Въздух и обезвъздушаване на горивната система на дизели с ГНП Bosch VP44
Д-и-м-о-в 07 юни 2017 - 17:16
Понеже виждам че тази тема е още активна и се пише в нея, да споделя моя опит с гумичките (пръстените) в капачката на горивния филтър:
Сега първо, благодарности на колегата dimitarmark, за това, че ме "накара" да си поиграя с това.
Така, гумичките се сменят бих казал лесно с една пинцета тънка "сплескан" тип.
като този-> http://www.silvia-ko...di-i-migli.jpg.
Ако са прави, още по-добре (моите вече се бяха изправили от ползване).
Процедура (най-лесна) -
1. Вкарваме пинцетите между диаметъра на горния пръстен(външен), стискаме, издърпваме, вадим.
2. След това, преместваме с пинцетите дистанционера(той е между двата пръстена, бял)нагоре(навън)
3. повтаряме същото като точка 1 , само че за вътрешния пръстен
4. Оставяме дистанционера в горно(външно положение)и вкарваме с пинцетите новия пръстен (вътрешен) като се стремим да вкараме част от него в пространството, което се отваря, след това от срещуположната страна пак с пинцетите го довкарваме навътре.
5. Местим дистанционера навътре, колкото позволява пространството и така отваряме пространство за външния пръстен
6. Повтаряме процедурата като точка 4 , само че за външния пръстен.
Това е, монтираме капачката на мястото й.
Относно размерите - аз отначало пробвах с 12х2, защото моите тръби са 12 мм, но си влязоха като "у дома" - не ми хареса.
След това поръчах 11.5х2 и 11.3х2.2. Удивителното за мен бе, че дори и двата пръстена сменени с 11.5х2 във всеки отвор, пак влязоха сравнително лесно. Така , досещате се че пак не ми хареса.
Така стигнах до варианта 11.3х2.2 - да ви кажа само че като гледам, дори 11х2.5 биха станали още по-стегнато и ще имат най-много натиск от външна и вътрешна страна(както и трябва да бъде за това място), ще влязат тръбите.. гарантирам - Пръстените са NBR70.
Така че , който има нужда от пръстени за сравнително добро уплътняване , разполагам с известно количество и мога да помогна при нужда с такива на 10-тина най-много 12 човека, ако разбира се си платят превоза до тях. Обаче който иска, може директно да пробва с 11х2.5 - има ги навсякъде защото са стандартен размер
Ще следя дали има подобрение при мен в паленето след известно седене. Понеже преди днес да ги сменя - въртях по 4-5 секунди преди да запали, ако е седяла през нощта(да речем в рамките на 24 часа). Ако ли не , следваща стъпка е почистване на всмукател + смяна на тръбички с тройници за излишното гориво.
Също така при нужда, който мисли че няма да се справи и е от североизточния район, съответно има възможност и желание да пътува, ще помогна с удоволствие, стига да имам пръстени или да са вече закупени.
Дано съм бил полезен.. най-вече на колегите с 12мм тръби, които са питали тук.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 08 юни 2017 - 06:29
Сега първо, благодарности на колегата dimitarmark, за това, че ме "накара" да си поиграя с това.
Така, гумичките се сменят бих казал лесно с една пинцета тънка "сплескан" тип.
като този-> http://www.silvia-ko...di-i-migli.jpg.
Ако са прави, още по-добре (моите вече се бяха изправили от ползване).
Процедура (най-лесна) -
1. Вкарваме пинцетите между диаметъра на горния пръстен(външен), стискаме, издърпваме, вадим.
2. След това, преместваме с пинцетите дистанционера(той е между двата пръстена, бял)нагоре(навън)
3. повтаряме същото като точка 1 , само че за вътрешния пръстен
4. Оставяме дистанционера в горно(външно положение)и вкарваме с пинцетите новия пръстен (вътрешен) като се стремим да вкараме част от него в пространството, което се отваря, след това от срещуположната страна пак с пинцетите го довкарваме навътре.
5. Местим дистанционера навътре, колкото позволява пространството и така отваряме пространство за външния пръстен
6. Повтаряме процедурата като точка 4 , само че за външния пръстен.
Това е, монтираме капачката на мястото й.
Относно размерите - аз отначало пробвах с 12х2, защото моите тръби са 12 мм, но си влязоха като "у дома" - не ми хареса.
След това поръчах 11.5х2 и 11.3х2.2. Удивителното за мен бе, че дори и двата пръстена сменени с 11.5х2 във всеки отвор, пак влязоха сравнително лесно. Така , досещате се че пак не ми хареса.
Така стигнах до варианта 11.3х2.2 - да ви кажа само че като гледам, дори 11х2.5 биха станали още по-стегнато и ще имат най-много натиск от външна и вътрешна страна(както и трябва да бъде за това място), ще влязат тръбите.. гарантирам - Пръстените са NBR70.
Така че , който има нужда от пръстени за сравнително добро уплътняване , разполагам с известно количество и мога да помогна при нужда с такива на 10-тина най-много 12 човека, ако разбира се си платят превоза до тях. Обаче който иска, може директно да пробва с 11х2.5 - има ги навсякъде защото са стандартен размер
Ще следя дали има подобрение при мен в паленето след известно седене. Понеже преди днес да ги сменя - въртях по 4-5 секунди преди да запали, ако е седяла през нощта(да речем в рамките на 24 часа). Ако ли не , следваща стъпка е почистване на всмукател + смяна на тръбички с тройници за излишното гориво.
Също така при нужда, който мисли че няма да се справи и е от североизточния район, съответно има възможност и желание да пътува, ще помогна с удоволствие, стига да имам пръстени или да са вече закупени.
Дано съм бил полезен.. най-вече на колегите с 12мм тръби, които са питали тук.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 08 юни 2017 - 06:29
Стаевски 23 юни 2017 - 09:50
Здравейте, имам малко питанки:
1. При изправна горивна система на Y20DTH с помпа vp44, ако се разкачи маркучето за излишната нафта от дюзите при не работещ двигател какво става?
- нафтата от връщащия горивопровод отива към резервоара - това ясно....
- постъпващата нафта се връща към резервоара като празни помпата и филтъра - така ли е?
Ако както предполагам /не съм сигурен/ в първата част на vp44 която засмуква нафтата се поддържа някакво налягане чрез клапан, който изкарва ненужната /обратна/ нафта към резервоара, защо този клапан не държи нафтата при разкачен маркуч в ситуацията във въпрос №1?
С други думи в самата помпа има ли възвратен клапан за нафтата? /щото ако има - моя явно не държи/
2. Втората част на помпата-тази която прави налягането за дюзите, би ли засмукала въздух от първата част на помпата, ако там постъпи /постъпва/ по малко въздух?
С други думи връзката между първата и втората част на помпата по-ниско ли е от изхода на помпата за излишната /обратната/ нафта.
Според мен при напълно празна горивна система е достатъчно да се напълни и обезвъздуши помпата, маркучето от към филтъра и малко от обема на филтъра. После при запален двигател не се усеща изобщо кога се самообезвъздушава маркуча между резервоара и филтъра. Въздуха бяга през обратната нафта, а втората част на помпата си взема само нафта/без мехурчета/ по-отдолу на първата част на помпата......
При мен при смяната на двигателя се получи нещо такова, но имаме дебати с колеги на работа относно въздух , симптоми и т.н.
1. При изправна горивна система на Y20DTH с помпа vp44, ако се разкачи маркучето за излишната нафта от дюзите при не работещ двигател какво става?
- нафтата от връщащия горивопровод отива към резервоара - това ясно....
- постъпващата нафта се връща към резервоара като празни помпата и филтъра - така ли е?
Ако както предполагам /не съм сигурен/ в първата част на vp44 която засмуква нафтата се поддържа някакво налягане чрез клапан, който изкарва ненужната /обратна/ нафта към резервоара, защо този клапан не държи нафтата при разкачен маркуч в ситуацията във въпрос №1?
С други думи в самата помпа има ли възвратен клапан за нафтата? /щото ако има - моя явно не държи/
2. Втората част на помпата-тази която прави налягането за дюзите, би ли засмукала въздух от първата част на помпата, ако там постъпи /постъпва/ по малко въздух?
С други думи връзката между първата и втората част на помпата по-ниско ли е от изхода на помпата за излишната /обратната/ нафта.
Според мен при напълно празна горивна система е достатъчно да се напълни и обезвъздуши помпата, маркучето от към филтъра и малко от обема на филтъра. После при запален двигател не се усеща изобщо кога се самообезвъздушава маркуча между резервоара и филтъра. Въздуха бяга през обратната нафта, а втората част на помпата си взема само нафта/без мехурчета/ по-отдолу на първата част на помпата......
При мен при смяната на двигателя се получи нещо такова, но имаме дебати с колеги на работа относно въздух , симптоми и т.н.
Ne6to Smisleno 23 юни 2017 - 10:04
За обратната нафта има клапан тип пружина със съчма, който се намира на болта, дето държи тръбата за обратна нафта към помпата. Тоя клапан трябва да осигури високо налягане преди да позвол излишната нафта да излезе. Все пак обратната нафта от дюзите минава по друг път и там мисля нама възвратен клапан и когато някое от маркучетата е скъсано малко по малко връща към резервоара. Поне аз така си го обяснявам. За втора точка не мога да ти кажа нищо.
Стаевски 23 юни 2017 - 10:44
За обратната - ясно.
Значи ако държи тази съчма /клапан/, при влизане на въздух през маркучетета за обратната нафта при дюзите, демек при ситуацията от първия въпрос, не би трябвало да е проблем запалването на двигателя, дори и след часове престой. Празни се само пътя на обратната нафта, което не е от значение...
Значи ако държи тази съчма /клапан/, при влизане на въздух през маркучетета за обратната нафта при дюзите, демек при ситуацията от първия въпрос, не би трябвало да е проблем запалването на двигателя, дори и след часове престой. Празни се само пътя на обратната нафта, което не е от значение...
Ne6to Smisleno 23 юни 2017 - 10:58
Тя тая съчма ако не държи, няма да имаш налягане да запалиш.
tisho.74 23 юни 2017 - 11:58
Ne6to Smisleno, на 23 юни 2017 - 10:58, каза:
Тя тая съчма ако не държи, няма да имаш налягане да запалиш.
Точно. Но не бива да се забравя, че колкото и да е добър този клапан, той не може да държи идеално, все пак има някакъв дори минимален пропуск и когато просмуква въздух от обратната нафта, или от уплътненията някъде по дюзите, колата пали след като изгони въздуха.
Стаевски 23 юни 2017 - 12:28
Благодаря за отзивчивостта. Тъкмо мислех кой ще ми отговори...
И ако разгледаме още по отблизо казуса:
Примерно при мен като разкача обратната нафта, клапана явно не държи, щото връща нафтата прекалено бързо през помпата, филтъра и т.н. И това е на самотек + вакуум от слизащата под нивото магистрала на нафтата към резервоара.... При това положение щом този клапан не държи в тази посока, значи изобщо не държи и в другата посока. Демек не държи налягане в първата част на помпата... Иначе колата си пали, няма проблем. Явно само спада налягането, но не влиза въздух.
А ремонтира ли се въпросното съчмено клапанче или да разчитам на здрави връзки по обратната нафта ?
Интересно ми е Тишо какво мисли по вторият ми въпрос :-)
И ако разгледаме още по отблизо казуса:
Примерно при мен като разкача обратната нафта, клапана явно не държи, щото връща нафтата прекалено бързо през помпата, филтъра и т.н. И това е на самотек + вакуум от слизащата под нивото магистрала на нафтата към резервоара.... При това положение щом този клапан не държи в тази посока, значи изобщо не държи и в другата посока. Демек не държи налягане в първата част на помпата... Иначе колата си пали, няма проблем. Явно само спада налягането, но не влиза въздух.
А ремонтира ли се въпросното съчмено клапанче или да разчитам на здрави връзки по обратната нафта ?
Интересно ми е Тишо какво мисли по вторият ми въпрос :-)
tisho.74 23 юни 2017 - 13:16
Не мисля, че може да се ремонтира успешно. Обаче се сменя с нов и не е кой знае каква драма. Но не мисля, че имаш проблем с него- просто колкото и да е хубав и нов тоя клапан не е идеален. При мен нещата са наред, и като откача обратната нафта тя се връща обратно под действието на гравитацията, май не е особено бързо. Явно и при теб е нещо подобно.
Всъщност имаш ли оплаквания при теб?
Всъщност имаш ли оплаквания при теб?
Ne6to Smisleno 23 юни 2017 - 13:22
Нямаш проблем с клапана. Иначе се развива, вади се и го чистиш.
Ето ти нещо интересно:
http://www.cumminsfo...vp44-101-a.html
Ето ти нещо интересно:
http://www.cumminsfo...vp44-101-a.html
tisho.74 23 юни 2017 - 14:54
Стаевски 23 юни 2017 - 15:04
Проблеми нямам.В пост №182 съм го писал...Просто имаме дебат с колеги на работа, та за това.
Темата и участниците ми допадат и затова съм писал тук.
Ще чета препратката.
Благодаря.
П.С. Би било добре някой да се наеме и да опише кое как е, та да не четем цялата тема....
Темата и участниците ми допадат и затова съм писал тук.
Ще чета препратката.
Благодаря.
П.С. Би било добре някой да се наеме и да опише кое как е, та да не четем цялата тема....
tisho.74 24 юли 2017 - 19:26
Стаевски 25 юли 2017 - 21:14
"Въздух и обезвъздушаване на горивната система на дизели с ГНП Bosch VP44 какво да направим и какво да не правим"
tisho.74 25 юли 2017 - 21:28
k opel e 06 август 2017 - 02:09
Колега Стаевски погледни, къде отива маркучето за обратна нафта (аз излишна нафта нямам). То се събира при първия щуцер Ф10 с правата нафта. Патрона е на щуцера ф12, който е на втората обратна нафта, която е само от помпата и отива директно в резервоара.
titan22 23 януари 2018 - 23:54
Ако е вярно описанието за номера на помпата,тази електроника ще работи само с помпи 015 и 016.
Д-и-м-о-в 24 януари 2018 - 01:32
Смятам че тук е хубаво да се знае че ако се стигне до "изгарянето на транзистора", с неговата смяна е хубаво да се смени или почисти този клапан със зелените о-пръстени от линка на dimitarmark, защото не малко хора са вадили и слагали за смяна на транзистор след това още 3-4 пъти...
За да изгори тоз транзистор, не е виновен самия той... а клапанът. Той запича или задира и транзисторът гори от претоварване.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 24 януари 2018 - 01:41
За да изгори тоз транзистор, не е виновен самия той... а клапанът. Той запича или задира и транзисторът гори от претоварване.
Мнението беше редактирано от Д-и-м-о-в: 24 януари 2018 - 01:41
steve b 24 януари 2018 - 18:35
Оригиналния транзистор гори от километри - рано или късно изгаря ! Сменения(новия) транзистор гори от некачествен(некадърен) ремонт !
Този клапан с зелените 0-пръстени е за промяна на аванса и няма нищо общо с транзистора който е за количеството гориво !
Обявата е за рециклирана/ремонтирана електроника - пак не се знае какво точно ще получиш...
Този клапан с зелените 0-пръстени е за промяна на аванса и няма нищо общо с транзистора който е за количеството гориво !
Обявата е за рециклирана/ремонтирана електроника - пак не се знае какво точно ще получиш...
Стаевски 24 януари 2018 - 20:53
А клапана за промяна на аванса с какво се управлява? С жило ли?