Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Автомобилни Газови Уредби [АГУ]

Запалителни свещи за АГУ...

pensaka снимка pensaka 01 април 2011 - 19:00

Нека се изкажа и аз по темата-карам втори ОПЕЛ-и двата моно на LPG-общо с двата около 110000км на газ-слагам еднополюсни на NGK по каталог и нямам никакви грижи-триполюсните са по каталог за бензин но колата върви 99% на газ и по горе колегата правилно обясни в какво се състои разликата.Две зими ми се наложи да паля директно на газ-заради изгорели бензинови помпи-при минус 20 градуса мотора стартира ВЕДНАГА без проблем.Смятам че съм бил полезен-все пак избора си е ваш.

Отговори

ivan_pop снимка ivan_pop 01 април 2011 - 20:18

За работа на газ няма значение с колко полюса са свещите.
Важно е да отговарят по каталог за автомобила.
И с 10 полюса да са свещите,искрата прескача между централния електрод и един от останалите(най-близкия)
Отговори

TOTTI868 снимка TOTTI868 01 април 2011 - 20:31

Да споделя и аз моите виждания.Колата е на метан.Като я взех беше с Бош.После слойих НЖК-еднополясни.И както ми акзаха на 10000км от слагането взе да ми попредърпва и след 100км ми изгърмя въздушния филтър.Казаха ми че свещи се сменяли на 10000 км на газ,метан.Сега сложих по каталог Бош с иридиево покритие специално за газ.Досега 8000км няма проблеми!!!
Отговори

izzo_86 снимка izzo_86 01 април 2011 - 21:02

Карам на газ с еднополюсни свеши на Бош, с платинен електрод! Перфектни са никакви проблеми дори и на бензин, взех ги по каталог ,дори на много добра цена!
Отговори

TOTTI868 снимка TOTTI868 01 април 2011 - 21:32

 izzo_86, на 01 април 2011 - 21:02, каза:

Карам на газ с еднополюсни свеши на Бош, с платинен електрод! Перфектни са никакви проблеми дори и на бензин, взех ги по каталог ,дори на много добра цена!

И моите са същите еднополюсни само че са с иридиево покритие.Според вас на колко км трябва да се сменят.Тези моите ги дават на 12000-1500км
Отговори

izzo_86 снимка izzo_86 01 април 2011 - 21:52

чесно да ти кажа незная! един казва едно друг друго...... аз като ги взех ми казаха 50000 км. спокойно да карам,ама кой знае ще изкарат ли?

като почувстваш че колата прави парчета ги сменяш!
Отговори

TOTTI868 снимка TOTTI868 02 април 2011 - 09:52

ooooo 50000е много -знам чекато се кара на бензин свеща се сменя на 35000км-а на газ на 10000-15000.единда же вика на 7000 ама то ако е така къде ще му излезе края
Отговори

cobalt снимка cobalt 02 април 2011 - 17:07

Аз лично съм с DENSO еднополюсни, вече около 30-35000 съм минал с тях , колата е карам предимно на газ и да чукна на дърво все още нямам никакви проблеми, а и да ми направят пак бил си купил такива.
Отговори

izzo_86 снимка izzo_86 02 април 2011 - 18:59

Да зная когато караш на газ сменяш свещи на около 10 000 км. За боша ми казват такива километри, сега наскоро навартях с тях над 100000 км. ще ги видиме колко дълго ше карат:confused:
Отговори

perko снимка perko 03 април 2011 - 10:44

Момчета, тва за километрите си е вятър работа.От 2000-2008 баща ми смени 4 коли- основно руски, защото ги ползва за работа и не си струва да трошиш западен по нашите пътища - всяка за по 2 години: 2 москвича и 2 лади. на всяка има по около 100-120хил км= около 450хил км за 4те коли. Карани са главно извънградско в търновски регион. И сега идва интересната част, която някой ще приемат за реклама - за мен е въпрос на поддръжка на автомобила.
4 електродни свещи Бош, купени за първия москвич се прехвърлят последователно на 4те коли. тоест едни и същи свещи са карани 450хил км. всичките на газ както се досещате :)
Разхода на всички коли е 7 извънградско и 9 градско(ВТ). Съгласен съм, че руските коли не са толкова чувствителни като по съвременните от към части, но не са и толкова далеч като технология.Принципа на работа си е един и същ. Тук някой хора споменават 7-10 хил период за смяна на свещи - което показва или колко не разбират и са дочули нещо някъде или колко некачествени части се продават в България.
Не знам дали знаете, но гаранцията на нов автомобил в България е наполовина от тази, която дава производителя. Представителите на някой от основните марки групово са я намалили - иначе ще фалират ако поддържат оригиналната гаранция при нашите горива и пътища.
При свещите явно ситуацията е същата - комбинацията от скапани горива, скапани части и чувствителни автомобили води до по честото изпразване на вашите джобове в търсене на по-дълголетната част на принципа проба грешка.
Аз лично карам 80хил км на газ със свещи Беру с 1 електрод(само да кажа че няма 3 и 4 полюсни свещи - всичките са 2полюсни- (+)(-) :)
Не ги хваля, просто нямам проблеми с тях все още. Разхода е 7изв. 11-12 градско(софия). не гърми, пали на -20 на газ от раз. Засега нямам оплаквания.
Като заключение: ако не знаете какво да купите се доверете на каталога. По метода "абе един приятел ми каза....." само пълните джобовете на други хора.Ако този приятел го смятате за много опитен разбирач, и все пак искате да модернизирате автомобила си с последна технология части - експериментирайте на воля - добрата динамика с нисък разход е цел на доста хора :)
Мнението беше редактирано от perko: 03 април 2011 - 10:47
Отговори

vankata79 снимка vankata79 05 април 2011 - 06:56

Някой с достъп до Аутодата би ли погледнал какви свещи се препоръчват за Зафира с метановия двигател - Z16YNG, Благодаря предварително.
Отговори

Lukarev снимка Lukarev 05 април 2011 - 07:54

 vankata79, на 05 април 2011 - 06:56, каза:

Някой с достъп до Аутодата би ли погледнал какви свещи се препоръчват за Зафира с метановия двигател - Z16YNG, Благодаря предварително.


Здравей, колега! Аутодата-та казва следното: Bosch FLR8LDCU 0,9-1,1 mm. Само това е посочено там. Дано съм бил полезен!
Отговори

vankata79 снимка vankata79 05 април 2011 - 18:52

 Lukarev, на 05 април 2011 - 07:54, каза:

Здравей, колега! Аутодата-та казва следното: Bosch FLR8LDCU 0,9-1,1 mm. Само това е посочено там. Дано съм бил полезен!


Благодаря, ще проверя в магазина какво ше кажат за тези свещи.
Отговори

sashonikolov снимка sashonikolov 05 април 2011 - 19:36

за оригинални свещи GM ще ти кажат цена около 13 лева за бройка.А те са същите свещи Бош само,че с логото на GM.За Бош свещи по модела незнам каква е цената но все пак е ориентировъчна тази на GMите....
Отговори

lupo13 снимка lupo13 06 април 2011 - 12:27

 Lukarev, на 05 април 2011 - 07:54, каза:

Здравей, колега! Аутодата-та казва следното: Bosch FLR8LDCU 0,9-1,1 mm. Само това е посочено там. Дано съм бил полезен!

тцтцтц :25: в EPC-то пише друго FR7-DPP33 или 12 14 029 :thu:
Отговори

barezz снимка barezz 26 май 2011 - 10:13

Колеги, дайте малко акъл :)
Вектрата от аватара я карам винаги с GM свещи по каталог FLR8LDCU и на газ/ГИ. Първите два комплекта изкараха някъде по около 30 000км. На последния комплект обаче, който сложих, в началото просто колата летеше, не бях я усещал така. После навъртях някъде към 5000 км и нещо осезаемо загуми мощност, просто няма силица. В неделя ще свалям свещите да ги погледна дали имат нагар, как е разстоянието и тн.
В каталог на бош видях, че за този двигател Y16XE дават два вида свещи специално за газ:
- FR7DC+ с един електрод и 0,7мм разстояние, смяна на 15 000 км.
- FR7KI332S платинено иридиеви, пак с един ел. 0,7мм, смяна на 30 000 км.

Та въпроса ми е, някой карал ли е с тези модели свещи на газ, и има ли смисъл да сменям оригиналните стандартни?

Благодаря предварително
Отговори

barezz снимка barezz 26 май 2011 - 10:31

Вижте на какво попаднах в един каталог на бош:

LPG
When operating on LPG gas, the internal combustion pressures
and temperatures are higher, this results in a higher voltage
required for ionisation. (the spark to jump the electrode gap)
With older contact ignition systems, a reduction in the spark
plug gap compensates for this higher voltage requirement.
Gas operation also causes less deposits and fouling, so the
heat range selection can be one range colder than the petrol
plug.
The correct spark plug will depend on whether the vehicle is
run completely on LPG or is dual fuel. SPecial attention should
be paid to older contact ignition systems ( as follows ).Where
LPG is not specified in the application section, follow the
guidelines below:
In high energy ignition systems the recommendation generally
remains unchanged between LPG and Petrol. However your
driving conditions and LPG Petrol ratio may affect this.


LPG Only ( retrofit )
In older cars the electrode gap needs to be set 0.1 - 0.2 mm
smaller and the heat range should be one range colder.
Misfire due to carbon fouling is unlikely and the colder plug
should increase service life
Eg: WR8BC+ 0.8mm ( petrol ) to WR7BC+ 0.7mm ( LPG )

Dual Fuel
The spark plug is usually measured in petrol mode and you
will need to make a compromise between the operation on
both fuel types.
If you use mainly LPG the electrode gap should be reduced
1 - 2mm and go one heat range colder.

WR8BC+ 0.8mm ( petrol ) to WR7BC 0.7mm ( LPG)
Note that if this vehicle runs on petrol in stop / start traffic it
can misfire if using the LPG plug.
Note that electrode gap changes greater than 2mm should be
avoided. Do not regap Super 4’s
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 27 май 2011 - 00:07

Така.
До тук две страници изписани кой какви свещи на какво ги е карал. А единствено последния пост има полезна информация за свещи конкретно за газ и защо трябва да бъдат такива. Не, че съм разбирач но ще се опитам да опиша горното на български. Свещите с повече от един електрод са с НЕРЕГУЛИРУЕМО разстояние между електродите. При бензин искрата възниква при опредено напрежение и свещите са изчислени със съответното разстояние между електродите. Бобината и кабелите са изчислени конкретно за това напрежение при всеки двигател. При работа газ електропроводимостта на горивната смес е по-ниска и напрежението трябва да се качи доста за да се получи пробив и съответно искра. Това товари бобината и кабелите. Отделно момента на запалването се измества. И от тук промяна в работата на двигателя - не добро възпламеняване, не пълно изгаряне, връщане във входните колектори - така известния гърмеж. За това свещите за газ обикновено са еднополюсни с по-особена геометрия на централния електрод за по-добра искра и НАМАЛЕНО разстояние между електродите.
За това вместо стандартни свещи за конкретен двигател с 2+ електрода и 1-1,2мм разстояние трябва да търсим еднополюсни с 0,1-0,2мм по-малко разстояние и една идея по-студени поради по-високата температура на горене на газта.
Мнението беше редактирано от 4ebura6ka: 27 май 2011 - 00:12
Отговори

georgibakarliev снимка georgibakarliev 27 май 2011 - 07:44

Здравейте и аз да попитам имам ZAFIRA B с двигател 1.8 XER, какви свещи да и сложа като ще карам на газ LPG.....???
Отговори

TOTTI868 снимка TOTTI868 27 май 2011 - 12:51

аз карам на метан и съм си купил покаталог за модела Бош с иридиево покритие еднополюсни
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg