Опел Клуб България: Дебитомер, що е то? - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Дебитомер, що е то? Vectra A 2.0 115

#1 Гостkartel_*

  • Група: Guests

Публикувано: 12 септември 2005 - 12:56

Знае ли някой, точно какво представлява дебитомера, къде седи, какво ако го няма и как може да бъде заместен?

#2 Потребителят не е активен   RadioDJ 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:секво с турбо + опел корса C14SE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 284
  • Регистриран: 30.11.2004

Публикувано: 12 септември 2005 - 13:15

Дебитомерите най-общо отчитат обема на постъпващия въздух в двигателя.

Не може да бъде заместен с нищо, ако колата е с фабричен такъв. Намира се след тръбата, която отвежда въздуха към дроселовата клапа и колекторите.
Той е основния датчик за ЕКУ-то, колко бензин да подава. Без него е кофти доста.

#3 Гостivo_cn_*

  • Група: Guests

Публикувано: 12 септември 2005 - 13:51

Искам да задам и аз един въпрос за, което се извинявам на колегата, че се включвам не точно по неговото питане.
Значи когато водих колата на диагностика ми казаха, че някакъв датчик на дебитомера не ми бачка и удоволствието ще ми струва около 70 лв. Казаха,че можело да си карам така като единствено на градско разхода щял да ми бъде по-висок(рахода е 10/100, зимата 11, което за София и двигател 1.8 мисля 4е е добре ). Въпроса ми е дали става въпрос за същия датчик или самия дебитомер има датчик. Доколкото съм чел някаде и други теми цифрата за дебитомер е доста по-солена от тези 70 лв. дето ми искаха.
10х

#4 ГостAlpine_*

  • Група: Guests

Публикувано: 12 септември 2005 - 13:53

стои непосредствено след въздушния филтър, без него не може в никакъв случай:)
Предполагам, че ако го няма няма да има и какво да казва на компа че посъпва въздух към двигателя, а щом няма въздух компа ще спре да подава и бензин.
Това по пътя на логиката го измислих. Ако имам грешка позволявам да ме поправите <_<

#5 Потребителят не е активен   RadioDJ 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:секво с турбо + опел корса C14SE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 284
  • Регистриран: 30.11.2004

Публикувано: 12 септември 2005 - 14:02

ivo_cn, на Sep 12 2005, 11:51 AM, каза:

Искам да задам и аз един въпрос за, което се извинявам на колегата, че се включвам не точно по неговото питане.
Значи когато водих колата на диагностика ми казаха, че някакъв датчик на дебитомера не ми бачка и удоволствието ще ми струва около 70 лв. Казаха,че можело да си карам така като единствено на градско разхода щял да ми бъде по-висок(рахода е 10/100, зимата 11, което за София и двигател 1.8 мисля 4е е добре ). Въпроса ми е дали става въпрос за същия датчик или самия дебитомер има датчик. Доколкото съм чел някаде и други теми цифрата за дебитомер е доста по-солена от тези 70 лв. дето ми искаха.
10х

Ако е дат4ика за темп. на постъпващия въздух, аз имам един такъв за продажба (25лв.).

Самия дебитомер няма вътре други дат4ици, та няма как да е нещо вътре в него.. Цената им нови е от 350 - 1200лв. за някой марки автомобили.

#6 Потребителят не е активен   ЕмбаТа 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 143
  • Регистриран: 13.07.2005

Публикувано: 15 септември 2005 - 20:30

Ako e gramnal debitomera, moje li ot tova da ne iska da zapali kolata, dori i kato prehvarli6 ot gaz na benzin pri 100-ina km/h, da ne 6te da zahape na benzin ili e ot benzinovata pompa???

Ползвай кирилица моля те !

Мнението беше редактирано от THE_BUTCHER: 15 септември 2005 - 21:25

Зареди телефона си!!!

#7 Потребителят не е активен   StunyGT 

  • болен мозък
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Red Devil Kadett GSi 20?Е 16V & Astra G x16szr
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 386
  • Регистриран: 31.12.2004

Публикувано: 20 септември 2005 - 18:29

Всяко ЕЦУ има сервизен режим това ще рече че при откачване на дебитомера от буксата контролера(ЕЦУ-то) минава в този сервизен режим и пак работи е верно много кофти но поне да не останеш на пътя а да успееш да отидеш до сервиз или нещо такова. <_<
Публикувано изображение
Бий за да те уважават
и давай газ до дупка дори и да умираш.

#8 Потребителят не е активен   Владо 

  • LET's Fly
  • Група: Потребители

  • Автомобил:E46 MD
  • Град:София-Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 960
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 20 септември 2005 - 19:16

StunyGT, на Sep 20 2005, 07:29 PM, каза:

Всяко ЕЦУ има сервизен режим това ще рече че при откачване на дебитомера от буксата контролера(ЕЦУ-то) минава в този сервизен режим и пак работи е верно много кофти но поне да не останеш на пътя а да успееш да отидеш до сервиз или нещо такова. <_<
<{POST_SNAPBACK}>



по-точно казано ЕКУто взима средна стойност от показанията на пострадалия датчик (в случая дебитомер)

#9 Потребителят не е активен   FeNa_Xa_Xo 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:автобуса на безработните
  • Мнения: 21
  • Регистриран: 18.07.2005

Публикувано: 20 септември 2005 - 20:42

Alpine, на Sep 12 2005, 01:53 PM, каза:

стои непосредствено след въздушния филтър, без него не може в никакъв случай:)
<{POST_SNAPBACK}>



колега не съм много навътре в нещата но не съм напълно съгласен с теб.
защото моя е откачен от доста време и нямам проблеми за сега.
Е отделен е въпроса че я карам само на газ.

Всяка правило си има изключение

#10 Потребителят не е активен   sickmind 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Auris (1ND-TV)
  • Град:софия
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 48
  • Регистриран: 04.05.2005

Публикувано: 25 септември 2005 - 17:25

до колкото разбрах някои коли не са с дебитомер а с някакъв сензор...
как да разбера мойта с какво е, че вече съм на метан с плочка...
VectraB x20xev "96 CD

#11 ГостAlpine_*

  • Група: Guests

Публикувано: 25 септември 2005 - 20:26

ами самият дебитомер Е сензор :)
..но както каза колегата FeNa_Xa_Xo явно може и на газово без дебитомер, сигурно може и метан без дебитомер...
Но не ми се вярва да имаш нещо различно :)

#12 Гостjessy_*

  • Група: Guests

Публикувано: 26 септември 2005 - 00:17

X20XEV си имат дебитомер, така е с повечето Опели :D , датчик на същото място където е дебитомера (непосредствено след въздушния филтър) имат Тигрите. Дизеловите си имат ЕГР клапани за същата работа. Самият дебитомер е датчик напъхан в една тръба. За различните двигатели е различен. Не се лъжи да ти го правят - не могат! Взимай нов направо или втора употреба някакъв. Колата ще почне да губи мощност и да мени обороти заради неправилната дозировка на въздух и ще ти се качи и рзхода на гориво
Това че при монтирано газово или метаново устройство той не играе роля - ами естествено бе хора?! Нали за да ви монтират въпросната уредба "заобикалят" ЕКУ-то и т.н. ... тоест той не участва в системата така както е предвиден. Преминавате от типичния работен режим на колата на друг, който е внедрен допълнително, но не е зададен в заводските параметри

#13 Потребителят не е активен   nd_nikolov 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra 18 16V
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 38
  • Регистриран: 30.03.2005

Публикувано: 26 септември 2005 - 11:58

Дебитомер ими мастметър ?
Моя е Сименс, и като кажа дебитомер има някой ме поправят чя е мастметър.
:angry:

#14 ГостWarren-G_*

  • Група: Guests

Публикувано: 01 октомври 2005 - 00:20

Здравейте!
Пиша нещо което съм писал ототдавна в форума в дир.бг, но не съм получил все още задоволителен отговор.
И така проблемът е с деботометърът/Флоу сензор-а на Корса '99 1.0 . от преди половин година се появи , но след няколко месеца затихна до сега ,когато пак се появи. в 'Аксон' казаха че флоу сензора е за смяна. при тях струва над 600 лв , а на старо намерих за 170лв. въпросът ми е дали си струва да се сложи 2-ра употреба датчик, има ли начин по-които да се тества? все пак 600лв са многооооооо :(
Корсата не е моя, а на бративчедка ми , но трябава да помагам :)

#15 Потребителят не е активен   Владо 

  • LET's Fly
  • Група: Потребители

  • Автомобил:E46 MD
  • Град:София-Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 960
  • Регистриран: 26.11.2004

Публикувано: 01 октомври 2005 - 00:49

jessy, на Sep 26 2005, 01:17 AM, каза:

X20XEV си имат дебитомер, така е с повечето Опели  :D , датчик на същото място където е дебитомера (непосредствено след въздушния филтър) имат Тигрите. Дизеловите си имат ЕГР клапани за същата работа. Самият дебитомер е датчик напъхан в една тръба. За различните двигатели е различен. Не се лъжи да ти го правят - не могат! Взимай нов направо или втора употреба някакъв. Колата ще почне да губи мощност и да мени обороти заради неправилната дозировка на въздух и ще ти се качи и рзхода на гориво
Това че при монтирано газово или метаново устройство той не играе роля - ами естествено бе хора?! Нали за да ви монтират въпросната уредба "заобикалят" ЕКУ-то и т.н. ... тоест той не участва в системата така както е предвиден. Преминавате от типичния работен режим на колата на друг, който е внедрен допълнително, но не е зададен в заводските параметри
<{POST_SNAPBACK}>



доста , доста некомпетентно и повърхностно изказване колежке ! Защо говориш толкова сигурно за неща , които явно не разбираш ?? Ще вземе някой да ти повярва и да натвори камара глупости.

За да няма повече жмел в тая тема ще дам едно кратко обяснение . по принцип има 2 основни сензора , които се използват от ЕКУто , за да прави коректна смес - дебитомер (масметър, флоуметър и тн) и МАП сензор .

В случая с дебитомера той е датчик , който следи колко въздъх влиза ( а не да дозира ...) . написаното за ЕГРа също е пълна глупост , а това за ГАЗта и уредбите е направо смехотворно :angry:

Някои модели дебитомери подлежат на ремонт , но повечето не (поради механични повреди) . Втора употреба обикновенно е ОК , само при ДТИ и по-новите поколения дизели е задължително да се вземе нов

#16 Потребителят не е активен   Gal 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:...
  • Град:Sofia
  • Пол: Жена
  • Мнения: 156
  • Регистриран: 31.05.2005

Публикувано: 01 октомври 2005 - 11:01

Има варианти за ремонт на дебитомер, друг е въпроса дали ще се намерят компоненти за смяна със същите параметри като оригиналните. Ако на някой не му се вярва мога да показвам дебитомер със сменен термо резистор или както там се казва.Сега няма индикация за грешка на таблото /преди имаше/, но компютъра отчита грешка при тест,вероятно заради разликата в параметрите на фабричния и новия резистор.
По мой скромен опит, ролята на дебитомера не е за пренебрегване. При Вектрата /ц20не/ е една черна кутия, и само при не добре затворен капак на тази кутия изкара вода през капачката на преливния съд,освен това показанията за температурата шашкат компютъра и разхода се променя.
Може и аз да съм се изказала некомпетентно... ако ме поправите няма да се сърдя:)

#17 Потребителят не е активен   nd_nikolov 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra 18 16V
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 38
  • Регистриран: 30.03.2005

Публикувано: 01 октомври 2005 - 18:23

Вземаш втора употреба, и :angry: :kuku:

#18 ГостWarren-G_*

  • Група: Guests

Публикувано: 01 октомври 2005 - 22:17

а ако взема втора употреба, мога ли да разбера в какво състояние е без компютърна диагностика. дали веднага ще се подобри работата на двигателя и от това да разбера че е здрав, защото например при смяна на замърсен възд филтър промяната се усеща след няколко км....

#19 ГостSaShkO_*

  • Група: Guests

Публикувано: 05 февруари 2006 - 17:43

Тези тъпи джуджавки са редовен дефект... аз го знам като въздухомер... както и да е името няма значение... 30 000 не правят проблеми... от там нататъка... при здраво юркане ти светва жълтата светлинка показвашта проблеми с електрониката... и усещаш как духалката спира да духа (турбото) и става тъпо... гасиш чакаш малко и пак палиш и си като нов... до момента в който пак я изрежеш.... от 2ра употреба няма смисъл... каква ти е гаранцията, че не е на 25 000 ? Или си копувайте нови... или се изтезавайте с оригиналните. За градски условия не е проблем да караш с ... по- стар. Качва се средния разод, но не е за умиране. Извън градско пък е по- икономичен (защото е по спънат) :)
:smile3560:

#20 Потребителят не е активен   Karaibrahim 

  • space cowboy
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fabia vRS
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 612
  • Регистриран: 27.11.2004

Публикувано: 05 февруари 2006 - 18:15

SaShkO, на Feb 5 2006, 06:43 PM, каза:

Тези тъпи джуджавки са редовен дефект... аз го знам като въздухомер... както и да е името няма значение... 30 000 не правят проблеми... от там нататъка... при здраво юркане ти светва жълтата светлинка показвашта проблеми с електрониката... и усещаш как духалката спира да духа (турбото) и става тъпо... гасиш чакаш малко и пак палиш и си като нов... до момента в който пак я изрежеш.... от 2ра употреба няма смисъл... каква ти е гаранцията, че не е на 25 000 ? Или си копувайте нови... или се изтезавайте с оригиналните. За градски условия не е проблем да караш с ... по- стар. Качва се средния разод, но не е за умиране. Извън градско пък е по- икономичен (защото е по спънат) :)
:smile3560:
 


Ти какво очакваш, ако си сменяш въздушния филтър веднъж на две години. Моята кофа '92 си е с оригиналния дебитомер :drinkin:

Споделете тази тема чрез:


  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

2 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 2 гости и 0 анонимни потребители