Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Инсталация на смукателни тръби и дерестрикция на филтърната кутия

kotzeto снимка kotzeto 05 юли 2011 - 23:02

Кутията за филтъра при Астра Г има по една допълнителна тръба, поставена съответно във входния и изходния и отвор. Тяхната цел до колкото се ориентирах е да завихря въздуха във формата на S - с каква цел, не знам. След ровене из чуждите форуми разбрах, че тези тръби се махат за да се осигури по - голям дебит на въздух. След като ми изпадна и комплект смукателни тръби от Вектра Ц, реших и аз да поотпуша колата. Оказа се, че на изходящия отвор нямам допълнителна тръба - вероятно махната преди колата да стане моя. Тръбата на входящия отвор (долната половина на кутията) я махнах като с отверка натиснах навътре и назад жлеба, който се намира на 3 часа гледано от към отвора.
Публикувано изображение

За смяната на тръбата се наложи да се свали десния фар и да се развият двата винта на радиатора. Може и без това, но е много трудни и не си стува мъките. Фара отнема 10 минути - бронята само се разкача от дясно, колкото да си пъхнеш ръката с ключа. Ето сравнение между двете тръби:
Публикувано изображение

За да може да влезе и да се фиксира, на тръбата от Вектра трябва да се отрежат залавните места до ниво да са равни, но да не се изрязват напълно, за да има къде да се хване след това самонарезния винт. Алгоритъма на монтаж е следния:
1. Поставя се голямата тръба над радиатора без да се фиксира.
2. На нея се поставя малката тръба така, че каналът и да съвпадне с жлеба на голямата.
3. Свободня край на малката тръба започва да се напасва към отвора на кутията, като едновременно с това тръбата започва да се върти по часовниковата стрелка спрямо голямата докато каналът за жлеба застане горе долу отгоре ( на 12 часа). Същевременно с другата ръка кутията постепенно се наглася на мястото и като се внимава за пинчето отдолу да си влезе на мястото. Ротацията на малката тръба продължава доакто тя се напасне плътно с кутията. За по сигурно аз хванах двете тръби една за дръга със скоба, но може и без нея. Накрая хванах голямата тръба за колата с една рапидка и шайба през дупка 1. При правилен монтаж и ако не сте изрязали напълно залавните и места, тръбата ще се хване през външното и залавно място. Аз използвах рапидка 16х4.5

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

След цялата тази операция реших да пресметна теоритично при 100 км/ч каква ще е разликата в дебитите при двата вида инлети при равни други условия. Оказа се, че оригиналната тръба за Астра Г дава само 48% от дебита на тази от Вектра Ц.
Публикувано изображение

Използвал съм формулата за масов дебит на стационарен поток, като Q е дебита на тръбата от Вектра, а Q', дебита на оригиналната тръба.
Мнението беше редактирано от Liubeznia: 06 юли 2011 - 10:59
Причина за редактиране:: Добавих темата ти в списъка с полезните и важни направи си сам теми.
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 06 юли 2011 - 10:03

Много добра тема! Поздравявам те, защото за разлика от нас останалите, които направихме тази операция, ти си се сетил да опишеш всичко :icon_wink2:
Отговори

kotzeto снимка kotzeto 06 юли 2011 - 10:32

А дали и вие сте завъртяли малката тръба по този начин или сте използвали друго решение.
Отговори

BiserRs снимка BiserRs 06 юли 2011 - 10:44

Няма как завърта се за да пасне все пак не е за Астра Г и аз съм сложил скоби като при теб :icon_wink2:
Отговори

s7ifl3r снимка s7ifl3r 06 юли 2011 - 11:38

 kotzeto, на 06 юли 2011 - 10:32, каза:

А дали и вие сте завъртяли малката тръба по този начин или сте използвали друго решение.

При теб тръбата се е сплескала и според мен това не е добре.При мен е завъртяна за да се избегне сплескването.Скоби не съл сложил...и с тях и без тях тая тръба няма как да мръдне и само усложняват евентуално сваляне според мен. Свалянето на фара не разбрах защо си го правил след като всичко е plug&play за 5 минути... :newsm05_41:
Иначе инфото за потока - голямо евала, че си се хванал да смяташ, особено като се има в предвид, че ти нямаш и резонаторите където се губеше още въздух...
Отговори

kotzeto снимка kotzeto 06 юли 2011 - 12:49

И моята е завъртяна, а не е сплескана. Фара го свалих за да мога да извадя оригиналната, че иначе голяма мъка. Но малката тръба съвсем леко опира в тръбата за антифриза под нея. Дали има опасност да се повреди от топлината?
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 06 юли 2011 - 14:26

Няма страшно, всичко е изчислено :mhihi:
Отговори

s7ifl3r снимка s7ifl3r 06 юли 2011 - 14:58

 kotzeto, на 06 юли 2011 - 12:49, каза:

И моята е завъртяна, а не е сплескана. Фара го свалих за да мога да извадя оригиналната, че иначе голяма мъка. Но малката тръба съвсем леко опира в тръбата за антифриза под нея. Дали има опасност да се повреди от топлината?

И Ивайло ти го каза...няма никакви ядове, вече 15000км съм така. Иначе тръбата се вади и без сваляне на фара, но е с малко чалъм и сила... :newsm05_41:
Отговори

ГостХектор_* 19 юли 2011 - 13:12

А разхода със колко се качва?
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 19 юли 2011 - 13:35

Защо си мислиш, че се качва първо? И второ те съветвам да си попълниш код на мотора в профилчето :newsm05_41:
Отговори

Марто снимка Марто 19 юли 2011 - 14:37

Относно проблеми с тръбите има вероятност да се протрие гуменото съединение към радиатора/ако се допират/ отколкото тръбата.
Отговори

zandor снимка zandor 09 август 2011 - 11:44

Усеща ли се положителният ефект от това веднага или се прилага само за автомобили при който се цели последващо допълнително вдигане на мощността.
Има ли смисъл да се прави на обикновен автомобил с цел намаляване на разход?
Отговори

IvailoM снимка IvailoM 09 август 2011 - 12:05

Не очаквай кой знае каква разлика, но определено ще го усетиш в разхода. Има смисъл от интервенцията определено, а и в съчетание с панелен спортен филтър нещата стават прилични.
Отговори

kotzeto снимка kotzeto 14 август 2011 - 19:03

Увеличаването на дебита в смукателната тръба позволява да се използва целия капацитет на филтъра, т.е. при по-голяма пропускливост на филтъра, каквито са спортните, в някои режими на работа може да се окаже, че до него достига по-малко въздух, от колкото той може да пропусне.
Отговори

Siskoбг снимка Siskoбг 14 август 2011 - 23:25

На моята махнах само горната тръба в кутията, сложих входяща с индекс FH като на OPC и дизелите, тоест без резонаторите.
Ефекта е че колата е малко по отзивчива и разхода при едно и също каране и еднакъв маршрут е с около 0,5л/100 надолу. Също така, преди да махна тръбата, при рязко натискане на газта се свиваше леко маркуча на отдушника на картера, а сега това го няма...

ПП Имам и панелка K&N, който така и не сложих, а и си мисля че няма да има особен ефект...
Мнението беше редактирано от Siskoбг: 16 август 2011 - 15:41
Отговори

ibex снимка ibex 21 септември 2011 - 07:18

А какъв е смисълът фабрично да е ограничен потокът на въздуха?
За да намаля мощността и да увеличава разхода ли?!
Би трябвало да има някакво логично основание за това.

Ето тук пише, че въздухът трябва да влиза, колкото се може по-лесно:
http://www.donaldson...rary/034973.pdf
Мнението беше редактирано от ibex: 21 септември 2011 - 07:30
Отговори

Shades снимка Shades 21 септември 2011 - 08:19

Смисълът на тръбите е с цел намаляне на шума от мотора, както и леко ограничаване на вредните емисии/разхода. Аз лично разлика в разхода усещам по-скоро в негативна посока. При по-сериозно настъпване колата наема по-добре, но пък и похарчва лееко повече, което си е напълно нормално, все пак повече въздух иска повече гориво за да върви повече :newsm05_41: При нормално каране разлика няма.
Отговори

MARTECA снимка MARTECA 15 юли 2012 - 20:35

Имам един въпрос - оригиналната тръба как се сваля, че отвих 2-та болта отгоре на гредата обаче е тегава работа????
Отговори

Siskoбг снимка Siskoбг 15 юли 2012 - 22:51

Аз откачах и планките от 2-те страни на радиаторите, бутнахги назад и извадих тръбата.
Отговори

danko_F4 снимка danko_F4 19 юли 2012 - 21:53

Колега от каква Вентра е въздуховода
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg