Опел Клуб България

»
Вход Регистрация Потребители Ново съдържание Промени на статуса
« Back to Направи си сам

Черен дим Опел Астра 1.7 DTI Исузу мотор.

ГостRtsekov_* 18 септември 2011 - 11:40

Здравейте,
Моля за помощ, имам следния проблем: Карам Опел Астра 1.7 DTI 2003г. и от известно време започна да излиза черен дим, направо е като кюмбе. Второ Онзи ден пътувах до Пловдив и ми си случи следното, светна ми лампата с коликата с ключето и загуби мощност, повече от 100 км. не може. По нанадолното няма проблеми. Трето По време на движение ми пада стрелката на скоростомера и спира да отчита изминатите километри.

Моля за мнение по въпросите.
Предварително Ви благодаря.

Ако повтарям някоя тема или теми моля да ме извините.
Отговори

boichev снимка boichev 18 септември 2011 - 13:23

Първо, Добре Дошъл във Форума. :wave: Задължително си попълни си кода на двигателя във профила, а кода ти е Y17DT. Сега по въпросите, въздушен филтър сменял ли си? Ако не си, смени го, защото ако е стар и задръстен, няма да пропуска достатъчно въздух, турбото не може да нагнети нужното количество въздух, и от там идва черния пушек, недостиг на въздух. За 2рия ти въпрос незнам. За 3тия ти въпрос, наскоро имаше пусната тема, датчика за скоростта най вероятно ти е заминал, а той е във предна лява лагер-главина. :icon_wink2: Дано съм помогнал.
Мнението беше редактирано от boichev: 18 септември 2011 - 13:24
Отговори

pacho_m снимка pacho_m 18 септември 2011 - 13:39

 Rtsekov, на 18 септември 2011 - 11:40, каза:

Трето По време на движение ми пада стрелката на скоростомера и спира да отчита изминатите километри.



А лампата на ABS-a свети ли?
Отговори

bili4652 снимка bili4652 18 септември 2011 - 18:23

 boichev, на 18 септември 2011 - 13:23, каза:

Сега по въпросите, въздушен филтър сменял ли си? Ако не си, смени го, защото ако е стар и задръстен, няма да пропуска достатъчно въздух, турбото не може да нагнети нужното количество въздух, и от там идва черния пушек, недостиг на въздух.



А на стария мотор X17DT при положение че редовно се сменя въздушния филтър(без да изчакам да се задръсти т.е. на около 5000-5500 км се сменя) и като е нов филтъра пак пропушва от време на време черен пушек на какво се дължи това. Дори при всяко тръгване пуши черно и то много.
Отговори

boichev снимка boichev 18 септември 2011 - 20:19

bili4652 - Колега незнам, но и моята пуши. Но един път като я настъпиш до 3000, изкарва черен облак дим, и после много малко пуши. Вече над 3000 не съм давал газ, страх и жал ме е. От последната смяна на 3те филтъра /в началото на 2011-та ги смених/ не усетих никаква разлика! А преди се усещаше, явно филтрите са боклуци които ми пробутаха. :icon_evil2: Купи си един бууст метър, и виж дали турбината прави 0.8 бара налягане. Ако ги прави, турбото е наред. Също знам че не е лошо да измиеш и кулера отвътре. После ако не спре с черния пушек, гледай ГНП или дюзи. :icon_wink2:
Мнението беше редактирано от boichev: 18 септември 2011 - 20:21
Отговори

RAPTOR снимка RAPTOR 18 септември 2011 - 20:55

Колега Rtsekov щом е светнала лампа на таблото и си изгубил мощност закачи колата на диагностика, така можем само да хвърляме боб... Колкото до километража, явно има проблем с лявата лагер главина.Постоянно ли седи изключен или го прави рядко ? Моя се прецаква като ударя по силно някоя дупка и след това се оправя като натисна рязко спирачката (поне в повечето случай, понякога просто трябва да мине известно време и се оправя сам) но не съм се занимавал да разглобявам и да търся къде е проблема.Има няколко изписани теми по въпроса, мисля че бяха в раздела с ел. системи.Потърси и ги прегледай.


Колега bili4652 предимно градско ли караш и имаш ли катализатор ? Качи я на магистралата и я понастъпи малко на 3 или 4 скорост и ще видиш как ще изхвърли черен облак отзад, след което черния пушък би трябвало да изчезне.
Мнението беше редактирано от RAPTOR: 18 септември 2011 - 20:58
Отговори

ГостRtsekov_* 18 септември 2011 - 21:24

 boichev, на 18 септември 2011 - 13:23, каза:

Първо, Добре Дошъл във Форума. :wave: Задължително си попълни си кода на двигателя във профила, а кода ти е Y17DT. Сега по въпросите, въздушен филтър сменял ли си? Ако не си, смени го, защото ако е стар и задръстен, няма да пропуска достатъчно въздух, турбото не може да нагнети нужното количество въздух, и от там идва черния пушек, недостиг на въздух. За 2рия ти въпрос незнам. За 3тия ти въпрос, наскоро имаше пусната тема, датчика за скоростта най вероятно ти е заминал, а той е във предна лява лагер-главина. :icon_wink2: Дано съм помогнал.



Благодаря за насоките, само да внеса още едно оточнение:
Колега Бойчев,преди около два месеца смених филтри масло и пистов ремък в оторизиран сервиз, след което започна и едно съскане като давам газ, и въпросното пушене.
Поздрави
Отговори

ГостRtsekov_* 18 септември 2011 - 21:34

 RAPTOR, на 18 септември 2011 - 20:55, каза:

Колега Rtsekov щом е светнала лампа на таблото и си изгубил мощност закачи колата на диагностика, така можем само да хвърляме боб... Колкото до километража, явно има проблем с лявата лагер главина.Постоянно ли седи изключен или го прави рядко ? Моя се прецаква като ударя по силно някоя дупка и след това се оправя като натисна рязко спирачката (поне в повечето случай, понякога просто трябва да мине известно време и се оправя сам) но не съм се занимавал да разглобявам и да търся къде е проблема.Има няколко изписани теми по въпроса, мисля че бяха в раздела с ел. системи.Потърси и ги прегледай.


Колега bili4652 предимно градско ли караш и имаш ли катализатор ? Качи я на магистралата и я понастъпи малко на 3 или 4 скорост и ще видиш как ще изхвърли черен облак отзад, след което черния пушък би трябвало да изчезне.


Здравей колега RAPTOR, най интересното е че при градско каране всичко е ок. Но като тръгна на дълъг път почва да ми прави номера. Ту светне АВS после угасва и пада стрелката на скоростомера или пък в комбинация с сервизния режим, направо ме съсипва. В началото смених дясната главина, защото се разпадна в Турция а там в един сервиз се опитаха да ми резнат главата и се прибрах до БГ. на магия средна скорост 60 км.
Отговори

RAPTOR снимка RAPTOR 18 септември 2011 - 21:43

Щом АБС-а и километража се бъзикат, значи вината е в ляво предно колело.Откарай колата да ти я закачат на диагностика и ще ти кажат какъв е проблема.Може да е в кабела, датчика, лоша връзка и т.н.Тъкмо ще видят и какъв е проблема с сервизния режим (него в най-скоро време трябва да го провериш, защото може да стане много лошо ако отлагаш).
Отговори

ГостRtsekov_* 18 септември 2011 - 21:43

 pacho_m, на 18 септември 2011 - 13:39, каза:

А лампата на ABS-a свети ли?


Здравей колега pacho_m Да свети и лампата на ABS -а но по някога не.

Поздрави
Отговори

reload снимка reload 18 септември 2011 - 22:18

 Rtsekov, на 18 септември 2011 - 11:40, каза:

започна да излиза черен дим, направо е като кюмбе

Не карай така, а закарай колата в сервиз. Щом е започнала да пуши, най-вероятно имаш разхлабени, усукани или вече откачени маркучета на вакуума. От там зависи управлението на турбото и др процеси. Друга причина за черния дим, която често се случва е запушването на един сензор за налягане(MAP) забучен в смукателния колектор. Отвора на този датчик се запушва от мазните пари и саждите от рециркулацията на изгорелите газове. Ако имаш късмет може и да се разминеш без ремонт, а само с почистване и възстановяване на системата. Това е най-вероятно според мен и колата да влиза в авариен режим (светна ми лампата с коликата с ключето) Тези две неща са едно от малкото, които може да са причина за твоя проблем. Без диагностика всичко е празни приказки.
Отговори

boichev снимка boichev 19 септември 2011 - 09:20

 Rtsekov, на 18 септември 2011 - 21:24, каза:

след което започна и едно съскане като давам газ, и въпросното пушене

На мен това ми прилича на спукани турбо пътища, или не добре затегнати скоби на турбо пътищата. Закарай я на сервиз Колега. :pardon:
Отговори

bili4652 снимка bili4652 19 септември 2011 - 19:29

 RAPTOR, на 18 септември 2011 - 20:55, каза:

Колега bili4652 предимно градско ли караш и имаш ли катализатор ? Качи я на магистралата и я понастъпи малко на 3 или 4 скорост и ще видиш как ще изхвърли черен облак отзад, след което черния пушък би трябвало да изчезне.


Градско и извън градско карам дори от време на време я юркам :biggrin: Катализатор нямам дори и гърнетата са празни. Всеки път като я настъпвам пуши особенно когато мини 2500 об/мин.
Отговори

danymish снимка danymish 20 септември 2011 - 14:24

Някой може ли да ми каже къде точно се намира този MAP сензор.Днес гледах по целия всмукателен път но така и не успях да го открия.Има един сензор непосредствено след въздушния филтър но той мисля че е MAF сензор ако не се лъжа.Благодаря.
Отговори

reload снимка reload 20 септември 2011 - 16:35

Ето:
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Ако има нагар, съвсем внимателно може да се помъчиш да го отстраниш и почистиш само със сгъстен въздух. Не използвай никакви химикали и пръскала, защото пораженията са непоправими!
Отговори

Shades снимка Shades 20 септември 2011 - 16:39

Като съска дали се сетихте да проверите интеркулера и турбопътищата за пробиви? 1.7-ка по принцип си кади повече, но твоето не звучи нормално.
Отделно, че наистина трябва да знаем номерата на грешките, защото така само разтягаме локуми и приказки от 1001 нощ ...
Отговори
Хостинг от NS1.bg
Хостинг от NS1.bg