темпомат Zafira A
pe6konti 08 август 2011 - 16:09
Здравейте колеги, попринцип на колата нямах лост с темпомат.Колата е Zafira A Y20DTH . Днес си закупих такова лостче почнах монтажа и за беля не намирам букса в която да го включа. Имам машинка на съединителя и 4 буксова на спирачката.Дали имате представа каде може да е тоя кабел и имали вариянт да го няма изобщо?
Toshe 09 август 2011 - 09:37
Не бързай с разглобяването.
Ако не се забелязва с леко махане на корите около волана
значи просто нямаш инсталация.
и при мен беше така.
Опитах няколко дни да се справя сам с пускането на въпросната инсталация,
но не е толкова лесно както си мислех.
И отидох в сервиз и там ми пуснаха инсталацията и вече 2г. си работи перфектно.
Та по големият проблем се оказа кабела който трябва да се пусне от ЕКУ -то.
Там е голямата врътня и въпреки цялото четене и ровене из доста форуми реших да не рускувам.
Успех колега,но първо е трябвало да провериш за въпросната инсталация.
Сега просто ще трябва да се поизръсиш с още малко парички.
Инъче си заслужава въпросната екстра,особенно ако караш повече извън града.
Ако не се забелязва с леко махане на корите около волана
значи просто нямаш инсталация.
и при мен беше така.
Опитах няколко дни да се справя сам с пускането на въпросната инсталация,
но не е толкова лесно както си мислех.
И отидох в сервиз и там ми пуснаха инсталацията и вече 2г. си работи перфектно.
Та по големият проблем се оказа кабела който трябва да се пусне от ЕКУ -то.
Там е голямата врътня и въпреки цялото четене и ровене из доста форуми реших да не рускувам.
Успех колега,но първо е трябвало да провериш за въпросната инсталация.
Сега просто ще трябва да се поизръсиш с още малко парички.
Инъче си заслужава въпросната екстра,особенно ако караш повече извън града.
pe6konti 09 август 2011 - 20:30
ясно, явно ще пада борба. само че не съм сигурен дали ще се оправя сам , а ако ходя нейде сигурно ще вземат бая парички? ще го мисля. благодаря за отзивите
asensio 10 август 2011 - 12:25
Гледахме заедно и видяхме че всичките прекъсвачи ги има, и работят. Тоест 2 на спирачката и 1 на съединителя. Нормално ли е да я няма тая букса за лоста, при положение че всичко друго е на лице и работи ?
kibo_tom3111 11 август 2011 - 17:27
За сведение на по непросветените, колко върви в моргите на такова лостче с темпомат. Е лесно ли се сваля старото. Има ли някакви тънкости по сваляне на старото и монтажа на новото (то пак е старо де) обаче е с темпомат. Има ли значение годината на производство на автомобила т.е. колкото е по нова ше го има този куплунг.
Благодаря предварително за отговорите.
Благодаря предварително за отговорите.
Ник.опел 11 август 2011 - 18:58
Лостчето се демонтира много лесно, а също се и монтира толкова лесно. За това дали ще го има въпросният куплунг, според мен зависи от модела на купето а не от годината на производство. Моята Астра е 98г. CDX купе и го имаше този куплунг. Другото нещо, обърни внимание, че колегите по-горе пишат предимно за дизелови автомобили. Мисля,че при бензиновите модели е малко по-сложно и има вероятност да го няма като окабеляване, нека някой колега с такъв автомобил да ти каже как е. Иначе цената на моето лостче беше повече от перфектна-35лв, ново от колега, а по форума съм го срещал до 50лв.
pe6konti 11 август 2011 - 22:09
Няма значение бензин или дизел.лоста е същия стига само да имаш окабеляването.аз моя го взех от бензинова астра бертоне обаче нямам инсталация- въпросният куплонг в който се връзва лоста иначе си имам окабелна машинка на съединителя, което е странното? защо не е пуснат този кабел нямам идея
pe6konti 23 август 2011 - 17:05
колеги вече има решение по въпроса с липсващата букса- просто нямаше такава. С безценната помощ на колекгата Юлий - VectraB направихме окабеляване и всичко си тръгна,просто незнам защо са си спестили 4 кабелчета след като от ECU - то си вървят кабели до купето и просто е трябвало да продължат до лоста