Опел Клуб България: Регулиране на лостов механизъм за скоростите - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 3 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Регулиране на лостов механизъм за скоростите Или как започнах да нацелвам първа и трета!

#1 Потребителят не е активен   Frysco 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 235
  • Регистриран: 21.10.2008

Публикувано: 21 октомври 2008 - 10:28

Тъй.
Купих си Вектра А, C16NZ и още със тестовото кръгче ми направи впечатление колко трудно се нацелват първа и трета предавка.Това го траях точно три дена, през които карах като икарус-първа-втора-трета-трета-втора-първа и при потегляне втора-първа.Иначе установих че на трета също си потегля, но не е добре за съединителя.
От една бензиностанция набарах книжка със описание на сервизните дейности във Вектра.Хубаво изглежда, но всичко е описано оскъдно и натъгъдък.
Там за регулирането на лостовия механизъм, беше описано крайно неразбираемо и звучеше доста сложно.Захванах се да го направя и всичко се оказа много по просто...

Та... първо, подпираме колата с две тухли да не шава и изключваме от скорост.Задължително, защото като откачите лоста и сте забравили да изключите, после трябва пак да го сглобите само за тая цел, пък ако сте го размърдали доста, може да се окаже че лоста опира и не можете да изключите... абе мазало с една дума.
Второ, откача се маншончето на лоста.При мене това стана, като стиснах отпред и отзад пласмаската и щипките въобще не се съпротивляваха.Отмятате го нагоре, за да не си играете да сваляте топки и прочее.
Трето, лоста в купето е свързан за една дълга щанга.Тя минава през стената на коша и се свързва за пеперудката отпреде, посредством една скоба.Та, като вдигнете капака, някъде между съединителя и купето, над полуоските се пада пеперудата-една планка.Ще видите и щангата която минава през маншон и влиза вътре в купето.На щангата има скобичка, с болт осмичка.Взимате най добре върток, с дълго удължение и камък 13 и отхлабвате тая скоба.Сега вече лоста в купето не командва нищо.Ако го размандархецате напред-назад, ще се откачи от пеперудата, затова по добре недейте.
Така, дотук добре.Върху скоростната кутия е механизъма наречен "Избирач на предавки".Той изглежка като лапа, захваната с няколко болта за кутията.От него излиза лост, който с карданно съединение е свързан за пеперудата.Като застанете отпред на автомобила и се наведете да разгледате избирача, ще забележите че вдясно от мястото където излиза карданчето, има една гумена тапа.Та тази тапа се вади (при мен с тънки клещи, но внимателно за да не се скъса).
Четвъртата стъпка е да бутнете пеперудата към лявата гума, до упор.В дупката където е била тапата влиза плътно бургия 5 мм.Бургията естествено се слага с плътната част вътре, а не със свердлото.Та мушкате първо бургията, тя влиза малко, бутвате пеперудата плътно надясно, бургията хлътва навътре около сантиметър и фиксира пеперудата в това положение-то отговаря на положението на лоста на скоростите между първа и втора предавка, плътно вляво.
Пето-влизате вътре, бутвате лоста за скоростите докато опрат пластмасата на самия лост, където има едно като стрелка и пластмасата която ограничава хода на лоста.Ще видите и един белег, който оказва къде точно е средното положение между първа и втора предавка.
Шестата стъкпа е да фиксирате лоста на скоростите в това положение, както казахме-това е между първа и втора предавка, белезите на двете пластмаси са един срещу друг.Това може да го направи и помощник, но аз нямах, затова подрях лоста със един гаечен ключ да не мърда-опрян.
Отивате отпреде, стягате скобата на щангата-силничко, вадите бургията-пак трябва да бутнете лоста плътно вдясно, да обере хлабината.

След това влизате вътре и виждате какво е станало.Лоста в напълно свободно положение трябва да има луфт между двете пластмаси около три-четири милиметра.С износването на пеперудата, стават и повече... но най важното е как влизат предавките.При мен се получи идеално-първа и трета вече са на достатъчно отчетливо разстояние, въобще всички скорости се включват доста по лесно.Ще видите и как работи палчето за включване на задна.То фактически повдига тази пластмаса на лоста която служи за ограничител и едновременно с това е стрелка, така че лоста да иде още по вдясно, а като бутнете лоста напреде, зацепва в едно каналче и така лоста се фиксира с вдигнато нагоре палче.

Имайте предвид че тази регулировка помага, ако първа и трета са много близки.Ако лостовия механизъм е тегав, то регулировката не го оправя.Аз моя го изкъпах с ВД 40, ефекта беше доста слаб... но опитите продължават и когато постигна успех, ще допълня темата.Надявам се да мога да направя и снимки, за да стане още по ясно.
Успех-ако има проблеми, пишете.

П.С.Забравих да кажа-това е описано за Вектра А.Моята пише каква е, погледнах още две и няма разлика в механизмите.

Мнението беше редактирано от Frysco: 21 октомври 2008 - 10:29


#2 Потребителят не е активен   Peshotiger 

  • GT user
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:Opel Vectra B X20XEV
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4664
  • Регистриран: 25.09.2006

Публикувано: 21 октомври 2008 - 10:54

За какъв модел скоростна кутия става въпрос?
Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение
Don't be afraid of losing. Be afraid of playing a game and not learning something.

Публикувано изображение

#3 Потребителят не е активен   Frysco 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 235
  • Регистриран: 21.10.2008

Публикувано: 21 октомври 2008 - 11:06

F13 е моята кутия.

Мнението беше редактирано от Frysco: 30 октомври 2008 - 10:16


#4 Потребителят не е активен   BaiLamarin 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Combo 17D,corsa B 1.4
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 17
  • Регистриран: 10.11.2009

Публикувано: 11 ноември 2009 - 14:44

Колега, чакаме снимки на рециклирания механизъм! И отзиви. Само ако са положителни! :mhihi:

#5 Потребителят не е активен   izperkal 

  • Написаха му 1-вия акт
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X18XE1, Vectra A C16NZ, Vectra B X16XEL
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 94
  • Регистриран: 25.08.2007

Публикувано: 05 декември 2009 - 20:23

А аз на ляв завой трудно включвам 2ра, по скоро влиза 4-та и това при обратен или на кръстовище доста често, което никак не е приятно повярвайте ми. Мислите ли че това ше помогне? Карам астра Ф Х16ХЕЛ с кутия Ф16 ако не се лъжа.
Публикувано изображение

#6 Потребителят не е активен   espero2000 

  • Истински Опел МАНИАК !!!
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Kadett e 20SEH
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1195
  • Регистриран: 06.01.2006

Публикувано: 06 декември 2009 - 10:50

Приятелю това не важи за вектра А ами за скоростни кутии оа Ф10 до Ф 20 нагоре не съм опитвал предполагам е същото и това важи ако скоростите се бъркат избягат или трудно се включват процедурата която си описал е само за регулиране на пеперудата а ако имате голям луфт на самият лост дайе и на включена скорост тогава търсете проблема в лостовата система оиптред където се снаждат лоста от купето с тоя от скоростите там се преебва едно болтче и след износване почва да играе много лошо
Поздрави

#7 Потребителят не е активен   bob 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraA C16NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 59
  • Регистриран: 02.12.2009

Публикувано: 18 януари 2010 - 10:13

На мене много често, почти винаги, трудно ми влизат 1,2 и 3та, даже се усеща самото зацепване. Ако превключвам бавно и внимателно - няма проблем. Долях около 400мл в скоростната кутия от оригиналното ГМско масло \на 26лв/л го взех, някой ако знае на по тънко да свирка, че мисля да го сменям цялото\, но проблема си остана. Чудя се дали този реглаж ще помогне, при положение че лоста не помръдва - не играе като работи колата. Другия вариант който си мисля е да регулирам малко жилото на съединителя... Приемам и други идеи, че ме е страх да не скапя кутията, като я карам така. Като отвъртях пробката за доливане нямаше много стружки. И друг въпрос - ако се окаже заминал съединител, което ме съмнява, защото си отлепя както трябва според мене, трябва ли да се сваля кутията на с16нз?

#8 Потребителят не е активен   floyd 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ '94
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 484
  • Регистриран: 04.10.2007

Публикувано: 18 януари 2010 - 10:58

Около 18 кинта е маслото бре, къде са те порязали така? След като си долял толкова погледни пак пробката за стружки, че като е било малко не се е къпала достатъчно. И нищо не пречи да направиш един реглаж на лоста - елементарно е, а и липсата на луфт не е гаранция за правилен реглаж. Съмнява ме причината да е в съединителя, но по принцип не се сваля скоростната кутия при смяната му.

#9 Потребителят не е активен   EgziGo 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Corsa A C12NZ, Astra G Bertone z20let, Vectra B x16xeл
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 20
  • Регистриран: 18.08.2008

Публикувано: 03 януари 2011 - 23:07

Браво колега, на моята корса точно по този начин ги регулирах, и станаха пефектно, вече всяка скорос си е на идеално растояние от съседната. Самоче аз направих и още нещо, оправих хлабините и луфтовете в целя лостов мвханизъм. Продават се ремонтни комппекти пластмасови втулчици за ябълчиците, ценаата им е в порядъка на 7-8 лева. Аз ги купих от Евро07, сега луфтове няма, всичко си влиза идеално, все едно сега е излезла от завода :D

#10 Потребителят не е активен   kaloyan 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF, C16NZ
  • Град:Шумен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 10
  • Регистриран: 09.02.2009

Публикувано: 16 януари 2011 - 18:39

питане: заводско ли на астра 1.6 моно първата скорост влиза само ако е напълно спряла колата или ако си регулирам по тоя начин скоростите това ще се опарви?

#11 Потребителят не е активен   galata 

  • За никъде не бързам :)
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F X16SZR
  • Град:Ст. Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1099
  • Регистриран: 12.03.2010

Публикувано: 16 януари 2011 - 18:46

при мен (Opel Astra F X16SZR) е същото, колата трябва да е почти спряла за да влезе първа

#12 Потребителят не е активен   Бижо Бижев 

  • тъпанар най ужасен
  • Група: Потребители

  • Автомобил:OPEL - ADAM
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 9169
  • Регистриран: 26.02.2005

Публикувано: 16 януари 2011 - 20:56

Така трябва да бъде на повечето ск.кутии с изрядни скорости. Трудно влиза защото няма синхронизатор :devil-smiley-019:
Информация за авточасти ОПЕЛ запитвайте на профил StudioX

#13 Потребителят не е активен   lupo13 

  • Сменя гумите през месец...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraA, X16SZ и C20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 410
  • Регистриран: 05.12.2005

Публикувано: 16 януари 2011 - 21:23

на всички Опели е така .... нямат синхронизатор на 1-ва ..... и влизат само при почти спряло положение ..... много рядко на някой да му влиза нормално.

#14 Потребителят не е активен   kaloyan 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF, C16NZ
  • Град:Шумен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 10
  • Регистриран: 09.02.2009

Публикувано: 17 януари 2011 - 07:11

ясно значи трябва да свикна с това :) да попитам още нещо и тука: Вчера забелязах че като е на свободна и като отпусна съединителя и двигателя започва да се тормози и колата потегля малко ако е на равно от какво може да е а и трудно ми влиза втората малко запира ?

#15 Потребителят не е активен   AlexMav 

  • Масло под ноктите не вреди на никого...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Tigra X16XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2101
  • Регистриран: 31.07.2008

Публикувано: 17 януари 2011 - 10:02

Въпрос по повод регулирането - в английски форум прочетох, че и при лоста има отвор за фиксиране, пак с Ф5 мм. Само дето беше просто споменато, а не обяснено къде е. Някой да знае?
За съжаление в живота няма бутон "Undo"...

#16 Потребителят не е активен   filidor 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG X16SZR
  • Град:Чирпан
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 309
  • Регистриран: 21.10.2010

Публикувано: 17 януари 2011 - 22:52

За да включва по-лесно първа в движение аз подавам малко междинна газ.
Щом се мъчи да тръгва при изключени скорости , по мое мнение, иска регулиране. Някоя вилка може да не си е на мястото и синхронизатора да увлича. В първия пост колегата е описал всичко подробно.
Луд и пали!


Публикувано изображение раскрутка сайтов

#17 Потребителят не е активен   kpg87 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF C14NZ
  • Град:Кюстендил
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 71
  • Регистриран: 02.12.2009

Публикувано: 22 януари 2011 - 01:06

Здравейте колеги!
Проблемът ми е следния: Вчера реши да си сменя кожичката на скоростния лост тъй като старата беше доста "измършавяла". Обаче след смяната забелязах че първа започна да влиза много трудно и на няколко пъти дори включвам трета вместо първа. Преди това не съм имал никога проблеми с превключването на скоростите, бяха си идеални. Възможно ли е да сам разбъзикал по някакъв начин регулажа на лостовия механизъм и ако съм как да го оправя?

#18 Потребителят не е активен   Rosen Popov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B X18XE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1546
  • Регистриран: 07.02.2009

Публикувано: 22 януари 2011 - 09:56

Няма какво да разбъзикаш от там, разбъзикването се прави в двигателния отсек. Задната влиза ли добре, може да не си наместил кожата и да опира.

Мнението беше редактирано от Rosen Popov: 22 януари 2011 - 09:57

Публикувано изображение

#19 Потребителят не е активен   kpg87 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF C14NZ
  • Град:Кюстендил
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 71
  • Регистриран: 02.12.2009

Публикувано: 22 януари 2011 - 15:37

Задна си влиза перфектно, но проблема го открих! Точно от кожичката се оказа:)

#20 Потребителят не е активен   hudson 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Zafira A Y20DTH, Astra F TC4EE1, Combo C Z16YNG
  • Град:Пазарджик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2215
  • Регистриран: 10.06.2007

Публикувано: 22 януари 2011 - 16:04

 lupo13, на 16 Jan 2011, 22:23, каза:

на всички Опели е така .... нямат синхронизатор на 1-ва ..... и влизат само при почти спряло положение ..... много рядко на някой да му влиза нормално.

Това пък как го реши? Синхронизатор няма само на задна. Проблема с включването в движение на първа е от износването на синхронизатора и.
Имах тази Vectra B X20XEV Caravan Еdition 100

Споделете тази тема чрез:


  • 3 Страници +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители