма да му е студено дори при +30градуса.

Моя съвет е че трябва изпарителя да е по ниско от разшерителното казанче . Въздушната възглавница се получава в най високата точка. При теб това е изпарителя. Не трябва да имаш нищо по високо от казанчето.

Да бе!!! А пък аз се чудя що ми е жега!!!!! :))))) Пък то кво било- вързал съм си изпаритела последователно!!!!

#7 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 19 юни 2008 - 20:25

Здравейте,днес гледах на една вектра точно последователно свързване на изпарителя с радиаторчето на парното.Човека каза,че не е имал проблеми до сега по тази тема.
То реално погледнато при мене е без значение специално за парното защото незнам как е при по-новите модели но при мене антифриза циркулира постоянно през радиаторчето за парното.За топло и стъдено просто има една клапа,която отделя въздуха да преминава покрай радиаторчето.
За разместванета на изпарителя съм съгласен и веднага щом мога ще отида да ми сложат нова и по-дълга тръбичка от газовия клапан до изпарителя.Новото му място е долу ниско зад десния фар.За сравнение мога да кажа че досега беше закачен с една планка за ботуша на макферсона.
Благодаря за коментарите и за помоща колеги.Сега обаче нямам време да спирам колата и за това съм на бензин колкото и да ми е неприятно,ще се постарая до пътуването на 06.07. да съм оправил системата и ще пиша какъв е резултата

#8 Потребителят не е активен   plamen_spasov 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 14.10.2007

Публикувано: 19 юни 2008 - 22:24

Здравейте, колеги!
Преди време карах една Самара и имах същия проблем, като на колегата Сашо Николов.
След много разкачания на маркучи .... колегата е описал добре ситуацията, та няма да го повтарям ... се оказа, че има малка дупка в горната част на радиатора на колата, откъдето много слабо сълзи вода и засмуква въздух. Сълзенето е било много слабо, а и аз всеки ден разкачах маркучите, та не съм усетил загуба на охладителна течност. Капчиците пък са се изпарявали преди да капнат на земята и дълго време не съм разбрал за този проблем. Накрая, когато дупката се е поразширила разбрах, че тече и хората, които ми обясняваха, че имам някъде теч в охладителната система са били прави. След смяната на радиатора всичко се оправи, но беше голяма мъка няколко месеца.
Съвета ми към колегата е много обстоен преглед за теч в охладителната система (може да не е радиатора) и много прецизно наблюдение на нивото в казанчето. Отделно изпарителя трябва да се свали надолу.
Успех и дано да съм бил полезен!

#9 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 19 юни 2008 - 22:32

Да покрай последните разкачания и закачания на маркучите е възможно да е прокапало някъде...много малко но достатъчно след истиване на мотора да дръпне въздух.Ще прегледам обстойно..благодаря за съвета.

#10 Потребителят не е активен   plamen_spasov 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 14.10.2007

Публикувано: 19 юни 2008 - 22:36

Пиши, като откриеш проблема!
И дано да е нещо с по-дребен финансов характер!

#11 Потребителят не е активен   fanatic 

  • responsible for...
  • Група: Администратори

  • Автомобил:Opel Rekord Е2
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4469
  • Регистриран: 13.01.2005

Публикувано: 19 юни 2008 - 22:41

Според мен ти е запушено радиаторчето на парното. Тъй като то е на малкия кръг и водата минава и през него и през изпарителя се получава това замръчаване. За това нямаше парно а изпарителя е студен и празен.....

#12 Потребителят не е активен   doolettle 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Senator, C30SE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1402
  • Регистриран: 30.01.2007

Публикувано: 20 юни 2008 - 14:26

Виж мнениеfanatic, на Jun 19 2008, 11:41 PM, каза:

Според мен ти е запушено радиаторчето на парното. Тъй като то е на малкия кръг и водата минава и през него и през изпарителя се получава това замръчаване. За това нямаше парно а изпарителя е студен и празен.....

колега, ако едното от двете е запушено, второто ще работи на 100% а няма такъв вариант ту да се запушва, ту да се отпушва.Това при успоредно връзване с тетки!

А относно свалянето на изп по-ниско: вземи един маркуч дълъг около метър и го свържи там откъдето изпаритела се захранва с антифриз. Вдигни маркуча вертикално нагоре така, че отворения му край да се вдигне на 1 метър над двигателя и запали. Според теб дали ще хвърля антифриз а? И това на 1м над мотора, а какво остава за 10-15 см. Не казвам, че не е хубаво изпаритела да е под нивото на антифриза дори напротив, точно под нивото тряа да е монтиран, но ако няма възможност може да се сложи и малко над разш. съд но задължително последователно. Няма да е перфектно обезвъздушен но постоянно ще минава антифриз през него и няма да замръзва.

#13 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 20 юни 2008 - 20:17

да при успоредното свързване ако едно от двете е запушено (радиаторчето или изпарителя) другото ще работи на 100% но при мен не е така.Сега на последните ремонтни дейности (май месец) промих  радиаторчето на парното директно като го откачих от системата и го надух с вода в от Градската мрежа и в двете посоки.Има проходимост без да има нещо запушено поне според мене.От Понеделник ще съм отпуска и ще мога да отстранявам проблема за сега продължавам да финансирам бензиновата колонка <_<

#14 Потребителят не е активен   opelomegab 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Omega B 2.0 16v
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 40
  • Регистриран: 21.04.2008

Публикувано: 21 юни 2008 - 11:06

Виж мнениеsashonikolov, на Jun 20 2008, 09:17 PM, каза:

да при успоредното свързване ако едно от двете е запушено (радиаторчето или изпарителя) другото ще работи на 100% но при мен не е така.Сега на последните ремонтни дейности (май месец) промих радиаторчето на парното директно като го откачих от системата и го надух с вода в от Градската мрежа и в двете посоки.Има проходимост без да има нещо запушено поне според мене.От Понеделник ще съм отпуска и ще мога да отстранявам проблема за сега продължавам да финансирам бензиновата колонка <_<

Имал съм подобен проблем преди години на вектрата.Беше спукан радиатора и нямаше охл течност да минава през изпарителя и логично газта смъква температурата на изпарителя под нулата.
карам само големи и стабилни автомобили,например Омега Б :)

#15 Потребителят не е активен   sashonikolov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Ascona 20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1299
  • Регистриран: 15.04.2007

Публикувано: 24 юни 2008 - 14:51

Здравейте колеги,понеже съм отпускар човек и намерих време да разрешавам проблема със замръзването на изпарителя.
Проблема се оказа повече от смайващ за мене...
Отидох при познат,който само като видя какво се случва с автомобила ми каза да си сменя термостата...
В началото в интерес на истината погледнах доста скептично върху идеята но човека се  оказа прав.
Не че термостат не ми работи..работи си..просто не е оригиналният за този модел.Разликата е в това,че оригиналният термостат от задната страна има така да го нарека като шапка.Значи от едната страна е клапата която пуска към радиатора водата а в другия край се намира тази шапка.Човека в магазина (Влади се казва) продава части само за опел и само оригинални и ми извади точния модел на термостата от електронният каталог.По негово мнение също проблема идва от термостата.
Явно,че досега от както аз я карам тази кола никога не е била с точния термостат но проблема не е бил толкова явен..или задръстванията не са били толкова големи в София.
Та тази тапа от зад осигурявала циркулацията на малкия кръг когато се отвори големия.Поради този проблем при мен при попадане в задръстване изчезваше почти циркулацията на малкия кръг към парното и изпарителя.
Също така ми казаха да не си местя изпариителя защото разликата в нивата е около 5 см итова не било фатално.
Сега чакам да поистине двигателя и ще сменя термостата и после със сигурност ще пиша какъв е ефекта.
Такааа... Днес 25.06.08
След смяната на термостата нямам забележки поне за момента към работата на изпарителя.Само трябва да си намеря някое прилично задръстване в центъра за да съм сигурен че всичко е ОК.
Благодаря за вниманието и съветите на всички колеги.
Ако имам пак проблем по тази тема пак ще пиша

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители