Спортен смукател за корса C16XE
kraskata_corsa 31 май 2010 - 10:52
Колеги, напоследък събирам инфо оттук-оттам за направата на така наречния powerbox за корса. Разбрах, че въпросният колектор може да се монтира на мотори Х14ХЕ, Х16ХЕ, C16XE ! Така..., прилагам снимки да добиете представа за какво всъщност става дума.
http://media.snimka....5/018985196.jpg
http://media.snimka....5/018985210.jpg
Добих представа как трябва да се изработи, но не можах само да разбера с какви размери, което, мисля е най-важно. Предполагам, че има колеги запознати с този "филм". Надявам се темата да бъде полезна
http://media.snimka....5/018985196.jpg
http://media.snimka....5/018985210.jpg
Добих представа как трябва да се изработи, но не можах само да разбера с какви размери, което, мисля е най-важно. Предполагам, че има колеги запознати с този "филм". Надявам се темата да бъде полезна
Shades 31 май 2010 - 12:35
Има, има, отдавна се чопли този проект Jumpera, обади се, че не помня къде съм забутал чертежите с размерите
kraskata_corsa 31 май 2010 - 12:38
Shades, на 31 May 2010, 13:35, каза:
Има, има, отдавна се чопли този проект Jumpera, обади се, че не помня къде съм забутал чертежите с размерите
Факт е, че има направени досега, но въпросът е с какви размери. Понеже съм чувал, че при направата с неточни размери powerbox, може да се изгубят високите обороти.
Мнението беше редактирано от kraskata_corsa: 31 май 2010 - 12:39
Shades 31 май 2010 - 12:41
На запад ги правят доста, предполагам, че и тук има готови вече. Аз покрай Jumpera се зарибих да ровя за неговата и бях изкарал размера на истинския Mantzel. Ако го намеря, поствам чертежа, а ако не Jumpera май го имаше и той ще го пусне.
kraskata_corsa 31 май 2010 - 14:38
има, разбира се, виждал съм една елинпелиновска корса c16xe
http://media.snimka....0/018995220.jpg
Мнението беше редактирано от kraskata_corsa: 31 май 2010 - 14:40
http://media.snimka....0/018995220.jpg
Мнението беше редактирано от kraskata_corsa: 31 май 2010 - 14:40
stefan_suny 31 май 2010 - 19:33
Ами колеги аз карам доооста отдавна с такова. Мисля има ефект
Точни размери не мога да викажа. Ориентировъчно кутията е около 80х80мм. Лично според мен не е супер определящо до няколко милиметра - все пак основната идея е скъсяване на пътя на въздуха, но все пак не трябва да е прекалено голяма кутията, за да има по добър респонс при подаване на газ, нито пък прексалено тясна за да може да си влиза спокойно въздуха. Абе 80х80 е добър размер!
На снимката от аватара съм с такава кутия, сега съм с нова защото сменях и долния колектор с такъв от тигра с овалните отвори. Дължината на кутията се определя от вида на колектора - този с кръглите дупки (х16хел) е по къс отгоре. Другото важно нещо е положението на дросела. За него вече просто трябва да се съобразите със свободното място в двигателния отсек. При вектра и астра има място и няма нужда да се мисли - прави се права кутията, евентуално с лека чупка на дросела за да се насочи към въздушния филтър. За тигра/корса се налага и леко отместване на дросела надолу и напред за да се събере и да не пречи. Щуцерите за вакуума са най лесни - просто ги слагате където ви е най удобно и най малко пречат.
И един съвет от мен за тигра/корса - ако ще го правите това вземете първо и му направете макет от твърд картон и вижте как ще го моделирате така че да се събира за да нямате проблеми после. После по шаблоните си изрязвате желания материал и тичате на аргончик.
. . . . и после внимавате с крайпътните дървета
Ако има нещо питайте, ще помогна с каквото мога.
Точни размери не мога да викажа. Ориентировъчно кутията е около 80х80мм. Лично според мен не е супер определящо до няколко милиметра - все пак основната идея е скъсяване на пътя на въздуха, но все пак не трябва да е прекалено голяма кутията, за да има по добър респонс при подаване на газ, нито пък прексалено тясна за да може да си влиза спокойно въздуха. Абе 80х80 е добър размер!
На снимката от аватара съм с такава кутия, сега съм с нова защото сменях и долния колектор с такъв от тигра с овалните отвори. Дължината на кутията се определя от вида на колектора - този с кръглите дупки (х16хел) е по къс отгоре. Другото важно нещо е положението на дросела. За него вече просто трябва да се съобразите със свободното място в двигателния отсек. При вектра и астра има място и няма нужда да се мисли - прави се права кутията, евентуално с лека чупка на дросела за да се насочи към въздушния филтър. За тигра/корса се налага и леко отместване на дросела надолу и напред за да се събере и да не пречи. Щуцерите за вакуума са най лесни - просто ги слагате където ви е най удобно и най малко пречат.
И един съвет от мен за тигра/корса - ако ще го правите това вземете първо и му направете макет от твърд картон и вижте как ще го моделирате така че да се събира за да нямате проблеми после. После по шаблоните си изрязвате желания материал и тичате на аргончик.
. . . . и после внимавате с крайпътните дървета
Ако има нещо питайте, ще помогна с каквото мога.
petio_78 07 юли 2010 - 06:02
А на двигател с карбураторно хранене,ако се сложи дали ще има ефект?Замисълът е да махна карбуратора,да сложа такава "кутия",един дросел и да се кара само на газ.С моите си смук.колектори.Двигателя е 16SH oт Аскона.
AdDiCtEd 18 юли 2010 - 22:04
Колеги, може ли да се направи нещо подобно и на C14NZ?Ще има ли положитрелен ефект, ако се направи някаква такава кутия по точни размери, с определен обем, и се сложи дросел още преди нея, директно след филтъра,незнам дали има смисъл цялата моноинжекция да се мести там, май няма?Дайте мнение, да знам дали да се залавям.
baidimitar 04 юни 2011 - 11:56
Здравийте колеги, от известно време и аз съм с hand made копие на mantzel. Стори ми се интересна идеята, а и смукателната система на моя X16XEL ме дразнеше одавна... Интервенцията мина абсолютно безпроблемно, и всичко си дойде на мястото така, както беше предвидено. Благодарноси на колегата stefan_suny, който ми помогна с няколко разяснения по телефона и на хората, които оказаха съдействие, при създаването и монтирането на въпросния "mantzel". Информация има доста по чуждите сайтове, ето няколко картинки, които ми помогнаха:
Важно е да се знае предварително какво е необходимо, за да не се налага колата да стои разглобена, докато търсим или изработваме части. А какво всъщност ни трябва:
1. Изработено копие на mantzel (съответно с кръглите или елипсовидните отвори, зависимост от двигателя и съответните щуцери за сервото, вакуумите, и ЕГР-а ако няма да се затапва)
2. Съответните елементи за монтаж, а именно гарнитури, болтове, скоби и т.н.
3. Планка за затапване на ЕГР-а, която може да е плътна или както е при мен с отвор и медна тръбичка за отвеждане на част от изгорелите газове до смукателя, за да може да си има автомобила работещ ЕГР.
4. За монтирането на дросела се наложи да бъде разпробит, за да минат болтовете с които се монтира към новия смукател. Т.е. ако имате на разположение друг дросел, съответно гарнитурата за монтаж, няма да е излишно.
5. Маркуч и тръбичка за съединяване на дросела към охлаждащата система (фабрично си е така) освен ако не сте решили да шунтирате двата края на маркуча, тогава е необходима само тръбичка.
6. Добре е да имате под ръка препарати за почистването на дросела, ЕГР-а, стъпковия мотор и каквото там се наложи, защото вътре е ужасна мръсотия.
7. Маркуч към сервото е необходим, защото оригиналния трудно пасва на новото си място, трудно се огъва и т.н. Маркучи за вакуум, за картерната вентилация, за сензора за детонации и към разните му клапанчета също са необходими.
8. Топло и маслоустойчив силикон също е необходим, аз съм намазал гарнитурите с него, за по-добро уплътняване на смукателя за да няма нахлуване на "паразитен" въздух и съответно промяна на обороти и т.н.
9. Преправане на ел. схемата също е необходимо поради факта, че се променя местоположението на дросела с датчика за позиция на дроселовата клапа, стъпковото моторче, датчика за температура на входящия въздух.
10. Добре е да има и подготвени планки, които ще държат сноповете с кабели. Те фабрично се държат на оригиналния смукател, който вече не присъства там.
11. Необходими са и въздуховоди, съобразени с новото място на дроселовата клапа. Съобразете дали колата ще остане с оригиналната си филтърна кутия или ще е примерно с конусен филтър. Мястото си там трябва да заеме и датчика за темп. на входящия въздух.
Ами като цяло това са основните неща, ако са ви под ръка, манипулацията е приятна и много бърза. Другото е малко техническа грамотност и желание.
Ето как се получи при мен:
Засега съм си със стандартната кутия и панелен спортен филтър. Картерната вентилация не влиза в смукателя (като разглобих се изненадах колко мръсотия и омасляване имаше)
А на въпроса има ли разлика във вървенето? :) Внушението е велика сила :) В кръга на шегата разбира се. Радва ме факта, че смукателя дори след дълго каране си стои хладен, стария се нагряваше ужасно, все пак лежеше на главата. Ами това е, ако на някой му се стори интересна подобна модификация да действа смело и да се радва на подобреното дишане на хладен въздух на двигателя си
Мнението беше редактирано от baidimitar: 04 юни 2011 - 12:07
Важно е да се знае предварително какво е необходимо, за да не се налага колата да стои разглобена, докато търсим или изработваме части. А какво всъщност ни трябва:
1. Изработено копие на mantzel (съответно с кръглите или елипсовидните отвори, зависимост от двигателя и съответните щуцери за сервото, вакуумите, и ЕГР-а ако няма да се затапва)
2. Съответните елементи за монтаж, а именно гарнитури, болтове, скоби и т.н.
3. Планка за затапване на ЕГР-а, която може да е плътна или както е при мен с отвор и медна тръбичка за отвеждане на част от изгорелите газове до смукателя, за да може да си има автомобила работещ ЕГР.
4. За монтирането на дросела се наложи да бъде разпробит, за да минат болтовете с които се монтира към новия смукател. Т.е. ако имате на разположение друг дросел, съответно гарнитурата за монтаж, няма да е излишно.
5. Маркуч и тръбичка за съединяване на дросела към охлаждащата система (фабрично си е така) освен ако не сте решили да шунтирате двата края на маркуча, тогава е необходима само тръбичка.
6. Добре е да имате под ръка препарати за почистването на дросела, ЕГР-а, стъпковия мотор и каквото там се наложи, защото вътре е ужасна мръсотия.
7. Маркуч към сервото е необходим, защото оригиналния трудно пасва на новото си място, трудно се огъва и т.н. Маркучи за вакуум, за картерната вентилация, за сензора за детонации и към разните му клапанчета също са необходими.
8. Топло и маслоустойчив силикон също е необходим, аз съм намазал гарнитурите с него, за по-добро уплътняване на смукателя за да няма нахлуване на "паразитен" въздух и съответно промяна на обороти и т.н.
9. Преправане на ел. схемата също е необходимо поради факта, че се променя местоположението на дросела с датчика за позиция на дроселовата клапа, стъпковото моторче, датчика за температура на входящия въздух.
10. Добре е да има и подготвени планки, които ще държат сноповете с кабели. Те фабрично се държат на оригиналния смукател, който вече не присъства там.
11. Необходими са и въздуховоди, съобразени с новото място на дроселовата клапа. Съобразете дали колата ще остане с оригиналната си филтърна кутия или ще е примерно с конусен филтър. Мястото си там трябва да заеме и датчика за темп. на входящия въздух.
Ами като цяло това са основните неща, ако са ви под ръка, манипулацията е приятна и много бърза. Другото е малко техническа грамотност и желание.
Ето как се получи при мен:
Засега съм си със стандартната кутия и панелен спортен филтър. Картерната вентилация не влиза в смукателя (като разглобих се изненадах колко мръсотия и омасляване имаше)
А на въпроса има ли разлика във вървенето? :) Внушението е велика сила :) В кръга на шегата разбира се. Радва ме факта, че смукателя дори след дълго каране си стои хладен, стария се нагряваше ужасно, все пак лежеше на главата. Ами това е, ако на някой му се стори интересна подобна модификация да действа смело и да се радва на подобреното дишане на хладен въздух на двигателя си
Мнението беше редактирано от baidimitar: 04 юни 2011 - 12:07
SKOFIELD** 05 юни 2011 - 07:19
За размерите разбрахме,аз намерих в нета един чертеж с размери
ЕГР като няма физически,софтуерно премахнат ли е ? И картерните газове къде си ги изкарал ако може да ни покажем с една снимка
Мнението беше редактирано от SKOFIELD**: 05 юни 2011 - 07:20
ЕГР като няма физически,софтуерно премахнат ли е ? И картерните газове къде си ги изкарал ако може да ни покажем с една снимка
Мнението беше редактирано от SKOFIELD**: 05 юни 2011 - 07:20
kraskata_corsa 05 юни 2011 - 11:43
Браво, колега, много налгедно написано и аз съм с Homed edition от близо година вече ! Описал си много опростено и разбираемо цялата процедура и всъщност не е нищо спешъл, който го е замислил, да не се чуди. Поне при мен има осъзаем ефект (моторът "диша" по-добре, повече тяга след 3к оборота и по-добър резпонс. За тези мотори това е проста и полезна интервенция.
Успех !
Успех !
baidimitar 06 юни 2011 - 07:48
Колега SKOFIELD**, ако питаш за моя случай, ЕГР си имам, просто газовете съм ги отвел до смукателя с тръбичка и клапана си функционира нормално. Ако си решил да го затапваш, може да го направиш с планка. ЕГР-а при X16XEL е електрически, а не с вакуум, т.е. той дори затапен ще продължи да си отваря, ЕКУ-то ще "вижда" че той е в различно положение, което значи, че работи. Виждал съм няколко автомобила, които са направени така и хората си ги карат безпроблемно, аз лично оставих моя да си функционира :) Картерните газове съм ги прекарал през т.нар. "oil catch tank", където кондензират маслените пари и после с филтърчe навън, не влизат в смукателя. Поздрави!
Мнението беше редактирано от baidimitar: 01 септември 2011 - 09:01
Мнението беше редактирано от baidimitar: 01 септември 2011 - 09:01
baidimitar 06 юни 2011 - 07:54
Благодаря, аз също смятам, че процедурата е проста и ако знаем какво правим става изключително бързо и евтино! А определено има ефект :)
Мнението беше редактирано от Liubeznia: 07 юни 2011 - 10:13
Причина за редактиране:: Добавих темата в списъка с полезните направи си сам теми.
Мнението беше редактирано от Liubeznia: 07 юни 2011 - 10:13
Причина за редактиране:: Добавих темата в списъка с полезните направи си сам теми.
meth3288 27 юни 2011 - 21:48
има един тънък момент .. аз като изрових и изчетох целия гугъл за тфа как да направя моя .. никаде не забелязах на снимките една подробност .. чак в момент в който видях оригиналния мантзел на колегата kalkki със х16хел разстърган до 1.8 забелязах .. въпросния тънък момент ... дросела се захваща под ъгъл , което се вижда на всички снимки .. това което не прави впечатление е че дросела дефакто лежи около сантиметър и малко под горната стена на кутията,а след него има малко изкачване.. нз .. можеби да се завихри леко за 1ви цилиндър .. нз .. т.е. .. въздуха освен че влиза под ъгъл посока задната стена на кутията .. върви и нагоре .. т.е .. потока на въздух идва към задната и горната стена на кутията .. :)
просто наблюдение ..
една снимка на стария ми колектор
и на новия ..
просто наблюдение ..
една снимка на стария ми колектор
и на новия ..
baidimitar 29 юли 2011 - 09:07
Това, че дросела се захваща малко надолу от самия смукател има една единствена цел, а именно да не опира дросела в капака. При мен дросела си е на нивото на смукателя и забелязах, че щуцерите на дросела, през които минава охладителната течност, са опирали леко в кората под предния капак. Това при астра, а при корса примерно, където мястото е още по-малко може би е довело до изместването на дросела с "една идея" надолу. Смятам, че всякакви "изкачвания", "пречки", "завихряния" и т.н. по пътя на входящия въздух не биха довели до каквото и да е подобрение, даже напротив.
vladkata 29 юли 2011 - 12:32
Да точно така този ъгъл е именно затова ,че в корсата ще опира ако го няма този ъгъл инак ако е право би трябвало ефекта да е по-добър.Аз също съм с къстъм смукател само че от една тръбица и нямам чупка за дросела и се наложи да клъцнем леко с флекса купето ,но ефекта май е по-добър и от манцела .
AlexMav 14 октомври 2011 - 08:37
х18хе е със съвсем различен колектор, там 4те тръби се събират в едно.
borochvoro 14 октомври 2011 - 23:09
Някой правил ли е замерване на дино преди/след да се види реалната полза?