Система за наблюдение налягането в гумите
Гошо Иванов 29 декември 2009 - 13:47
Здравейте,
Интересувам се как работи TPMS при Vectra C 2004г - с датчици в гумите ли е или се следят оборотите на всяко колело? Някъде четох, че при смяна на размера на гумите в борд компютъра трябва да се въведе размера на новите гуми и джанти.
От както взех вектрата на таблото стои аларма за проблем със системата за наблюдение налягането в гумите.
Летните гуми са 17", а в момента зимните са 16-ки.
Джантите не съм ги разглабял за да видя дали са с датчици.
Някой може ли да даде съвет какво може да не е наред в системата и какво да проверя или сменя.
Може ли да се маскира тази аларма без специфичен софтуеър, или трябва да се ходи в официален сервиз?
Интересувам се как работи TPMS при Vectra C 2004г - с датчици в гумите ли е или се следят оборотите на всяко колело? Някъде четох, че при смяна на размера на гумите в борд компютъра трябва да се въведе размера на новите гуми и джанти.
От както взех вектрата на таблото стои аларма за проблем със системата за наблюдение налягането в гумите.
Летните гуми са 17", а в момента зимните са 16-ки.
Джантите не съм ги разглабял за да видя дали са с датчици.
Някой може ли да даде съвет какво може да не е наред в системата и какво да проверя или сменя.
Може ли да се маскира тази аларма без специфичен софтуеър, или трябва да се ходи в официален сервиз?
ivanm69 29 декември 2009 - 14:32
Незнам как е при оригинална система но при допълнително поставена е с датчик в вентилите които са с самата система и имат срок на годност на батериите 7 години.Така че няма как да работи след като няма от каде да вземе информация.Няма как да вземе сигнал от джантите които са в вас.
vektra1 29 декември 2009 - 17:38
И при оригиналната система датчиците са във винтилите .Вероятноста да не работят и четирите е минимална ,по скоро поради някакъв проблем да има нужда да се обучат наново.По добре колега посети оторизиран сервиз на Опел ще я закачът на теха и ще се разбере от къде е проблема.
Petio 29 декември 2009 - 18:21
Аз нямам такава система и се чудя може ли да се монтира , както нямам и темпомат но колегата милеф от форума си монтира на неговия сигнум и то успешно само с добавяне на лост за управление и тееч 2 в оторизиран опел сервиз
ivanm69 29 декември 2009 - 21:02
Доколкото разбрах датчиците са но летните 17ки а колата в момента е с други джанти 16ки без да са прехвърляни вентилите дето са с датчик.Според мен има два варианта още 4 нови вентила с датчик/ако са същите/ или да прехвърляш от другите джанти.
Гошо Иванов 29 декември 2009 - 21:26
ivanm69, на 29 Dec 2009, 21:02, каза:
Доколкото разбрах датчиците са но летните 17ки а колата в момента е с други джанти 16ки без да са прехвърляни вентилите дето са с датчик.Според мен има два варианта още 4 нови вентила с датчик/ако са същите/ или да прехвърляш от другите джанти.
Така е, не съм прехвърлял вентилите като сменях джантите, но алармата си я имаше и с оргиналните джанти. А пък и в ръководството за експоатация за вектра пише, че в случай когато и четрите датчика липсват(например използване на зимни гуми с други джанти) не трябва да вдига аларма за проблем с налягането в гумите. Затова и не съм си правил труда да разглабям другите джанти при смяната на гумите.
hudson 29 декември 2009 - 21:44
Гошо Иванов, на 29 Dec 2009, 13:47, каза:
Колега, на всяка джанта има датчик. Дано да си отбелязал на гумите, коя от къде си я свалил, защото ако не си, после ще ти пише на борда че ти е спаднала задна лява, а ще се окаже че е мека предна дясна.
Принципа е следния - датчик № 1 е записан в компютъра, че съответства на предна лява гума (примерно). А това че ти си сложил тази джанта и за резервна, него не го бърка.
Алармата няма как да се блокира без закачане към компютър. Впрочем има един начин - сваляш датчиците от джантите и ги слагаш в багажника
ivanm69, на 29 Dec 2009, 21:02, каза:
Според мен има два варианта още 4 нови вентила с датчик/ако са същите/ или да прехвърляш от другите джанти.
И двата варианта не са удачни. При първия, на всяко сменяне на гумите, ще трябва да ходи при дилър на опел за да му програмират съответните датчици. А при втория - не знам дали си виждал такива датчици (оригинални имам предвид), но при свалянето рискуваш много да ги счупиш.
Освен това
Гошо Иванов 29 декември 2009 - 22:08
Колеги, явно не съм го обяснил хубаво, аз проблема с тази система си го имах и с оргиналните джанти.
hudson 29 декември 2009 - 23:32
Ами тогава остават два варианта - или са ти продали колата обута с други джанти или датчиците са повредени.
Между другото, тази система за следене на налягането е доста проблемна и то не само при опел. Дори при лексус я има.
Между другото, тази система за следене на налягането е доста проблемна и то не само при опел. Дори при лексус я има.
C driver 29 март 2010 - 19:35
Незнам дали темата все още е активна, но не те съветвам да избираш вариант номер 2 със купуването на датчици, защото бройката е 120лв. Аз имах проблем обаче само с един и още ми се къса сърцето за толко пари!!!! Виж какво може да се направи със софтуера :)