Премахване Airbag над жабката на Астра Г
charlim 16 септември 2010 - 16:35
Искам да премахна Аърбег-а над жабката, в който влиза един дебел жълт кабел. Еърбегът е здрав, но не знам дали ако го премахна няма да го задействам. Ако не се задейства, как трябва да свържа кабелчето, че да не ми светва лампата на таблото за еърбега. Това кабелче дали дали праща сигнал, че еърбегът е сработил, или чрез него се подава управляващ сигнал за сработването му?
Мнението беше редактирано от charlim: 16 септември 2010 - 16:38
Мнението беше редактирано от charlim: 16 септември 2010 - 16:38
hudson 16 септември 2010 - 17:00
По това кабелче, се задейства и се проверява наличието/изправността на еърбега.
Преди да го разкачиш, откачи клемите на акумулатора. А ако искаш да не ти свети лампата му, имаш два варианта - или ровиш в Autodata и намираш какво съпротивление има и закачаш съответното на веригата или отиваш в сервиз на опел, където с тестера им ще програмират ECUто на еърбезите да не търси съответната възглавница.
Мнението беше редактирано от hudson: 16 септември 2010 - 17:04
Преди да го разкачиш, откачи клемите на акумулатора. А ако искаш да не ти свети лампата му, имаш два варианта - или ровиш в Autodata и намираш какво съпротивление има и закачаш съответното на веригата или отиваш в сервиз на опел, където с тестера им ще програмират ECUто на еърбезите да не търси съответната възглавница.
Мнението беше редактирано от hudson: 16 септември 2010 - 17:04
titan22 16 септември 2010 - 17:40
Потърси в разделите,мисля че се слагаше съпротивление 3 ом.
charlim 16 септември 2010 - 19:03
titan22 16 септември 2010 - 19:23
Не те съветвам да даваш на късо каквото и да било.Бега се явява един вид консуматор и ако дадеш на късо може да издумкаш блока за управление на беговете.Не прави нищо преди да прочетеш темата.
charlim 16 септември 2010 - 19:26
titan22, на 16 Sep 2010, 20:23, каза:
Не те съветвам да даваш на късо каквото и да било.Бега се явява един вид консуматор и ако дадеш на късо може да издумкаш блока за управление на беговете.Не прави нищо преди да прочетеш темата.
Интересно тогава какъв е този консуматор с нулево съпротивление... ? или пък да е дефектирал еърбега, т.е. да е сработил, но да не е "гръмнал"...
titan22 16 септември 2010 - 19:45
Незнам колегата който беше пуснал такава тема как е мерил съпротивлението.За да те ориентирам малко,доколкото се сещам ставаше въпрос че някой си сменил волана с бег,със спортен без бег и беше слагал съпротивление за да отчита че все едно има.Само с това мога да помогна.
Shmortz 16 септември 2010 - 19:52
във всички букси на изпълнителните механизми има мостове които окъсяват при изваждане на буксата, може да се заместят със 2.7 ома независимо дали е въздушна възглавница или опъвач на колан
mupkoc 16 септември 2010 - 20:00
Два ти 0 ома защото си свалил въздушната възглавница (товара) и тогава си мерил. Ако го беше измерил преди да махнеш въздушната възглавница щеше да измериш какво е съпротивлението й и щеше да знаеш какво съпротивление да сложиш, за да излъжеш компютъра че има вързана възглавница.
charlim 16 септември 2010 - 21:24
Meydger, на 16 Sep 2010, 21:00, каза:
Два ти 0 ома защото си свалил въздушната възглавница (товара) и тогава си мерил. Ако го беше измерил преди да махнеш въздушната възглавница щеше да измериш какво е съпротивлението й и щеше да знаеш какво съпротивление да сложиш, за да излъжеш компютъра че има вързана възглавница.
Измерих следните съпротивления:
Входно съпротивление към блока за управление на еърбега (еърбегът е изключен): 900 ohm
Съпротивление на еърбега (изключен от блока за управление на еърбега): 0 ohm
Съпротивление на еърбега (елиминиране на моста за окъсяване на бега): 2,0 ohm
Съпротивление на куплунга при включен еърбег към блока за управление: 2,0 ohm
Тук изниква въпросът откъде изникват тези 2 ома, като се очетът горните съпротивления .
Отговорът май се крие в изписаното от колегата Shmortz: "има мостове които окъсяват при изваждане на буксата".
Ще се опитам да симулирам поставена букса и да измеря това проклето съпротивленийце. Разбира се, ще докладвам за резултатите.
Инетересно ми е за какво е въведена тази блокировка при изваждане на куплунга. Че тя окъсява вътре в бега, а не окъсява входа на модула за управление ...
Мнението беше редактирано от charlim: 17 септември 2010 - 14:56
titan22 16 септември 2010 - 21:33
Вероятно идва от устройството което надува възглавницата,компа отчита именно него,а не самия бег.
hudson 16 септември 2010 - 21:49
charlim, на 16 Sep 2010, 22:24, каза:
Инетересно ми е за какво е въведена тази блокировка при изваждане на куплунга. Че тя окъсява вътре в бега, а не окъсява входа на модула за управление ...
А дали щеше да ти е по-интересно да пишеш с разбит нос: "исках да премеря съпротивлението на еърбега, а той ми гръмна в лицето - защо така?"
И ти се чудя на акъла къде си тръгнал да подаваш напрежение на буксата на самата възглавница.
Мнението беше редактирано от hudson: 16 септември 2010 - 21:50
Shmortz 16 септември 2010 - 23:51
явно идеята е да няма начн да се случи нещо с еърбега ако му се подаде някакво напрежение и за това се окъсява, и не си играй да мериш, слагай 2,7 ома и си
charlim 17 септември 2010 - 12:40
hudson, никъде не съм писал и не съм предприемал действия по подаване на напрежение на буксата на възглавницата.
Shmortz, че този който тръгва да подава напрежение, си мисля, че е съвсем съзнателно знае за какво подава и какво би се случило... Ма зане ли се, защита да има.
Мнението беше редактирано от charlim: 17 септември 2010 - 12:40
Shmortz, че този който тръгва да подава напрежение, си мисля, че е съвсем съзнателно знае за какво подава и какво би се случило... Ма зане ли се, защита да има.
Мнението беше редактирано от charlim: 17 септември 2010 - 12:40
Dyado_Pras 17 септември 2010 - 13:18
charlim, на 17 Sep 2010, 13:40, каза:
...
Всяко едно измерване на съпротивление е свързано с подаване на някакво напрежение... Затова има батерия в мултицета. Като знам, че в единия вкъщи има 9 волтова (сделано в Китай), доста бих се притеснил да меря
Мнението беше редактирано от Dyado_Pras: 17 септември 2010 - 13:20
charlim 17 септември 2010 - 14:53
Dyado_Pras, измерването на съпротивление става чрез измерване на пада на напрежение върху него, порорено от протичащия ток, създаден от изтчник на ток. Този ток е в порядъка на милиампери и не би могъл да "запали" резистора и да задейства бега.
Измереното от мен съпротивление на бега е точно 2 ома. Пластинките, които окъсяват крачетата много лесно се натискат с игла. Благодаря на всички за помощта. Доста ми се разясниха нещата по отношение на беците. Както казват, само дето не съм отворил сервиз
Измереното от мен съпротивление на бега е точно 2 ома. Пластинките, които окъсяват крачетата много лесно се натискат с игла. Благодаря на всички за помощта. Доста ми се разясниха нещата по отношение на беците. Както казват, само дето не съм отворил сервиз
Dyado_Pras 17 септември 2010 - 15:54
За милиамперите си прав, тока който минава наистина е смешен, ама нещо отвътре ме спира, ако трябва да се пресегна с батерия към детонатор
Вместо да слагаш съпротивление, провери ли другия вариант - ако имаш кода на колата да пробваш с ОП-КОМ да си настроиш конфигурацията на еърбезите?
Мнението беше редактирано от Dyado_Pras: 17 септември 2010 - 15:54
Вместо да слагаш съпротивление, провери ли другия вариант - ако имаш кода на колата да пробваш с ОП-КОМ да си настроиш конфигурацията на еърбезите?
Мнението беше редактирано от Dyado_Pras: 17 септември 2010 - 15:54
Shmortz 17 септември 2010 - 20:26
не е съвсем прав за милиамперите, по-вероятно е да с амикроампери, в мнооого редки случаи може да се повреди или повлияе на някой елемент или устройство с мултицет освен ако не е стрелкови, там вече текат по-големи тоци във веригата