Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Car Audio

Слаб тунер или проблем с антената

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 11 февруари 2011 - 01:35

Като взех колата си беше с оригинално опелско касетофонче и хващах доста радиа. откакто обаче си сложих СД-то(Sony CDX GT300S) хващам само едно, две радиа. немога да разбера къде е проблема. дали тунера на СД-то е слаб, или имам проблем с антената (фабричната отзад на тавана).
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 11 февруари 2011 - 01:45

При включване на оригиналното радио то подава напрежение на антенния усилвател. При другите радиа също има такова нещо но кабела не винаги е на същия пин, има дребни разлики в окабеляването на уж стандартните букси.
При мен се получи така. След справка със схемите си прехвърлих съответния кабел където трябва и музиката потече...
Отговори

CH_M снимка CH_M 11 февруари 2011 - 09:40

Кабела за подаване на захранване на ант. усилвател няма как да е сбъркан и то точно при преходника на ново SONY , поне в мойта практика до сега не съм срещал разминаване . Ами обърни внимание на кабела и по точно на буксата за антената от инсталацията на колата . Щом слагаш неоригинален плеър то ползваш преходника като този на снимката - "1" . Доста често само след поставянето и от натиска се прекъсва телчето на активния проводник в буксата .На снимката е част от разглобената букса , иначе се разглобява лесно - подгъват се навътре контричките "2" и "3" , вади се черното детайлче "4" и обърни внимание на обозначеното с червената стрелка - там е връзката на средното жило от антенния проводник , виж да не е прекъснато . Ако е скъсано , споява се внимателно и се сглобява по обратния ред . След тая интервенция би трябвало да си хваща всички станции.
Публикувано изображение
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 11 февруари 2011 - 15:21

Да колега точно с такава букса съм по-късно ще я разглобявам. а относно преходника не съм с оригиналния на Сони. Оригиналния преходник с плейъра го забравих при свалянето но СД-то и си замина с предишната ми кола.
Сега съм с такъв:
Публикувано изображение
Дали е оригинален незнам сложиха ми го в един сервиз, но ми направи впечатление, че като задам да свирят само левите колони свирят десните и обратното.Потъмняването на дисплея също неработи
Също така жълтия кабел, който е свързан с контакта е прекъснат. възможно ли е той да захранва антенния усилвател?
Мнението беше редактирано от Vectra Rulzz: 11 февруари 2011 - 15:41
Отговори

CH_M снимка CH_M 11 февруари 2011 - 17:22

На черния куплунг където ти е прекъснат жълтия , синия кабел е за захранване на ант. усилвател . И тоя жълтия си го опроводи , да си работи плеърчето когато си на първо положение на ключа ....щото както е вързано сега - двата плюса на едно към постоянния да няма изненади .

П.П. А за разминаването на говорителите не се вижда много ясно от снимката но и там е рязано и свързвано нещо ... по изолирането с ПВЦ лентата се забелязва . Може да има нещо разменено .
Мнението беше редактирано от CH_M: 11 февруари 2011 - 17:27
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 11 февруари 2011 - 17:30

Колега лилавите кабелчета бяха оголени и за това ги изолирах.не са рязани или наставяни.а жълтия си беше свързан и сд-то работеше с ключа ,но като го извадя и пак го сложа се зануляваха всички настройки, затова го прекъснахме жълтия.
Мнението беше редактирано от Vectra Rulzz: 11 февруари 2011 - 17:41
Отговори

CH_M снимка CH_M 11 февруари 2011 - 17:39

Развии това бялото , тиксо ли е , хартиено ли е и снимай стърчащите кабели и ще ти кажа кое къде да свържеш .


П.П. Сега се сещам че може тоя конектор да е от някаква AIWA , те по принцип последните им модели са с такъв конектор като на SONY , само че явно са им разменени ляв и десен канал фабрично ...така го оставяй ако не те бърка иначе си е играчка да се режат кабели или да се разместват пиновете в буксата и да се пасват както трябва да са .
Мнението беше редактирано от CH_M: 11 февруари 2011 - 17:49
Отговори

bili4652 снимка bili4652 11 февруари 2011 - 18:50

 CH_M, на 11 Feb 2011, 17:22, каза:

И тоя жълтия си го опроводи , да си работи плеърчето когато си на първо положение на ключа ....щото както е вързано сега - двата плюса на едно към постоянния да няма изненади .

Колега какви изненади да има като са вързани така? Мойто захранване на СД-то е вързано по същия начин и не съм забелязал да има някакъв проблем. И какви последици може да има?
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 11 февруари 2011 - 20:08

Мерси колега :mhihi: оказа се прав. разглобих буксата на антената и наистина кабелчето е
прекъснато. дали аз сега го прекъснах,или е било прекъснато незнам (хващаше си 2-3 станции), но ще го запоя още утре.също така установих че тоя конектор изобщо не е за моето Сони. на Сонито е 16пинова буксата. тая също е 16 пина, но 4 са празни.предполагам, че е доста объркана, затова още утре ще си намеря необходимия конектор.
Отговори

gosho снимка gosho 11 февруари 2011 - 22:27

 bili4652, на 11 Feb 2011, 18:50, каза:

Колега какви изненади да има като са вързани така? Мойто захранване на СД-то е вързано по същия начин и не съм забелязал да има някакъв проблем. И какви последици може да има?


Колегата има впредвид червения плюс който се изключва при изваждане на ключа за да не черпи ток при изключено сд.Иначе и аз съм със сони и двата плюса съм ги вързал в едно и нямам проблеми с падането на акумулатора,но има марки като Нео например, които изщощават акумулатора за една нощ,ако червения кабел е вързан постоянно към 12в.
Отговори

CH_M снимка CH_M 12 февруари 2011 - 10:50

 bili4652, на 11 Feb 2011, 18:50, каза:

Колега какви изненади да има като са вързани така? Мойто захранване на СД-то е вързано по същия начин и не съм забелязал да има някакъв проблем. И какви последици може да има?



Добре че си с читаво плеърче , че ми е писнало от разни измислени модели при които като ги свържеш двата + са на едно и след два дена се връщат да ги свързвам както си пише по книгите че им "умрели" акумулаторите ....
Мнението беше редактирано от CH_M: 12 февруари 2011 - 11:18
Отговори

bili4652 снимка bili4652 12 февруари 2011 - 17:47

Ето го мойто плеърче и съм много доволен от него вече 3 г. Също съм ползвал JVC и SONY и не съм имал подобни проблеми за щастие :mhihi:
Мнението беше редактирано от bili4652: 12 февруари 2011 - 17:47
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 13 февруари 2011 - 01:51

По принцип на повечето подобни конектори им се вадят контактните пластини от гнездата. Така, че в някои случаи просто се вади съответния крак и се прехвърля на друго място. Чисто и както си трябва. В тоя ред на мисли колегата просто може да си размени каналите по този начин. Но ако си намери оригиналния преходник това може да не се наложи.
Жълтия кабел, ако не се лъжа, е за паметта на радиото. Този кабел трябва да е постоянно под напрежение. Иначе се губят настройките. Отделно си има "+" който захранва останалата част от радиото и той обикновено е след контактния ключ. Също така при някои модели има и отделен кабел който при включени габарити и изключено радио (off-нато) светят само копчетата примерно. За всичко това, естествено, трябва да се прави справка с упътването на конкретния модел.
За справка питайте чичко Гогол за "autoradio pinout". или ето нещо конкретно ЦЪК!
Мнението беше редактирано от 4ebura6ka: 13 февруари 2011 - 01:55
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 14 февруари 2011 - 23:52

Днес най-после ми остана време и се захванах със сд-то. ето докъде стигнах:Сравних моята букса с оригинална Сони и установих поне 10 разлики.разгледах разни схеми и я пренаредих. пуснах си още едно пинче за затъмняване на дисплея. послушах колегата CH_M и си направих сд-то да работи с ключа.пренаредих също и куплунга за захранването, затова пускам една схемичка която направих, за да видите, кое как съм наредил и ако съм сбъркал някъде да ме поправите, пък може и да е полезна на някой колега.пин 9 незнам какво е (мисля че е за усилвател) и къде се включва в куплунга, затова го извадих.Вече всичко си работи перфектно, включително и някаква аларма на сд-то, която до сега нямах и малко ме дразни. утре ако остане време ще оправя и антената.Много ви благодаря колеги за помощта.наистина много ми помогнахте! :drinks:

Ето тук е схемичката.
Мнението беше редактирано от Vectra Rulzz: 14 февруари 2011 - 23:53
Отговори

V. Petrov снимка V. Petrov 15 февруари 2011 - 07:50

За да не отварям нова нова тема ще задам въпроса си тук. От известно време радиото ми СДР 500 прави номера. Засвирва избраната станция за кратко и после изгубва сигнала. Това го прави на повечето от запаметените станции, но не на всички. Не мога да разбера излъчването им ли нещо се смущава, или радиото ми не е в ред.
ПП Явно повредата не е в "нашия телевизор". Днес говорих с няколко колеги и при тях е така. Явно нещо в Търново има проблем. Модераторът може да изтрие мнението ми.
Мнението беше редактирано от V. Petrov: 15 февруари 2011 - 11:33
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 15 февруари 2011 - 21:36

С риск да превърнем темата в говорилня ще споделя, че ми се струва, че същото става и в София. 2-3-те станции,които слушан се поизгубиха а останалите са с големи смущения. Проблема може да е и в моя телевизор...
Мнението беше редактирано от 4ebura6ka: 15 февруари 2011 - 21:36
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 15 февруари 2011 - 23:33

Нещо гледам май се оплаквате. аз пък ще взема да се похваля. до преди малко си играх с антената и вече е готова. сега ''телевизора'' се ''къса'' от станции :mhihi: много съм доволен :mhihi:
Благодаря ви колеги :mhihi:
Отговори

Ballsmile снимка Ballsmile 16 февруари 2011 - 16:43

 Vectra Rulzz, на 11 Feb 2011, 20:08, каза:

Мерси колега :mhihi: оказа се прав. разглобих буксата на антената и наистина кабелчето е


Б*си кабелите дето ги правят опел. Аксиалната жичка е все едно косъм от подбедрицата ви. Ако сте дами - не се депилирайте и ще видите диаметъра :mhihi:
Бях първо с преходник - от едната страна "кофти" (опелския) стандарт на буксата, от другата - шик буксата, за да влезе в радиото. Обаче косъмчето към опелската букса установих аналитично, че се беше прекъснало - ту - пуска музика, след някоя дупка (бабунка) - ту не пуска (шуми из кварталите), след другата - пуска... отворих - наистина така. С един приятел майсторихме решението - клъц кабелчето на преходника, клъц опелската букса и запояване на кабела към антената за към буксата, която влиза в радиото.

Обаче тиграта нали си е със слава на karuca_suspension и за 500 км via Bulgaria ти съсипва бъбреците, заради Super High Way Roads (живо море 2-3 бала) и уринираш на по 100 - 150 км и като пристигнеш, едва изчакваш асансьора да се качиш и да влезеш в тоалетната... явно спойката е решение иди-дойди, щото чувствам, че има някой и друг децибел загуби - из квартали, планини, гори и тн. Правя сравнение с предишната кола, радиото е същото. Докато спойката е ОК, нещата са ОК, като мине време и явно не държи нещо.
Сега още не съм се позанимал да измисля перфектно решение, все още загубите на сигнала са в поносими граници - дали малко ще изсъска заради гъста гора от панелки или на извънградско ще слушаш с 5 км по-близо до източника в сравнение с преди, където се губи сигнала... все тая.
Мнението беше редактирано от tigra 1.4i 16V: 16 февруари 2011 - 16:51
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 16 февруари 2011 - 16:52

Така е колега. тая жичка си е направо косъм. след множество опити да я оправя и аз се отказах. отрязах буксата, махнах преходника и си сложих друг кабел от антена, който си беше готов с букса и с по-дебела жица.само че аз не ги запойвах а ги свързах и изолирах хубаво. като цяло съм доволен от резултата хваща си станциите перфектно.
Мнението беше редактирано от Vectra Rulzz: 16 февруари 2011 - 16:52
Отговори

4ebura6ka снимка 4ebura6ka 31 март 2011 - 13:57

Вчера се убедих в дебелината на аксиалния кабел в автомобила ми, така сие! Пуснах си нов, телевизионен. :19a: Баси, не знаех, че в София има толкова много радиостанции... :yahoo:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg