Опел Клуб България: Как да си сменя горивния филтър? - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

Как да си сменя горивния филтър? Opel Astra G 1.7 DTi

#1 Потребителят не е активен   vdwind 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 345
  • Регистриран: 12.11.2009

Публикувано: 17 септември 2011 - 07:21

Здравейте, понеже всеки път като дам колата в някой сервиз ми я връщат я с одрана боя, я с нещо друго, тоя път реших да си сменя горивния филтър сам. Потърсих из форума, но никъде не видях тема за това как се сменя точно, само теми за проблеми след смяната му. Смятам да направя тази тема със снимки, за да знаят хората след мен как да си го сменят и да не се получават проблеми.
Първо да кажа че мисля да си сложа горивен филтър на полския производител Filtron, в крайна сметка ми е наблизо официалния представител затова така, не заради друго.
Така - значи като погледна самия филтър има входящ, изходящ маркуч и кабелче за отоплението на нафтата. Самият филтър е монтиран в нещо като държач от метал, един вид предпазна стойка или нещо такова. Закрепен е в задната част (тази откъм купето), но като го дърпам нагоре сякаш нещо го държи и не излиза, т.е. опитвам се да извадя цялото тяло на филтъра. Необходимо ли е това или може направо да отвия болта на капачката и да я завъртя??? Трябва ли да откачам маркучите от капачката или няма нужда???
Прочетох и че имало някаква малка пружинка на капачето - как да не я загубя като вдигна капака - някакъв практичен съвет дайте. И последно какъв размер е Торкс отверката с която се отвива болта на капачето?
Благодаря предварително!

#2 Потребителят не е активен   danymish 

  • Кара с 50км/ч
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G Y17DT
  • Град:Бургас
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 66
  • Регистриран: 16.12.2010

Публикувано: 17 септември 2011 - 08:50

Здравей, значи смяната на филтъра става много лесно (поне според мен).Аз също си го смених сам.Първо разкачих маркучите за вход и изход на нафтата, това става като стиснеш здраво пластмасовите контри които държат маркучите и след това дърпаш навън.След това развиваш болта (тип еврейска звезда), но не се сещам за размера откачаш кабела за подгряването и вадиш капака.В комплекта на новия филтър имаше ново уплътнение, него го поставяш много внимателно пускаш филтъра след което събираш по обратния ред.Ако желаеш може да си направиш и една промивка ако има утайки на дъното.Успех.

#3 Потребителят не е активен   vdwind 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 345
  • Регистриран: 12.11.2009

Публикувано: 17 септември 2011 - 09:46

Как се почистват утайките по дъното? Аз затова исках да разбера как да извадя цялото тяло, но нещо го държи и не се измъква, натискам го от дъното нагоре но пак не иска да се извади, явно има някаква клипса или нещо такова, но не мога да го разбера. Колега предполагам и че накрая се долива нафта докрая, за да пали по-лесно после. Смятам да направя малко снимки и да ги пусна тук, дори никъде в нета не намерих как се сменя филтър на тези коли - има само клипове и снимки за бензиновите опели.

#4 Потребителят не е активен   лъки 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Астра G, Y20DTH
  • Град:Мaдрид ,Враца
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 588
  • Регистриран: 09.02.2009

Публикувано: 17 септември 2011 - 09:50

Колега,погледни това:Моята връзка

Мнението беше редактирано от siegfrid: 17 септември 2011 - 10:41

Публикувано изображение

#5 Потребителят не е активен   vdwind 

  • Луд и може би малко опасен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG Y17DT
  • Град:Варна
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 345
  • Регистриран: 12.11.2009

Публикувано: 17 септември 2011 - 10:11

Браво отлична връзка, мерси много, значи може и без да се откачат маркучите, видях контрите, зная как се вадят но предпочитам да не ги вадя, понеже вероятно и там има някакви уплътнения да не вземе да изтърве нещо че после да ми смуче въздух, мисля че ще се оправя така. Там пишат че отверката е Т30, дано има такава в магазина или поне ключ.

#6 Потребителят не е активен   дидо сз 

  • Ходи на курсове...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraG,Y17dti
  • Град:Стара загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 34
  • Регистриран: 26.04.2008

Публикувано: 17 септември 2011 - 14:14

Препоръчително е да го напълниш с нафта,преди да го затвориш.

#7 Потребителят не е активен   лъки 

  • Пилот...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Астра G, Y20DTH
  • Град:Мaдрид ,Враца
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 588
  • Регистриран: 09.02.2009

Публикувано: 17 септември 2011 - 19:53

Виж мнениедидо сз, на 17 септември 2011 - 14:14, каза:

Препоръчително е да го напълниш с нафта,преди да го затвориш.

Задължително!!!
Публикувано изображение

Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Затворена за Коментари

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители