Опел Клуб България: Вариант за почистване на стъпково моторче в домашни условия - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 3 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Вариант за почистване на стъпково моторче в домашни условия със снимки

#1 Потребителят не е активен   rusin atanasov 

  • автостроител
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra F Caravan X16SZ
  • Град:Стара Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 467
  • Регистриран: 10.04.2007

Публикувано: 17 юли 2008 - 18:04

Здравейте,
при кола втора употреба и такава, която не ние сме я подържали ако искаме един проблем по-малко това стъпково моторче трябва да се почисти много добре. То регулира оборотите на празен ход и представлява най-обикновенно стъпково моторче с драйвер и управление от ЕКУ-то на автомобила. Това моторче посредством винтова предавка превръща въртеливото движение на роторчето си в постъпателно на ос завършваща с конусна глава и тя намаля/увеличава (затваря/отваря) притока на въздух регулирайки по този начин оборотите на празен ход. Когато винтвия механизъм се замърси работата на моторчето се затруднява и тогава оборотите на празен ход не са устойчиви, възможни са и други проблеми. Освен мръсотията вътре, смазката, която е поставена още от завода производител няма как да издържи без да бъде сменена, а в съвкуност с мръсотията и нагара ставо много неприятно.
До колкото разбирам моторчето е различно за различните двигатели, но принципа за почистване е сходен. Според мен почистване без разглобяване е невъзможно. Защото ако се ползва някакъв разредител /спирт, бензин, коресилин......./ или пък някакъв спрей то те не биха могли да достигнат вътрешноста там където е самата винтова предавка. Може и с накисване да стане. Обаче може би само мръсотията и част от незасъхналата смазка да се разтворят и това е , а е най-добре те да са извън моторчето не вътре. Защото като изветрее препарата те си остават вътре и все едно нищо не сме направили. За това колкото и да е неприятно разглобяването е най-добрия метод-бърз и ефикасен, но трябва да се пипа внимателно. Ако не се бърза и се работи точно и предпазливо отличният резултат е налице.

Моторчето е капсуловано с три малки нитчета-те се разпробиват с 2,5мм свредло . То трябва да е добре заточено че иначе не пробива правилно-както при мен се получи

Публикувано изображение

Виждате мръсотията на самия привод, а от вътре има и малко засъхнала смазка-поне при мен беше така.
След това трябва да се отдели куплунга-капачката от самото моторче. Има 4 проводника усукати и запоени за вътрешните клеми на куплунга. Те се разпояват много внимателно с поялник - около 40-50W и пинсета за да се отделят. Важно е да се маркират правилно за да монтират отново. Местата им са важни защото по тези проводници драйвер управлява моторчето с команди от ЕКУ-то. За маркиране използвах перманетен маркер и настоящите снимки. След отделянето на куплунга обръщате моторчето с задната часта към вас -има една бяла капачка

Публикувано изображение

Тя е зяхваната с метални ушички и те се отварят малко колкото да се отдели капачката с тънка отверка, шило или каквото се сетите подобно.
Изваждането на оста става като въртите роторчето то лагерува за корпуса както се вижда от тази снимка. Не помня точната посока, но е лесно това

Публикувано изображение

Иначе добре са го измислили с лагерчето :confused: Ето всичко разглобено

Публикувано изображение

Вижда се колко е зацапан винтовият привод вътре където трудно проникват препаратите. Почиствам с WD-40 и памук, но вече може и с коресилин, спирт и всеки каквото има подходящо. Няма нужда от накисване, е освен ако смазката е чак толкова проблемна. Смазвам с една керамична смазка на спрей от тази тема

Събирам по обратният ред и капсулавам с малки болчета на мастото на разпробитите нитчета. Капачкато го позволява защото е плазмасова.
Ето тук се вижда част от моторчето вече монтирано- долу в лявата част на снимката, над ЕГР клапана.

Публикувано изображение

Преди да се сложи трябва да се провери О-пръстенчето да ли е на мястото си , то е за уплътнение на мястото, където лежи моторчето. Самото моторче се наглася лесно, просто трябва от върха на конусчето и площа, на която лежи да е 28мм. Аз го направих почти толкова и запалих колата . Тогава оборотите се вдигнаха до 1500 и после си спаднаха до нормалните около 900 така могторчето се "самокалиблира". При последвалите няколко запалвания и угасвания оборотите си бяха в норма.

При разгобяването много е важно да не въртите оста при опит да я разглобите, настойте или за да може да се раздвижи и да проникне почистващият препарат по-добре. Защото тя преминава през едни малки пластмасови зъбчета /пречещи и да се върти за да може да се придвижва само напред и назад/, а те могат лесно да се счупят. Тогава само ново моторче е спасението. Може след като е почистено, смазано и сглобено моторчето да се придвижи малко, но без голямо напрягане.


С уважение,
Русин Атанасов

#2 Потребителят не е активен   sauber 

  • ПИЛОТ НА ОПЕЛ
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra B Caravan X20XEV-super 2000
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 649
  • Регистриран: 19.11.2006

Публикувано: 17 юли 2008 - 18:14

Изключителни благодарности от мен за темата ! ! !

#3 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 18 юли 2008 - 10:40

Евала колега. Всяка твоя тема е подробна и изпипана. Браво.
И аз бих направил тая процедура, ама не смея да пипам та, за да не прееба нещо.
Евала на бачо Adam Opel

#4 Потребителят не е активен   Shades 

  • Форумен блогър
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G Linea Sportive, Y20DTH / Astra G, X20DTL /Mitsubishi Eclipse Targa
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3123
  • Регистриран: 29.12.2004

Публикувано: 18 юли 2008 - 17:02

Качвам я на по-видно място. :confused: за темата!

#5 Потребителят не е активен   Profesoinalista 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X18XE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 37
  • Регистриран: 24.03.2009

Публикувано: 28 март 2009 - 00:58

Информацията наистина е полезна за което благодаря а на какъв пробек се почиства приблизително :love_opel:
Публикувано изображение Публикувано изображение

#6 Потребителят не е активен   loudnes 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF C1.4NZ caravan `92/93
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 191
  • Регистриран: 06.12.2006

Публикувано: 28 март 2009 - 09:29

Виж мнениеProfesoinalista, на 28 Mar 2009, 12:58 AM, каза:

Информацията наистина е полезна за което благодаря а на какъв пробек се почиства приблизително :love_opel:

НА НИКАКЪВ ! Като почне да прави проблем тогава, иначе, ако просто го почистиш шанса да заработи по зле не е малък както и да го убиеш.То не случайно е нитовано и не разглобяемо и все пак понася почистване, ако се пипа внимателно.
опели :D музика електроника и развратни мацки

#7 Потребителят не е активен   R_IVANOV 

  • бензин в кръвта
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Calibra C20NE, вече е X20XEV
  • Град:Севлиево
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 205
  • Регистриран: 25.04.2008

Публикувано: 29 март 2009 - 22:06

моят проблем е -като я оставя на празен ход работи малко и след това гасни,накой пат сама мени оборотите,накои пат ги държи високи(1200-1500)и като форсирам на прекъсвач и се оправя
въпросът ми е дали ще е от това моторче
:love_opel: за темата

Мнението беше редактирано от R_IVANOV: 29 март 2009 - 22:08


#8 Потребителят не е активен   hudson 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y22DTR, Astra F TC4EE1, Combo C Z16YNG
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2283
  • Регистриран: 10.06.2007

Публикувано: 29 март 2009 - 22:56

:love_opel: и от мен за детайлно описаната процедура.
Едно уточение - този тип стъпково моторче е на по-малките двигатели.
Поне Х20ХЕV и Х18ХЕ са със ел. магнитен клапан. От руския форум съм свалил упътване за разглобяване със снимки и ако не ви е проблем руския, ето го тук.

Мнението беше редактирано от hudson: 29 март 2009 - 23:14

Имах тази Vectra B X20XEV Caravan Еdition 100

#9 Потребителят не е активен   R_IVANOV 

  • бензин в кръвта
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Calibra C20NE, вече е X20XEV
  • Град:Севлиево
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 205
  • Регистриран: 25.04.2008

Публикувано: 30 март 2009 - 10:54

Виж мнениеhudson, на 29 Mar 2009, 11:56 PM, каза:

:2bg: и от мен за детайлно описаната процедура.
Едно уточение - този тип стъпково моторче е на по-малките двигатели.
Поне Х20ХЕV и Х18ХЕ са със ел. магнитен клапан. От руския форум съм свалил упътване за разглобяване със снимки и ако не ви е проблем руския, ето го тук.


мерси за уточнението.лошо че нищо не разбирам :love_opel:

#10 Потребителят не е активен   IvanGrigorov 

  • Автомонтьорче философ!!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB X20DTH, A6 2.0 16v quattro
  • Град:до Своге
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 810
  • Регистриран: 30.03.2009

Публикувано: 14 април 2009 - 08:56

Виж мнениеhudson, на 29 Mar 2009, 11:56 PM, каза:

:icon_wink2: и от мен за детайлно описаната процедура.
Едно уточение - този тип стъпково моторче е на по-малките двигатели.
Поне Х20ХЕV и Х18ХЕ са със ел. магнитен клапан. От руския форум съм свалил упътване за разглобяване със снимки и ако не ви е проблем руския, ето го тук.


Колеги браво за хубавата тема. :mhihi:

Имам един въпрос за да съм наясно какво правя. Значи моята кола е с X18XE мотор, значи е с стъпков мотор с магнитен клапан. До тук всичко ми е ясно а сега въпроса ми е следния. Кое точно в този клапан е проблем че оборотите се базикат така? Аз лично предполагам,но да съм сигурен питам. Часта която се движи посретством магнитно поле, и големина на ток и напрежение ли създава проблем? Заради налепи предполагам неможе да се движи съвсем свободно, така ли е или бъркам?

Поздрави, дано не съм развалил хубавата тема. :icon_wink2:
Защо няма Опел с Quattro?

#11 Потребителят не е активен   hudson 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y22DTR, Astra F TC4EE1, Combo C Z16YNG
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2283
  • Регистриран: 10.06.2007

Публикувано: 14 април 2009 - 09:33

Виж мнениеR_IVANOV, на 30 Mar 2009, 10:54 AM, каза:

мерси за уточнението.лошо че нищо не разбирам :icon_wink2:

Обърни се към gujo78 за превод. Не взима скъпо - прима бири ... в каси :icon_wink2:

Виж мнениеIvanGrigorov, на 14 Apr 2009, 08:56 AM, каза:

..... Значи моята кола е с X18XE мотор, значи е с стъпков мотор с магнитен клапан. ..... Часта която се движи посретством магнитно поле, и големина на ток и напрежение ли създава проблем? Заради налепи предполагам неможе да се движи съвсем свободно, така ли е или бъркам?

Не е никакъв мотор, камо ли пък стъпков - прост ел. клапан е. Проблема не е в напрежението или тока - а както си предположил в налепите. Просто се спира движението на клапана и от там играят оборотите. При мен държеше 2500 оборота, а при други се опитва да гасне.
Имах тази Vectra B X20XEV Caravan Еdition 100

#12 Потребителят не е активен   IvanGrigorov 

  • Автомонтьорче философ!!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB X20DTH, A6 2.0 16v quattro
  • Град:до Своге
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 810
  • Регистриран: 30.03.2009

Публикувано: 26 април 2009 - 00:41

Наложи ми се да чистя един стъпков мотор тези дни на Х20ХЕV и нямах смелоста да разглобя ел.клапана. След внимателно разглежадане видях тази снимка която обяснява много.Сега вече ще се опитам да го разглобя.
Публикувано изображение
Незнам уместно ли е, тук да питам има ли особености като се маха ТПС-а от дроселовата клапа?
Поздрави :icon_razz2:

Мнението беше редактирано от IvanGrigorov: 27 април 2009 - 19:56

Защо няма Опел с Quattro?

#13 Потребителят не е активен   Calibra 2.0 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Calibra C20NE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 5
  • Регистриран: 23.04.2007

  Публикувано: 01 май 2009 - 23:41

rusin atanasov каза:

Здравейте,
при кола втора употреба и такава, която не ние сме я подържали ако искаме един проблем по-малко това стъпково моторче ......
.............................
С уважение,
Русин Атанасов


Колега до сега съм чел няколко твои теми и съм благодарен за инфото.В интерес на истината и на мен ми се наложи да почистя стъпковия мотор на c20ne и тъй като не го бях правил преди помолих един приятел да помогне.Бях решил, че е за смяна, но от тогава 2 г не е мръднало и до сега си го карам без дерт.Браво за ентусиазма.Още един двама като теб и половината "Майстори" отиват в Бюрото по труда.10х.Продължавай все така.Жив и здрав.

Мнението беше редактирано от siegfrid: 02 май 2009 - 09:58


#14 Потребителят не е активен   баш майстора 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF X16SZ набор 94
  • Град:Монтана City, BG
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 201
  • Регистриран: 09.10.2007

  Публикувано: 15 юни 2009 - 14:49

Аз в съботата направих нещо като почистване на маторчето- обаче не ми се разправяше да го разглобя напълно. И след няколко минутно чудене да бъде, или да не бъде разглобено, реших да карам по мързелия начин. Най-вече заради обещанията на баща ми, че смазката, която използвахме в последствие била много добра, не само почиствала, но и смазвала, а тази прослувута смазка се оказа, че с нея са смазвали релетата в автоматичните централи КРС (навремето), ако има някой над тридесет и кусур години инжелерин по телекомуникации може и да се сети :) за какво иде реч. Та не го разкапсуловах, а с една спринцовка пусках тая течнст в двете каналчета на винта, докато не се напълни. След това с енергични разклащания нагоре надолу, наляво и надясно изтръсках течността, изпаднаха доста буклуци (за съжаление нямах възможност да раздвижа винта, ама решихме че това ще си го направи в процеса на работа), напълних го пак, пак го разклатих, изтръсках, почистих конусообразната глава и отворите където се монтира моторчето и го монтирах самото моторче. Тия 2 винта мамата ми разказаха- моите отверки с еврейска звезда се оказаха с по-дълги дръжки, та идваха под наклон, щото опираха малко в капака на двигателя, 2 пъти изпусках едното винтче в тревата (основна грешка да спря над трева :first: , ама там имаше сянка), зарезах го въпросното винтче и си сложих друго винтче 4 мм за права отвертка и вече с по-късатат отверка си го завих както си требва. Та по същество за резултата: при първия опит за палене, двигателя изкюфка и изгасна. при поскледвалото завъртане на контактния ключ, мотора си запали без проблем и о чудо оборотите бяха под 1 000 (малко, но под), нямаше го горсирането до 1 200 и тогава да спада както го правеше преди, ами с паленето си ги заковава на около 900 (което ме смути малко за студен двигател това не е било никога досега), но стабилни. Преди като тръгна, колата тръгваше да бега като обезумяла, сега я дава кротко- само като и дам газ. Наследващия ден при паленето на напълно студен ДВГ отново пали с около 900 и толкова, няма форсации, и оборотите са стабилни. Имам само едно притеснение- тая прословута смазка дали след 5-6 месеца няма да запече. Ама като запече- процедурата е ясна :clap: ще го разглобя напълно

Мнението беше редактирано от баш майстора: 15 юни 2009 - 14:50

Свет шарен, шматки - бол!!!

#15 Потребителят не е активен   becinko 

  • Пазарджишки гъзар ...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Audi A4 B5 1.8T Quattro
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2259
  • Регистриран: 31.08.2009

Публикувано: 08 септември 2009 - 21:24

Здравейте,искам да попитам моята астричка Ц14НЗ дали има такова моторче за празен ход и каде се намира като чета некви ЕКУ-та а мойта има ли няма ли такия чудесии незнам ,ако има нещо което след почистването си би подобрило оборотите на празен ход ще се радвам ако някой ми каже къде е и как се чисти
Благодаря!

#16 Потребителят не е активен   Rosen Popov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B X18XE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1601
  • Регистриран: 07.02.2009

Публикувано: 08 септември 2009 - 22:13

Твоето моторче(мпх)е на същото място като при колегата rusin atanasov.Можеш да се възползваш от подробният му снимков материал,за което :flag: Поздрави и успех :flag:

Мнението беше редактирано от Rosen Popov: 08 септември 2009 - 22:14

Публикувано изображение

#17 Потребителят не е активен   Pinto 

  • Опел фен
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел Астра Ф, Седан,1992 год., C14NZ
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 802
  • Регистриран: 30.10.2006

Публикувано: 09 септември 2009 - 07:36

Виж мнениеbecinko, на 08 Sep 2009, 10:24 PM, каза:

Здравейте,искам да попитам моята астричка Ц14НЗ дали има такова моторче за празен ход и каде се намира като чета некви ЕКУ-та а мойта има ли няма ли такия чудесии незнам ,ако има нещо което след почистването си би подобрило оборотите на празен ход ще се радвам ако някой ми каже къде е и как се чисти
Благодаря!


Колега аз съм със същия двигател. Като купих колата малко играеха оборотите. Срещу 15 лева ми го почистиха с ултразвук и всичко стана както трябва. Цялата операция с монтаж/демонтаж продължи не повече от 30-40 минути.

#18 Потребителят не е активен   boby_dim 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Астра G, Z16SE
  • Град:В.Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 61
  • Регистриран: 22.04.2007

  Публикувано: 12 септември 2009 - 18:40

и аз да кажа две думи :
колеги има няколко вида такива моторчета.На външен вид са абсолютно едни и същи но като разглеждам каталозите отговарят на точно определени кодове на двигатели, модели и години , така че бъдете внимателни.Ето ви един пример аз съм съм x16xel астра ф екотек и за моята кола моторчето е цък , както ще забележите изброени са една камара модели на опел с различни двигатели.
а има и показани идентични номерата на частта на различни производители , както следва #:
VDO:
C95166
opel:
08187
17108187
17111946
17111947
17113196
817256
826548
826550
817640
hella:6nw 009 141-141
Ако влезете на сайта на различните производители ще видите че там нещата също са разграничени , така че бъдете внимателни какво монтирате на колите си .Лично аз не знам каква е разликата в Аутодата видях че имат различни съпротивления , друго не знам .

И още малко относно прословутите 28мм , цитат от сайт "При монтаже нового регулятора измеряется просвет между монтажным фланцем и регулятором холостого хода. Если измеренный просвет превышает 23 миллиметра......"
който иска да чете

Мнението беше редактирано от boby_dim: 13 септември 2009 - 18:06


#19 Потребителят не е активен   becinko 

  • Пазарджишки гъзар ...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Audi A4 B5 1.8T Quattro
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2259
  • Регистриран: 31.08.2009

Публикувано: 24 септември 2009 - 13:53

Добре,а възможно ли е от автоматичния смукач нещо да се бъзика защото сутрин като ставам към 7 и е студенко ,което означава че е нормално колата да работи на маааалко по високи обороти обаче тази сутрин ставам паля и 2200 оборота без да давам газ без нищо след малко 1100 , след това си паднаха на 900 като загря 700 ... от какво друго освен от това моторче може да е ?

#20 Потребителят не е активен   floyd 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ '94
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 484
  • Регистриран: 04.10.2007

Публикувано: 24 септември 2009 - 17:36

Еми застанало ти е на по-отворена позиция като си я загасил. При мен се е получавало когато се бъзикаше настройката на газта, и ЕКУ компенсираше ниските обороти като отваряше повече дросела. Ако имаш газова помисли върху тази възможност.

Споделете тази тема чрез:


  • 3 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители