Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Софтуер, pъководства, книги и линкове за Опел

Непозната иконка на таблото

Zygot снимка Zygot 01 юли 2011 - 20:27

Здравейте колеги,
светна ми иконка с непознато значение на таблото не се изгася при рестарт. Диагностиката не излиза никакви грешки. Какво трябва да означава ?
Публикувано изображение
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 01 юли 2011 - 20:56

От руски език си го превеждам нещо като: "Охлаждане на двигателя с електронно управление". Но повече от това немога да кажа, само знам чее.. би трябвало да угасне малко след стартиране на двигателя.
Отговори

genhack снимка genhack 01 юли 2011 - 20:57

В упътването(тук го има) пише,че е за проблем в охладителната или климатичната система.

edit: DALGONSKi ме е изпреварил.:)
Просто като разсъждение(ОП-КОМ-а го ползвам любителски) дали няма грешка в Body->Engine Cooling Module. Идеята ми идва оттам, че аз имах проблем с темп. датчик на антифриза - грешката беше само там, а я нямаше в "Engine".
Мнението беше редактирано от genhack: 01 юли 2011 - 21:09
Отговори

vladigbg снимка vladigbg 01 юли 2011 - 22:34

Като ми сменяха радиатора, наляхме антифриз,запалихме колата и зачакахме да загрее и да включи перката. Поглеждам докъде е стигнала стрелката и гледам свети същата лампа. Оказа се че не са ми включили датчика за перката (за 2 сек. работа). Добре че го видях, че щяхме да почакаме да се включи перката.
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 01 юли 2011 - 23:49

Колега провери нивото на антифриза, може да трябва да се долее.
Отговори

Zygot снимка Zygot 02 юли 2011 - 09:10

Днес колата въобще не запали измерено напрежение 0,18V ! :sad-smiley-046:
Като свалихме акумулатора се възстанови до 3,8В и го сложихме за заряд.
Като го заредя ще видя от какво е тази утечка и дали иконката е светнала заради това.
Отговори

ivo_valentinov снимка ivo_valentinov 02 юли 2011 - 11:27

 Zygot, на 02 юли 2011 - 09:10, каза:

Днес колата въобще не запали измерено напрежение 0,18V ! :sad-smiley-046:
Като свалихме акумулатора се възстанови до 3,8В и го сложихме за заряд.
Като го заредя ще видя от какво е тази утечка и дали иконката е светнала заради това.


Възможности много.
1. Ако патронника на ключа който е на волана не изскача след изваждане на ключа, продължава да има напрежение към консуматорите вързани при положение контакт.
2. Получава се след слагане на алармени инсталации когато заключиш колата с нея има консумация колкото и да е малка, но за акумулатор който е "пътник" е достатъчно. Или след поставяне на музика която е постоянно под напрежение.
3. Има едни маси на купето едната при акумулатора другата се намира в купето под стелката в отсека за краката на пасажера до водача.
4. Ако някоя от клемите опира на ламарината на капака - личен опит от Тигра, Корса...
5. Мъртви клетки.
6. Ако е имало удар по предницата и някой кабел се е заголил при деформацията.
В общи линии най-бързо това са ми нещата които преглеждам.
Относно иконката светва при намалено количество но охлаждащата течност, при грешка в комуникацията - някой заминал датчик, при недобре обезвъздушена охладителна система. Има клапичка на капачките, но често се запушва. Ако си слагал преди това добавка за спиране на течове, често се налепва по датчиците, които след това спират да функционират.
Успех в търсенето на проблемните зони :)
Отговори

Garibaldi снимка Garibaldi 02 юли 2011 - 20:38

Здравейте,
когато купувахме Астрата, Г,имах такава светеща иконка- постоянно.
Оказа се, е нямам един ел.блок, управляващ климатика. После, ми го намериха, инсталираха и грешката угасна- климатика заработи.
Блока е една черна кутия с много кабели, намира се под десният фар-гледайки срещу колата. Даже се притеснявах да не се мокри при дъжд, но докато я карах нямаше проблеми.
Само зимата, сутрин рано, веднага като я запалвах /примерно при -10 и нагоре/, иконката премигваше, като от недобър контакт, и след 2-3 мин. угасваше.
Отговори

Zygot снимка Zygot 07 юли 2011 - 14:14

Здравейте,
оказа се че перките на радиатора са работили постоянно, дори и при изключен автомобил. Ще разглобя контролера който ги управлява и ще пиша какво е станало.
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 07 юли 2011 - 14:42

Общо взето има три варианта.

1. Заминаващ си акумулатор. При слабо напрежение електронните блокове се ошашкват.
2. Заминал си датчик за температурата на охл.течност. Или извадил се такъв.
3. Ел.блок за управление на перките (cooling modul) си е заминал.


Провери си първите две неща пък тогава сваляй ел.блок :icon_wink2:


п.п. Няма начин на диагностика да не ти пише нищо :naughtynono:
Мнението беше редактирано от IvailoM: 07 юли 2011 - 14:51
Отговори

Zygot снимка Zygot 07 юли 2011 - 19:23

1.Акумулатора ми е на 6месеца и го изключвам от възможните причини (сега вече е зареден и проблема си остава).
2.Датчика на Т течност е сменен профилактично преди година (старият също си работеше добре). Работи на пръв поглед добре- при палене показва нормална Т на антифриза и достига 77*С при работа на място (двете перки вият). И него го изключвам.
3.Не знам как как да го тествам с дали е работещ, диагностиката ми не успява да си комуникира с него (а би трябвало).

Цитат

п.п. Няма начин на диагностика да не ти пише нищо

Нищо не пише и аз съм много изненадан/разочарован.
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 07 юли 2011 - 19:41

И двете перки ли работят? Колко ти зарежда алтернаторът?

Провери все пак дали датчикът ти работи коректно:

между двете крачета измери с мултицет неговото съпротивление


при 15 градуса - 2342 Ом
при 90 градуса - 153 Ом
Мнението беше редактирано от IvailoM: 07 юли 2011 - 19:57
Отговори

Zygot снимка Zygot 08 юли 2011 - 22:57

Днес имах неутложна работа и бях голям майтап, всеки път при палене закачам клемата на акумулатора като спирам я разкачам :)


Както и да е проблема сам се оправи явно някое от двете релета е залепнало и сега си върна нормалното работно състояние.
Чудя се дали да се радвам, ако си беше останал проблема поне щях да го отстраня сега всеки път ще внимавам при изгасяне на колата дали въртят перките.

Благодаря на всички писали в темата! :beer:
Отговори

laslo снимка laslo 10 септември 2011 - 20:27

Здравейте, въпросът ми е вероятно доста глупав относно тази иконка, но ...
Иконката светва на таблото и след като се запали колата тя изчезва. Това означава ли, че всичко е наред?
Или
Иконката трябва да се появи на таблото, да постои малко / без да палим колата/ и да изчезне от самосебеси след някакво време /примерно 10 секунди/?
Аз имам Зафира 2001 1.8 125 кс. бензин.
Моля да споделите при вас как се появява и изчезва тази иконка!
Какво сте направили за да отстраните "светенето" й?
Мнението беше редактирано от laslo: 10 септември 2011 - 20:28
Отговори

Shmortz снимка Shmortz 12 септември 2011 - 00:29

нормално е да гасне чак като запалиш понеже модула за охлаждането чака обороти на двигателя за да почне да работи, даже ако направиш диагностика ще видиш че има грешка че липсва сигнал за обороти на двигателя, като запалиш тя сама си изчезва и лампата гасне, така че няма проблем, всичко е ок.
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 06 юни 2013 - 13:40

Юнаци, на таблото на ASTRA G най-долу в дясно има едно гнездо за лампа (която лампа при мен липсва), нещо подобно на запалена цигара, някой има ли представа за какво точно служи, и ако има лампичка.. кога би следвало да светва тя ?

:biggrin: :biggrin:

-Отговарям си сам - на 28-ма страница в ръководството я има, лампа за ремарке..

Що така ми заприлича на цигара - незнам! :biggrin:
Мнението беше редактирано от DALGONSKi: 06 юни 2013 - 13:45
Отговори

Vectra Rulzz снимка Vectra Rulzz 06 юни 2013 - 15:27

Това е теглич бре :biggrin:
Отговори

DALGONSKi снимка DALGONSKi 06 юни 2013 - 16:23

Абе аз му се зарадвах, викам ше сложа лампичка и там.. викам некоя цигара е тва, кат бутна нещо у пепелника - лампичката ше светне.. :biggrin: :biggrin: та за тва се засилих, ама бързо утихнах. :mhihi:

п.п. А след нея още по в дясно, наистина ПОСЛЕДНА - пак има място за няква лампа, но за нея вече нямаше гнездо за крушка, тая за кво е !? :confused:
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg