Zafira A - Демонтаж на дисплей
valio_sm 08 септември 2009 - 16:33
Здравейте колеги не мога да сваля тида на зафирата 2000 година ще се радвам някой който се е занимавал с това да ми обясни подробно как става свалянето на тид дисплея на зафира 2000 год.дизел благодаря ви предварително
petkata 09 септември 2009 - 22:28
Сваляш пластмасата около километража, на нея се държи TID-а. Преди това трябва да извадиш ключа за светлините, пластмасите около волана, касетофона, пепелника и запалката, кутията с врътките на парното и вентилатора защото под някой от тях има видий, също така има и видия под пластмасата на левият въздуховод на парното, средния въздуховод и под капака за бушоните. Останалите видий се виждат.
vasilena 21 септември 2009 - 21:09
щеше да е вярно, но си описал таблото на астра Г. при зафира сваляш цялото табло, голяма играчка. първо демонтирай нещата около волана - мигачи, фарове,че пречат и се надраскват. иначе се държи на около 10 болтчета(видии по точно) не те съветвам, но успех све пак
gero72 21 септември 2009 - 21:48
И аз да добавя има скрити винтове в централната дясна духалка и лявата до вратата като за да стигнеш до винтчето на последната трябва да демонтираш една малка част от духалката.Вече е късно за снимков материал иначе щях да ти покажа нагледно.И имай в предвид че е деликатна работа и рискуваш да потрошиш доста неща.
aleksandar 22 септември 2009 - 14:48
Колега снимай ако имаш възможност целия демонтаж за да видим как става.
gero72 23 септември 2009 - 19:28
И така ето обещаното.Не е много подробно но всеки горе долу технически грамотен би трябвало да се справи.
За по-голяма сигурност разкачете отрицателната (-) клема на акумулатора!!!
Като начало трябва да се демонтира касетофона ЦД-то или с каквото сте обурудвани както и шейната му.Нямах време да разглобявам но помня че май трябва има вътре поне един винт които ще видите след демонтажа.
Линк към снимките - цък
Стъпка 1 - демонтаж на пластмасите около волана. Първо се освобождава лоста за регулиране положението на волана и се развива винтчето което закрепва ръкохватката за да я свалим. След това развиваме винта отдолу сн.4 и двете винтчета сн.2 и сн.3. Разделяме двете половини една от друга и ги изваждаме. След демонтажа поставете волана в най-долно и най-назад положение. Извадете от местата им двата ключа за мигачите и чистачките и ги пуснете да висят надолу а ако ви пречат ги извадете от буксите.
01.jpg (52,31K)
Брой изтегляния: 153
02.jpg (73,84K)
Брой изтегляния: 105
03.jpg (65,73K)
Брой изтегляния: 85
04.jpg (63,9K)
Брой изтегляния: 91
Стъпка 2 - Вадите горната част на лявата духалка която е над ключа за фаровете сн.5. Вади се с два пръста като я разклатите наляво-надясно и дръпвате рязко навън. Като я извадите вътре зад нея има винт за развиване. Следва деликатна операция по изваждането на ключа за фаровете сн.6 за целта трябват две метални пластини достатъчно тънки за да се проврат в страничните вертикални периферии около ключа точно в средата където съм посочил с жълти стрелки.След като поставите пластините внимателно придърпайте навън тялото ключа за врътката.След като го извадите развийте винтчето под ключа на същата снимка с червена стрелка. Следват двата винта над таблото с приборите сн.7 и един над ТИД МИД или каквото там имате сн.8.
Следва винтчето в горния десен край на централната духалка сн.9 загледайте се вътре и ще го видите. Следва винта в долния десен край под централната духалка сн.10 където при мен е пукнато от предишния собственик или пишман майстор.Следващите две ще намерите вляво и вдясно от конзолата на волана сн.11 и сн.12.
05.jpg (57,73K)
Брой изтегляния: 116
06.jpg (58,33K)
Брой изтегляния: 108
07.jpg (45,28K)
Брой изтегляния: 84
08.jpg (39,83K)
Брой изтегляния: 67
09.jpg (51,32K)
Брой изтегляния: 69
10.jpg (58,54K)
Брой изтегляния: 74
11.jpg (61,39K)
Брой изтегляния: 79
12.jpg (50,4K)
Брой изтегляния: 82
Стъпка 3 - Последната деликатна операция преди големия финал.При затворен пепелник се наведете и погледнете под него има винт сн.13.Развийте го и хванете отдолу тялото на пепелника и запалката и дръпнете рязко надолу за да го извадите защото има и щипки които го държат сн.14 позиция 1 с жълти стрелки.След като го свалите трябва да има в долния край на централната конзола два винта които трябва да развиете.Ако след изваждането на касетофона и шейната му намерихте и развихте винтчето 1 или 2 са (както споменах в началото а дори може и да няма не съм сигурен тъй като правих тази операция преди повече от 2 години) дръпвате надолу конзолата с врътките за парното за да се отцепи от фиксиращите щипки към горната пластмаса.
13.jpg (56,78K)
Брой изтегляния: 94
14.jpg (59,99K)
Брой изтегляния: 108
С това би трябвало да сте успели да освободите горната пластмаса на която е ТИД-а и я издърпаите леко напред.За да я свалите извадете буксата на ТИД-а(имаше и там чалъм някакъв) както и самия ТИД вижте как беше закрепен не е философия.Трябва да извадите и буксата на ключа на фаровете май се изхлузва нагоре или надолу но имаше някъде фиксатор.
Малко е объркано така но съм скаран с качването на снимки.
Поздрави на всички.Дано съм бил полезен.
Мнението беше редактирано от Жоро: 14 март 2017 - 10:43
Причина за редактиране:: Качвам снимките директно в темата за да не се загубят :)
За по-голяма сигурност разкачете отрицателната (-) клема на акумулатора!!!
Като начало трябва да се демонтира касетофона ЦД-то или с каквото сте обурудвани както и шейната му.Нямах време да разглобявам но помня че май трябва има вътре поне един винт които ще видите след демонтажа.
Линк към снимките - цък
Стъпка 1 - демонтаж на пластмасите около волана. Първо се освобождава лоста за регулиране положението на волана и се развива винтчето което закрепва ръкохватката за да я свалим. След това развиваме винта отдолу сн.4 и двете винтчета сн.2 и сн.3. Разделяме двете половини една от друга и ги изваждаме. След демонтажа поставете волана в най-долно и най-назад положение. Извадете от местата им двата ключа за мигачите и чистачките и ги пуснете да висят надолу а ако ви пречат ги извадете от буксите.
01.jpg (52,31K)
Брой изтегляния: 153
02.jpg (73,84K)
Брой изтегляния: 105
03.jpg (65,73K)
Брой изтегляния: 85
04.jpg (63,9K)
Брой изтегляния: 91
Стъпка 2 - Вадите горната част на лявата духалка която е над ключа за фаровете сн.5. Вади се с два пръста като я разклатите наляво-надясно и дръпвате рязко навън. Като я извадите вътре зад нея има винт за развиване. Следва деликатна операция по изваждането на ключа за фаровете сн.6 за целта трябват две метални пластини достатъчно тънки за да се проврат в страничните вертикални периферии около ключа точно в средата където съм посочил с жълти стрелки.След като поставите пластините внимателно придърпайте навън тялото ключа за врътката.След като го извадите развийте винтчето под ключа на същата снимка с червена стрелка. Следват двата винта над таблото с приборите сн.7 и един над ТИД МИД или каквото там имате сн.8.
Следва винтчето в горния десен край на централната духалка сн.9 загледайте се вътре и ще го видите. Следва винта в долния десен край под централната духалка сн.10 където при мен е пукнато от предишния собственик или пишман майстор.Следващите две ще намерите вляво и вдясно от конзолата на волана сн.11 и сн.12.
05.jpg (57,73K)
Брой изтегляния: 116
06.jpg (58,33K)
Брой изтегляния: 108
07.jpg (45,28K)
Брой изтегляния: 84
08.jpg (39,83K)
Брой изтегляния: 67
09.jpg (51,32K)
Брой изтегляния: 69
10.jpg (58,54K)
Брой изтегляния: 74
11.jpg (61,39K)
Брой изтегляния: 79
12.jpg (50,4K)
Брой изтегляния: 82
Стъпка 3 - Последната деликатна операция преди големия финал.При затворен пепелник се наведете и погледнете под него има винт сн.13.Развийте го и хванете отдолу тялото на пепелника и запалката и дръпнете рязко надолу за да го извадите защото има и щипки които го държат сн.14 позиция 1 с жълти стрелки.След като го свалите трябва да има в долния край на централната конзола два винта които трябва да развиете.Ако след изваждането на касетофона и шейната му намерихте и развихте винтчето 1 или 2 са (както споменах в началото а дори може и да няма не съм сигурен тъй като правих тази операция преди повече от 2 години) дръпвате надолу конзолата с врътките за парното за да се отцепи от фиксиращите щипки към горната пластмаса.
13.jpg (56,78K)
Брой изтегляния: 94
14.jpg (59,99K)
Брой изтегляния: 108
С това би трябвало да сте успели да освободите горната пластмаса на която е ТИД-а и я издърпаите леко напред.За да я свалите извадете буксата на ТИД-а(имаше и там чалъм някакъв) както и самия ТИД вижте как беше закрепен не е философия.Трябва да извадите и буксата на ключа на фаровете май се изхлузва нагоре или надолу но имаше някъде фиксатор.
Малко е объркано така но съм скаран с качването на снимки.
Поздрави на всички.Дано съм бил полезен.
Мнението беше редактирано от Жоро: 14 март 2017 - 10:43
Причина за редактиране:: Качвам снимките директно в темата за да не се загубят :)
vasilena 25 септември 2009 - 23:00
е за това става въпрос-доста труд и нерви. евала на колегата, че намери сили и да ги опише и снима
aleksandar 26 септември 2009 - 07:29
Колега БЛАГОДАРЯ ти много за темата, аз мисля че ще бъде от полза на много хора след това.То и мойта пластамаса е спукана както на тебе около винтчето но и така си кара.
Мнението беше редактирано от aleksandar: 26 септември 2009 - 07:37
Мнението беше редактирано от aleksandar: 26 септември 2009 - 07:37
gero72 05 октомври 2009 - 20:00
Там съм сложил ароматизатора и не се забелязва проблемацията.
alex84 14 февруари 2010 - 23:00
Здравейте колеги искам само да уточня за ваденето на панела за фаровете,така винаги ще остават следи от изваждането. Видях в някой сайт,че първо се вади врътката за фаровете, като отдолу има отвор за това, и като се извади се виждат пластинките.Тези държат панела ,и от там са стискат, и панела за фаровете излиза без да се наранява отвън.
Гостopel zafira tunning_* 21 февруари 2011 - 19:37
Колеги, имам опел зафира 1,8 16V с оригинален тунинг. Искам да попитам мога ли да си подменя дисплея който е TID с MID! И 2 ро ако имам изведена букса за автопилот като си подменя лостчето ще имам ли автопилот? Моля пишете!! Спешно е!!!!
Колеги, имам опел зафира 1,8 16V с оригинален тунинг. Искам да попитам мога ли да си подменя дисплея който е TID с MID! И 2 ро ако изведена букса за автопилот като си подменя лостчето ще имам ли автопилот? Моля пишете!! Спешо е!!!!
Колеги, имам опел зафира 1,8 16V с оригинален тунинг. Искам да попитам мога ли да си подменя дисплея който е TID с MID! И 2 ро ако изведена букса за автопилот като си подменя лостчето ще имам ли автопилот? Моля пишете!! Спешо е!!!!
talatinov 09 март 2014 - 17:43
Искам да попитам ТИД дисплейте на Астра Г,Зафира А и Вектра Б дали са взаимно заменяеми ?
nikoga1 19 юли 2015 - 22:05
Аз като свалях моето имахпроблеми с повечрто зъби и някои си отидоха затоват един трик метално лос4е с станиол много добре ги откопчава
dvasilev 11 март 2017 - 02:15
Здравейте колеги,
Днес се опитах да сваля таблото на Зафирата, за да стигна до ТИД-а и да видя какво окабеляване имам, но не можаш да демонтирам климатроника. Само той остана, другите болтчета ги развих, махнах cd плеъра + шейната и пепелника.
01.jpg (129,63K)
Брой изтегляния: 94 02.jpg (125,88K)
Брой изтегляния: 72
Колегата по-горе казва, че трябва да дръпна рязко надолу, само че при него е климатик, а при мен климатроник. Дали има някаква разлика ? Пробвах да го разклатя и да дръпна надолу, но ме е страх по силно да не го счупя. В долната част конзолата е свободна, но горната е захваната някак си.
Благодаря предварително!
п.с. Оправих се. По долу съм описал как.
-----
Тук ще споделя и моя опит+снимки относно демонтажа на таблото:
Реквизит отверки:
Демонтаж на елементите:
п.с. Таблото с бушоните пък може да разкачите така:
При мен десният черен бушон пречеше, но не успях да го извадя. Въпреки че черният бушон малко опираше встрани, таблото излезе.
Тук има и няколко полезни линка за демонтаж:
Ето и линк към снимките в снимка.бг
Мнението беше редактирано от dvasilev: 20 март 2017 - 00:31
Причина за редактиране:: Качвам снимките директно в темата за да не се загубят :)
Днес се опитах да сваля таблото на Зафирата, за да стигна до ТИД-а и да видя какво окабеляване имам, но не можаш да демонтирам климатроника. Само той остана, другите болтчета ги развих, махнах cd плеъра + шейната и пепелника.
01.jpg (129,63K)
Брой изтегляния: 94 02.jpg (125,88K)
Брой изтегляния: 72
Колегата по-горе казва, че трябва да дръпна рязко надолу, само че при него е климатик, а при мен климатроник. Дали има някаква разлика ? Пробвах да го разклатя и да дръпна надолу, но ме е страх по силно да не го счупя. В долната част конзолата е свободна, но горната е захваната някак си.
Благодаря предварително!
п.с. Оправих се. По долу съм описал как.
-----
Тук ще споделя и моя опит+снимки относно демонтажа на таблото:
Реквизит отверки:
- Табло - Ползва се Torx T20, като за винтчетата зад решетките се ползва по дълга отвертка, а за болтчетата на самото табло по-къси. Аз ползвах гънеща се отвертка
03.jpg (117,02K)
Брой изтегляния: 79
но не я препоръчвам, защото трудно се извива и може да се надраска таблото. Най-добре е да се ползва Г-образен торкс (като шестограмка), защото има дълга и къса страна. - Радио - За 4-те винтчета се ползва T8.
- AirBag - T30 за двата болта. Тук препоръчвам също да се ползва Г-образен торкс - хващате за дългата страна и развивате. В противен случай ако болта е стегнат добре с обикновена отвертка може да не се развие.
- Волан Болт - T50
Демонтаж на елементите:
- Волан - Първо се маха еърбега с двете винтчета отзад. Разкача се и кабела:
04.jpg (126,59K)
Брой изтегляния: 64 05.jpg (153,45K)
Брой изтегляния: 51 06.jpg (127,62K)
Брой изтегляния: 52
След това ни трябва Т50 за големия болт. Ако ползвате Г-образен торк, може да го удължите
07.jpg (132,45K)
Брой изтегляния: 51 08.jpg (118,41K)
Брой изтегляния: 28
После изваждаме кабелчетата от волана и махаме волана
09.jpg (122,64K)
Брой изтегляния: 36
- Решетката горе вляво - пробвах да я махна с поклащане наляво/надясно и да я дръпnа, но не стана. После пробвах нагоре/надолу, но в крайна сметка стана като бутна горната част навътре, а долната навънка. Ето и снимки, за да видите щипките
10.jpg (133,82K)
Брой изтегляния: 63 11.jpg (123,09K)
Брой изтегляния: 60 12.jpg (144,38K)
Брой изтегляния: 47 13.jpg (119,36K)
Брой изтегляния: 48 14.jpg (97,82K)
Брой изтегляния: 54
- CD Player-a - Използвах щипки(шишове), тъй като имат вдлъбнатина накрая, за да може да захване плеъра. Шишовете се вкарват и трябва да захванат (все едно щракат). После пробвах няколко пъти да ги дръпна но излезнаха. Това което заработи е да поклащам наляво/надясно щипките, притискайки ги една към друга и леко да ги дърпам към мен. Постепенно го извадих. Ето и снимки
15.jpg (116,43K)
Брой изтегляния: 62 16.jpg (119,85K)
Брой изтегляния: 51
- Шейната на плеъра - Посредата има един болт, който се развива. В лявата част има букса, която трябва да се освободи (от двете страни на буската има щипки, които се освобождават). Посредата има кабел захванат на 2 места, също се освобождава. След това се маха и дясната букса - стиска се и се завърта. Накрая се изважда и самата шейна - аз я хванах отгоре и отдолу и почнах да я поклащам наляво/надясно, за да освободи. Ето и снимки
17.jpg (126,77K)
Брой изтегляния: 48 18.jpg (123,9K)
Брой изтегляния: 53 19.jpg (123,32K)
Брой изтегляния: 51 20.jpg (129,63K)
Брой изтегляния: 66
- Конзолта с ключа за фаровете - Нямах достатъчно тънки пластини, за да освободя щипките отстрани, затова реших да ползвам отвертки, с които да освободя щипките. Така обаче нямах удобен захват за дърпане на конзолата. Погледнах щипките - железни са и имат дупчица
21.jpg (134,91K)
Брой изтегляния: 76 22.jpg (118,03K)
Брой изтегляния: 78
после погледнах комплекта инструменти със щипките за радиото (от китайците за няколко долара) и там видях тези
23.jpg (123,81K)
Брой изтегляния: 79
Сложих ги в дупчиците и с поклащане наляво/надясно изкарах конзолата
24.jpg (128,96K)
Брой изтегляния: 86 25.jpg (113,4K)
Брой изтегляния: 71 26.jpg (130,05K)
Брой изтегляния: 66 27.jpg (129,26K)
Брой изтегляния: 59 28.jpg (113,87K)
Брой изтегляния: 63
- Пепелника и запалката - Първоначално ме беше страх да я настисна рязко надолу, затова почнах пак с поклащане. Само лявата част с пепелника се извади, а запалката не. После продължих по-настоянелно и се извади. Накрая разбрах как става - хващат се пепелинка и запалката от двете страни и после с палци се натиска на вътре да щракнат щипките (да освободят), а с другите пръсти дърпаме към нас.
29.jpg (125,88K)
Брой изтегляния: 84 30.jpg (123,65K)
Брой изтегляния: 76 31.jpg (114,44K)
Брой изтегляния: 64
Видях, че и една щипка се отчупи но мисля да я лепна с канаколит.
32.jpg (158,52K)
Брой изтегляния: 62
- Централната конзола на Климатроника - Принципа е като при долната част (пепелника и запалката) - хващам от двете страни, дърпам долната страна към мен, а горната натискам навътре с палци, така че да изщрака на 3 места (3те щипки в ляво, дясно и посредата). След това пускам леко надолу и дърпам цялата към мен.
- Буксата за конзолата на ключа на фаровете - След като се освободи таблото се бърка отзад и се дърпа надолу или нагоре. Тъй като при мен кабелът беше по къс просто я размърдах наляво/надясно и тя излезна от каналчетата
33.jpg (132,38K)
Брой изтегляния: 66 34.jpg (130,57K)
Брой изтегляния: 63 35.jpg (118,8K)
Брой изтегляния: 54
- Буксата на ТИД-а - След като таблото е освободено се дърпча нагоре черната щипка на жълтата букса, а след това и жълтата букса
36.jpg (110,63K)
Брой изтегляния: 69 37.jpg (110,11K)
Брой изтегляния: 57
п.с. Таблото с бушоните пък може да разкачите така:
- Развъртат се горните болтчета.
- Маха се десният черен бушон ако пречи.
- Долната щипка се стиска и таблото се дърпа напред към нас.
- После дърпаме таблото надолу.
При мен десният черен бушон пречеше, но не успях да го извадя. Въпреки че черният бушон малко опираше встрани, таблото излезе.
Тук има и няколко полезни линка за демонтаж:
- Vauxhall zafira A centre dash / heater control / ashtray removal
- Vauxhall zafira A dashboard clocks / cluster removal 99-05
- Astra G - Демонтаж на централна конзола
- Installation and removal instructions for Opel Zafira (Deutch Lan) - На немски е но може да преведете с гугъл преводач.
Ето и линк към снимките в снимка.бг
Мнението беше редактирано от dvasilev: 20 март 2017 - 00:31
Причина за редактиране:: Качвам снимките директно в темата за да не се загубят :)
Гостboian791_* 27 април 2019 - 17:57
vasilena, на 21 септември 2009 - 21:09, каза:
щеше да е вярно, но си описал таблото на астра Г. при зафира сваляш цялото табло, голяма играчка. първо демонтирай нещата около волана - мигачи, фарове,че пречат и се надраскват. иначе се държи на около 10 болтчета(видии по точно) не те съветвам, но успех све пак
ffilip 26 май 2022 - 07:27
Здравейте, колеги!
Тези дни смятам и аз да наравя същото упражнение, за да подменя неработещи крушки и т.н.
Притеснен съм единствено от Конзолата с ключа за фаровете. Не мога да я извадя по никакъв начин. Има ли вариант тя да остане на мястото си докато разкачам всичко останало така, както услужливият колега е показал горе на снимките??
Не знам дали и волана ще пречи, докато издърпвам налред голямата пластмаса, покриваща половината табло.
Мнението беше редактирано от ffilip: 26 май 2022 - 07:28
Тези дни смятам и аз да наравя същото упражнение, за да подменя неработещи крушки и т.н.
Притеснен съм единствено от Конзолата с ключа за фаровете. Не мога да я извадя по никакъв начин. Има ли вариант тя да остане на мястото си докато разкачам всичко останало така, както услужливият колега е показал горе на снимките??
Не знам дали и волана ще пречи, докато издърпвам налред голямата пластмаса, покриваща половината табло.
Мнението беше редактирано от ffilip: 26 май 2022 - 07:28
dvasilev 27 май 2022 - 07:48
ffilip, на 26 май 2022 - 07:27, каза:
Здравейте, колеги!
Тези дни смятам и аз да наравя същото упражнение, за да подменя неработещи крушки и т.н.
Притеснен съм единствено от Конзолата с ключа за фаровете. Не мога да я извадя по никакъв начин. Има ли вариант тя да остане на мястото си докато разкачам всичко останало така, както услужливият колега е показал горе на снимките??
Не знам дали и волана ще пречи, докато издърпвам налред голямата пластмаса, покриваща половината табло.
Тези дни смятам и аз да наравя същото упражнение, за да подменя неработещи крушки и т.н.
Притеснен съм единствено от Конзолата с ключа за фаровете. Не мога да я извадя по никакъв начин. Има ли вариант тя да остане на мястото си докато разкачам всичко останало така, както услужливият колега е показал горе на снимките??
Не знам дали и волана ще пречи, докато издърпвам налред голямата пластмаса, покриваща половината табло.
Здрасти колега,
Трябва да се свали и тя. Виж кое точно трябва да се натисне и от двете страни, за да излезе много лесно след това - https://www.screenca.../t/UkoH1BBhncYq
По точно от вътрешната страна се дърпат тези пластини, за да се освободи конзолата.
поздрави
ffilip 06 юни 2022 - 14:42
Здравейте отново.
В момента съм разглобил Всичко, без да чупя каквото и да било, за да достигна до ТИД и километража, но не мога да извадя ш**ания панел за предните светлини. Не мога!
Моля ви, ако някой е наблизо му и се занимава, да дойде и да помага. Ще почерпя!
EDIT !!!
Успях.
Ето и печелившите стъпки, които открих... по трудния начин
1. Свалям волана. Това е отвратителна инвестиция, но, повярвайте ми, си струва! И е задължителна в случай, че искате да работите по самия километраж(почистване, смяна неработещи лампички и т.н.).
2. Извършвате всички стъпки, изброени по-горе от многоуважаваните от мен колеги @gero72 и @dvasilev, за да свалите голямата пластмасова кора, с изключение на конзолата с ключа за фаровете!
3.Издърпвате тази кора напред и вече имате чудесен достъп до двете странични щипки на конзолата за фаровете, и то - от външната страна, без да се налага да бъркате никъде с тънки отвертки, хлабиномерни пластини или пилите за нокти на жените ви
Внимание!! Почти е задължително да бъдете двама човека. Единият натиска двете щипки, а другият издърпвя конзолата.
4. Голямата букса за споменатата конзола имя нещо като капаче, то се маха. Буксата се издърпва надолу и кората, покриваща конзолата за фаровете, ТИД, километраж, радио.. се хвърля на задната седалка.
Да не забравя, че и самият ТИД дисплей по суперлесен начин се изплъзва надолу от кората.
Мнението беше редактирано от ffilip: 06 юни 2022 - 19:54
В момента съм разглобил Всичко, без да чупя каквото и да било, за да достигна до ТИД и километража, но не мога да извадя ш**ания панел за предните светлини. Не мога!
Моля ви, ако някой е наблизо му и се занимава, да дойде и да помага. Ще почерпя!
EDIT !!!
Успях.
Ето и печелившите стъпки, които открих... по трудния начин
1. Свалям волана. Това е отвратителна инвестиция, но, повярвайте ми, си струва! И е задължителна в случай, че искате да работите по самия километраж(почистване, смяна неработещи лампички и т.н.).
2. Извършвате всички стъпки, изброени по-горе от многоуважаваните от мен колеги @gero72 и @dvasilev, за да свалите голямата пластмасова кора, с изключение на конзолата с ключа за фаровете!
3.Издърпвате тази кора напред и вече имате чудесен достъп до двете странични щипки на конзолата за фаровете, и то - от външната страна, без да се налага да бъркате никъде с тънки отвертки, хлабиномерни пластини или пилите за нокти на жените ви
Внимание!! Почти е задължително да бъдете двама човека. Единият натиска двете щипки, а другият издърпвя конзолата.
4. Голямата букса за споменатата конзола имя нещо като капаче, то се маха. Буксата се издърпва надолу и кората, покриваща конзолата за фаровете, ТИД, километраж, радио.. се хвърля на задната седалка.
Да не забравя, че и самият ТИД дисплей по суперлесен начин се изплъзва надолу от кората.
Мнението беше редактирано от ffilip: 06 юни 2022 - 19:54