Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Ремонт на светлини за заден номер

rusin atanasov снимка rusin atanasov 13 февруари 2011 - 21:26

Привет,
светлините за задният номер бяха доста мръсни и светеха прекалено слабо, а едната от тях си светеше, когато и скимне. Имах малко свободно време и реших че едно освежаване и смяна на лампичките ще е достатъчно. Отворих малко задната врата и с отверка опитах да развъртя рапидките - не успях, наложи се да счупя старите напукани "стъкла" /плексиглас/ и така с клещи да развия рапидките. Сулфидните крушки си бяха здрави, макар и почернели, но на едната вътре в конзолата и беше счупена контактната пластника и за това работеше на магия. Взех от морга запазени "стъкла" за 5лв броя че в магазина за оригинално ми поискаха 22лв само за едното, но пък на други места не се предлагаше освен цялата конзола/козирка/ за страшна сума. Измих "новите" стъкла с топла вода и каквито препарати успях да намеря из къщи. След това трябваше да демонтирам конзолата със светлините над регистрационният номер. Тя се развива като се махне кората на вратата и след това се демонтира двигателчето и задната чистачка. Тогава се виждат 4 гайки, те държат конзолата - означени с бели стрелки на снимката:

Публикувано изображение

Там където са гайките има уплътнения от нещо като дунапрен макар и гумено на пипане. То се е сплескало от времето и не върши никаква работа освен да пропуска вода.

Публикувано изображение

Трябваше да го сменя, защото от там е капало мъничко по вратата, пък се сетих че съм гледал на други комбита по ръба на задният капак да има ръжда. При мен все още няма избила и прецених че сега е време да ги сменя. Не съм търсил по магазини, защото допускам че не се продават отделно. За това взех една подложка за компютърна мишка и си направих уплътненията от нея че материала беше най-близък до оригинилания. Махнах с остро ножче старите уплътнения и залепих с "Хелметекс" новите.
Счупената пластинка извадих като затоплих с пистолет за горещ въздух и издърпах бързо. Тук се вижда и новото уплътнение, нарочно съм го оставил по-широко за да хване на повече площ:

Публикувано изображение

Опитах да я запоя, но не успях, за това направих от пластниките на старите светлини една нова по модел на оригиналната. Отворите за пласмасата пробих с кобалтово свредло ф3,2мм /такова имах най-малко/ защото пластинката е стоманена, но пък се огъва не много трудно. Ето готовата пластника:

Публикувано изображение

После с разтопена ABC пласмаса добавих към пластниката да се свърже за мястотото си, вижда се в центъра на снимката, там където е черното крокодилче:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Вече дойде ред на новите крушки, тях смених със светодиоди. Така или иначе бях разглобил доста неща и едни светодиоди биха били готино допълнение. Схемата на колата след проверка с мултицета е тази:

Публикувано изображение

Макар че от вътре е с букси и всеки може да си пренарежда както му е удобно, аз реших да спазя оригиналното свързване.

Свързал съм всеки светодиод с отделно съпротивление, така ако стане нещо да има останили светещи източници. Избрах разпръскаващи светлината светодиоди и ги включих с по едно 620ома съпротивление 0,5W, така през тях тече около 18мА. Направих печатна платка и я монтирах на мястото на лампичката като предварително огънах и пробих пластниката за да се захване за нея:

Публикувано изображение

След като светнаха новите светлинки дойде ред и на монтиранането им. Няма нищо особенно освен това че двигателчето за задната чистачка уплътнява във вратата с две втулки имащи засечка в тях и зъбчетата им трябва да съвпаднат:

Публикувано изображение

С уважение,
Русин Атанасов
Мнението беше редактирано от rusin atanasov: 13 февруари 2011 - 22:05
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg