Опел Клуб България: Проблем при палене - бензинова помпа? - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Проблем при палене - бензинова помпа?

#1 Потребителят не е активен   Станислав Бързаков 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z14XEP
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 31
  • Регистриран: 25.01.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 12:00

Здравейте,
От вчера имам следния проблем. Като се опитам да запаля колата, стартера върти, но колата не иска да запали. Този проблем изчезва, когато опитам да запаля на газ. Предишните два пъти се оказа, че бензиновата помпа ми е изгоряла. Естествено, след смяна и олекване с 200 лева, проблема беше отстранен. Вероятно, проблема в момента е същият, но ми се ще, ако има колеги, които биха могли да ме посъветват как да диагностицирам проблема си сам, да помагат. И в случай, че проблема е от помпата, дали мога да си купя аз такава, и да си я сменя. До колкото си спомням, помпата е потопяема и е в резервоара, така че ако някой зне как в домашни условия мога да я сменя, моля да ми пише. Не искам да "взимам хляба" на майсторите, но съгласете се, че за 4 години да сменям 3-ти път помпа за 200 лева е малко много. Видях, че същите (китайски) поми са по 50-60 лв., а не като моята- от 130 лв. ...!?! Идеята ми е ако не мога да оправя и проблема си сам, то поне да си купя помпата (най-вероятно същата), но не за 130 лв. Колата е Опел Корса Б 1996, C12NZ. Благодаря предварително.

#2 Потребителят не е активен   vladkata 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaB 1.7 D (isuzo)
  • Град:Ст. Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 545
  • Регистриран: 01.06.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 12:12

Колега явноя оставяш с малко бензин колата помпата прегрява понеже караш на газ и тя си работи през това време .Ако питаш мен взимай една втора употреба 50лв ,но оригинална слага се за 20 минути най-много (ако имаш тренинг като мене :mhihi:) инак си е зор докат захапе металния пръстен на фланеца на резервоара.Помпата се вади за 2 минути под задната седалка и мокета се намира махаш пластмасовия капак и ще се досетиш сам.Според мен си я направи да спира да работи като си на газ аз сам така вече от бая години и нямам проблеми вече с помпата .
:drinks:
P.S. Провери си бушоните и релето за всеки случай да не е от тях проблема .

Мнението беше редактирано от vladkata: 22 март 2011 - 12:15


#3 Потребителят не е активен   Станислав Бързаков 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z14XEP
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 31
  • Регистриран: 25.01.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 13:36

Благодаря за бързия отговор.
Първото нещо, което направих, беше да проверя бушоните, но там всичко беше наред. Довечера ще проверя релето и после самата помпа. Дано да е там (както описа Владката) и да не се налага допълнителна интервенция по премахването и. Пак по спомен, майстора, при който си ремонтирам колата, каза че свлял резевоара...? Ще го видя. Що се отнася до количеството бензин, никога не оставям колата с по-малко от 10-15 литра бензин, но не защото помпата може да прегрее и да изгори, а защото понякога ми се налага да карам по-дълго на бензин (например зимата, на по-кратки разстояния). Притеснения да изгори поради такива причини нямам, защото в момента, в който мина на газ, помпата спира да работи. Така я направих още след първия път, когато ми изгоря. Благодаря отново.

Мнението беше редактирано от Станислав Бързаков: 22 март 2011 - 13:36


#4 Потребителят не е активен   bisserk 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra F Caravan 1,6i - C16NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 179
  • Регистриран: 27.06.2007

Публикувано: 22 март 2011 - 14:16

Колега, а чистил ли си дюзата на ултразвук?
Публикувано изображение

#5 Потребителят не е активен   Станислав Бързаков 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z14XEP
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 31
  • Регистриран: 25.01.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 15:08

Виж мнениеbisserk, на 22 март 2011 - 14:16, каза:

Колега, а чистил ли си дюзата на ултразвук?


Честно казано, не. Чудя се, възмижно ли е от веднъж да се получи такова запушване? Мисълта, че проблема идва от помпата, ме навде, защото преди, когато подавах "на контакт" колата, се чуваше съвсем слабо изжужаване от към резервоара, което си беше признак, че помпата работи. Сега този признак го няма. :unsure:

Мнението беше редактирано от Станислав Бързаков: 22 март 2011 - 15:09


#6 Потребителят не е активен   vladkata 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaB 1.7 D (isuzo)
  • Град:Ст. Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 545
  • Регистриран: 01.06.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 15:25

Значи е помпата или релето .:icon_wink2:

#7 Потребителят не е активен   vankata_nedel4ev 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F X16SZR
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 321
  • Регистриран: 26.03.2007

Публикувано: 22 март 2011 - 15:27

Аз те съветвам следното: осигуряваш си достъп до резервоара, вадиш захранващия куплунг на помпата и с пробна лампа или мултицет проверяваш дали въобще идват тоци до помпата. Ако идват търсиш проблема в помпата. Ако не идват проблема е назад по веригата. И както каза Владката, спри токоподаването на помпата докато караш на газ, начини много.

От 7 години все на газ карам и все моноинжекции. Никога не ми се е случило да се запуши дюзата. Нито пък на някой от приятелите/познатите, които карат моноинжекция на газ. Така че проблема едва ли е точно такъв

Мнението беше редактирано от vankata_nedel4ev: 22 март 2011 - 15:30


#8 Потребителят не е активен   vladkata 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:CorsaB 1.7 D (isuzo)
  • Град:Ст. Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 545
  • Регистриран: 01.06.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 15:38

Да с пробна лампа най-добре като подадеш на контакта за малко подава импулс кам помпата и спира, а ако въртиш постоянно на стартер тогава ще подава постоянно + към помпата ,но ме учудва ,че майстора ти е свалял резервоара най-добре отиди и провери ,ако има прозорче или е бил глупав да свали резервоара или ти го е казал за да си оправдае парите трябва да има прозорче под задната седалка там е и буксата с жиците !

Мнението беше редактирано от vladkata: 22 март 2011 - 15:45


#9 Потребителят не е активен   Станислав Бързаков 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z14XEP
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 31
  • Регистриран: 25.01.2010

Публикувано: 22 март 2011 - 16:43

Дано да сте прави за местонахождението на помпата. Тази вечер ще проверя и после ще пиша. Благодаря ви!

#10 Потребителят не е активен   javor_bg 

  • Ветеран...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Seat Ibiza 1.6 101 hp, Opel Kadet C14NZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 2091
  • Регистриран: 10.01.2005

Публикувано: 22 март 2011 - 22:05

Пробна лампа колега и въртене на стартер. Ако не свети лампата радвай се ! Впрочем сменял ли си горивен филтър скоро ? За помпа 130 лева аз никога няма да дам. Карам с една втора употреба вече 6-7 години, а и малко ли обяви има в нашия форум.....

#11 Потребителят не е активен   Станислав Бързаков 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra H Z14XEP
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 31
  • Регистриран: 25.01.2010

Публикувано: 23 март 2011 - 10:18

Искам да изкажа специални благодарности на всички, които се включиха в темата! Изключително много ми помогнахте!
Сега нека да опиша проблема. За мое голямо щастие, се оказа, че достъпа до помпата е от към задната седалка и не се наложи да се разглобява/ сваля резервоара. След като достигнах до буксата, хванах с мултицет и премерих напреженията, които излизат на изводите. Спомних си от някаква тема, че на 2ро и 5то(гледано от ляво на дясно) пинче, когато се подаде "контакт", се появяват 12 волта и после бързо падат до 0. Иначе през останалото време, на 2ро и 3то спрямо 5то, имаше след "контакт" постоянни 10,08 волта. Релето си цъкаще и след подаваните напрежения на куплунга, реших, че проблеми с тока - няма. До тук добре. Последва едно разгадаване и демонтаж на целия механизъм, който върви с помпата - щуцер, горивни маркучи, някакъв пластмасов корпус, в който се намира помпата и филтърчето и. Оказа се, че извода означен със знак (+) на помпата се е счупил в основата си и най-вероятната причина за проблема беше това. Бързо го установих, като вързах помпата директно за акумулатора и тя заработи нормално. Стори ми се жалко, заради един счупен извод да сменям цяла помпа (била тя и за 50тина лева). Реших да експериментирам. Взех едно ножче и внимателно издълбах пластмасата в основата на плюсовото пинче. После с поялника запоих едно кабелче и се заех с монтаж по обратният ред на частите. 30 минути по-късно аз отново чух познатия звук, идващ от помпата при подаване на "контакт". Естествено, след това и колата запали нормално :icon_wink2: . И така, днес щастливо потеглих на бензин, отивайки на работа.
Отново колеги, БЛАГОДАРЯ!!!

P.S. И още едно БЛАГОДАРЯ. То е специално за колегата brizzhas! :whistle:

Мнението беше редактирано от Станислав Бързаков: 23 март 2011 - 10:31


#12 Потребителят не е активен   brizzhas 

  • Вече сам си сменя маслото...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra F Caravan C16SE, Astra G Caravan X18XE1
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 133
  • Регистриран: 26.05.2009

Публикувано: 23 март 2011 - 10:39

Ето и творението на Г-н Станислав Бързаков,за което заслужава поздравления
Публикувано изображение

Равносметката е следната: спестени 50 лева и още един доволен от форума Опел фен :beer:

Мнението беше редактирано от brizzhas: 23 март 2011 - 10:44


#13 Потребителят не е активен   floyd 

  • Кара останалите да завиждат...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Vectra A C16NZ '94
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 484
  • Регистриран: 04.10.2007

Публикувано: 27 март 2011 - 07:26

И по-далечко стой от майстора, дето ти е свалял резервоара. По-скоро една-две кожи ти е свалил.

#14 ГостCholev_*

  • Група: Guests

Публикувано: 30 март 2011 - 15:30

Колега аз също имах този проблем с Кадета който караха преди години имах 1.6 моно 75 конски сили.Изгоря 3 помпи и след това от 1 от една морга му взехме бензинова помпа от ОМЕГА 2.0и,но външна не потопяема закрепихме я под прага до резервоара и следващите 100 000км не сме имали проблем.Надявам се съм бил полезен :) ПОЗДРАВИ :)

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители