Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Двигатели, горивни системи, съединители, ск.кутии

Кое показание за моментен разход е вярно

шпирко снимка шпирко 11 юни 2009 - 20:57

Колеги, един малко странен въпрос, но все пак интересен.
При спускане на включена пета, без газ, бордкомпа отчита разход 0,0 л, а при спускане и изключен от скорост 1.1 - 1.5 л.
Винаги при движение на скорост, без подаване на газ, компа отчита 0,0 л., а при свободен ход около литър.
Кой разход е верният, и защо, при положение, че на скорост двигателят работи примерно на 3000 оборота и би трябвало и горивото да е в по-голям разход.
Интересно, при кой режим разхода е по-малък, при спускане на включена скорост или при спускане на свободна?
Не мога да схвана, ако някой може да го обясни.
Отговори

hudson снимка hudson 11 юни 2009 - 20:59

И двата са верни-така като гледам колегите по-долу ще ти обяснят.
Мнението беше редактирано от hudson: 11 юни 2009 - 21:00
Отговори

siegfrid снимка siegfrid 11 юни 2009 - 21:01

При спускане/спиране на скорст ЕКУ-то отчита, че педалът за газта не е натиснат и се прекратява подаването на гориво - това е причината моментния разход да е 0, докато при спускане по инерция се отчита повишаване на количеството въздух и от там леко се покачва разхода :newsm05_41:
Мнението беше редактирано от siegfrid: 11 юни 2009 - 21:45
Отговори

savski снимка savski 11 юни 2009 - 21:01

Миналата година в Германия карах една чисто нова Фиат Брава на рент-а-кар и показанието за моментния разход беше същото. На включена предавка без газ (независимо дали беше ревно или стръмно) показанието беше 0 литра, а на иключена от скорост даваше ... литри...
И аз се бях замислил каква е логиката :newsm05_41:
Отговори

eskaliburg снимка eskaliburg 11 юни 2009 - 21:10

Аз съм си го обяснил така , при определена предавка над 2000 оборота колата си е набрала скорост и като я пусна пак ми показва 0.0 разход по права линия, а ако си примерно със 40 на 3-та предавка си мислиш, че е по икономично но явно не е :o а и самия борд- комп като си да кажеме на 2ра и ли 3та със 30 сама си ускорява колата :newsm05_41:
Отговори

Ивчо снимка Ивчо 11 юни 2009 - 21:18

До колкото знам опелите са с ел.жигльори,които при спускане на скорост не пускат гориво,а оставят колелата да въртят двигателя.Ако това е так следва,че при спускане на скорост няма разход.Ако е изключена от скорост двигателя си поддъжа едни 850об/мин за които си гори бензин,който е там някъде 1.1-1.2л/час гори една кола при работа на празен ход.Това за жигльорите не съм го чел в книга,а доста хора са ми го казвали за това не твърдя,че е 100% така,ако бъркам някъде нека някой по-знаещ да ме поправи.
Отговори

hudson снимка hudson 11 юни 2009 - 21:32

Расъжденита са ти правилни, но термините не.
Не жигльори, а дюзи, ижектори...
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 11 юни 2009 - 21:42

Това е обсъждано вече...
Нека повторя:
- При спускане на скорост с обороти над 1200 инжекторите не пръскат гориво т.е. моментиният разход е 0.0л/100км и това е режима на "моторна спирачка" - нещо абсолютно нормално дори за карбураторните двигатели - няма смислъл да се пръска гориво при условие че двигателя се върти от инерцията на автомобила.
- Когато оборотите паднат под 1200 инжекторите започват да пръскат толкова гориво че да се поддържа 14.7:1 съотношение въздух/бенизн - това също е нормално защото в противен случай двигателя ще изгасне при по-нататъшно спадане на оборотите.
- На място се показва разход в л/час защото няма скорст и не може да се дели на 0 :o . Това е разхода необходим да се преодолят силите на триене в двигателя и обслужващите агрегати като отново се поддържа AFR 14,7:1

Оборотите, под които започва да се пръска гориво е различно на различните двигатели - примерно при мен е под 1000 оборота. Също така моментният разход на място е различен на различните двигатели и зависи както от кубатурата така и от възможността да се постигне по-хомогенна смес при ниски обороти - примерно Twinport или T-tec използваt swirl екефта за завихряне като се деактивира единият смукателен клапан, а също и VVT-i системите за променливо газоразпределение. пример - при X20XEV е 1,0-1,1л/ч. при текущия ми Z16XER е 0,6-0,7 л/ч

Още нещо при натискане на газта до 6000 оборота и последващо пълно отпускане - двиагтелят отново спира пръскането на гориво, а докато паднат оборотите под някакви дефинирани - отново се започва да се пръска гориво за да не изгасне двигателя - въздуха при празен ход се осигурява от байпасна на дросела система която регулира въздуха чрез стъпков двигател. при новите двигатели които са gas-by-wire директно се отваря малко дроселовата клапа. Естествено пак AFR(Air-Fuel-Ratio) е 14,7:1
Нещо любопитно - с широкобандова ламбда сонда съм мерил X20XEV-а мина поне 200 000 км и ковеше яко 14,7:1, е разбира се при рязко натискане обогатяваше сместа на 13,2/13,8:1 - така че електрониката си върши перфектно работата :newsm05_41:
Отговори

шпирко снимка шпирко 11 юни 2009 - 22:38

Ясно. Благодаря за инфото.
А все си мислех че компа се гъбарка нещо ... :)))
Отговори

Ivo Nikolaev снимка Ivo Nikolaev 15 ноември 2009 - 12:30

И аз веднъж се возих при приятел и ми направи впечатление нулата на разхода. И той ми обясни, че когато колелата движат двигателя не се подава гориво и разхода си е кръгла нула. Следователно при спускане е по-икономично да се остави на 5-та отколкото на свободна, когато е необходимо подаване на гориво за поддържане на оборотите на празен ход.

Въпросът ми обаче е дали това важи и за моята Зафира (2004 г.)??? Нямам разходомер и дано има някой компетентен да ми отговори :-)
Отговори

becinko снимка becinko 15 ноември 2009 - 13:06

А за моята стара кошница има ли нещо подобно ?
Отговори

hudson снимка hudson 15 ноември 2009 - 13:14

 Ivo Nikolaev, на 15 Nov 2009, 12:30, каза:

Въпросът ми обаче е дали това важи и за моята Зафира (2004 г.)??? Нямам разходомер и дано има някой компетентен да ми отговори :-)

Защо си мислиш че твоята кола е изключение? Това което е описал колегата dj_simo_boy важи за всички.

 becinko, на 15 Nov 2009, 13:06, каза:

А за моята стара кошница има ли нещо подобно ?

Нещо подобно на какво?
Или просто трябва да пишеш във всяка тема?
Отговори

becinko снимка becinko 15 ноември 2009 - 17:03

Просто се интересувам,дали и моята астра намалява разхода до 0 когато спускам по байрите

П.С.Под "Нещо подобно" имах предвид такива настройки в компютъра.
Отговори

Ivo Nikolaev снимка Ivo Nikolaev 15 ноември 2009 - 17:10

[quote name='hudson' date='15 Nov 2009, 13:14' post='686492']
Защо си мислиш че твоята кола е изключение? Това което е описал колегата dj_simo_boy важи за всички.

Надявам се че е така и това важи за всички опели (или поне от определена година насам), но със сигурност не и за всички автомобили. Старите автомобили и колелата да принуждават двигателя да се върти пак се подава известно количество гориво, за да има гоене, защото иначе съпротивлението на двигателя става много голямо. От опит знам, че един москвичпри спускане без газ на скорост променя съпротивлението на двигателя ако двигателя се угаси от ключа - следователно си има горене.

А това е важно за начина на шофиране и искам да го знам със сигурност.
Отговори

floyd снимка floyd 15 ноември 2009 - 18:54

Е ти па какво сравнение направи - с Москвич. За да се осъществи тази система нали трябва да има компютър, който да отчита, че оборотите са повече от 1500 (при моят двигател), че дроселовата клапа е затворена, и да спре дюзата или дюзите.
C14NZ я има тази функция, спокойно. Много просто може да се провери системата за принудителен празен ход - някъде на равно и право на 2-ра предавка пуснете газта от около 2500 - 3000 оборота, и сами ще усетите как до определени обороти двигателя спира колата, след което изведнъж поема и си върви без подаване на газ. Така ще си видите и до колко оборота работи системата.
Отговори

hudson снимка hudson 15 ноември 2009 - 20:05

 Ivo Nikolaev, на 15 Nov 2009, 17:10, каза:

Старите автомобили и колелата да принуждават двигателя да се върти пак се подава известно количество гориво, за да има гоене, защото иначе съпротивлението на двигателя става много голямо. От опит знам, че един москвич при спускане без газ на скорост променя съпротивлението на двигателя ако двигателя се угаси от ключа - следователно си има горене.

Дай сега да се разберем - за ретро коли не говорим :drinks:
Спирането на горивото го има дори при последните карбуратори от края на 80те години. А от началото на 90те, карбуратори на серийни коли не се слагат.
Отговори

dj_simo_boy снимка dj_simo_boy 16 ноември 2009 - 14:02

Още нещо се сещам - при двигателите с променливо газоразпределение и gas-by-wire може да се завъртят валовете че да падне компресията и ако заедно с това се отвори дроселовата клапа може да се постигне още по малко съпротивление на двигателя при спускане по инерция на скорост...
Но дали се прави е друг въпрос. Ако някой знае нещо по въпроса да пише че да разнищим въпроса до дупка.
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg