Опел Клуб България: Обезвъздушаване на горивната помпа Astra G X20DTL - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Обезвъздушаване на горивната помпа Astra G X20DTL Проблема явно е че е влезнал въздух в помпата

#1 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 06 ноември 2009 - 11:27

Колеги да попитам дали има начин да се обезвъздуши горивната система защото колата се задави от липса на нафта случвало се е и друг път и запалва след многократно въртене на стартера.Притеснявам се по този начин да не прецакам стартера или горивната помпа затова бихте ли дали идея по какъв начин да обезвъздуша системата ?

Мнението беше редактирано от bugaviq: 07 ноември 2009 - 17:26

НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#2 Потребителят не е активен   ivo123 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B, X20DTH
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 573
  • Регистриран: 06.07.2006

Публикувано: 06 ноември 2009 - 11:42

това след някакъв ремонт /откачане на горивопроводите ли се случва/?
или просто като престои колата не иска да пали?
използват се едни помпи, но общо взето имаше и негативни мнения от тях.
аз по принцип ако разкачвам нещо по горивопровода и падне нафтата - въртя, колата припалва и гасне, след това отварям филтъра и наливам нафта - после въртя /15-на оборота максимум/ и пали нормално.

#3 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 06 ноември 2009 - 13:05

случва се когато ми свъши нафтата в резервоара
НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#4 Потребителят не е активен   overkill 

  • нафта user....
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Corsa X15DT Opel Vectra C Y22DTR ex Vectra B X20DTH
  • Град:Свищов
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 275
  • Регистриран: 19.11.2007

Публикувано: 06 ноември 2009 - 13:32

Kолега ако си обичаш колата гледай да не я оставяш без нафта даже най добре е да е винаги над резервата ,за тея двигатели и особено помпи май че беше направо противопоказно да остава без нафта резервоара :pardon:
Моят ВекторЖицата му е майката и майката му е жицата :)
Публикувано изображение
Публикувано изображение

#5 Потребителят не е активен   tremalnike 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:ASTRA G'98 X20DTL
  • Град:Враца
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 117
  • Регистриран: 06.04.2008

Публикувано: 06 ноември 2009 - 14:34

<P>Иди при майстор. На мен ми обезвъздушиха астричката доста трудно (поне за мен) - &nbsp;като отвиваха една по една дюзите и въртях докато тръгнеше нафта.&nbsp; Освен това е добре след като заредиш разбира се да напълниш със спринцовка с нафта&nbsp;маркуча от филтъра до помпата, както и самия горивен филтър. <BR>Ако пробваш сам е малко риско за помпата. </P>

#6 Потребителят не е активен   doctordre 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Saab 9-3 D223L
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 198
  • Регистриран: 11.06.2007

Публикувано: 06 ноември 2009 - 15:57

наистина, много е важно да не се оставя колата без гориво. доколкото четох тук, електрониката на помпата се охлажда от преминаващата нафта и ако караш все на резерва може и да се случи най-лошото (при тези коли :) ) аз винаги като светне лампата бързам да заредя, че иначе почвам да се побърквам :D

#7 Потребителят не е активен   bojo06 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VECTRA B Y20DTH
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 454
  • Регистриран: 20.04.2007

Публикувано: 06 ноември 2009 - 17:31

Дизела с помпа VP44 се обезвъздушава с допълнителна помпа/ например бензинова помпа от Лада/ подключена м/у горивния филтър и изходящия горивопровод! Към помпата се слага тубичка поне с 2л нафта. Не се дърпа, не се разкачат дюзи, не се върти на стартер повече от 15 секунди... За повече информация четете старите постове или Opel TIS. :pardon:
НИКОГА НЕ КАРАМ ПИЛ И НЕ СЕ ЗАНИМАВАМ С РЕМОНТ НА АВТОМОБИЛИ!!!

#8 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 07 ноември 2009 - 01:22

Колеги, завъртях няколко пъто на стартер и нищо, след като колата беше седяла така цял ден. Развих една от гайките на четирите тръби които от нафтовата помпа изхвърлят нафтата в двигателя и от там започна да шурти нафта. Следователно има достатърно нафта в системата и нафтовата помпа си работи. Пробвах и крайния вариянт с бутане, но ефекта е никакъв. Забелязъх че при малко повече въртене на стартера (10-тина секунди) започва да се появява една странна миризма, като на изгоряло, но не точно. Тя е много специфична. Тя идва някъде откъм средната свещ. Не мисля че е възможно при дизеловите двигатели да не може да запали в такова топло време заради свещ. От какво може да е според вас путия проблем.

ПП. Колеги не си карам колата постоянно на резерва, но допуснах че нещо може от наклона на колата да е тъй като този път беше светнала резервата реших че може да се е нагълтала с въздух.
НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#9 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 07 ноември 2009 - 11:28

Колеги, никои ли не се е сблъсквал с подобен проблем? От какво може да се получи подобно нещо и какво може да се направи за да тръгне колата?
НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#10 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 07 ноември 2009 - 17:29

До преди малко пак гледах по колата. Развих 2 от тръбичките които отиват от помпата към цилиндрите. От там нищо не излизаше. Мисля си че има въздух в нафтовата помна. Но може и да е здала багажа. Ако е влезнал въздух как мога да я обезвъздуша? Някои имал ли е такъв проблем?
НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#11 Потребителят не е активен   KRISS 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B, X20DTH
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 71
  • Регистриран: 08.03.2009

Публикувано: 07 ноември 2009 - 19:30

Колега при такова изпразване на системата развих и четирите тръбички и въртях докато започнаха да хвърлят нафта после ги завих и колата запали след 2-3 завъртания, едва ли е помпата не се притеснявай щом е свършило горивото иска си обезвъздушаването напълни филтъра от него и мъркуча към помпата и действай нататък ще стане но иска малко повече настояване.А миризмата вероятно е от стартера.

#12 Потребителят не е активен   ivo123 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B, X20DTH
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 573
  • Регистриран: 06.07.2006

Публикувано: 08 ноември 2009 - 17:58

после си погледни маркучите за излишното гориво да не са нацепени и оттам да гълта въздух.
когато изпускат при продължителен престой системата почти се изпразва /поне до дюзите няма нафта/.

#13 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 10 ноември 2009 - 00:32

Благодаря ви колеги, много ме успокоихте. И аз същото намерих по книгите, но и като ми го каза още някои вече съм спокоен. Съвсем спокоен ще бъда утре като го направя и ако тръгне. За съжаление тия дни имах много работа и нямах време да ги погледна тия неща. Утре ще пиша какъв е ефекта и да се надявам че ще е добър.
НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#14 Потребителят не е активен   bugaviq 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X20DTL
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 57
  • Регистриран: 19.02.2009

Публикувано: 10 ноември 2009 - 16:54

Готово колеги, допълних нафта в горивния филтер, сипах с една спринцовка нафта в маркъча за обратна нафта, сипах нафта и в маркучите към филтера и оставих 2 от тръбичките от нафтовата помпа към цилиндрите развити. Завъртях стартера и веднага потече, но на пресъкулки. След това завих гаиките, но не иска да запали. Развих само на едната тръбичка и въртях малко, докато не почна да тече нормално. След това пак я завих, първия път запали и огасна, но втория си запали и нямаше проблеми. След това проверих всички маркучета и тръбички да не са омаслени с нафта (нямаше проблем), и това беше. Мисля че тази тема ще е доста полезна и на други колеги от форума.

Благодаря много за помоща.
НЕ на безразсъдното шофиране! - НЕ превръщайте колата във вашия ковчег! - УВАЖАВАЙ живота на ДРУГИТЕ , ако твоя НЕ те интерсува!

#15 Потребителят не е активен   bojo06 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VECTRA B Y20DTH
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 454
  • Регистриран: 20.04.2007

Публикувано: 10 ноември 2009 - 17:42

Да тази тема ще е полезна на всеки, който иска да разбере как не трябва да се обезвъздушава този опелски дизел с VP44!
НИКОГА НЕ КАРАМ ПИЛ И НЕ СЕ ЗАНИМАВАМ С РЕМОНТ НА АВТОМОБИЛИ!!!

#16 Потребителят не е активен   ivo123 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B, X20DTH
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 573
  • Регистриран: 06.07.2006

Публикувано: 10 ноември 2009 - 20:02

смятам, че ако е инцидентно това с дръпването на въздух няма нищо да и стане на VP44, но стане ли практика - тогава може и да има проблеми.
Аз също като вадихме тръбичките за нафта за да почистим и сменим гарнитурите на всмукателните колектори въртях на стартер с развити дюзи /операцията я правих 2 пъти/
отделно при изкарване на единия маркуч от филтъра дръпна въздух и пак с доливане във филтъра и въртене я палих.
за 1-2 пъти няма да има проблем.
по лошо според мене е сутрешното палене ако е с мъки и много въртене - едно, че съсипваш стартер, друго акумулатор и трето но не на последно място ГНП.

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители