Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Информация за конкретен модел Опел

VECTRA C + / - ПРОБЛЕМИ

Nerven_Hamster снимка Nerven_Hamster 01 ноември 2015 - 11:18

 opelvectrac, на 30 октомври 2015 - 19:18, каза:

Благодаря Nerven_Hamster.Явно софтуерно и хардуерно е най доброто решение.Това направихме на Хондата на дъщеря ми.Въпреки това, бях любопитен ,как постъпва сигнала от входа и изхода на филтъра.Като комплексен сигнал от двете камери или два отделни сигнала със различна честота.И при температурните датчици дали е същото.


Температурните са елементарни с два кабела и си менят съпротивлението NTC може и PTC на някои модели. Докато мапа е с три кабела към екуто, - , + и сигнал. вътре в него има електроника която смята разликата между двата маркуча тест двата мап сензора и изкарва готов сигнал към компа, на различните модели е различен някои е просто напрежение от 0 до 5волта други е сигнал с честота. дочно на дтх не съм закачал с осцилоскоп. сигнала не е трудно да го моделираш, трудното е във всеки един режим да лъжеш компа че всичко е наред.
Отговори

opelvectrac снимка opelvectrac 01 ноември 2015 - 15:42

Благодаря.Решението е програмно изключване.Това е най- разумното решение.Просто ми предстои покупка на употребявана кола ,и търся без DPF ,но явно новите модели дизел са със този филтър.Видях какво се случва с Хондата на дъщеря ми,смяна на масло на всеки две седмици ,пушеци на ниски обороти ,чистене на грешки и накрая изключване и изтърбушване на филтъра.За сега ,игнорирам тази тема.Още веднъж благодаря.
Отговори

tisho.74 снимка tisho.74 02 ноември 2015 - 11:58

 Nerven_Hamster, на 28 октомври 2015 - 21:08, каза:

Съвсем не е до свещи,работата е доста по дебела, колата отдавна е купена и не става въпрос за нея, проблема започва да се появавя на доста ДТ-та , вече 6 на брой. с перфектни дюзи, нови свещи,регулатори,стартери и акумулатори. Скоро ще намеря човек да свали горивната карта защото имам съмнения че между 0 и 8 градуса е малко горивото. Интересно всички с проблема са италианки и май са чипосвани там...


При две мои това беше от некоректни показания на температурния датчик на ЕКУ-то в корпуса на термостата. След смяна с оригинален станаха отлични, и двете. Проблема беше само от 0 до към 8-10 градуса. При всякакви други температури и двете бяха идеални. Между другото, на едната пробвах с някакъв по- евтин датчик и нямаше резултат.
Малко по- натам във времето 2.2-то искаше и лека промяна в центровката на помпата. След нея просто заспа, почна да пали на четвърт при всякакви температури и да заработва добре веднага.
Отговори

Гостvenci83_* 16 декември 2015 - 19:36

Здравейте. Имам Вектра ц, 2004 год., 3000, 177 к.с. Искам да попитам нещо относно скоростите. Като цяло нямат проблем , но на директна (на сфетофар например) има леко подритване. Дали смяна на маслото ще реши проблема или трябва нещо друго?
Отговори

Емо Милев снимка Емо Милев 16 декември 2015 - 20:52

Здравейте. Предлагат ми Вектрата от подписа ми (още се колебая дали да я купя). На 192хил км е, купувана от представител в България, служебна. Като цяло четох добри отзиви за Z19DT. Бихте ли ме посъветвали дали да я купувам или не?
Отговори

Dechkko снимка Dechkko 17 декември 2015 - 17:31

 Емо Милев, на 16 декември 2015 - 20:52, каза:

Здравейте. Предлагат ми Вектрата от подписа ми (още се колебая дали да я купя). На 192хил км е, купувана от представител в България, служебна. Като цяло четох добри отзиви за Z19DT. Бихте ли ме посъветвали дали да я купувам или не?



ето това е тема, в която можеш да попиташ подобно нещо: http://www.opelclub....c=90601&st=360. Но е хубаво да допълниш малко повече информация и снимки. Темата, в която си писал е 23 страници има не малко писано за този двигател и на какво да обърнеш внимание!
Отговори

ГостPaiin_* 03 януари 2016 - 21:03

Здрасти, момци, това ми е първата кола и съм се насочил към Вектра 1,9 дизел и 2.2 бензин и да му сложа газов инжекцион, говорим за 2005г. Какво ме съветвате да правя, защото съм много на зор да взимам нещо?
Мнението беше редактирано от Paiin: 03 януари 2016 - 21:04
Отговори

pooh снимка pooh 03 януари 2016 - 23:05

 Paiin, на 03 януари 2016 - 21:03, каза:

Здрасти, момци, това ми е първата кола и съм се насочил към Вектра 1,9 дизел и 2.2 бензин и да му сложа газов инжекцион, говорим за 2005г. Какво ме съветвате да правя, защото съм много на зор да взимам нещо?


Първо зависи къде ще караш основно - градско или извънградско. Ако е основно за градско аз съм за бензин+газ, ако караш извънградско по магистрала, то дизелът с 6-те скорости е по-добре.
В града дизелът гори от 8л нагоре. Бензинът от 10л нагоре. Като цяло колата е тежка и аз не предпочитам да я карам из града защото е по-мудна в сравнение с някоя малолитражка под един тон.
Друго важно условие за избора ти е конкретният екземпляр. Бензинки се намират по-трудно.
Отговори

Pin2 снимка Pin2 06 февруари 2016 - 19:29

 pooh, на 03 януари 2016 - 23:05, каза:


Здрасти, момци, това ми е първата кола и съм се насочил към Вектра 1,9 дизел и 2.2 бензин и да му сложа газов инжекцион, говорим за 2005г. Какво ме съветвате да правя, защото съм много на зор да взимам нещо?

 Paiin, на 03 януари 2016 - 21:03, каза:

Първо зависи къде ще караш основно - градско или извънградско. Ако е основно за градско аз съм за бензин+газ, ако караш извънградско по магистрала, то дизелът с 6-те скорости е по-добре.
В града дизелът гори от 8л нагоре. Бензинът от 10л нагоре. Като цяло колата е тежка и аз не предпочитам да я карам из града защото е по-мудна в сравнение с някоя малолитражка под един тон.
Друго важно условие за избора ти е конкретният екземпляр. Бензинки се намират по-трудно.


Аз купих нова вектра Ц 2.2 бенз. и след свършване на гаранцията сложих газ. Вече 4 години на тая газ и съм много доволен. Не е мръднала. На всяка смяна на масло, филтри, сменям и газовите 2 филтъра. Само да споделя, че карам по 30к км на година и ми пасва добре.
Мнението беше редактирано от Pin2: 06 февруари 2016 - 19:31
Отговори

Huntata1984 снимка Huntata1984 12 март 2016 - 07:08

Vectra 1,9 TDCI-101 P.s-2005-306,000Km.


Здравейте, колеги имам следния проблем и търся майстор в София.

Сутрин като запаля двигателя пуши бяло за около 1 мин след това се оправя.
Също така колата тресе когато работи на празен ход.(казаха -или е демфер или дюза)
Ходих да ми направят диагностика и казаха, че 2 ра дюза вприсква в + .(майстора каза да си оправя дюзата и всичко ще е О.К-отидох да я правя тук в София никой не иска да сваля само 1 дюза, трябвало и 4-рите защото сигурно и те са за ремонт и да си нося и 1 чувал с пари :) .

Закатах и за второ мнение на друг сервиз във враца от там казаха, че не е дюза,а е нещо в двигателя защото при 2-ри цилиндър няма компресия.(ама какво в двигателя никой не може да каже трябва да го сцепят на трески :) също така ми съобщиха с телеграма, :) че под 0 оC колата няма да запали - бях на работа в най-студения ден тази зима и след 9 часа на -17 градуса подгрях два пъти и колата запали без проблем )

Незнам дали гори антифриз защото доливах, че ми сменяха термостат и го бяха опуснали малко по земята-та долех 800гр.
Гледах и калапани О.К са.

НАКРАТКО Никой нищо не РАЗБИРА пишман майстори.

Tа колеги дайте телефон или адрес на някой способен човек, че ми дотегна от АБИЧИ :)
Благодаря предварително оставям мейл и тел ако някой може да помогне , ще черпя бира :)

Emmo_d@abv.bg
GSM; 0877299974

Поздрави!
Отговори

Dechkko снимка Dechkko 12 март 2016 - 13:15

 Huntata1984, на 12 март 2016 - 07:08, каза:

Vectra 1,9 TDCI-101 P.s-2005-306,000Km.


НАКРАТКО Никой нищо не РАЗБИРА пишман майстори.

Tа колеги дайте телефон или адрес на някой способен човек, че ми дотегна от АБИЧИ :)
Благодаря предварително оставям мейл и тел ако някой може да помогне , ще черпя бира :)

Emmo_d@abv.bg
GSM; 0877299974

Поздрави!


Здравей Колега, избери си някой от форумните сервизи, където знаят и кътните зъби на Опелите ни. Ето тук http://www.opelclub....hp?showforum=55
Бижо или Майки мисля, че биха ти дали адекватна диагностика :) Успех
Отговори

Huntata1984 снимка Huntata1984 13 март 2016 - 07:37

Много благодаря, за линка ще си запазя час пре Бижо.

Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk
Отговори

stockbroker снимка stockbroker 16 юни 2016 - 18:16

Здравейте колеги,

От скоро съм собственик на Вектра Ц Z19DTH, 2005 год. на 187 000 км и искам да споделите малко вашите мнения за колата. Прочетох за основните проблеми, които се проявяват при този модел, свързани с демпферния маховик, вихровите клапи и ЕГР-а. Има ли други основни проблеми освен тези, които мога да очаквам? За сега да чукам на дърво всичко изглежда добре като изключим, че в това топло време моторът рядко вдига 90 градуса и държи средно 75-80. До колкото съм чел дизелите не загряват много дори и след смяна на термостата. Притеснявам се само зимата как ще е? Ако трябва да сменя термостата какъв ще ми препоръчате? И последно знаете ли къде мога да намеря карти за навигацията /CD70/ и не открих инфо дали мога да правя диагностика чрез дисплея? Благодаря и се надявам да пиша възможно най-рядко за проблеми:)
Отговори

radotrifo снимка radotrifo 19 юни 2016 - 10:31

Първо честито и безаварийно каране. Карти имаше в една тема, ако не намериш пиши едно ЛС с телефона си и ще ти дам на диск или флашка. Диагнастиката става, като при пуснато радио натиснеш и задържиш копчето Settings, докато чуеш звук. След това се минава през екраните, като натискаш ВС.
Отговори

stockbroker снимка stockbroker 28 юни 2016 - 23:38

Здрасти. Пробвахме с един диск с карти на Източна Европа, но нищо не стана. Системата е CD70 Navi, но като натиснем бутона Navi не става нищо, както и от дисплея ако изберем иконата за навигация пак нищо не излиза. Диска с карти не го чете, че даже накрая не искаше да излиза и трябваше да ресетна компютъра. Очевидно е софтуерен проблем, но как може да се оправи? Имам ОБД кабел, може ли с някоя програма да активирам навигацията?
Отговори

Kovardeil снимка Kovardeil 16 февруари 2017 - 20:19

Здравейте колеги. В момента колата ми е в бокса. Понатрупаха се няколко проблема и след диагностиката искам да споделя с вас какви бяха симптомите, да бъдете запознати с тях за да сте наясно какво да очаквате.
В периода от ноември до момента ми се натрупах доста километри. Първоначално проблема се характеризираше с лека мудност и тромавост при набирането на обороти. Примерно по магистралата на шеста при скорост от 110 -115 км при подаване на газ колата не дърпаше както преди. За секунди ми просветваше и чека, но след като угаснеше колата се оправяше. До преди седмица когато ми светна индикатора за изгорелите газове. След светването на лампата за газовете при ниските обороти колата съвсем умря. Мощността направо се изгуби. Трябваше да задържа положението ден два защото трябваше да мина преглед. При прегледа ми казаха, че действително имам проблем с изгорелите газове. Видимо колата не димеше но уредите го отчитаха. И така колата беше вкарана в бокса. Диагнозата - всмукателен колектор и вихрови клапи. Оста, която движи клапите направо е липсвала, а от гнездата на клапите е омаслен двигателя и от там е нарушен потока на газовете, които излизали свободно. Смятам, да не правя глупости и да премахна вихровите клапи а да сменя целия колектор, взимайки в предвид негативите, които мога да си навлека при експлоатацията на двигателя.
За момента е това. ще Ви държа в течение на ремонта.
Мнението беше редактирано от Kovardeil: 16 февруари 2017 - 20:22
Отговори

Kovardeil снимка Kovardeil 22 февруари 2017 - 20:58

Проблемът се оказа многопластов. След смяната ва всмукателния колектор мощността на двигателя се е върнала на средни и високи обороти, но проблема в ниските обороти е останал. При ускорение от ниските е светвала контролна лампа. Заподозрени са били дебитомера и ЕГР клапана. След няколко теста е установен проблем в ЕГР клапана и след смяната му всичко си е наред.
По принцип карам колата 6 години. Колата си дойде със всичко както си е излязла от завода. За съжаление това ми е втория сменен ЕГР клапан за 5 години. Филтъра за твърди частици /ПДФ/ си е на мястото и се регенерира на около година и половина - две и нямам никакво желание да махам или изолирам някоя от тези системи. За това при ремонта не беше на дневен ред премахването на вихровите клапи и затапване на отворите на колектора. От сервизната история на моята кола до момента няма информация да са сменяни вихрови клапи в оторизиран сервиз. Утре като взема автомобила ще взема и стария колектор и ще направя проверка по фабричните му номера дали е оригиналния от завода или и той на някакъв етап е сменян преди да взема колата. Ще ви държа в течение за колектора.
Отговори

Kovardeil снимка Kovardeil 07 март 2017 - 21:40

Остана ми малко време в събота и разгледах стария колектор, който ми дадоха от сервиза. Ситуацията беше следната:
1. Една трета от входа на колектора беше затлачена от сажди и остатъци от масло.
2. Номера на колектора за съжаление е 55210201, следователно колектора е сменян поне 2 пъти.
3. Отворите на пластмасовите водачи на оста бяха сравнително добре, но проблема е в едната вихрова клапа. Пластмасовото краче, което е хванато за оста и самата клапа е паднало при първи цилиндър.
Отговори

DanZKi снимка DanZKi 07 март 2017 - 23:23

От смяна на колектор ефекта е временен. Аз махнах вихровите клапи, тапите Жоро ги беше постнал в една тема,но всеки читав стругар ще ти ги направи. ЕГР съм чистил преди 3 години,а карам на екстремно къси разстояния ежедневно. ДПФ-а още не съм го махнал, но се регенерира на 1-2 месеца и смятам,че няма проблем все още. Няколко пъти ми светна чека,за ниско налягане,но проблема се оказа от вихровите клапи.
Мнението беше редактирано от DanZKi: 07 март 2017 - 23:24
Отговори

Kovardeil снимка Kovardeil 09 март 2017 - 20:05

Предпочитам колата ми да е максимално близко до заводското си състояние и за това с изключение на една повреда всичко се сервизира в оторизиран сервиз. До момента колата е в моите ръце от 6 години и един месец. Не желая да побългарявам колата и искам да я експлоатирам поне още 6-7 години. Затова не правя компромис с поддръжката.
При мен ПДФ филтъра се самопочиства на година - година и половина.
Мнението беше редактирано от Kovardeil: 09 март 2017 - 20:06
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg