Опел Клуб България: Смяна или почистване филтърчето на газов клапан БРЦ - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Смяна или почистване филтърчето на газов клапан БРЦ Как става и кога се налага?

#1 Потребителят не е активен   greenhorn 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF, X16SZR
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 164
  • Регистриран: 12.03.2009

Публикувано: 30 септември 2010 - 13:29

Здравейте на всички!
След 8 000 километра минати на газ с колата от профила се питам, дали не е време да се смени/почисти някой филтър по газовата? Доколкото знам при мен (обикновено газово БРЦ) филтър има само в клапана преди изпарителя (ако греша моля да ме поправите! ), какви са признаците за запушен филтър , тъй като при мен нищо не се е променило в поведението на колата на газ от момента на поставянето на газовата! Какво да очаквам да се случи като се позапуши тоя филтър та да го сменя/почистя или се прави на някакви изминати километри?
А как точно става операцията по смяната/почистването т.е. как се разглабя тоя клапан за да се стигне до филтърчето - май ще да се развива някак си долната метална част на клапана като гледам но дано някой е правил операцията за да поясни по подробно! Клапана е този: http://greenhorn1.sn...537861.20843128
10х и поздрави на всички!

#2 Потребителят не е активен   AlexMav 

  • Масло под ноктите не вреди на никого...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Tigra X16XE
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2101
  • Регистриран: 31.07.2008

Публикувано: 30 септември 2010 - 13:41

Признаците са като на всеки запушен филтър - липса на мощност и необходимост от настройка, която не помага. Не е много добра снимката, но принципно не можеш да разглобиш клапана повече от необходимото - този ми изглежда да се развива през средата, но може и да греша. При Ловато отдолу има болт, който държи "камбаната" в която е филтъра.
За съжаление в живота няма бутон "Undo"...

#3 Потребителят не е активен   Emilov_ 

  • Пешеходец
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraA C16NZ
  • Град:Козлодуй
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 23
  • Регистриран: 12.08.2010

Публикувано: 30 септември 2010 - 18:51

Колега,принципно при мен когато беше запушено филтърчето колата ми не можеше да се издува.Кой знае каква промяна нямаше във вървенето,но просто като влезе в по-високите обороти започва да забива муцуна.Един вид преди критични ми бие прекъсвач.Отидох при един майстор и той го смени и сега се издува и върви нормално.Това бяха признаците при мен а и изпарителя ми е Ловато,та не мога да ти помогна с разглабянето.Успех и поздрави. :icon_razz2:

#4 Потребителят не е активен   Laxy20 

  • irmscher
  • Група: Потребители

  • Автомобил:opel astra G X18XE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 300
  • Регистриран: 02.11.2007

Публикувано: 30 септември 2010 - 20:19

Аз съм с ГИ и имам същия филтър,но го сменям на около 15 000км.

#5 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 01 октомври 2010 - 10:23

Ами колега не пречи да го смениш. Аз моя го смених на около 40 000 км пробег и то 99.5% от пробега на газ. Та при смяната извадих не особено много като количество графитен прах. Така или иначе процедурата е елементарна и не изисква някакви вложения. При мен на Ланди Ренцо италианското филтърче беше нещо от порядъка на 5 лева а БГ варианта около 1 лев. Така че мнението ми е като ги подкараш всички филтри, та наред до един :icon_razz2:

Поздрави

П.С. Забравих за сглобката. Като гледам AlexMav е прав. То единствения вариант ще е да го отвиеш по-средата. И ако не си отварял до сега газов клапан имай предвид, че вътре има едно магнитче под формата на нещо като жигльор (поне при мен така изглежда) и гледай да не го изтървеш при отварянето.

Мнението беше редактирано от o.kamenov: 01 октомври 2010 - 10:29

Евала на бачо Adam Opel

#6 Потребителят не е активен   ctoyan 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X18XE1 , Vectra b X20XEV
  • Град:Ст. Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 179
  • Регистриран: 20.08.2007

Публикувано: 01 октомври 2010 - 10:26

Колега така като го гледам май със шестограмче ще е от горе .. Няма значение че е на 8000 км аз сменях мойте 2 на 12 000 км защото газаджията ми каза че на лукойл имали проблеми с някакви филтри който чистят гаста и реално за 13 хиляди км като го свалих си напълник шепата с графит

#7 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 01 октомври 2010 - 11:59

Виж мнениеctoyan, на 01 Oct 2010, 11:26, каза:

Колега така като го гледам май със шестограмче ще е от горе .. Няма значение че е на 8000 км аз сменях мойте 2 на 12 000 км защото газаджията ми каза че на лукойл имали проблеми с някакви филтри който чистят гаста и реално за 13 хиляди км като го свалих си напълник шепата с графит


На дали. Шестограма отгоре ще е за сваляне на самата ел. част. Няма как той да държи долната част. Изключено. Тоя клапан само се отваря като се развие по средата, там дето е за хващане от гаечен ключ (като го гледам около 14-16 може би) между входа и изхода на клапана.
Демек тука
Публикувано изображение

Мнението беше редактирано от o.kamenov: 01 октомври 2010 - 12:03

Евала на бачо Adam Opel

#8 Потребителят не е активен   floyd 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ '94
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 484
  • Регистриран: 04.10.2007

Публикувано: 01 октомври 2010 - 19:02

Аз не мога да си представя какъв филтър ще се събере в такова детско клапанче. Нищо чудно и да няма. Като развиваш не забравяй да затвориш кранчето на бутилката и да изгориш останалата в тръбата газ.

#9 Потребителят не е активен   deforse 

  • ex Adam Opel User
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Fiat Brava 1.9 TD100
  • Град:Велико Търново
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 432
  • Регистриран: 11.04.2007

Публикувано: 04 октомври 2010 - 15:48

Публикувано изображение

Моето филтърче е те такова. Да ти кажа и аз много се чудех къде аджеба е набутано, но като отворих клапана го видях. Не може да няма филтър. 99.9% има. Отваряй смело. И колегата floyd те е посъветвал правилно. Спирай газта и от бутилката че :rulez: .
Евала на бачо Adam Opel

#10 Потребителят не е активен   becinko 

  • Пазарджишки гъзар ...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Audi A4 B5 1.8T Quattro
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2259
  • Регистриран: 31.08.2009

Публикувано: 04 октомври 2010 - 15:57

Междудругото има и 1 % вероятност да не е с филтър ,а с цедка ,защото моята АГУ е БРЦ ,и съм почти сигурен ,че клапана ми е същия ,та като питах газаджията дали да сменя филтър и т.н. ,той ми отвърна "Отвори го ,твоя е с цедка и я почисти" :rulez:

#11 Потребителят не е активен   zheleznia 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B Caravan X20XEV CDX, Mazda 323C F5 DOCH
  • Град:Шумен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 316
  • Регистриран: 05.05.2007

Публикувано: 04 октомври 2010 - 23:03

Виж мнениеo.kamenov, на 01 Oct 2010, 12:59, каза:

...Тоя клапан само се отваря като се развие по средата, там дето е за хващане от гаечен ключ...

Клапана се разглобява по средата с гаечни ключове 22 или по-скоро 24 (Разглобявах го преди месец и не си спомням точно кой от двата). Вътре има филтърче и едно малко магнитче (от към входящата страна на филтъра) което при мен има форма на малко хапче, така че внимавайте да не го изхвърлите с голямото количество графит прихванато от филтъра. "Изтупвате" филтърчето и продухвате клапана. Добре е за няколко секунди(1-2) да отворите кранчето на газта за да може да издуха остатъците от графит по тръбопровода до клапана. Внимавайте с гумените уплътнения на клапана при сглобяване да са наместени както трябва. След сглобяването на клапана, свързването на тръбите и пускането на газта от крана на бутилката е добре да се провери за евентуални течове с малко пяна.

#12 Потребителят не е активен   zdravkop 

  • звероукротител на зверски опели
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VECTRA B седан, X20ХЕV, 1999г. Edition 100
  • Град:Плевен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2593
  • Регистриран: 27.10.2005

Публикувано: 16 октомври 2010 - 21:56

На Кадета съм с такава газова- БРЦ и ще почистя филтърчето, но не мога да разбера точно кой е клапана за спирането на газта от бутилката. Бихте ли ми помогнали? Днес забравих да го снимам, но утре ще го фотна.
Винаги ОПЕЛ, само ОПЕЛ и ОПЕЛ доживот !!! Kadett E 13NB: 2001, Kadett E C16NZ Fun: 2002- 2007, Vectra A X16SZ: 2007- 2009, Vectra B X18XE: 2009- 2010, Kadett E C16NZ Dream: 2009- 2011, Vectra B X18XE: 2010-2013, Astra F: 17D 2011- 2012, Astra F C18XEL: 2013, Vectra B X20XEV 2013.....

Публикувано изображение

#13 Потребителят не е активен   Емо Ангелийн 

  • САЛАШЧАНИН
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra A 20NE (минус)
  • Град:Белоградчик
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 542
  • Регистриран: 25.03.2007

Публикувано: 16 октомври 2010 - 23:06

Моето мнение е, винаги при газаджия, като се прецакат опръстените на клапана, пак до там се стига, но идва по-скъпо
Публикувано изображение

Иван Шопов-JOHNY...Цък на подписа....
There are only three sports: bullfighting, motor racing, and mountaineering; all the rest are merely games

#14 Потребителят не е активен   Rosen Popov 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra B X18XE
  • Град:Пловдив
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1601
  • Регистриран: 07.02.2009

Публикувано: 17 октомври 2010 - 08:45

Виж мнениеzdravkop, на 16 Oct 2010, 22:56, каза:


На нивомера, който е на самата бутилка има две кранчета. В едното влиза тръбичката от дюзата(чашката) за пълнене и пише in, входящо гориво в бутилката. На другото кранче пише out-гориво към двигателя- него го затваряш, след което палиш мотора и чакаш да изгасне, за да си сигурен, че настина се е затворило.
О-пръстена може да бъде купен заедно с филтърчето за да няма изненади, според мен за такава елемнтарна процедура не си струва посещението на газаджия. За да се прецака о-пръстена трябва да е много стар или някой да го е стягал като кран 4" монтиран на паропровод :bishop:
Поздрави :icon_razz2:

Мнението беше редактирано от Rosen Popov: 17 октомври 2010 - 08:46

Публикувано изображение

#15 Потребителят не е активен   zdravkop 

  • звероукротител на зверски опели
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VECTRA B седан, X20ХЕV, 1999г. Edition 100
  • Град:Плевен
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2593
  • Регистриран: 27.10.2005

Публикувано: 17 октомври 2010 - 12:52

Виж мнениеRosen Popov, на 17 Oct 2010, 9:45, каза:



Благодаря!
Винаги ОПЕЛ, само ОПЕЛ и ОПЕЛ доживот !!! Kadett E 13NB: 2001, Kadett E C16NZ Fun: 2002- 2007, Vectra A X16SZ: 2007- 2009, Vectra B X18XE: 2009- 2010, Kadett E C16NZ Dream: 2009- 2011, Vectra B X18XE: 2010-2013, Astra F: 17D 2011- 2012, Astra F C18XEL: 2013, Vectra B X20XEV 2013.....

Публикувано изображение

#16 Потребителят не е активен   aan_astra 

  • Пали асфалта...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:астри F X16SZR, Х16SZ, C16NZ
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 893
  • Регистриран: 02.02.2007

Публикувано: 06 април 2011 - 20:31

Виж мнениеdeforse, на 01 октомври 2010 - 11:59, каза:

На дали. Шестограма отгоре ще е за сваляне на самата ел. част. Няма как той да държи долната част. Изключено. Тоя клапан само се отваря като се развие по средата, там дето е за хващане от гаечен ключ (като го гледам около 14-16 може би) между входа и изхода на клапана.
Демек тука
Публикувано изображение

Този тип клапан на БРЦ е с нещо като цетка вместо филтърче в него. Тоест почиства се само и се сглабя .

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители