Опел Клуб България: Алтернатор - презарежда ли ? - Опел Клуб България

Прехвърляне към съдържание

Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Тази тема е заключена

Алтернатор - презарежда ли ? или проблемът е в акумулатора...

#1 Потребителят не е активен   svetliol 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra X16SZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4
  • Регистриран: 04.12.2009

Публикувано: 12 декември 2011 - 22:51

Здравейте. Имам следния проблем:
Алтернатора ми презарежда - измерих от 14.59V до 14.80V с включени консуматори. Смених диоден блок и релето и пак същия проблем.
Колата е Астра Ф 1.6 X16SZ алтернатора е. .......Реми (нещо подобно) и вече кипнах един акумулатор.
Моля за идеи и съвети. Прегледах повечего теми и не намерих подобна.

Мнението беше редактирано от VectraB: 06 февруари 2012 - 19:01
Причина за редактиране: Промяна на заглавието

В английския форум питаш и ти отговарят. В руския - питаш, отговарят ти и теб те питат нещо. В българския - питаш и 1000 човека ти казват колко си прост, че питаш!!!

#2 Потребителят не е активен   LOTUS-OMEGA 

  • Сменя гумите през месец...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Vectra A C20NE
  • Град:Враца
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 378
  • Регистриран: 21.12.2005

Публикувано: 13 декември 2011 - 00:02

14,5 си е нормално зареждане.
моя зарежда 14,8 от както купих колата 2009 година и досега никакъв проблем не съм имал
знам че ако зарежда над 15 е проблем.но незнам нека по големите разбирачи да кажат

#3 Потребителят не е активен   svetliol 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra X16SZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4
  • Регистриран: 04.12.2009

Публикувано: 13 декември 2011 - 07:06

За 2 дни скапах един акумулатор - като отворих капака на колата акумулатора пушеше, а като отворих капачките вътре клетките кипяха.

Мнението беше редактирано от svetliol: 13 декември 2011 - 08:24

В английския форум питаш и ти отговарят. В руския - питаш, отговарят ти и теб те питат нещо. В българския - питаш и 1000 човека ти казват колко си прост, че питаш!!!

#4 Потребителят не е активен   ceko45 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X14XE
  • Град:Кюстендил
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 180
  • Регистриран: 29.07.2009

Публикувано: 13 декември 2011 - 10:25

Какво ти е напрежението без включени консуматори?

#5 Потребителят не е активен   баш майстора 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF X16SZ набор 94
  • Град:Монтана City, BG
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 201
  • Регистриран: 09.10.2007

Публикувано: 13 декември 2011 - 11:44

Съмнявам се при 14,8 V да презарежда до такава степен, че да изпуши акумулатора. Моя алтернатор зарежда даже 14,9 без консуматори и 14,6 с включени. В неделя свалих акумулатора за проверка, че не му бях обръщал внимание от пролетта /най-малкото да проверя нивото, но и замерих и гъстотата/, и се оказа че е поразреден - гъстотата на електролита беше 1,22 въпреки, че алтернатора презарежда. Само да вметна, че напрежението на напълно зареден акумулатор е 14,4 V - 6 клетки по 2,4 V на клетка. Така че тия няколко десети от волта мисля, че не са толкова фатални, но това са си мои виждания, нека по-запознатите да кажат от какво друго може да запуши 1 акумулатор
Между другото в Autodata-та за нашия мотор X16SZ регулираното напрежение го дават точно до 14,9 V
Свет шарен, шматки - бол!!!

#6 Потребителят не е активен   svetliol 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra X16SZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4
  • Регистриран: 04.12.2009

Публикувано: 13 декември 2011 - 12:13

Виж мнениеceko45, на 13 декември 2011 - 10:25, каза:

Какво ти е напрежението без включени консуматори?


Без консуматори е около 14.60V
В английския форум питаш и ти отговарят. В руския - питаш, отговарят ти и теб те питат нещо. В българския - питаш и 1000 човека ти казват колко си прост, че питаш!!!

#7 Потребителят не е активен   ceko45 

  • Не спазва ЗДвП
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Astra G X14XE
  • Град:Кюстендил
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 180
  • Регистриран: 29.07.2009

Публикувано: 13 декември 2011 - 12:41

Ми на моята кола ми дава 14,4 волта без консуматори. Не мисля че ти презарежда. Отиди някъде където продават акумулатори да ти го замерят.

#8 Потребителят не е активен   svetliol 

  • Прясно излюпен...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:Opel Astra X16SZ
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 4
  • Регистриран: 04.12.2009

  Публикувано: 13 декември 2011 - 12:53

Виж мнениеceko45, на 13 декември 2011 - 12:41, каза:

Ми на моята кола ми дава 14,4 волта без консуматори. Не мисля че ти презарежда. Отиди някъде където продават акумулатори да ти го замерят.


Ходих при 4-ма вече. 2-ма ми казаха, че нямам проблем. Другите двама казаха, че презарежда. Ходих и при едни майстори на алтернатори - казаха, че презарежда, но искаха да ми одерат кожата за ремонт - 30 лв. сваляне, 30 лв. проверка, 30 лв. качване и отделно частите!!!
Мерих с 5 различни мултицета и стойностите са тези.
В английския форум питаш и ти отговарят. В руския - питаш, отговарят ти и теб те питат нещо. В българския - питаш и 1000 човека ти казват колко си прост, че питаш!!!

#9 Потребителят не е активен   dimitarmark 

  • с масло под ноктите
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF X17DTL, ASTRA G Y17DT
  • Град:Стара Загора
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 466
  • Регистриран: 03.09.2010

Публикувано: 05 февруари 2012 - 22:53

Виж мнениебаш майстора, на 13 декември 2011 - 11:44, каза:

Съмнявам се при 14,8 V да презарежда до такава степен, че да изпуши акумулатора. Моя алтернатор зарежда даже 14,9 без консуматори и 14,6 с включени. В неделя свалих акумулатора за проверка, че не му бях обръщал внимание от пролетта /най-малкото да проверя нивото, но и замерих и гъстотата/, и се оказа че е поразреден - гъстотата на електролита беше 1,22 въпреки, че алтернатора презарежда. Само да вметна, че напрежението на напълно зареден акумулатор е 14,4 V - 6 клетки по 2,4 V на клетка. Така че тия няколко десети от волта мисля, че не са толкова фатални, но това са си мои виждания, нека по-запознатите да кажат от какво друго може да запуши 1 акумулатор
Между другото в Autodata-та за нашия мотор X16SZ регулираното напрежение го дават точно до 14,9 V

Колега ако не си виждал акумулатор не пиши глупости. Нито един акумулатор няма да ти покаже тези стойности, нормално зареден показва над 12,6 колкото е по-добър ще покаже по-висока стойност, но не по-висока от 13,2 (6 клетки по 2,2 волта). Нормални стойности за зареждане са не по малко от 13,6 с включени консуматори и не повече от 14,4 без консуматори. Всички сервизи за гаранция на акумулатори имат право да ви откажат гаранция при показания различни от по горе описаните. Не ме интересуват други писания дори и аутодата в която между другото има много грешки. Поздрави на всички и успех с ремонтите.

Мнението беше редактирано от dimitarmark: 06 февруари 2012 - 20:33


#10 Потребителят не е активен   баш майстора 

  • Сам си ремонтира колата...
  • Група: Потребители

  • Автомобил:AstraF X16SZ набор 94
  • Град:Монтана City, BG
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 201
  • Регистриран: 09.10.2007

Публикувано: 06 февруари 2012 - 14:08

Виж мнениеdimitarmark, на 05 февруари 2012 - 22:53, каза:

13,2 (6 клетки по 2,3 волта).

Аз не съм виждал акумулатор, а ти май си забравил таблицата за умножение 6 клетки по 2,3 V = 13,8 V. , може и да се съм се заблудил, че напрежението на всяка напълно заредена клетка е 2,4 V , ама и твоите сметки не излизат ;)
Значи моя алтернатор зарежда с посочените в предния ми пост напрежения и вече 2 години и половина акумулатора не е изпушил, даже няма и намерения да презарежда, напротив на къси разстояния дори се нуждае от дозареждане на място със зарядно. И пак да кажа - за мен няколко десети от волта не са критични - били казали че трябвало да не надвишава 14,5 V, а то зарежда с 14,8 V - леле мале презарежда и тичай да даваш парички на майсторите. Къде е гаранцията, че уреда ти е точен, и че тия 0,3 V не в рамките на неговата грешка (особено с тия китайски мултицети, дето супер много се влияят и от температурата, и от състоянието на батерията на мултицета).
Свет шарен, шматки - бол!!!

#11 Потребителят не е активен   VectraB 

  • The Good , The Bad ... and Тhe Ugly
  • Група: Потребители

  • Автомобил:VectraB, X20XEV
  • Град:София
  • Пол: Мъж
  • Мнения: 1883
  • Регистриран: 29.11.2004

  Публикувано: 06 февруари 2012 - 18:41

Не знам, как "dimitarmark" извади тема от преди 50 дена. И то, за да се заяде с колега :sad-smiley-046:
Но решение и развитие на проблема, все още не е описано

"баш майстора" е прав. Аз лично се радвам на такива мнения :thu:

Забравил съм химията, затова се порових в учебниците, няма да преписвам от тях (формули, които вече не разбирам).
Само ще цитирам по-ясните описания в Internet :

Цитат

ПОЛЕЗНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА АКУМУЛАТОРА

Зареждане.

Зареждането на акумулатора трябва да продължи до тогава, докато на пластините съществува оловен сулфат. Когато той се изчерпа, продължаването на зареждането не извършва вече промени в химичния състав а зарядния ток започва да разлага водата. На анода започва да се отделя кислород, а на катода водород. Този процес се наблюдава като кипене и не бива да се допуска при експлоатацията на акумулаторната батерия, независимо дали става въпрос за допълнително зареждане на акумулатора или при нормалната експлоатация на автомобилната електроинсталация.

Разреденият акумулатор при започване на заряд обикновено има напрежение 2V на клетка /12V за акумулатора/, след началото на заряда обикновено напрежението на клетка бързо нараства до около 2,2V /13,2V за акумулатора/ и след това плавно достига до 2,4V /14,4V за акумулатора/. В края на зареждането напрежението на клетка отново бързо се повишава до 2,7V /16,2V за акумулатора/. Това е сигнал, че зареждането трябва да се преустанови защото вече започва “кипене” на акумулатора. Освем с отделянето на взривоопасния газ водород започва и интензивно загряване на акумулатора което може да доведе до механична деформация на неговите елементи.

Крайно състояние зареден акумулатор.

Когато акумулатора е зареден и изключен от заряд и престоял около един час напрежението на клетка е 2,1-2,2V /12,6-13,2V за целия акумулатор/. Виждаме, че докато сме зареждали акумулатора с 16,2V след изключване напрежението вече е 13,2 волта. Това се дължи на загубите от вътрешното съпротивление на акумулатора, както и на необратими химични процеси.

Разреждане при експлоатация на акумулатора.

Когато включим под товар зареден акумулатор, неговото напрежение бързо се понижава до около 2V на клетка /12V за целия акумулатор/ като в процеса на експлоатация с товар това напрежение плавно намалява до 1,8V на клетка /10,8V за акумулатора/. Понижаване на напрежението под 1,8V на клетка /10,8V за акумулатора/ не трябва да се допуска защото това води до необратимо разрушаване на електродните плочи.

Как да зареждаме акумулатора.

Основният параметър на един акумулатор е неговия капацитет който се измерва в АмперЧаса /Ah/.

При заряд тока с който се зарежда акумулатора не трябва да превишава 10% от неговия капацитет. Така например акумулатор 55Ah трябва да се зарежда с ток до 5,5А и достигане на напрежение 14,4V и плътност 1,28 на електролита.

Ако нямате възможност да следите плътността на електролита /както са повечето съвременни акумулатори/ и напрежението на акумулатора по време на заряда ориентировъчно можете да зреждате акумулатора 8 часа с ток 1/10 от неговия капацитет. При по-нисък заряден ток сметнете пропорционално колко време ще е нужно за зареждане на акумулатора. Този режим обаче е силно-непрепоръчителен поради недостоверността на изписаните данни на продаваните в момента зарядни устройства.

В този случай е желателно да намерите уред с който да измерите зарядния ток който осигурява вашето зарядно устройство и да следите напрежението на клемите на акумулатора по време на зареждането.

Съхранение на акумулатор.

Оловните акумулатори се съхраняват напълно заредени в помещения където температурата не пада под 0 градуса. По време на съхранение акумулатора се саморазрежда от вътрешни утечки на самия акумулатор. Желателно е, поне веднъж месечно да се прави контролиран разряд до 11V и последващо зареждане на батерията.

Как да изберем зарядно устройство и да заредим акумулатор.

Ако ще купувате зарядно устройство за акумулаторна батерия, убедете се, че то може да осигури ток равен на 1/10 от капацитета на акумулатора който искате да зареждате. Добре е, ако има измервателен уред който да показва зарядния ток и зарядното напрежение. Ако не откривате устройство с такъв уред или неговата цена ви се вижда солена, можете да си закупите измервателен уред от магазин за електронни елементи. За цена от 15-30 лева има много цифрови измервателни уреди които могат да ви свършат работа.

При включване измерете зарядния ток които протича през акумулатора - в този случай уреда се свързва последователно с акумулатора. След като се убедите, че зарядния ток не се променя през първия час /или поне не с много/, превключете уреда за измерване на напрежение и го свържете паралелно на акумулатора. Зареждайте докато напрежението показвано от уреда достигне 14,4 волта като периодично проверявате с ръка странично кутията на акумулатора за евентуално повишаване на температурата и се ослушвате /ако вашия акумулатор няма отвори на всяка клетка през които можете да контролирате нивото и състоянието на електролита/ за “кипене”


Данни на някой Алтернатори, които се ползват от Opel. Не са от Аутодата, а от Opel.

Зарядно напрежение 14,8-14,9V не може да води до кипене на акумулатора.

p.s. Затварям темата за известно време, за да не се пълни с щуротии ...

Мнението беше редактирано от VectraB: 07 февруари 2012 - 13:21
Причина за редактиране: Темата се затваря !


Споделете тази тема чрез:


Страница 1 от 1
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Тази тема е заключена

1 потребител(и) четат тази тема
0 регистрирани, 1 гости и 0 анонимни потребители