Опел Клуб България: преобразуване от ком -усб,решение - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

преобразуване от ком -усб,решение за аутоскенера

#1 Потребителят не е активен   excitron 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G, X18XE1
  • Град:Сливен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 24.10.2006

Публикувано: 11 юли 2009 - 09:04

здравейте ,имам аутоскенера,но е с ком порт и искам да го направя за usb,това може да стане като се ползва драйвер PL2303,от примерен кабел които не използвам за телефон самсунг, особеността е че ми трябва схемата на аутоскенера , преди време я имаше тук в форума ,беше побликувана от ваклин, сега тая схема немога да я намеря
интересуваме преди всичко пинчетата от ком порта ,зная че се позват Тх ,Rx, GND ,н о има направен един мост между пинчета DTR - DSR, и те с един общ проводник отиват отново към платката на аутоскенера , точно те трябва същто да свържа към драйвера ПЛ2303 ,ЗА какво служат те ,су6то така сигналите от пл2303 са инвертирани ,с изключение на Тх и Рх,тъй че за DTR I DSR ,просто ще трябва да са инветирани когато се подават към входа на мах232

ако ми откриете схемата на аутоскенера ще съм благодарен,защото моя съм го вградил в кутия и малко е позалят с топъл силикон ,проблематично ще е пак да го развалям

Мнението беше редактирано от excitron: 11 юли 2009 - 09:04


#2 Потребителят не е активен   Shmortz 

  • OPEL Forever !
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A - E16NZ, Astra F - C16NZ, Vectra C - Y22DTR
  • Град:Кърджали
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3078
  • Регистриран: 14.02.2006

Публикувано: 11 юли 2009 - 16:03

ами намери си описанието на този ПЛ2303 и си го направи направо с 9 пинова букса, може да го ползваш и за друго после
...луд умора няма...

Публикувано изображение

#3 Потребителят не е активен   excitron 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G, X18XE1
  • Град:Сливен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 24.10.2006

Публикувано: 11 юли 2009 - 20:15

по принцип пл2303 се свързва към драйвер ,тъй като сигналите които излизат от нея са на ттл ниво ,а към 9 пиновият комп порт се подават нива +-15волта
та освен това ауто скенера има собствен мах232, чийто изводи за тх и рх се свързват директно към пл2303 ,но има на аутоскенера ,още едни изводи ,дср и дтр ,които не мисля че могат да се вържат директно към пл2303,тъй като на изхода на този пл2303 сигналите са активно ниско, без тх и рх
та ме интересува за какво са тези дср и дтр на аутоскенера ,и подават ли се директно към мах232 или пък управляшат някои транзистор от скенера,

вариант е да имам снимка на платката на аутоскенера ,пак 6те разбера

#4 Потребителят не е активен   Shmortz 

  • OPEL Forever !
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A - E16NZ, Astra F - C16NZ, Vectra C - Y22DTR
  • Град:Кърджали
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3078
  • Регистриран: 14.02.2006

Публикувано: 14 юли 2009 - 21:53

ми не знам какъв е тоя пл2303 но на серийния порт нивата са логически 5 волта а не 15, пробвай да си пуснеш 15 волта на кома и после чакай пак да заработи, потърси малков гугъла и ще видиш кой извод за какво е има информация колкото си искаш, а този твоя пл2303 ако не може да работи като пълнофункционален ком направо забрави за него, няма да ти върши никаква работа за автоинтерфейси :newsm05_41:
...луд умора няма...

Публикувано изображение

#5 Потребителят не е активен   excitron 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G, X18XE1
  • Град:Сливен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 24.10.2006

Публикувано: 14 юли 2009 - 22:14

Не съм съгласен с теб при РС232 се ползва отрицателна логика ,дано знаеш какво преставлява тя ,за лог.1 се кодира с напрежение което може да е от -3 до -15 волта, а за лог.0 се използва от 3 до 15 волта диапазон,
а за пл2302 ,вече съм му сложил драйвер и така имам вече виртуален порт

#6 Потребителят не е активен   Shmortz 

  • OPEL Forever !
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A - E16NZ, Astra F - C16NZ, Vectra C - Y22DTR
  • Град:Кърджали
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 3078
  • Регистриран: 14.02.2006

Публикувано: 16 юли 2009 - 00:03

ами не съм мерил напрежения, но до колкото знам комуникационните портове са с TTL нива
...луд умора няма...

Публикувано изображение

#7 Потребителят не е активен   excitron 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G, X18XE1
  • Град:Сливен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 65
  • Регистриран: 24.10.2006

Публикувано: 19 юли 2009 - 11:33

устройството работи вече, така че си имам пулноценен усб-ком преобразувател, и личният ми опел скенер ,работи на лаптопа ми ,помогнах си по бързо сам.

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители