Опел Клуб България: Опел корса 1.0 12в - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Опел корса 1.0 12в сполучливи ли са?

#1 Потребителят не е активен   tupalkataa 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F, C18NZ
  • Град:Хасково
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 131
  • Регистриран: 22.05.2007

Публикувано: 30 март 2009 - 16:26

здр Колеги един мои приятел си купи опел корса 1.0 12в 99г. та вапроса е дали са сполочливи тея двигатели и какъв разход на гориво дава кои са положителни и отрицателни страни на колата.

#2 Потребителят не е активен   radko33 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaB, X17D
  • Град:Лом
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 30.01.2009

Публикувано: 30 март 2009 - 17:57

Eдин колега кара такава корса.Разход градско 9-10 газ. Nе е много доволен и от мотора.
lom city

#3 Потребителят не е активен   valio_78 

  • дългогодишен опелист
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F Caravan 2.0 16V X20XEV; CorsaB 1.0 12V X10XE-вече C16NZ
  • Град:Червен бряг
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 210
  • Регистриран: 16.09.2007

Публикувано: 30 март 2009 - 18:20

Моята дава разход 4.9/100 с включен климатик на бензин, не са мн сполучливи мотори, мн им се е..ва електрониката, ЕРГ клапан и датчик на колянов вал

#4 Потребителят не е активен   xarvatina 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB, X20DTL
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 158
  • Регистриран: 25.03.2009

Публикувано: 30 март 2009 - 18:25

имам такава, 1.0 12V 2000г. дебитомера ми не бачка и съм му откачил буксата и ми дава разход градско около 7 - 8 л. а като си работеше, гореше някъде около 5 - 6 л/100 бензин... няма газово, мотора си работи идеално, докарах си я от германия, там я купих от првия собственик който ми е личен приятел, колата е на 116хил. реални и е много запазена, за мен е много добра кола... а колко е сполучлива... ще си проличи с времето...

#5 Потребителят не е активен   flamingo181 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa B 1.4Si '94("Магнита") Opel Signum 2.2 DTI '03 ("Гръм")
  • Град:Поморие
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 115
  • Регистриран: 26.03.2007

Публикувано: 30 март 2009 - 18:58

Един мой колега има такава от 2 години, доволен е. Мисля, че му даваше 6-6,5 литра разход. Градска кола...
Публикувано изображение

A warrior lives for battle.

#6 Потребителят не е активен   tupalkataa 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F, C18NZ
  • Град:Хасково
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 131
  • Регистриран: 22.05.2007

Публикувано: 30 март 2009 - 19:30

Колеги на приятелчето е 90хиляди километри колкото се сещам от коли много добре изглежда колата запазена лачена времето ще покаже Благодаря за отговорите

#7 Потребителят не е активен   evil 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Корса B (Viva)1.0 12V екотек /1998/
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 15
  • Регистриран: 25.03.2007

Публикувано: 30 март 2009 - 20:46

Моята е такава и и съм доволен,още като я взех светеше лампата на инжекциона но компютара каза че датчика на ЕГР клапана не връщал сигнал и за 70лв щели да оправят нещата но аз се отказах понеже с разход от 4на100 извън градско и 6,3 градско не ми се рискува.Иначе колата е доста пъргава с доброто си съотношение килограми-мощност.Имал съм доста служебни автомобили ,в момента съм с мини ван на рено и твърдя че екотека е по-добър.Климатик или газ на този мотор според мен не е много удачно.Като минус на колата мога да посоча рязкото повишаване на разхода при скорости над 90-100-110.Когато е закупих я настъпах на 40-50км разтояние 150-160 и на моменти 170 и разхода удари 15.Колата е 98г ,рядко е карам ,стои в гараж и въпреки това на доста места избива ръжда така че приказки от рода на "Опел са си взели поука за ръждата" са ала-бала.Като плюсове твърдя са:малкия разход,надежноста на Опел,големия обем за товар когато бутнеш задните седалки и не на последно място малкия разход за подръжка.Ангренажен ремък колата няма,3 литра масло и идват в повече и масления и въздушния филтър се сменят без никакви инструменти с бензиновия филтър и този на купето е малко по-трудно но пък не се спенят всеки ден.Като цяло мисля че автомобила е добър за цените в които се движи.

#8 Потребителят не е активен   _shady 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Tigra А Х14ХЕ, C20XE
  • Град:Ловеч
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1559
  • Регистриран: 16.12.2006

Публикувано: 30 март 2009 - 21:03

Карал съм такава кола 99ти набор и мога да споделя,
че на мен адкси ми допадна!За градско е просто перфектна.
Гори малко(около 7) и се вре навсякъде.Собственика и
се оплаква,че пътуването с нея извънградско е доста тегаво-
все пак е 54 коня...
Като цяло и аз чувам,че тези 3 цлиндрови мотори не са
от най-сполучливите,НО много неща си зависят и от
това как е гледана колата!
Поздрави!
Публикувано изображениеПубликувано изображение
Оранжево небето,оранжево морето, оранжева тревата, оранжев и градът, оранжеви дечица с оранжевите майки,оранжеви китари,оранжево звънтят

#9 Потребителят не е активен   aan_astra 

  • Пали асфалта...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:астри F X16SZR, Х16SZ, C16NZ
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 893
  • Регистриран: 02.02.2007

Публикувано: 04 април 2009 - 18:49

Тия корси 1.0 са най големия жумел правен от опел някога , три цилиндъра и супер натъпкан с датчици мотор .Много по добра е корса 1.2 или 1.4 то и от цената можеш да се ориентираш сам и да си направиш изводи как кола с 1.0 двигател набор 2000г. струва 3000лв и как същата година но 1.4 струва 4000лв защо? Отговора е много прост просто едната кола няма нищо общо с другата като вървене и динамика на автомобила, а за горенето малко спорен въпрос защото в доста случаи по големиат мотор е даже по-икономичен от малолитражката дето постоянно трябва да я пържиш за да върви .

#10 Потребителят не е активен   vesko_01 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaB, X10XE
  • Град:Сопот
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4
  • Регистриран: 08.04.2009

Публикувано: 10 април 2009 - 21:04

Имам Opel corsa 1.0 12v произведена 1999 година удобна е за градско ползване ама сменях феродовият диск и от тогава ми свети жълтата лампа и няма изгасване даже и без да има проблем надявам се да ми помогнете нов съм във форума и ще очаквам отговор от вас благодаря.

#11 Потребителят не е активен   gsimania 

  • Свети Петър
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Audi A3 / Chrysler Voyager
  • Град:Радомир/Перник
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 418
  • Регистриран: 17.11.2006

Публикувано: 10 април 2009 - 21:34

:icon_wink2: Приеми го буквално.

#12 Потребителят не е активен   Hueber 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa X12XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 26
  • Регистриран: 08.04.2008

Публикувано: 14 април 2009 - 16:51

Виж мнениеaan_astra, на 04 Apr 2009, 07:49 PM, каза:

Тия корси 1.0 са най големия жумел правен от опел някога , три цилиндъра и супер натъпкан с датчици мотор .Много по добра е корса 1.2 или 1.4 то и от цената можеш да се ориентираш сам и да си направиш изводи как кола с 1.0 двигател набор 2000г. струва 3000лв и как същата година но 1.4 струва 4000лв защо? Отговора е много прост просто едната кола няма нищо общо с другата като вървене и динамика на автомобила, а за горенето малко спорен въпрос защото в доста случаи по големиат мотор е даже по-икономичен от малолитражката дето постоянно трябва да я пържиш за да върви .


Подкрепям колегата, определено 1.2 и 1.4 са по-добрите двигатели. Аз карам 1.2, и пак ми се вижда слаб на моменти (65к.с.),а какво остава за 1.0 - единствено за градско каране, на извънградско ще даде може би и повече от по-големите двигатели. По книжка за 1.0 (X10XE) разход градско - 7.5 - 7.8 (зависи вече колата с какви гуми е,колко врати, натоварена ли е и т.н.).Извънградско - 4.7 - 4.9 (за 1.2 същите стойности са съответно 8.5 и 5.3) При по-голямо натоварване на двигателя обаче по-малкия двигател естествено би дал по-голям разход.

#13 Потребителят не е активен   simko 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa 1.4i C14NZ
  • Град:Габрово
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 78
  • Регистриран: 29.01.2007

Публикувано: 14 април 2009 - 20:40

Определено от личен опит ще кажа, че 1,2 и 1,4 л. мотори са много по-добрите вариянти.Аз лично карам Корса Б 1,4 двигател 60 коня и си върви прилично имайки предвид малкото и коне. Виж бащата си взе само че Корса Ц по-новата, но 1,0 двигател. И какво да ти кажа, разбира се че има разлика между 3-те и 4-те цилиндъра в полза на по-големия двигател.

#14 Потребителят не е активен   vankata_nedel4ev 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F X16SZR
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 319
  • Регистриран: 26.03.2007

Публикувано: 19 април 2009 - 09:09

най-смотания мотор на опел.имах отвратителен опит стакава корса.пълен боклук

#15 Потребителят не е активен   vulka 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra-F 1.8 C 18 NZ; Corsa-B X 10 XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 07.10.2008

Публикувано: 04 юни 2009 - 12:14

аз,също имам такава корса 1.0 12v и съм много доволен.малък разход,върви доста прилично и просто си е много добра на разни хора разни идеали и мнения
Библията ни учи да обичаме ближния си ,Кама Сутра как !!!

#16 Потребителят не е активен   HIGHWAY 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Corsa B X12XE 99г. Renault Symbol 1,4 2009г.
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 169
  • Регистриран: 05.11.2007

Публикувано: 04 юни 2009 - 14:10

Виждам, че до тук никой не е споменал и нещо доста съществено. Трицилиндровия мотор конструктивно има повече вибрации от четирицилиндровия - което според мен не се отразява добре на всички датчици с които е натъпкан, а също и на компютъра, които е закрепен на блока. Факт е че, при три цилиндровия мотор по често дефектира компа отколкото при четири цилиндровия.
Според мен по добрия вариант е X12XE - четири цилиндров е и отново е с верига, а разхода му в сравнение с X10XE е незначително по голям.....
Иначе разни хора - разни предпочитания......
Публикувано изображение

#17 Потребителят не е активен   loudnes 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF C1.4NZ caravan `92/93
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 191
  • Регистриран: 06.12.2006

Публикувано: 04 юни 2009 - 21:07

Виж мнениеHIGHWAY, на 04 Jun 2009, 03:10 PM, каза:

Виждам, че до тук никой не е споменал и нещо доста съществено. Трицилиндровия мотор конструктивно има повече вибрации от четирицилиндровия - което според мен не се отразява добре на всички датчици с които е натъпкан, а също и на компютъра, които е закрепен на блока. Факт е че, при три цилиндровия мотор по често дефектира компа отколкото при четири цилиндровия.
Според мен по добрия вариант е X12XE - четири цилиндров е и отново е с верига, а разхода му в сравнение с X10XE е незначително по голям.....
Иначе разни хора - разни предпочитания......


Има и плюсове
По малко цилиндри, бутала къси леки валове > по малко съпротивление >по голямо кпд
по малко количество масло антифриз което за градски автомобил е важно ще влиза по бързо в работен режим ...
опели :D музика електроника и развратни мацки

#18 Потребителят не е активен   Pinto 

  • Опел фен
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел Астра Ф, Седан,1992 год., C14NZ
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 802
  • Регистриран: 30.10.2006

Публикувано: 27 септември 2011 - 09:01

Действително ли са чак толкова зле тези двигатели. Не намерих никакво положително мнение за тях, а гледам по сайтовете най-продаваните Корси са с този двигател.

#19 Потребителят не е активен   ASTRA GL 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C14NZ; Corsa B X10XE
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 208
  • Регистриран: 12.12.2004

Публикувано: 27 септември 2011 - 10:03

Здравей, колега. Аз карам корса с този мотор от 3 години и половина. Със смесено мнение съм - може да се каже, че двигателя е икономичен, много слаб, но въпреки това пъргав в града. Двигателят е с верига, досега не съм пипал нищо по нея, но имай в предвид, че е 3-цилиндрова колата и има доста повече вибрации от нормалните двигатели. Като разход ми гори около 5 извън града и 7,5 градско (Варна), но разхода беше с половин литър по-нисък преди да сменя ламбда сонда. Проблемите по двигателя са стандартните - дебитомер, ламбда сонда, датчик на коляновия вал. Като цени не са никак евтини (дебитомер оригинален - 460 лв?!; ламбда сонда Бош универсална - 160 лв; датчик на коляновия вал - италианско менте - 52 лв.) Извън града шофирането на колата е изпитание - за да изпревариш ТИР трябва да гледаш много много напред, но в града на 1-ва и 2-ра предавка е доста пъргава. Предимството е, че икономисваш пари от консумативи - 1 свещ по-малко и по-малко масло (около 3,5 л).

Мнението беше редактирано от ASTRA GL: 27 септември 2011 - 10:04

Публикувано изображение

#20 Потребителят не е активен   emillio 

  • Пешеходец
  • ПипПип
  • Група: Валидация на Профил

  • Автомобил:Corsa B 2000 edition
  • Град:Sofia
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 13
  • Регистриран: 23.10.2011

Публикувано: 04 април 2012 - 21:56

Здраво,
И аз съм с този мотор, за вървенето нямам забележки, екстра си върви, като я караш с едно дете :) с 4 човека по-трудно но пак се ядва. Мотора е тъпан със скъпи джаджи и като се почне...
Като ги взимаме средно 7-10 годишни тези коли, то регулярно се трошат повече. Комбинирано с HI-tek горивата у нас, и търговските трикове 1л над нормите си е норма за каране в БГ:)- Значи двигателя е в отлична форма!!!
Жена ми е супер доволна, ходи си на работа и слава богу събира децата :newsm05_41: иначе става по-зле :20ashley_results: Разхода и е готин и не е трудна за паркиране.
Основния недостатък на мотора са вибрацийте, за които е опюван много, но слава богу, че не са му лепнали и 2 балансиращи вала че тогава нямаше въобще да ги купуваме тези коли (хи-хи-хи)
Вече правя година, имал съм прпблемi със ЕРГ, биде почистен, и скоро в студа заклини вече магереното от предишен собственик моторче на дрооселовата клапа. Стоеше по-отворена и набираше кат луда... само на бензин не ми отърваше :) ~12/100.
Когато е по-новичка или във форма се кара с кеф колицата.
И понеже нямам 3 такива да я сравнявам с по-убавите и сестри си я харесвам такава :) Иначе да сигурно 1,2 мотора ще и ходи по-добре :flag:

Опс за малко да забравя, за ръждата... Моята като италянка не я познава тази мръсна думичка, обаче съм виждал и много по-зле Корси.
Имайте в предвид колеги че стоейки на 1 място колата не се проветрява и ръждясва по-бързо от кола дето се кара! Особенно пред блока - готова е.
Също не забравяйте големите наводнения в западна европа преди 5-6 години и те ня бяха единствени... 30 % от колите са поудавени, което е покана за ръжда от вътре. Като паднеш на такава... чудо :wall: :wall: :wall:
Та супер си е колицата въпрос на късмет е. Не малко хора познавам със синдрома "не излиза от севиза" За всяка марка важи! За съжаление част от тях са с Опели - уви късмет :good:

Споделете тази тема чрез:


  • 2 Страници +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители