Опел Клуб България: Висок разход на Корса 1.2, 1997г. - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Висок разход на Корса 1.2, 1997г.

#1 Потребителят не е активен   chrissy 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B, X12SZ
  • Град:София
  • Пол: Жена
  • Мнения: 5
  • Регистриран: 04.10.2008

Публикувано: 25 март 2009 - 22:18

Здравейте, Опел Фенове!

Става дума за следното: купих си преди около 6 месеца Корсичка 1.2, '97г., тази двувратата. След като я покарах известно време и говорих с различни хора, ми се струва, че разходът е прекалено висок за такава маломощна кола - 10-11л. бензин на градско (само в задръствания и не успява да загрее докато стигна университета), но не пада дори и когато се случва да карам в по-празни часове и 6-7 извън града.

За да знаете малко повече за колата, малко предистория:
1. Когато я купих, хората, които ми я избираха, казаха, че явно дълго е седяла на едно място и ще трябва да се понастъпи малко, за да се "поотпуши", аз не карам бързо, но за 6 месеца не се ли "поотпуши" вече... :newsm05_41:
2. Това, че не е карана, казаха и хората от един сервиз, който е мн уважаван и препоръчван в този форум, но нищо не откриха и там след комп. диагностика, казаха "да карам, то ще си покаже"... :icon_razz2:
3. Отидох на диагностика в Юве Бош и се оказа, че имам изгорял термодатчик, смениха ми го уж с хубав, на Бош и оттогава има леко подобрение, т.е. стойностите са като упоменатите по-горе.
4. Преди миришеше на бензин в купето, след като я покарах малко катo че ли миризмата намаля, тогава смених капачката отзад на резервоара и погледнахме отзад да видим дали не мирише от бензиновата помпа (под задната седалка), но нямаше проблем, дори се оказа, че са сменяни скобите на маркучите...

Катализаторът още не е гледан, ще я водя скоро, нямам представа там каква е хавата, а възможно ли е да има някакъв теч, който е достатъчно малък, за да не прави локвички примерно под колата, а просто да е на някакво уплътнение, нещо да пролизва и да се изпарява оттам...

Бих се радвала да чуя най-вече Вашите предположения, щото дотука бяха само моите... Много ще е яко ако почне да харчи по-малко, аз я купих основно, защото бях чувала, че е икономична количка и за градска е подходяща, пък то :icon_wink2: ..

Много благодаря! :flag:

#2 Потребителят не е активен   Liubeznia 

  • Некъв странен...
  • Група: Валидиращи Модератори

  • Автомобил:ex.Astra G X20XER Astra F GSi C20NE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2503
  • Регистриран: 28.04.2007

Публикувано: 26 март 2009 - 09:10

Здравей и добре дошла във Форума :newsm05_41:

Щом колата ти не загрява и разхода ти е висок, аз мисля че няма да е лошо да си смениш термостата. Сигурно е заминал. Един термостат не е скъп и се сменя лесно, ако е било от него ще ти падне разхода.

#3 Потребителят не е активен   Ивчо 

  • Бута Орле
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A 16E GLS;Vectra B X20XEV CDX;Corsa D Z13DTJ
  • Град:София,Гео Милев
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1203
  • Регистриран: 24.10.2007

Публикувано: 26 март 2009 - 14:38

Колеги стига с тия термостати,вие станахте като лекарите боли те глава/крак пии парацетамол.Ако е термостата лесно се проверява.Той или работи или е блокирал(на отворено или затворено положени).За колежката:покарай малко докато позагрее ,като позагрее слизаш и пипаш леко радиатора или големия гумен паркуч свързващ двигателя и радиато-ако са студени значи е блокирал в затворено положение,което май е лошия варият защото мове лесно да прегрее(друг симптом за това е че колата загрява много бързо),ако са топли значи че водата цирколира.т.е. термостата или си е ок или е постоянно отворен.А това в кое от 2-те състояния може да разбереш като загрее колата и спуснеш някой по-голям наклон само на скоро и ако спадне бързо темперетатурата значи и блокирал термостата в отворено половение(друг симптом за това е бавно загряване).
Щом доста хора са казали,че е позапушена и трябва да се поотпуши ПРЕДПОЛАГАМ че са има ли предвид че е позапушена дюзата и отпушването става като се покара малко в обороти.

#4 Потребителят не е активен   Владич 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Tigra X14XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 39
  • Регистриран: 27.02.2009

  Публикувано: 26 март 2009 - 15:10

Според мен е възможно да е ламбда-сондата. Това е една от причините за по-висок разход. Предлагам да се види и въздушният филтър. Възможно е и термостатът да не е съвсем наред. Просто не затваря, стои отворен, ако е седяла дълго може да има някакъв буклук и/или да си е спекъл. А ако не загрява колата (обикновено трябва да стане за 5-10 мин макс) до работната температура - около 90-92 градуса възможно е да е термостатът проблема. Друга причина може да е дебитомер (ако има такъв този двигател, не съм сигурен), но след като казват от диагностиката, че нещата са наред с електрониката, най-вероятно е термостатът. :newsm05_41:
Както казва колегата по-нагоре - възможно е и дюзата на ижекционът да е запушена. Трябва да се вкара в оборотите, макар че по-добре да се почисти в сервиз.

Мнението беше редактирано от Владич: 26 март 2009 - 15:16

Публикувано изображение

#5 Потребителят не е активен   chrissy 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B, X12SZ
  • Град:София
  • Пол: Жена
  • Мнения: 5
  • Регистриран: 04.10.2008

Публикувано: 26 март 2009 - 16:19

Ами, и на двете диагностики, на които ходих - в Юве и при едни Опелджии, ми казаха, че ламбдата била "много жива", т.е. не би трябвало да е там. Всички филтри, т.е. маслен, въздушен и горивен, ги смених когато купих колата преди около 6 месеца, но мога да го отворя (въздушния) и да видя дали не е замърсен.

За дюзата, ще попитам как точно се отпушва, а пък термостатът ще бъде проверен в съб. и нед. Поне сега времето е готино, може човек да си повиси под и над колата :icon_razz2: .

Много благодаря на всички, които ми писаха и обясниха така търпеливо :icon_wink2: . Очаквам и още предложения за повреди, които бих могла да отстраня :newsm05_41: .

:flag:

#6 Потребителят не е активен   icefire 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B, X12SZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 96
  • Регистриран: 04.10.2008

Публикувано: 27 март 2009 - 09:56

Провери термостата, но според мен щом не си забелязала проблеми с температурата, нищо му няма. В единия случай колата загрява бавно, а в другия прегрява. Все пак, ако искаш да го подложиш на 'пълно изследване', може да се свали, да се сложи в една тенджера с вода, във водата - един термометър и цялата тази раблта - на котлона. Така можеш да наблюдаваш при каква температура термостатът отваря и дали изобщо отваря.

Иначе според мен не е зле да се види катализатора - нищо няма да ти струва - свали го и го продай на сервиза срещу резонаторно гърне.

Успех с проблема!

Мнението беше редактирано от icefire: 27 март 2009 - 10:07


#7 Потребителят не е активен   IvailoM 

  • ***GSI TEAM***
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X18XE1 .... Astra F C18XEL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4088
  • Регистриран: 13.09.2008

Публикувано: 27 март 2009 - 10:03

Виж мнениеchrissy, на 26 Mar 2009, 04:19 PM, каза:

За дюзата, ще попитам как точно се отпушва, а пък термостатът ще бъде проверен в съб. и нед. Поне сега времето е готино, може човек да си повиси под и над колата :love_opel: .


Купи си една добавка за изчистване на горивната система.Има ги по веригите бензиностанции.Сипи си хубав бензин и я изкарай на извънградско да я покараш на високи обороти.Катализатора също може да ти качи разхода,така,че го смени с резонаторно гърне и карай смело :2bg:

#8 Потребителят не е активен   chrissy 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B, X12SZ
  • Град:София
  • Пол: Жена
  • Мнения: 5
  • Регистриран: 04.10.2008

Публикувано: 29 март 2009 - 18:44

Здравейте, колеги!

Значи, направих си проверка на термостата. Резултатите са следните: за 10тина минути беше загряла до около 85 градуса и горният маркуч на радиатора беше студен. След това дадох малко газ и си спрях парното и вдигнах към 90-92 градуса. Тогава същият този маркуч се нагря - значи термостатът си е започнал да отваря правилно - в so wirds gemacht го дават, че отварянето започва на 87 градуса.

Проверих и въздушния филтър, за всеки случай, и не мисля, че е замърсен. Снимах го:

Публикувано изображение

Публикувано изображение


Малко си развалих маникюра докато проверявах, да не решите,че така ходя :love_opel:

Освен всичко това, с един приятел свалихме и свещите (по-точно той, защото аз нямам толкова сила), които, вместо да са керемидено-червени, както съм чувала, че трябва, са някви бели. Направихме и снимки:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Какво мислите?

#9 Потребителят не е активен   Emo_VectraB 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B 2.0 DTI/X20DTH caravan
  • Град:Шумен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 127
  • Регистриран: 10.04.2008

Публикувано: 29 март 2009 - 19:03

щом са бели няма проблем...

Мнението беше редактирано от Emo_VectraB: 29 март 2009 - 19:07


#10 Потребителят не е активен   spice2442 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF, C16SE
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3
  • Регистриран: 01.04.2009

Публикувано: 08 април 2009 - 22:09

смени си въздушния филтър 

от снимката която видам ми се струва 4е е за боклука този филтър

#11 Потребителят не е активен   v_ankata 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Караше corsa A cc C16SEi
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 324
  • Регистриран: 27.12.2006

Публикувано: 08 април 2009 - 22:24

Mоят съвет е да направиш ново засичане на разхода като караш колата на по дълги /грацки/ разтояния, т.е колата да е загряла през 90% от времето.Когато колата е студена горивната смес е мн по богата и ако я караш само на къси разтояния, когато не е загряла е възможно да ти даде дори двоен разход.А и ако си мислиш че тая кола ще ти харчи 5,6/100 градско жестоко се лъжеш, не слушаи тъпаците дето говорят че малките коли харчели 5..... :icon_wink2: . Това може да стане единствено ако колицата е с малък дизелов мотор. Нормалния разход на твоята кола е 7-9/100 градско и 5,5-6,5/извън града. Дано съм ти бил полезен

#12 Потребителят не е активен   pokepa 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:OPEL CORSA B X12SZ 1.2 45 hp 1996 г. VIVA, 3 врати, вече с АГУ Lovato
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 37
  • Регистриран: 09.10.2007

Публикувано: 15 април 2009 - 12:26

Здравей, колежке. Имам същата като твоята корса с мотор X12SZ. Градско във Варна и студен двигател и моята харчи към 10 на 100, но извън града я засичах и пада до 5 на 100 при скорост до 90 км в час. Така че според мен всичко е нормално. По ТТ данни на нашите корси им дават разход градско 8,7 до 8,9 литра на 100 км.
Opel CORSA B X12SZ 1.2 45 hp VIVA 1996 г., 3 врати, вече с АГУ Lovato

#13 Потребителят не е активен   iliikata5023 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra A C16NZ
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 197
  • Регистриран: 08.10.2008

Публикувано: 15 април 2009 - 18:14

Не знам дали е по темата,но имах и аз такъв проблем с моята Вектра-в града на дълги разтояния беше ми направила 16.5-18/100 км (става въпрос за Варна).Заведох я на елкон и от там понеже са мои хора и ми казаха ламда сондата заминала,но преди това викат смени си свещи,кабели,капачка и палец (мотора ми е 1.6 моно) и след това ела да я видим пак дали е сондата.Отидох казаха ми,че е на 100% тя,смених я и в момента я карам колата на не повече от 8.5/100 км градско,а комбинирания ми разход (градско-извън) е на 6.9-7.2.Та въпроса ми към колежката е:на какви километри е корсичката,понеже моята е на 203000км незнам до колко са реални и до колко не...И съвета ми към теб е:закарай я на елкон да ти направят пълна диагностика на системата,спазари се с тях като смениш изброените части,които са дефектирали да отидеш пак при тях и да ти кажат дали всичко е ОК или има още какво да се сменя.Надявам се да съм ти помогнал.Поздрави и успех с количката!

#14 Потребителят не е активен   chrissy 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B, X12SZ
  • Град:София
  • Пол: Жена
  • Мнения: 5
  • Регистриран: 04.10.2008

Публикувано: 21 април 2009 - 22:11

Здравейте, колегииии!!!

Много благодаря за всички мнения! Аз се загубих известно време, за да си правя разни пробички и да я заведа тук-там..

Двете с нея <_< ходихме в един сервиз в Горубляне при едни доста кадърни хора, те я гледаха и казаха, че попринцип този мотор бил толкова прост, че нямало какво да му се развали, но тва м/у другото само. Минах стандартната диагностика, нищо не излезе като проблем. След цялостния оглед, не ми казаха нещо много различно от Вас, а именно, че е или катализатор, или термостат, или че е припилвана главата за по-голяма компресия. Аз вече реших да взема нещата в свои ръце и да ида да ми избушат катализатора, арабинът ми го откупи и завари една тръба, не искаше пари, нищо. И ПРОБЛЕМЪТ СЕ РЕШИ!!!

Сега, по празниците, пътувах, даде ми разход 5.5 на извънградско с мааалко по-бързо каране от разрешеното и 4.9 с каране в ограниченията-т.е. 90-100 извънградско и 110 някъде по магистрала... Просто нямам думи, това не съм го виждала! Досега цифрите вървяха от 12 :wub: , после 8, после 7-8 пак при няколкото засичания...

Сега всичко е на 6, оправих разхода и започвам да търся какво друго да си майсторя по колата, искам охлаждаща жабка, но нз как да стане без да имам климатик... Може да се окаже и невъзможно, но сега ще разровя разни темички тук да видя какво пише по въпроса ;)

Още веднъж супер много благодаря на всички ви, бяхте много мили :knee: :knee: :knee:

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители