Опел Клуб България: Зацепване на ангренажен ремък - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Зацепване на ангренажен ремък Проблем при зацепването

#1 Потребителят не е активен   Misho75 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X16SZR
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 27.01.2010

Публикувано: 01 февруари 2010 - 13:10

Здравейте, вчера си сменявах термостата. Преди да разцепя ангренажа забелязах, че когато шайбата на разпределителния вал е на белега си, коляновата шайба е подминала с около 1см белега по часовниковата стрелка. След като смених термостата, при зацепването се получи същото, като при разпределителния вал само, че коляновия вал имаше още около 0,5см до достигане на белега.
Презацепвах с един зъб назад после с един напред, но не можах да ги зацепя така, че и двата вала да са си точно на белезите.

В момента съм го оставил кол. вал преди белега, защото трябваше да се прибера от провинцията.
Колата не върви много по лошо но пък много трудно пали студена, та въпроса ми е къде греша.
Как да зацепя ремъка?
възможно ли е шайбте да са точно на белезите ?

Предварително Ви Благодаря.

#2 Потребителят не е активен   Piron45 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Опел Корса 1,4/16V, Х14ХЕ
  • Град:Самоков
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 344
  • Регистриран: 01.12.2006

Публикувано: 01 февруари 2010 - 17:23

Според мен трябва да са си на белезите. Провери да не ти е разтегнат ремъка защото тогава може да се получи разместване.
Публикувано изображение

#3 Потребителят не е активен   besnik 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Omega B X20XEV
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 311
  • Регистриран: 13.12.2009

Публикувано: 01 февруари 2010 - 18:16

Значи най-вярната центровка е да прикараш буталото на първи цилиндър
на горна мъртва точка.Махаш капака на разпределителния вал.
Разхлабваш зъбното колело на вала.
Прикарваш на свободно положение гърбиците на първи цилиндър,да сочат на горе.
Слагаш ремъка стягаш и газ
:devil-smiley-019:

#4 Потребителят не е активен   toncho 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF C18XE
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 20
  • Регистриран: 23.01.2010

Публикувано: 01 февруари 2010 - 18:21

Здрасти колега първо провери беляга на маховика дали идва,след като нагласиш беляга на разпределителния вал както си го зацепил.И ако не идва свали ремъка и нагласи белязите и пак го зацепи,и пробваи така.Успих

#5 Потребителят не е активен   gujo78 

  • Lord of the pigs
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Nisan 200 NX Peugeot 406 cupe Astra F Caravan
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1723
  • Регистриран: 08.10.2007

Публикувано: 01 февруари 2010 - 18:42

Виж мнениеbesnik, на 01 Feb 2010, 18:16, каза:

Значи най-вярната центровка е да прикараш буталото на първи цилиндър
на горна мъртва точка.Махаш капака на разпределителния вал.
Разхлабваш зъбното колело на вала.
Прикарваш на свободно положение гърбиците на първи цилиндър,да сочат на горе.
Слагаш ремъка стягаш и газ
:devil-smiley-019:

Я дай пак че ме обърка!!! кое разхлабваш и кое наместваш ?
Публикувано изображение

#6 Потребителят не е активен   Hevy 

  • debil
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X18XE1 Kadett E C16LZ
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 569
  • Регистриран: 04.02.2009

Публикувано: 02 февруари 2010 - 15:08

Шайбите трябва да са точно на белезите, поне на новите коли е така. Провери шпонките да не са разбити...

#7 Потребителят не е активен   VanVan 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F C14SE
  • Град:София/Банско
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 639
  • Регистриран: 25.02.2006

Публикувано: 02 февруари 2010 - 15:14

По-скоро да свали шайбата на пистовия ремък за динамото и да гледа истинската шайба на ремъка, която ще се покаже отдолу. Те на пистовите ремъци шайбите имат тампони и там ако е мръднал малко тоя тампон може да дава някаква грешка в белезите.
"...though all the animals are equal, the Vauxhall is more equal than the others..."
by Jeremy Clarkson

#8 Потребителят не е активен   maksi 

  • Верен Астра Фен
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Астра F C14NZ & Fiat Punto
  • Град:Радомир
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 245
  • Регистриран: 09.12.2007

Публикувано: 02 февруари 2010 - 15:30

Вариантите са няколко:
1.Разтегнат ремък->малко вероятно,но все пак зависи...на колко км. е?
2.Охлабвана ли водната помпа?Ако не си там може да идва грешката от няколкото милиметра.
При цялото това разглабяне за тоя термостат(същата история като C14NZ)e хубаво да се смени и ангренажния ремък.При смяната на термостата не съм охлабвал помпата.Изхлузих ремъка от шайбата на разпределителния вал(трудно,но излезе)и при последвалит монтаж на новия ремък нагласих белезите,сложих ремъка така,че на шайбата на разпределителния вал да го закача последно.Закачих го от едната страна и в стил "откачена верига на старо колело балкан" с въртене на шайбата ремъка си дойде на място и на белези.Посъветваха ме след като не сменявам помпата да не я пипам,защото има вероятност да протече...

#9 Потребителят не е активен   besnik 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Omega B X20XEV
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 311
  • Регистриран: 13.12.2009

Публикувано: 02 февруари 2010 - 17:24

Ако има шпонка на зъбното колело на разпределителния вал, колелото се сваля и шпонката се маха. Слага се зъбното колело, като преди това се проверява буталото на първи цилиндър- трябва да бъде на горна мъртва точка. После се слага ремъка и се намества разпределителния вал на първи цилиндър, гърбиците трябва да сочат на горе. Проверка на гърбиците се прави като вала се върти наляво и надясно- бележи се и се взима средата между двата белега. Колелото на разпределителния вал се стяга много яко, като се държи контра на разпределителния вал.
На по- новите опели няма шпонка на разпределителния вал и колелото се стяга с болта с много сила.

Мнението беше редактирано от besnik: 02 февруари 2010 - 17:25


#10 Потребителят не е активен   gujo78 

  • Lord of the pigs
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Nisan 200 NX Peugeot 406 cupe Astra F Caravan
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1723
  • Регистриран: 08.10.2007

Публикувано: 02 февруари 2010 - 17:36

Аз пък никъде не видях някои да споменава, че е възможно ремакът да не е за тази кола, невероятно но и това съм го виждал.
Щпонките на валовете трудно се разбиват, отворите са твърде точни,стоманата твърде яка а и не говорим за назобено ХЕ.
Така че колега вземи си нов ремък ЗА твоя мотор и пробвай пак с белезите :icon_twisted:
Публикувано изображение

#11 Потребителят не е активен   besnik 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Omega B X20XEV
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 311
  • Регистриран: 13.12.2009

Публикувано: 02 февруари 2010 - 17:42

Може и ако някой е сменял водна помпа да не е от колата.Обаче ако е така и ремъка и помпата да са различни тогава колата ще мени центровка и ще гасне.

#12 Потребителят не е активен   Hevy 

  • debil
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X18XE1 Kadett E C16LZ
  • Град:Казанлък
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 569
  • Регистриран: 04.02.2009

Публикувано: 03 февруари 2010 - 13:26

Шпонките винаги са от мека стомана, така е по технология, и ако се разхлаби зъбното колело направо ги мачка...

#13 Потребителят не е активен   besnik 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Omega B X20XEV
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 311
  • Регистриран: 13.12.2009

Публикувано: 03 февруари 2010 - 17:15

Ако превърти шпонка значи колелото е хлабаво ще превърти и ще изгасне.
Колегата каза че не пали студена може просто да не е центрована .

#14 Потребителят не е активен   Misho75 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X16SZR
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 27.01.2010

Публикувано: 22 февруари 2010 - 14:08

Здравейте, прочетох мненията Ви и реших първо да погледна белега на коляновия вал (зад шайбата). Оказа се че шайбата има луфт около шпонката, като разхлабих болта и обирах луфта се получава 1.5\2.0см разминаване на белега, но иначе се оказа, че сегашната ми центровка е правилна.
Сложих на опелчето: кабели и палец BERU, свещи за газ и дистрибуторна капачка BOSH, центроваха ми двигатела на 10 градуса и сега върви повече от преди и на бензин и на газ, но рзхода на газ ми се качи от 8.3л на 10.1л около извън града. На бензин незнам, не я карам.
Не ми е ясно трябва ли да правя нова центровка на газ?- от по добре горенето стана позле.

Предварително Благодаря на всички.

Мнението беше редактирано от Misho75: 22 февруари 2010 - 14:21


#15 Потребителят не е активен   4ebura6ka 

  • Напредва с материала...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F Caravan '95 X16SZ +LPG
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 466
  • Регистриран: 13.01.2008

Публикувано: 22 февруари 2010 - 19:46

Виж мнениеgujo78, на 02 Feb 2010, 17:36, каза:

Аз пък никъде не видях някои да споменава, че е възможно ремакът да не е за тази кола, невероятно но и това съм го виждал.
Щпонките на валовете трудно се разбиват, отворите са твърде точни,стоманата твърде яка а и не говорим за назобено ХЕ.
Така че колега вземи си нов ремък ЗА твоя мотор и пробвай пак с белезите :25:


Колегата е абсолютно прав ремъка да не е за този двигател. И друго - даже и да са превъртели валовете спрямо шайбите белезите трябва да съвпадат абсолютно точно. Какво имам впредвид: даже вместо разпред вала например да сложите молив, ако шайбата си е по оста на вала/молива белезите трябва да съвпадат.
http://www.yaplakal.com/uploads/previews/p...-1183099471.jpg
http://www.heroes.sm...s/SW/SW.036.jpg
Мозг на 80% процентов состоит из жидкости, мало того что у многих она тормозная, так некоторым ещё конкретно недолили...
Публикувано изображение

#16 Потребителят не е активен   javor_bg 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Seat Ibiza 1.6 101 hp, Opel Kadet C14NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2025
  • Регистриран: 10.01.2005

Публикувано: 22 февруари 2010 - 21:40

Колега, мисля че ремъка на C16NZ и C14NZ би трябвало да е със 111 зъба.

#17 Потребителят не е активен   Misho75 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X16SZR
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 32
  • Регистриран: 27.01.2010

Публикувано: 23 февруари 2010 - 14:05

Виж мнение4ebura6ka, на 22 Feb 2010, 19:46, каза:

Колегата е абсолютно прав ремъка да не е за този двигател. И друго - даже и да са превъртели валовете спрямо шайбите белезите трябва да съвпадат абсолютно точно. Какво имам впредвид: даже вместо разпред вала например да сложите молив, ако шайбата си е по оста на вала/молива белезите трябва да съвпадат.


Колега белезите ми съвпадат вече, проблема беше е в луфта на шайбата за пистовия ремък.

#18 Потребителят не е активен   ivelin1476 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG, X14XE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 6
  • Регистриран: 14.03.2009

Публикувано: 28 май 2010 - 22:06

Виж мнениеMisho75, на 01 Feb 2010, 8:10, каза:


термостат може да си сменя и без свалянето на ангенажен ремък на ц16нз

#19 Потребителят не е активен   javor_bg 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Seat Ibiza 1.6 101 hp, Opel Kadet C14NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2025
  • Регистриран: 10.01.2005

Публикувано: 28 май 2010 - 23:39

Може , но е доста мъчна работа.

#20 Потребителят не е активен   dinio84 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Corsa B C14NZ
  • Град:Стара Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 294
  • Регистриран: 17.10.2008

Публикувано: 03 юни 2010 - 15:17

Точния размер на ангренажния ремък е 111х17 (ЗЪБИ х ШИРОЧИНА) без значение от марката на ремъка. Това е за 1.2, 1.4, 1.6 осем клапанови мотори на :mhihi: , ако ИМАТ обтяжна ролка. Това с разминаването на белезите го има и при мен, но в доста по-малка степен (0.5см). Доста я оглеждах но не открих от каде е разминаването. Помислих и по въпроса за разтегнат ремък за това го смених, но никаква промяна.

Мнението беше редактирано от dinio84: 03 юни 2010 - 15:18


Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители